|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

משבר אוקראינה-רוסיה ישפיע במישרין על ישראל

למשבר בין אוקראינה לרוסיה יהיו השלכות משמעותיות ואף קשות על המזרח התיכון בכלל ועל ישראל בפרט ירושלים לא תוכל לשמור על ניטראליות ויהיה עליה להתייצב לצד וושינגטון, תוך שמירה על ערוץ הידברות עם מוסקבה
22/02/2022  |   אודי דקל, ענת קורץ, אלדד שביט   |   כתבות   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
חיילים אוקראינים, אודסה [צילום: אמיליו מורנטי, AP]

המערכת הבינלאומית נערכת לאפשרות, שלראשונה מאז מלחמת העולם השנייה תפתח רוסיה במערכה רחבה באירופה תוך נכונות להתעמת עם המערב בהובלת ארה"ב. הנשיא ולדימיר פוטין ריכז כוח צבאי כביר סביב אוקראינה כדי לאותת שהקרמלין רואה בשינוי הפרו-מערבי של הרפובליקה הסובייטית לשעבר איום חמור שיש לעוצרו, גם במחיר מלחמה.

למדינות המערב ברור, כי המהלכים הצבאיים סביב אוקראינה נועדו, מעבר לרצון להבטיח שליטה הדוקה יותר על התנהלות קייב, לחולל שינוי מהותי בסדר העולמי, באופן שייתן מענה לשאיפתו של פוטין להחזיר את עטרת רוסיה ליושנה ולשקם את מעמדה כמעצמה, אשר אבד לה עם קריסת ברית המועצות. לכך מתווסף רצונו של פוטין להסב לאחור או למצער לבלום את התרחבות ברית נאט"ו מזרחה, בהכרח על חשבון האינטרסים של רוסיה במרחב הפוסט-סובייטי, תוך הצבת איום גובר על ביטחונה.

ללא ספק, ההתרחשויות סביב משבר אוקראינה, בין שימומשו איומי רוסיה בפלישה ובין שמדינות ברית נאט"ו ורוסיה יגבשו הסכמות שלעת עתה יסירו את האיום במתקפה רוסית נגד אוקראינה, כבר יוצרות אתגרים לסדר הבינלאומי הקיים זה כשלושה עשורים. הן בעלות השלכות ישירות ועקיפות, מיידיות ולטווח הרחוק יותר, גם על המזרח התיכון.

עוד לפני שנורתה הירייה הראשונה, ניכר, כי מדינות במזרח התיכון, וישראל בכללן, מעוניינות לשמור על עמדה ניטרלית ככל הניתן ולהימנע מהצורך לנקוט עמדה בסכסוך במזרח אירופה ולבחור צד. מצד אחד, למרות ההבנה כי ארה"ב מצמצמת את מעורבותה במזרח התיכון, עדיין מרבית המדינות באזור רואות ביחסים טובים עם הממשל האמריקני נדבך מרכזי בתפיסת הביטחון שלהן. מצד שני, הן מעוניינות לשמר גם את מערכת היחסים עם רוסיה, שהועמקה בשנים האחרונות והיא כוללת כיום קשרים צבאיים מתרחבים וקידום של עסקות לרכישת אמצעי לחימה רוסיים. זאת, מעבר למעורבותה העמוקה של רוסיה במלחמה בסוריה.

מוקדם עדיין להעריך את מלוא המשמעויות הגלובליות מהמשבר באירופה וברור שלהתפתחויות הצבאיות והמדיניות, ובכלל זה להסדרים שיקבעו לאחר מכן, תהיה השפעה גם על הסיכונים וההזדמנויות שיעמדו בפני מדינות במזרח התיכון. אומנם אין בידן יכולת למנוע הידרדרות צבאית, אך יהיה עליהן לגבש מדיניות ולפעול במהירות לאורה כדי למזער סיכונים אפשריים.

