|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
טיפים לטיולי תרמילאים באירופה
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית
הבעיה איננה רק תנאי המאסר שלהם [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע 37)

המלחמה נגמרה, נכון?

הממשלה חוזרת לעסוק במלוא הקיטור בנושאים המפלגים והאנוכיים של 6 באוקטובר - אז כנראה המלחמה נגמרה. אבל אם כך, אזי הגיע הזמן להקים ועדת חקירה ממלכתית
04/07/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


במה הם מתעסקים
ההפיכה והביזה חזרו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תראו מה היה השבוע על סדר יומן של הממשלה, הכנסת והקואליציה: העברת מינוי נציב שירות המדינה לידי ראש הממשלה (פוליטיזציית-יתר של השירות הציבורי), העברת מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים לידי הכנסת (סכנה להדחה פוליטית של שופטים), התקפות על היועצת המשפטית לממשלה, אי-גיוס החרדים, 750 מיליון שקל של כספים קואליציוניים, שינויים בתקצוב המועצות הדתיות (גרסה חדשה של חוק הרבנים) ואפילו שינוי שמו של משרד החקלאות (למשרד החקלאות וביטחון המזון, כי כולם רוצים להיות ביטחוניסטיים: התחבורה והבטיחות בדרכים, הגנת הסביבה, ביטחון לאומי).

אם זה המצב, אז כנראה המלחמה נגמרה. חזרנו על מלא ל-6 באוקטובר: ההפיכה המשטרית, הביזה האנוכית, הצפצוף על סדרי מינהל וממשל תקינים. לכך נוספת ההתעלמות המוחלטת ממה שמתרחש כאן בתשעת החודשים האחרונים, כי אחרת לא ניתן להסביר את המשך השתמטות החרדים ואת העברתם של סכומים אדירים לצרכים מגזריים ופוליטיים במקום למאות אלפים הנאנקים תחת נטל המלחמה והשלכותיה.

אבל, רק רגע, האם אותן ממשלה וכנסת וקואליציה לא אמרו לנו שהזמן לחקירת המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה יהיה אחרי המלחמה? הן לא אמרו לנו שאי-אפשר לעשות זאת בעיצומם של קרבות ושיש להמתין עד לסיומם? כמו שאומרת הגמרא: "ממה נפשך" – אם אתם עוסקים בכל אלו, סימן שאין מלחמה; ואם אתם לא מוכנים להקים ועדת חקירה – סימן שיש. אבל התשובה כמובן פשוטה להפליא: המלחמה נגמרה כשזה נוח להם, והיא נמשכת ותימשך כשזה נוח להם. היא נגמרה לצרכים שלהם, היא נמשכת ותימשך כדי שיוכלו לברוח מאחריות.

הפארסה של מנהל שיפא
מערך הטרור בבית החולים שיפא [צילום: דובר צה''ל]

הפארסה סביב שחרורו של מנהל בית החולים שיפא, מחמוד אבו-סלמיה, מחייבת מספר הערות. הראשונה היא הפבלוביות של התגובות המיידיות. עוד לפני שהיה להם מושג מה באמת קרה, הגורמים המעורבים מיהרו להאשים את יריביהם הקבועים. בנימין נתניהו זרק את זה על בג"ץ (שקר מוחלט; לא הייתה שום החלטה ולא היה שום פסק דין ולא הייתה שום הנחיה מצד השופטים, אלא המדינה מיוזמתה הודיעה שתסגור את מתקן שדה תימן בשל התנאים הקשים בו). יואב גלנט האשים את איתמר בן-גביר, אשר מצידו האשים את גלנט ואת השב"כ, אשר בתורו הטיל את האחריות על שירות בתי הסוהר. כלומר: לא העובדות חשובות, אלא הספין המהיר.

השנייה: תראו איזה ברדק הולך כאן לגבי החלטה נקודתית ושולית, האמורה להיות מתועדת. כפי שציין בצדק ynet, זוהי דוגמה מובהקת (ומעוררת חלחלה) לאופן קבלת ההחלטות בצמרת המדינית והביטחונית שלנו, וליריבויות האישיות האוכלות בה בכל פה. קחו את זה, תכפילו פי אלף ותבינו מה הולך להיות כאן כאשר ייחקרו המחדל והמלחמה. ומה שהכי נורא: קחו את זה, תכפילו פי אלף ותבינו כיצד מנוהלת המלחמה בזמן אמת – וכיצד תנוהל מלחמה קשה פי כמה וכמה מול חיזבאללה.

