בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
[צילום: דוד קפלן]
|
|
|
ביקורת הצגת קין בת' תמונע
|
|
|
|
קין כמקור הקנאה
|
ספר הספרים הוא המקור החשוב ביותר להיווצרות התרבות ● סיפורו של קין הפך את השם קין למושג, למושא כתביהם של רבים ● כך הלורד ביירון ביצירתו "קין" וכך נאוה צוקרמן ואלמה וייך חושן במחזה שעולה בתיאטרון תמונע
|
מסעו הנפשי של גיבור המחזה קין, ששם משפחתו כשם השחקן - אייל שכטר, החותר להבנה עצמית, תוך חשיפתו לעיני ובהשתתפות הקהל, מצליח כל-כך, עד שהקהל הסובב את השחקן מכל עבריו, משוכנע שזהו סיפורו האישי של השחקן. היצירה האפית הופכת למציאות. כל זאת - הודות לבימויה של נאוה צוקרמן, שהיא מייסדת ומנהלת תיאטרון תמונע, שהוא הוותיק והמשובח שבתיאטרוני הפרינג' בישראל. לעומת יצירתו של הלורד ביירון העוסקת בוויכוחים פילוסופיים בין לוציפר, בן דמותו של השטן, לבין קין, ובניגוד למחזה קין המאוד נאמן לטקסט התנ"כי שעלה בלונדון לפני שנים - הרי מסע החשיפה הנפשית של שכטר במחזה קין בתמונע, עשוי במתכונת כה מקורית, תוך דגש על ה"חברותא", מתוך שהוא נעשה בכעין התכנסות חברים תוך לגימת בירה משובחת, לשמוע מחברם את השתלשלות פני הדברים שחשיפתה מהווה כעין קתרזיס לנשמתו המעונה. הווידוי של שכטר מתחיל בשיח עם הקהל כאשר ספר התנ"ך בידו. עם איזכור מינוחים מתוכו, המוכיחים עד כמה התנ"ך נטוע עמוק בלב כולם - חילונים ודתיים כאחד. אם נרצה להודות בכך או לא. בהמשך, הוא נכנס לעצמותיו של הסיפור הראשון מאז בריאת האדם. על מהותו של גן העדן, על החטא הקדמון של נגיסת התפוח מעץ הדעת - שמצביעה על עצם מהותו של האדם: להיות תאב לדעת ועל המחיר שעליו לשלם עקב העבירה על החטא. וככל שהסיפור מתקדם - מגיע המשל של שני האחים: הקנאה של קין (שימו לב לשורש הזהה של שתי המילים) על שאלוהים העדיף את הבל על-פני אחיו, ולא שעה לעולה שהקדיש לו קין. ומכאן מתקדם ומעמיק הווידוי של שכטר, על מה ולמה הקנאה שהתעוררה בו כשאהבת חייו הפכה לבת-זוגו של חברו הטוב, שהיה שליש מהטריומווירט המהודק מאז ילדותם. כיצד בעת קרב, יכול היה להציל את חברו, אך לא עשה זאת - ומשום כך הוא נושא על גבו את אות קין מאז ועד לרגע הווידוי עם הקהל. אייל שכטר כה כובש את הצופים היושבים סביבו, במתכונת המזכירה כינוס של קבוצת מכורים לאלכוהול או משהו אחר, המתכנסים כדי להחצין את כל מחשבותיהם שהובילו אותם למעשה הרע, עד כי הקהל עובר את כל החוויות שעבר שכטר ובבטנו מתהפכת החרב המענה של האשם הכבד, והצופים נושאים בתוך עצמם את השאלה ומתחבטים מה היה עליהם לעשות לו היו באותה סיטואציה כמו זו שהוצגה בפניו. אייל שכטר, השחקן המוכשר, שמחלק את עתותיו בין היותו סולן להקת "אבטיפוס" המצוינת, לבין בימת המשחק והשתתפותו בסרטים - זוכה בכל אלה, כמו בהצגה זו, להוקרה והערכה. את התפאורה הממקדת את תשומת לב הצופים למתרחש, עיצב אריאל טל ארביב. התאורה הטובה המשנה ומסבה את מיקוד מבט הצופים למתרחש מולם וסביבם עיצב יאיר סגל, ואת העריכה המוסיקלית הכה יפה עיצבו אייל שכטר ונאוה צוקרמן ששיתפו פעולה בהצגות קודמות. הצגה שהיא עוד פנינה ברפרטואר המגוון והאיכותי של תיאטרון תמונע, ולשחקן וליוצרים מגיע בעטיה שאפו.
|
[צילום: דוד קפלן]
|
|
|
|
תאריך:
|
06/03/2018
|
|
|
עודכן:
|
06/03/2018
|
|
עליס בליטנטל
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אברהם 101010
|
9/03/18 14:15
|
|
השופטת: תמר נסים-שי, בית המשפט המחוזי בנצרת
|
|
|
התערוכה החדשה "בסוף מערב", שבמוזאון לתרבות האיסלאם ועמי המזרח בבאר-שבע, היא זיכרון היסטורי וקול של געגוע למורשת הענפה של תרבות צפון-אפריקה, המוסלמית והיהודית כאחד. בתערוכה מוצגים פרטי אמנות ואומנות מסורתיים מהאיזור, ששיקפו את הרבגוניות התרבותית והאתנית בארצות המגרב, וחלקם אף מצביעים על השפעת הקולוניאליזם האירופי על אותן מסורות.
|
|
|
"נקח כדור נגד בחילה ונלך". כך אמר יצחק רבין לקראת החתימה על הסכמי אוסלו. המשטרה, הפרקליטות ויתר רשויות האכיפה זקוקות כנראה למלאי משמעותי למדי של כדורים נגד בחילה, שכן אין להן מנוס מלחתום על הסדרים עם עדי מדינה.
|
|
|
כיאה לערב פורים, בו התקיים המפגש האמור נבחר גם הנושא, ובשירים שהוגשו תחת הכותרת "מסכות" כאילו בחרו אנשים לאבד את עצמם, לכאורה, וללבוש דמות אחרת. זוהי דרך פשוטה ומוכרת ליוצרים להעלות את דמיונותיהם, ביחוד אלה הכותבים בגוף ראשון ולמעשה מזדהים עם דמויות גיבוריהם. אך אין זה פשוט באמת כלל וכלל לאבד את עצמנו, אין זה פשוט להיות אחרים, אין זה פשוט לעטות דיוקן זר ולהתחזות לאדם אחר.
|
|
|
"כולם רוצים להוליווד" היא קומדיה שחורה ומרגשת על חלום ושברו, המתרחשת באי שכוח אל, לפני מלחמת העולם השנייה. שמו המקורי של המחזה הוא "הנכה מאינשמאן", יצירתו של המחזאי האירי הפורה והמצליח מרטין מק'דונה וההפקה העולה עתה בבית צבי ברמת גן היא קולחת, מבדחת ועם זאת מעניקה לצופים שעה קלה של תיאטרון מרגש ומהנה.
|
|
|
|
|
|
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
|
|
|
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
|
|
|
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
|
|
|
איתן קלינסקי
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צ...
|
|
|
חנינא פורת
סוגיית הקרקעות, הנוודות ושטחי מחייה, 1800 - 1967 בעקבות ספרה החדש של פרופ' רות קרק הספר/מחקר מביא עמו חידושים רבים הן בצד ההיסטורי של הקונפליקט והן בצד ההווה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|