גם ישראל, כמדינות אחרות באזור, מקפידה לפי שעה להלך בין הטיפות ולהימנע מלהביע עמדה לגבי ההתפתחויות. ישראל נאלצה אומנם לקרוא לאזרחיה לצאת מאוקראינה, שמא ייקלעו למלחמה - אם וכאשר תפרוץ - ואף ספגה גינוי משלטונות קייב לאחר שפורסם, כי פנתה לרוסיה לסייע בהוצאת אזרחים ישראלים מאוקראינה. מבחינת ישראל, משמעויותיו העיקריות של המשבר יתמקדו בשלושה מישורים: הגלובלי, בזירה האזורית, ובשכנותה הקרובה ביותר – הזירה הצפונית.

אי אפשר לשבת על הגדר
אזרחית מנסה קלצ'ניקוב בקייב [צילום: אפרם לוקצקי, AP]

מול הזירה הגלובלית: ככל שיארך המשבר ויסתבך, ובפרט אם תפרוץ מלחמה ותימשך, כך צפוי שהנשיא ג'ו ביידן והממשל האמריקני, המעוניינים לבסס ולהמחיש את מעמדה המוביל של ארה"ב במערכת הבינלאומית, יתבעו לבחור צד בגלוי, לצדד בנחישות במהלכים האמריקנים ובין היתר לקחת חלק בלחצים שיופעלו על רוסיה ולציית לכללי הסנקציות שיוטלו עליה.

בנסיבות אלה, ספק רב האם הממשל האמריקני יהיה קשוב ויגלה הבנה לניסיונות מצד ישראל לטעון ולהסביר, כי אינטרסים ישראלים מחייבים לשמור על ערוצים פתוחים גם עם מוסקבה. כן סביר שלנוכח הסתייגות מצד מדינות במזרח התיכון לגלות הזדהות מלאה עם עמדת ארה"ב ומהלכיה, בהמשך יבוא הממשל חשבון עם אותן מדינות שינסו להמשיך ולשבת על הגדר.

המשבר במזרח אירופה עשוי לחדד בארה"ב את חשיבותו של האזור כספק אנרגיה חלופית לרוסיה. נראה, כי הממשל כבר מצפה לראות צעדים בכיוון זה. חתירתו לאתר אלטרנטיבה לסוגיית האנרגיה באה לידי ביטוי בין היתר מול קטאר, שהוכרזה במהלך ביקור שערך לאחרונה השייח' תמים בן חמד חליפה א-ת'אני בוושינגטון כ"בעלת ברית חשובה שאינה חברה בנאט"ו (Major Non-Nato ally)". פנייה דומה של הממשל לסעודיה נענתה עד כה בכתף קרה, אך סביר, כי בהמשך הסעודים ינסו למנף את הדרישות מהם בהקשר לשוק האנרגיה, כדי לשפר את יחסיהם עם הממשל האמריקני.

אחת החלופות לאספקת גז מרוסיה לאירופה היא משדות הגז במזרח הים התיכון המשותפים למצרים, קפריסין וישראל. ירושלים וגם קהיר יתקשו להתנגד לדרישת ארה"ב לספק גז לאירופה ובכך לסייע בחסימת אספקת הגז מרוסיה בצינורות נורדסטרים1 ונורדסטרים2.

התערערות באזור והתחממות בסוריה
חיילים אוקראינים, לושנסק [צילום: ודים גרידה, AP]

לתגובה אמריקנית למתקפה רוסית באוקראינה, שתבוא לידי ביטוי בבידוד רוסיה ובהעמקת הסנקציות המוטלות עליה, צפויות להיות השלכות שליליות לישראל. במסגרת התגובה הרוסית נגד בעלות בריתה של ארה"ב, אפשר שמוסקבה תנתק את התיאום המבצעי הרוסי-ישראלי וכן תנסה לסכל תקיפות ישראליות בסוריה באמצעות מערכות הגנה אווירית ומטוסי יירוט רוסיים. בד בבד ייתכן, כי רוסיה תימנע מריסון אירן ואף תעודד אותה בהפעלת שלוחיה, לא רק נגד הכוחות האמריקניים בסוריה, אלא גם נגד ישראל