הזנחה בת עשרות שנים
הבעיה החלה הרבה לפני המלחמה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

נמשיך עם פארסת אבו-סלמיה, ששורשיה הולכים עשרות שנים אחורה. בספטמבר 2017 פסק בית המשפט העליון, כי יש להעניק לכל אסיר ועצור בישראל שטח מחיה של לפחות שלושה מ"ר בתוך תשעה חודשים, ושל ארבעה מ"ר בלי שירותים ומקלחת או 4.5 מ"ר עם שירותים ומקלחת בתוך 18 חודשים. זה היה לפני שבע שנים, שלוש שנים לאחר הגשת העתירה. בפסק הדין ציין השופט אליקים רובינשטיין, כי הסוגיה ידועה מזה לפחות ארבעה עשורים – כלומר, כיום היא כבר בת 50.

אם המדינה הייתה מקיימת את פסק הדין, כבר היינו מזמן במקום הרבה יותר טוב, וריבוי המעצרים בזמן המלחמה לא היה מוביל לקטסטרופה הנוכחית. אבל המדינה לא קיימה אותו במלואו. לאחר שקיבלה דחייה, היא הצליחה להגיע ליעד הראשון – שלושה מ"ר – אבל השני נדחה ונדחה ונדחה ונדחה, ובחודש שעבר קיבלה המדינה ארכה עד חודש דצמבר לדווח כיצד התקדמה. דהיינו, שורש הרע הוא בהזנחה עתיקת יומין ובהפרה מתמשכת של פסק דין, גם אם פה ושם נעשו מאמצים והיו שיפורים.

הסניגוריה הציבורית – זרוע של משרד המשפטים – מתריעה מזה שנים על מצב הכליאה, המזכיר מדינות נחשלות. המצב הורע בהרבה מאז תחילת המלחמה, ובחודש פברואר השנה דיווחה הסניגוריה שהמצוקה היא נחלתם של כל האסירים והעצורים, ולא רק של אנשי חמאס ומחבלים אחרים. "פגיעה חריפה וחסרת תקדים בזכויות העצורים והאסירים בישראל. משבר כליאתי חסר תקדים, במסגרתו מצופפים עצורים ואסירים - הן פליליים והן ביטחוניים - למרחב מחייה בלתי אנושי ואף לכדי הלנה על הרצפה", נאמר בדוח שלה.

בהחלטת בג"ץ בחודש שעבר צוין, כי 55% מהכלואים מוחזקים כעת בתנאים שאינם עומדים אפילו בפעימה הראשונה של פסק הדין מ-2017, שטח המחיה הממוצע ירד לשני מ"ר ו-4,100 כלואים – מתוכם 800 פליליים – ישנים מדי לילה על מזרונים המונחים על הרצפה. כל זה לא הזיז את קצה הציפורן של איתמר בן-גביר, הממונה על השב"ס, ותהיו בטוחים שגם כעת לא ישתנה כלום. או שיהיה צורך לשחרר עוד חשודים בטרור, או שיפרצו מהומות במתקני הכליאה, או שנחטוף בזירה הבינלאומית, או כולם ביחד – וברור שאז נחזור למעגל ההאשמות שבו פתחנו.

רון שפירא
ישראל מינתה שופט שהביע בוז לבית הדין [צילום: פטר דה-יונג, AP]

פרופ' רון שפירא, השופט החדש מטעם ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הוא משפטן ותיק ובעל רקורד מרשים, רקטור המרכז האקדמי פרס ומי שהיה דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. תחומי התמחותו העיקריים הם נדל"ן וצווארון לבן, ולא מצאתי שהוא בעל מומחיות בולטת במשפט בינלאומי. שפירא מתח ביקורת פומבית על בית הדין אליו התמנה כעת ואמר שהוא נגוע בשיקולים זרים ואינו ראוי לשום מידה של אמון. אם אהרן ברק הגיע להאג כמשפטן הישראלי המוערך ביותר בעולם, שפירא יתקבל שם כמי שמפגין בוז כלפי עמיתיו.

מה כן? שפירא הוא בעל עמדות משפטיות שמרניות ומתנגד לאקטיביזם שיפוטי. במארס אשתקד הוא השתייך לקבוצת פרופסורים שהודיעו על תמיכתם ברפורמה המשפטית. הוא תמך בכך שמינוי נציב שירות המדינה ייעשה בידי בנימין נתניהו, ותקף את גלי מיארה המתנגדת למהלך זה. הוא נגד הסדר שבמסגרתו יפרוש נתניהו וייסגרו התיקים נגדו. הוא נגד הקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמה. בקיצור: תומך מלא בעמדותיה של הממשלה.

זו כמובן זכותו המלאה של שפירא, וראוי להקשיב לעמדותיו. אבל כאשר הממשלה האנוכית והגאוותנית הזאת ממנה דווקא אותו, מותר לנו לחשוד בטוהר מניעיה. כאשר דווקא זה האדם שנשלח לייצג אותנו בחזית קריטית – בית הדין עלול לקבל החלטות הרסניות מבחינת מעמדנו הבינלאומי – מותר לנו לתהות. כאשר דווקא זה האדם המועדף על פני משפטנים בינלאומיים מובהקים ועל פני משפטנים ושופטים בעלי מוניטין בעולם – מותר לנו לחשוד.

