|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קליין היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: החמישייה * 6.9.2022

מילצ'ן, הביטחון והוויזה

סיפור הוויזה האמריקנית של ארנון מילצ'ן עמד במרכז חקירתה של הדס קליין היו גם התייחסות לראטן טאטא והתפרצותה הנרגשת של קליין נגד ההכפשות האישיות שהיא סופגת
06/09/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
חדד מוקיע התקפות אישיות על קליין
איתמר לוין
עדת המפתח בתיק 1000 הנסערת יצאה נגד "כתבי חצר" והכפשות אישיות ברשתות החברתיות על-רקע עדותה * סניגורו של נתניהו: אין מקום להתקפות אישיות ואני מוקיע את זה
לרשימה המלאה


1.
ארנון מילצ'ן עמד (6.9.22) במרכז החקירה הנגדית של הדס קליין, שהתחדשה לאחר פגרת בתי המשפט. עו"ד עמית חדד ביקש להראות את ההיקף והעומק של הסיוע הביטחוני שהעניק מילצ'ן לישראל לאורך שנים. המטרה: להראות שהייתה לו בעיה אמיתית בחידוש הוויזה האמריקנית לאחר שידור הראיון עימו בתוכנית "עובדה" בנובמבר 2013, ושסיועו של בנימין נתניהו היה לגמרי במקום - לא לחבר שנתן לו טובות הנאה, אלא למי שישראל חבה לו רבות.

חלק מן העדות בנושא זה נשמע בדלתיים סגורות - לבקשת המדינה, כדי לוודא שלא נחשפים פרטים העלולים לפגוע בבטחונה. חדד טען אומנם שהדברים פורסמו בעבר, אך בית המשפט קיבל את עמדתו של התובע, עו"ד אלון גילדין, לפיה יש הבדל בין פרסומים עיתונאיים או ספרותיים לבין אישור מפיה של העוזרת האישית של מילצ'ן.

מילצ'ן אמר בחקירתו שפעולותיו לטובת המדינה נמשכו עשרות שנים, מאז שהיה בן 23 והפנה את חוקריו לשאול את כהן ואחרים. "אני עוזר למדינה, אעזור עד יום מותי", אמר. קליין הוסיפה משלה: "הבת שלי נעלמה בסערה בטיול בפיליפינים. ארנון היה מוכן לעשות הכל, לפנות לכולם. הוא גם סיפר את זה לנתניהו, שהתפלא שלא ביקשתי ממנו סיוע. בסוף מצאתי אותה לבד, דרך משרד החוץ. אבל ארנון היה מאוד נסער ורצה לעזור. ילד שצריך קשר באוניברסיטה בעולם - הוא מוכן לעזור. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במדינת ישראל".


2.
קליין סיפרה על קשרי ידידות ארוכים ועמוקים בין מילצ'ן לראש המוסד המנוח, מאיר דגן, ואשר נמשכו כאשר מילצ'ן ניסה לסייע לדגן במחלתו. השניים היו משוחחים על עניינים אישיים ודגן ביקר בביתו של מילצ'ן בבית ינאי, ציינה. בהמשך דיברה על ידידות בין מילצ'ן לבין ראש המוסד הקודם, יוסי כהן (כמו גם ידידות עם שמעון פרס וציפי לבני).

קליין אישרה סיפור שפורסם בשעתו בעיתון הארץ. דגן פנה למילצ'ן בנוגע לזמרת שאביה היה איש קשר חשוב של המוסד. "הבת שלו מאוד רצתה להיות זמרת והוא הכיר את קשריו של ארנון, וביקש שלמרות כשרונה או אי-כשרונה נסייע באיזה חוזה, והאבא ישלם הכל. הוא ביקש שנעזור לה להגיע לצמרת של המוזיקה בארה"ב ודגן אמר שאם נצליח - המדינה תצא נשכרת.

"ארנון התקשר לטוני מוטולה, שהיה מנכ"ל סוני. ארנון אמר לי: אם את שומעת איך היא שרה - אני מרים ידיים, אבל זה לטובת המדינה. מוטולה נפגש איתה וזה התקדם, בסוף היא לא הפכה לכוכבת, אבל האבא היה מרוצה. ארנון אמרנו שעזרנו בזה מאוד למדינה. נפגשנו עם האבא בהרצליה ואפילו קנינו לכבודו וודקה מיוחדת. ייתכן מאוד שחיים כהן הוזמן לבשל לפגישה הזאת". אגב: קליין סיפרה, שכהן בישל - על חשבונו של מילצ'ן - בארוחות של מילצ'ן ונתניהו במעון ראש הממשלה.