בזירה האזורית: המשבר במזרח אירופה, בעיקר אם יידרדר למערכה צבאית, עלול להשפיע ישירות על יציבותן של חלק מהמדינות במזרח התיכון, בעיקר מאחר שהן נסמכות במידה רבה על אספקה של תוצרת חקלאית בכלל וחיטה בפרט מאוקראינה ורוסיה. מצרים, שהיא אחת הקנייניות המרכזיות של חיטה בעולם, רוכשת את רוב התבואה שלה מרוסיה ומאוקראינה, שהיא גם ספקית התירס המרכזית עבורה. סביר, כי הימשכות המשבר בשאלת אוקראינה והקשר שלה למערב, ובפרט אם יתפתח למצור על תנועה בים השחור, יגביל משמעותית את היכולת לספק מוצרי חקלאות דרכו למזרח התיכון.

להקשר כלכלי זה יש להוסיף גם את העלויות ההולכות ועולות של האנרגיה, השינוע והתובלה. יש לקחת בחשבון, כי בעייתיות זו, הנוספת על האתגרים שבפניהן ניצבות מדינות רבות באזור - הנובעים מהגידול הדמוגרפי, שיעורי האבטלה העולים בעיקר בקרב הדור הצעיר, וכן השפעות שינויי האקלים - תקשה עד מאוד על יכולתן למנוע הידרדרות במצבן. במציאות זו יגבר הסיכוי, כי המשטרים באזור ישובו ויתמודדו עם מחאה עממית גואה, אם תקצר ידם מלספק מענה לדרישות הציבור.

מדינות שרב הסיכוי שיציבותן תתערער, כתוצאה עקיפה אומנם של המשבר בין רוסיה למדינות נאט"ו, הן החלשות ביותר באזור: סוריה, לבנון, לוב ועירק. בתנאים אלה של משבר בינלאומי חריף יגבר גם חשש ליציבותן של ירדן ומצרים. למותר לציין, כי דינה של אי-יציבות במדינות שכנות להוסיף נדבך לאתגרי הביטחון הניצבים בפני ישראל. סביר שישראל עצמה תצטרך להתמודד עם מחירי האנרגיה המאמירים והשלכותיהם על יוקר המחיה. אתגר נוסף עבורה, שינבע מהתמקדות ארה"ב באירופה, יהיה האצתה של מגמת ההתרחקות האמריקנית מהמזרח התיכון והגבלת תמיכתה הצבאית של ארה"ב בבעלות בריתה באזור.

מול החזית הצפונית: האפשרות שרוסיה תנצל את זירת הפעולה בסוריה כדי להמחיש לארה"ב, כי בידיה מנופים להפוך גם זירות נוספות על מזרח אירופה לנפיצות - כבר מתממשת הלכה למעשה. בתקופה האחרונה מוסקבה מערימה קשיים על ניהול המערכה הישראלית נגד ההתבססות האירנית בסוריה ומאמציה של טהרן להעביר אמצעי לחימה דרך שטח סוריה לחיזבאללה בלבנון. בחודש ינואר הודיע משרד ההגנה הרוסי, כי מטוסים רוסיים וסוריים קיימו פטרול משותף בשמי רמת הגולן וכי בכוונת מוסקבה ודמשק להמשיך בכך.

היה זה מסר ברור לישראל: בידי רוסיה היכולת, אם תרצה בכך, להפריע לישראל במאבקה נגד הציר האירני, כפי שהוא בא לידי ביטוי בשטח סוריה. יש לראותו גם כצעד שנועד להבהיר לירושלים, כי בלקיחת צד במשבר בין רוסיה לנאט"ו כרוך סיכון מבחינתה, וכמסר לוושינגטון, שתכליתו להמחיש שבידי מוסקבה מנופי לחץ נוספים. יצוינו בהקשר זה דבריו של מפקד סנטקום המיועד בעדותו בקונגרס, כי "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה היא לא תהסס להפוך לגורם מערער בסוריה".