זוהי דרכה של הממשלה הזאת: מה שטוב לה, ורק מה שטוב לה. המינוי של ברק היה מעולה מאין כמותו, אבל מתברר שזו הייתה רק סטייה קלה מהמסלול הקבוע. זה אולי מרמז על מידת התקינות של מינוי אבשלום פלד למפכ"ל המשטרה. וזה גם נותן לכם מושג כיצד ייראו המינויים של הרמטכ"ל וראש השב"כ, אם וכאשר הרצי הלוי ורונן בר יממשו את נטילת האחריות לה התחייבו.

אליאב אלבז
העז לאכוף את החוק על המתנחלים [צילום: דובר צה"ל]

בג"ץ דחה השבוע את עתירת ארגון לביא, המזוהה עם הימין, נגד מינויו של אלוף-משנה אליאב אלבז למפקד בה"ד 1. לביא טען, כי אלבז התלונן בשעתו על מתנחלים שיידו אבנים על רכבו ובית המשפט הטיל ספק בגרסתו. אך כפי שהראתה השופטת רות רונן, זה לא מה שקרה ולא נפל במינוי צל-צילו של פגם כלשהו.

אני משער שגם לביא ובאי-כוחו ידעו שאין להם קייס ושבג"ץ אינו מתערב במינויים מקצועיים, במיוחד לא בכוחות הביטחון. מה שבאמת הסתתר מאחורי העתירה היה עימותים בין מתנחלים מן הימין הקיצוני לבין אלבז בתפקידו כמח"ט בנימין. כמו כל מי שממלא את התפקיד הזה, היה עליו להיאבק לא רק באיומי טרור בלתי פוסקים מצד הפלשתינים, אלא גם בהפרות חוק של ישראלים המגיעות לעיתים עד כדי טרור. אלבז "העז" לאכוף את החוק גם על האחרונים – והפך לאויב בעיניהם. זה הספיק לארגון מן הימין כדי לנסות ולטרפד את מינויו הבא, על בסיס טיעונים קלושים ביותר.

וזה קורה בעיצומה של מלחמה, כאשר צה"ל מדגיש כמה חשוב למנות במהירות מפקד לבית הספר המחליף את מאות נפגעיה, ולא במקרה. בנימין סמוטריץ' מעניק גיבוי גלוי למתנחלים פורעי חוק, והממשלה נגררת אחריו – אלא אם כן יואב גלנט מצליח מדי פעם לבלום אותו. סמוטריץ' רוצה למוטט את הרשות הפלשתינית – מה שיהפוך את יהודה ושומרון לרצועת עזה מספר שתיים, במרחק יריקה מירושלים ושתי יריקות מתל אביב. הוא וחבריו רוצים לספח את יו"ש, מה שיהפוך את ישראל או למדינה דו-לאומית או למדינת אפרטהייד. ואז בא ארגון ימין, מהמחנה המתיימר להיות לאומי, ופועל נגד קצין שסיכן את חייו להגנת אנשי ימין. עוד דוגמה לטירוף בו אנו חיים.


מיליון ברחובות?
ביום השמיני הגיש הציבור את התפטרותו [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

מתנגדי הממשלה מבטיחים הפגנות נרחבות במיוחד בשבוע הבא (7.7.24) וטוענים שמיליון איש ברחובות יפילו אותה. תרשו לי להיות ספקן. לכל מרכיבי הקואליציה הנוכחית יש רק מה להפסיד מהפלתה והליכה לבחירות, כי קרוב לוודאי שהם ישלמו על כל מעלליהם בשנה וחצי האחרונות. הם מוכיחים שוב ושוב יכולת אטימות יוצאת דופן, כך שגם צעקות של מיליון איש יעברו להם מעל לראש.

זה מזכיר לי סיפור של אפרים קישון משנות ה-50. מעשה בשר אחד שעשה איזושהי שטות, לא גדולה מהרגיל, אבל משום מה הציבור דרש את התפטרותו. הוא מיד הסיק את המסקנות וביקש וקיבל שליחות של שלושה חודשים בחו"ל. כאשר חזר, מצא מפגינים ליד ביתו שהבטיחו לצעוק עד שאוזניו יתחרשו. ואכן, הוא שם בהן צמר גפן ולא שמע דבר.

לבסוף התכנסו ראשי הגופים האזרחיים והחליטו להשתמש בנשק יום הדין: שביתה כללית נגד השר. במשך שבוע ימים לא היו תחבורה ורדיו וארטיקים. כולם הרגישו שזוהי ההתמודדות המכרעת. ואכן, כך היה. ביום השמיני הגיש הציבור את התפטרותו.

