מפעל הפיס זכה במקום הראשון בתחרות סרטוני פרסום בינלאומית למפעלי הגרלות שהתקיימה השנה באיסטנבול במסגרת הכינוס השנתי של הארגון האירופאי למפעלי הגרלות (EL).
במקום הראשון זכה סרטו של מפעל הפיס להגרלת הלוטו באמצעות משרד הפרסום תל אביב מוסקווה, מדובר בסרט שיוצר בארץ למגזר הרוסי. בקטגוריה זו היו מועמדים 35 סרטים מכל העולם. במקום השלישי זכה סרטו של מפעל הפיס לחישגד ברצלונה באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, סרט זה נבחר מתוך 15 סרטונים מכל העולם.
תחרות סרטי פרסום למפעלי הגרלות נערכת מדי שנה במסגרת הכינוס השנתי למפעלי הגרלות באירופה. בכל שנה ניגשים עשרות סרטים לתחרות. זוהי הפעם הראשונה בה מפעל הפיס קוטף את המקומות הראשון והשלישי. מפעל הפיס הגיש לתחרות חמישה סרטונים - ארבעה סרטים ללוטו וסרט אחד לחישגד.
ארגון ההגרלות האירופאי למפעלי הגרלות מאגד את כלל מפעלי ההגרלות במדינות אירופה. המדינות החברות בארגון חולקות מידע בשורה של תחומים, הן שיווקיים והן טכנולוגיים. מפעל הפיס חבר בארגון מאז הקמתו בשנת 1999.
בנוסף, במסגרת הכינוס השנה נבחר שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס לתפקיד המבקר הפיננסי בארגון הלוטו האירופאי. במסגרת התפקיד יהיה אחראי על אישור ופיקוח התקציב של ארגון המאגד בתוכו את כל מפעילי ההגרלות החוקיות באירופה, ועל ביצוע התפקיד הלכה למעשה.