לפיכך, לתגובה אמריקנית למתקפה רוסית באוקראינה, שתבוא לידי ביטוי בבידוד רוסיה ובהעמקת הסנקציות המוטלות עליה, צפויות להיות השלכות שליליות לישראל. במסגרת התגובה הרוסית נגד בעלות בריתה של ארה"ב, אפשר שמוסקבה תנתק את התיאום המבצעי הרוסי-ישראלי וכן תנסה לסכל תקיפות ישראליות בסוריה באמצעות מערכות הגנה אווירית ומטוסי יירוט רוסיים. בד-בבד ייתכן, כי רוסיה תימנע מריסון אירן ואף תעודד אותה בהפעלת שלוחיה, לא רק נגד הכוחות האמריקניים בסוריה, אלא גם נגד ישראל.

המלצות לישראל
הפגנה מול הבית הלבן [צילום: חוזה מגאנה, AP]

נדרש לגבש מענה לקשת ההשלכות לישראל במצב של התפתחות גרסה חדשה של המלחמה הקרה בין ארה"ב לרוסיה. בהקשר זה חשוב להקפיד על התייעצויות שוטפות עם וושינגטון ולהעביר כבר עתה מסר ברור ומחייב, גם אם בחשאי, שישראל תתייצב פומבית כאשר יהיה צורך בצד שמובילה ארה"ב - גם על חשבון היחסים עם מוסקבה

• הבחירה של מדינות המזרח התיכון, ובכללן ישראל, בניטרליות מעידה על השינוי במעמד ארה"ב באזור ובמאזן הכוחות האזורי. עם זאת, היחסים המיוחדים עם ארה"ב, המהווה מגן מדיני-דיפלומטי חיוני לישראל, והמחויבות האמריקנית המוצהרת לביטחונה אינם משאירים ברירה לישראל - גם אם תעדיף לשבת על הגדר - אלא לצדד באופן מלא וללא סימני פקפוק בעמדתה של וושינגטון. אם ישראל תימנע מלהתייצב במחנה של ארה"ב ואירופה, המתיחות עם הממשל תגבר ותגלוש גם לדרישה אמריקנית לצמצם את מערכת היחסים עם סין. בנוסף, ירושלים לא תוכל לסרב לתביעה מצד וושינגטון לפתח חלופה לאספקת גז לאירופה במקום מרוסיה.

• נדרש לגבש מענה לקשת ההשלכות לישראל במצב של התפתחות גרסה חדשה של המלחמה הקרה בין ארה"ב לרוסיה. בהקשר זה חשוב להקפיד על התייעצויות שוטפות עם וושינגטון ולהעביר כבר עתה מסר ברור ומחייב, גם אם בחשאי, שישראל תתייצב פומבית כאשר יהיה צורך בצד שמובילה ארה"ב - גם על חשבון היחסים עם מוסקבה.

• המו"מ המתנהל בווינה לגבי חזרה להסכם הגרעין עם אירן מתקדם ועולה הסבירות, כי החתימה על ההסכם תתבצע כבר בימים הקרובים. מומלץ לישראל להימנע ככל האפשר מכניסה לעימות "ראש בראש" עם הממשל, בוודאי בפומבי, גם אם ייחתם בקרוב הסכם חדש עם אירן.

• יש להמשיך בשלב זה על שמירת ערוצי הידברות עם מוסקבה – גם לגבי הצורך החיוני המתמיד להימנע מחיכוך צבאי בזירה הצפונית, אך להתכונן לתרחיש שבמסגרתו הקשר והתיאום המבצעי בין ישראל לרוסיה יתנתקו וצה"ל יעמוד בפני אתגרים גוברים בזירה הצפונית.

• יש להימנע כעת ממכירת נשק לאוקראינה ולמדינות המעטפת של רוסיה, בעיקר נשק נגד טנקים, ובכלל זה להמשיך ולמנוע אספקת סוללות כיפת ברזל מהצבא האמריקני לאוקראינה.