3.
חדד עבר לפרשת הוויזה. קליין תיארה: "ארנון הרגיש שהוא נענש על סיועו למדינה. זו משמעות איומה מבחינתו. הוא לא רואה את עצמו לא יכול להיכנס [לארה"ב]: עסקיו שם, ילדיו שם. חוץ מפעם אחת בעניינים בריאותיים, מעולם לא ראיתי אותו במצב כזה. הוא היה אומלל, בהיסטריה כללית. פעם ראשונה שהוא הרגיש שכוח וכסף לא יכולים לקנות הכל". לדבריה, אייל חיימובסקי - שהיה מנהל לשכתו של נתניהו - הציע לו לנסות להתפלח לארה"ב בלי ויזה, שכן הוא הגיע במטוס פרטי; חדד הגיב: "לא שמענו את זה לפני כן". בהמשך טענה, כי חיימובסקי אף אמר שנתניהו הציע למנות את מילצ'ן לנשיא המדינה כדי שיקבל דרכון דיפלומטי; חדד: "תרשי לי לגחך בשקט".

בחקירתו אמר מילצ'ן, כי מרגל ישראלי בארה"ב "לא חוזר"; הוא חשש שהאמריקנים יראו בו סוג של יונתן פולארד; ושהבנקים יסרבו לממן את סרטיו. קליין אישרה, שמילצ'ן פנה לעשרות בני אדם בניסיון להשיג עזרה, כולל לשמעון פרס (אז נשיא המדינה) ולציפי לבני (אז שרת המשפטים); חדד אמר שמילצ'ן פנה גם ליאיר לפיד, סילבן שלום, אהוד ברק ודליה איציק. שגריר ארה"ב בישראל דאז, דן שפירו, אמר לבסוף שהנושא סודר - אך אז התברר שהוויזה הוארכה לשנה בלבד, במקום לעשר שנים כבעבר. "זה היה לו מפח נפש יותר קשה" מאשר הסירוב הראשוני.

לדברי חדד, החוקרים לא שאלו את קליין מי היה הגורם המרכזי שסייע למילצ'ן. קליין הגיבה: "ארנון אמר: ביבי חייב לעזור לי. כל האחרים נפנפו אותו. בשעות הערב [באותו יום] ארנון צלצל לנתניהו ודיבר איתו". לדבריה, נתניהו מצידו התקשר אליה ואמר לה למסור למילצ'ן שאין לו מה לדאוג.

בהמשך חקירתו אמר מילצ'ן, כי באמצע 2014 התקשר אליו ג'ון קרי, אז שר החוץ האמריקני, ואמר שהוא רוצה להיפגש איתו כדי שיסייע לו בתהליך השלום. לדבריו, קרי אמר לו שהאמריקנים בודקים האם הוא ממשיך בפעילותו הביטחונית. התוצאה הייתה היווצרות ידידות בין השניים הנמשכת עד היום, העידה קליין. חודשים אחדים מאוחר יותר, ולאחר שהשניים נפגשו, קיבל מילצ'ן ויזה לכל החיים בזכותו גילו המתקדם.

חדד ציטט מדבריו של מילצ'ן על חלקו של נתניהו בקבלת הוויזה. החוקר שאל האם נתניהו לא עזר לו. מילצ'ן השיב: "ממש לא. [היא ניתנה] למרות נתניהו, כי לא הייתה אהבה גדולה בין [ברק] אובמה לנתניהו ובין קרי לנתניהו". קליין הגיבה, כי היא סיפרה את הידוע לה ויש לשאול את מילצ'ן למה כוונתו. לדבריה, היא יודעת מה היה חלקו של נתניהו, וכי מילצ'ן לא היה מכיר את קרי בלא השגריר דאז בוושינגטון, רון דרמר, מקורבו של נתניהו. לדברי חדד, גם קליין עצמה אמרה בחקירתה שהוויזה לכל החיים ניתנה בזכות הקשר עם קרי. קליין שבה ואמרה, שיש לזקוף את מעורבותו של קרי להתערבותו של דרמר.



4.
חדד עסק גם בקשריו של מילצ'ן עם המיליארדר ההודי ראטן טאטא. בכתב האישום נטען, כי מילצ'ן ביקש ב-2010 את סיועו של נתניהו בקידום מיזם של השניים לייצור ננו-מכוניות באזור הסחר החופשי הישראלי-ירדני-פלשתיני. לדברי קליין, בין מילצ'ן לטאטא היה קשר שהחל כמה שנים לפני כן, כולל בסיוע להכשרת עובדי אבטחה הודים אחרי הפיגועים הקשים במומבאיי בספטמבר 2008.