• על ישראל להרחיב את המאמצים לבסס את קשריה עם מדינות האזור ולהעביר להן מסרים חיוביים, כדי להיערך לאפשרות של זעזועים פנימיים בהן ובמטרה למנוע נסיגה בתהליך הנורמליזציה. יהיה בכך גם מסר לארה"ב, לפיו ישראל לא זו בלבד שהיא בצד הנכון, אלא היא פועלת לבסס חזית אזורית התומכת במדיניותה.

• יש להיענות בחיוב לגישושי ההתקרבות המחודשת מצד טורקיה. טורקיה היא מדינה חשובה בנאט"ו, ובראייה רחבה, שיפור היחסים עימה יחזק את המעמד האסטרטגי של ישראל ואת חשיבותה באזור.

אודי דקל הוא מנהל המרכז למחקרי ביטחון לאומי (INSS), ענת קורץ היא מנהלת המחקר במרכז, אלדד שביט הוא חוקר בכיר בו.
תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
אודי דקל, ענת קורץ, אלדד שביט
+אוקראינה מודה לארה"ב על התמיכה בה
01:33 23/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+בלינקן: אין טעם בפגישה עם לברוב
01:31 23/02/22  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני בלינקן: "לאור המצב הנוכחי - אין טעם בפגישה עם שר החוץ הרוסי לברוב ביום חמישי". בלינקן טוען כי עדכן בהחלטה את בעלות הברית ושלח עידכון ללברוב. בסיום מסיבת העיתונאים אמר בלינקן:"ככל שפוטין יסלים את המצב - כך נקצין את תגובתנו".

הבית הלבן מסר כי פגישה אפשרית בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבין ולדימיר פוטין היא "בוודאי" לא אפשרות. "בשלב זה, זה בהחלט לא בתוכניות", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי.


+מזכ"ל האו"ם: כוחות רוסיה אינם "שומרי שלום"
01:28 23/02/22  |  עידן יוסף
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי כי כל הכוחות הרוסיים הפרושים במזרח אוקראינה אינם "שומרי שלום" כפי שנטען על-ידי מוסקבה. גוטרש דחה את טענת הנשיא ולדימיר פוטין כי בוצע באזור רצח עם של קבוצות אתניות רוסיות.
+בלינקן: האיום הגדול ביותר על אירופה מאז מלחמת העולם
23:57 22/02/22  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני בלינקן: ״התוכנית של פוטין הייתה מאז ומעולם לפלוש לאוקראינה ולהפוך אותה לחלק מרוסיה. ‏זה האיום הגדול ביותר על אירופה מאז מלחמת העולם".
+הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי אף-35
23:04 22/02/22  |  עידן יוסף
הפנטגון הורה להעביר 8 מטוסי אף-35 מגרמניה ל"חזית המזרחית של נאט"ו".
+זלנסקי מגייס מילואים: "אין צורך בגיוס כללי"
23:03 22/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי הכריז כי פורסם צו לגיוס חיילי מילואים, אך הסתייג ואמר: "אין צורך בגיוס כללי".
+הקרמלין: לא צפינו בנאום ביידן
22:32 22/02/22  |  עידן יוסף
הקרמלין: לא צפינו בנאום ביידן על אוקראינה, פוטין בישיבת עבורה עכשיו.
+ביידן: רוסיה פלשה, העיצומים מתחילים
21:50 22/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארה"ב מנתקת את ממשלת רוסיה מן האפשרות לגייס חוב בשוקי ההון, ומטילה עיצומים על שני בנקים מובילים ועל אישים באליטה הרוסית  ▪  "אם רוסיה תמשיך, נלך רחוק עוד יותר; אנחנו מוכנים לדיפלומטיה בתנאי שהיא רצינית"
(ביידן הערב. "פוטין לא יעבוד עלינו" [צילום: אלכס ברנדון, AP])
+אנשי השגרירות הרוסית יפונו מאוקראינה
19:45 22/02/22  |  עידן יוסף
משרד החוץ הרוסי מודיע על פינוי אנשי השגרירות מאוקראינה בעתיד הקרוב.
+האם גם בדלני מזרח רומניה רוצים הכרה רוסית
19:00 22/02/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
חברת פרלמנט רומנייה טוענת מוקדם יותר היום שמנהיגי החבל הפרו רוסי "טרנסיסטריה" במזרח מולדובה שוהים כעת במוסקבה, ומבקשים מהקרמלין להכיר גם בעצמאותם  ▪  העיצומים הבריטיים אינם כוללים את שלושת הבנקים הרוסיים הגדולים אלא חמישה בנקים קטנים יחסית
(הפגנה סמוך לשגרירות רוסיה בברלין, היום [צילום: מרקוס שרייבר, AP])
+הבית הלבן: הפלישה החלה
13:13 22/02/22  |  איתמר לוין, מירב ארד, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ארה"ב צפויה להטיל עיצומים על רוסיה  ▪  גרמניה השעתה את האישורים לצינור הגז נורדסטרים 2  ▪  בריטניה מטילה עיצומים על שלושה אוליגרכים המקורבים לפוטין ועל חמישה בנקים רוסים
(זלנסקי. עדיין סבור שלא תהיה מלחמה [צילום: משרד הנשיאות האוקראיני/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משבר אוקראינה-רוסיה ישפיע במישרין על ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתעניין
22/02/22 17:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
רוסיה החלה את פלישתה לאוקראינה ו"אתם מתחילים לראות את התגובה שלנו", אומר (יום ג', 22.2.22) סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ונתן פיינר, בתגובה אמריקנית ראשונה לכניסת הכוחות הרוסיים למחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה. הדברים נאמרו לאחר שמדינות אירופה החלו להטיל עיצומים על רוסיה, ומרמזים בבירור על כך שארה"ב תלך בעקבותיהן - אולי כבר בשעות הקרובות.
רוסיה מימשה במהירות את הצווים שעליהם חתם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמש והכניסה כוחות צבאיים לאזורים הנשלטים בידי הבדלנים במזרח אוקראינה. על פי דיווח שמסר (יום ג', 22.2.22) שר ההגנה הפולני, הגיעו חיילים רוסים לדונייצק ולוגנסק. מן המשרד האירופי לענייני חוץ נמסר כי בוצעה פלישה רוסית לשטחי אוקראינה, אך זו אינה פלישה מלאה.
22/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נאם הלילה לאומה האוקראינית בעקבות חדירת טורי שיריון רוסי לאזור שבשליטת הישויות הפרו רוסיות בחבל דונבאס. זלנסקי אמר בין השאר: "איננו פוחדים. לא נוותר על דבר". זלנסקי הדגיש שהוראתו של פוטין לכוחותיו לפלוש לחבל דונבאס משמעה נסיגה רוסית מהסכמי מינסק וקרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.
22/02/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלארוס הודיעה שלשום (20.2.22), כי כוחות רוסיים יישארו בה לאחר תרגיל רחב היקף – צעד שגורמי אופוזיציה טוענים שמשמעותו היא ויתור על העצמאות לטובת רוסיה, בלא אף ירייה, מדווח וושינגטון פוסט. ההודעה עומדת בניגוד להתחייבויות קודמות של פקידים במינסק, לפיהן הכוחות הרוסיים ישובו לבסיסיהם מיד עם סיום התרגיל. אבל כעת אומרת ממשלת בלארוס, כי שתי המדינות יילחמו יחדיו במידת הצורך – צעד שפרשנים אומרים שהוא מראה כיצד מדיניות החוץ והביטחון של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו נשלטת למעשה בידי הקרמלין.
22/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה (21/22.2.22) למשרד ההגנה להציב כוחות בשני המחוזות הבדלניים שבמזרח אוקראינה, לאחר שאמש הכיר בעצמאותם. במערב טרם הגיעו למסקנה האם זוהי תחילתה של פלישה לאוקראינה, למרות שמבחינת החוק הבינלאומי – אין ספק שמדובר בפלישה לשטחה הריבוני. ההתלבטות נובעת מכך שבפועל, הבדלנים הפרו-רוסים שולטים בשטחים אלו מאז הפלישה הרוסית הקודמת ב-2014.
22/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il