האם היה למילצ'ן מניע עסקי בפרויקט? בעדותה אמרה קליין, כי מילצ'ן "רוצה שלום עולמי ורוצה שלום עם הפלשתינים, ותמיד נמצא גם האינטרס העסקי". בחקירתה אמרה שמילצ'ן לא עמד להשקיע בפרויקט ולא היה לו אינטרס עסקי בו; אם מילצ'ן סיפר לנתניהו על הפרויקט, זה היה מתוך רצון לסייע למדינה ולא כדי לקבל משהו. חדד העיר, כי עדים נוספים אמרו שזה לא היה עניין מסחרי.


5.
קליין התפרצה בסערת רגשות ודיברה על ההכפשות הקשות והבלתי-פוסקות שהיא עוברת ברשתות החברתיות בשל עדותה. חדד הוקיע את הדברים בצורה חד-משמעית, ואף ציין שלהערכתו הוא עושה זאת בשל כל הנוכחים באולם. לא בטוח. אלי ציפורי, בעל תפקיד מרכזי בהתקפות און-ליין על קליין ומי שנחקר בחשד להטרדתה, "שכח" לצייץ לקוראיו את ההוקעה הזאת; הוא כן מצא לנכון לתקוף את קליין על דבריה אלו.


ציטוט היום

"זה לא בגלל שאני סוחר בעגלות בקניון" (ארנון מילצ'ן בחקירתו על הסיבה לסירוב להאריך את הוויזה שלו).

תאריך:  06/09/2022   |   עודכן:  06/09/2022
איתמר לוין
+חדד מוקיע התקפות אישיות על קליין
13:36 06/09/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עדת המפתח בתיק 1000 הנסערת יצאה נגד "כתבי חצר" והכפשות אישיות ברשתות החברתיות על-רקע עדותה  ▪  סניגורו של נתניהו: אין מקום להתקפות אישיות ואני מוקיע את זה
קליין היום. "סובלת סבל רב" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן, הביטחון והוויזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חד עין
6/09/22 20:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בית המשפט המחוזי בירושלים לא ידון בשלב זה בבקשתם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ להגנה מן הצדק בתיק 4000. כך עולה מהחלטתם (6.9.22) של השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם.
06/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
הרבה תמיהות מעוררת מדיניותו של שר הביטחון, בני גנץ, בשטחים. הרבה מאד. לאן בדיוק הוא הולך? בסמכותו של גנץ לאשר או לדחות כל בקשה לבניה בשטחים. בין אם היא של ערבים ובין אם היא של יהודים. באחרונה התברר כי גנץ אישר לפלשתינים לבנות אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, קרי בשטחים שמעולם לא הורשו הפלשתינים לבנות בהם. גם בשטחי C ניכרת בניה פלשתינית רבה מאד.
25/08/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
"לנבחר ציבור יש אינטרס מובהק בסיקור תקשורתי של פעילותו, על אחת כמה וכמה סיקור תקשורתי אוהד, ולפנינו דוגמה נוספת לפניה המגוונות של טובת הנאה". כך אומר (24.8.22) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, בפסק הדין בערעורה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום. מדובר אומנם באמרת-אגב ולא בהלכה מפורשת של בית המשפט העליון, אך יש לה משקל רב מול תיק 4000 - בו הטענה שהיא שסיקור אוהד לבנימין נתניהו באתר וואלה היה טובת הנאה העולה כדי שוחד.
24/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ביום ששי האחרון (13.8.22), בתוכניתה של אילה חסון (ששי עם אילה חסון, 20.00), הופתעתי ממונולוג יוצא דופן של העיתונאי ארי שביט. הכותרת שניתן לייחס למונולוג המפתיע, מפיו של עיתונאי ותיק ומנוסה, "משפטי נתניהו: האם הייתה הגנה מן הצדק"? דומה למאמר במקור ראשון בנושא זה, תחת כותרת דומה.
18/08/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
ארנון מילצ'ן יהיה האחרון ב-15 העדים הבאים של המדינה בתיק 1000 נגד בנימין נתניהו (תיק המניות) - כך הודיעה הפרקליטות לסניגוריו של נתניהו ולבית המשפט המחוזי בירושלים. סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, מבקש בתגובה מבית המשפט לדון בסדר העדים ואולי אף לכפות על התביעה לשנות אותו.
12/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il