ועוד משהו קטן

הכנסת יוצאת בסוף החודש לפגרת קיץ בת שלושה חודשים, כאילו אין מלחמה ואין מפונים ואין צפון בוער ואין עסקים קורסים. 120 חברי כנסת בחופש, 120 חטופים בעזה. אין לי מה להוסיף על המאמר המעולה של ניר קיפניס בוואלה.

תאריך:  04/07/2024   |   עודכן:  04/07/2024
איתמר לוין
+שר הפנים קרא תפילת השכבה לחללי צה"ל הדרוזים
15:27 04/07/24  |  עידן יוסף
שר הפנים משה ארבל נשא השכבה בקבר יתרו (מתחם נבי שועייב) הסמוך לקרני חיטין, לזכרם של חללי צה״ל הדרוזים שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל. בלשכתו הסבירו שנהג כך בהתאם לפסק הלכה של הרב עובדיה יוסף.
+צה"ל הרס את בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי שבו נרצח מתן אלמליח ז״ל
15:20 04/07/24  |  מירב ארד
במהלך הלילה, הרסו כוחות צה״ל במרחב זעתרה שבחטיבת עציון את בתי המחבלים מוחמד זואהרה וכ׳אטם זוהארה. השניים, יחד עם מחבל נוסף, ביצעו את פיגוע הירי ב-22 בפברואר 2024 בכביש 1 סמוך למחסום א-זעיים, בו נרצח מתן אלמליח ז״ל ונפצעו מספר אזרחים ישראלים נוספים. בנוסף לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון שלושה מבוקשים, בהם מבוקש בטולכרם שהסית לטרור, מבוקש במרחב אדנא שביהודה החשוד בהסתה לטרור ומבוקש נוסף במרחב קלקיליה.

כמו-כן, הכוחות החרימו ציוד ששימש להדפסת חומרי הסתה לארגוני טרור במרחב טולכרם. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס
+השר גלנט אישר את שדרוג תנאי הרבש"צים
13:43 04/07/24  |  מירב ארד
שר הביטחון, יואב גלנט, אישר בהמלצת מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, את מעטפת שיפור תנאיהם של הרבש״צים, במסגרתה יורחב תקצוב רשויות ויישובים ברחבי הארץ לצורך השתתפות בשכרם ותנאי העסקתם של מאות רבש״צים. בנוסף, אושר מסלול הכשרה ואימונים לשמירת כשירות הרבש"צים הכולל הנפקת תעודות וסמכויות. במקביל לכך, ימשך רכש ציוד לחימה מתקדם: נשקים אישיים, נשקים מחלקתיים, אמצעי ראית לילה, רכבים ממוגנים, ציוד קשר מתקדם, ציוד מיגון אישי ומדים טקטיים ייחודיים בהיקף של מיליוני שקלים.
+ליברמן: אי-אפשר לנצח את חמאס וחיזבאללה מבלי שניצחנו את מקור הרוע, אירן
13:19 04/07/24  |  מירב ארד
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו ח״כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר: "מדינת ישראל חייבת לנצח ניצחון חד וברור, ואי אפשר לנצח את חמאס וחיזבאללה מבלי שניצחנו את מקור הרוע, אירן. ללא אירן הם לא קיימים, המימון, הנשק, הציוד, הידע, ההדרכה והתמיכה הפוליטית כולם מגיעים מאירן."

ליברמן הוסיף: "לפני יותר מעשור נתניהו הציג בפני האו"ם תמונה של התקדמות הפצצה האירנית ואת הקו האדום אליו אסור להגיע. מאז הם עברו את הקו האדום כבר ארבע פעמים, ונתניהו לא נקף אצבע כל השנים. לכן עיקר המאמץ כרגע חייב להיות מופנה להכרעת אירן וחיסול תוכנית הגרעין, בכל היכולות והאמצעים העומדים לרשותנו".

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מטחים לצפון: שוגרו כ-200 רקטות ויותר מ-20 כטב"מים
11:11 04/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חיזבאללה: "שיגרנו יותר מ-200 רקטות ו-20 כטב"מים"  ▪  מד"א טיפל בשתי פצועות במצב קל, שנחבלו בדרך למרחב מוגן  ▪  סיסי מיירט נפלו על גג קניון בעכו וגרמו נזק קל  ▪  שריפות רבות פרצו בסמפר מוקדים בגולן ובגליל העליון
שריפה בקצרין [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
שריפות ברמת הגולן [צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90]
+התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו במג'דל שמס, אביבים ואיילת השחר
10:59 04/07/24  |  מירב ארד
התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו במג'דל שמס, אביבים ואיילת השחר
+התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בקצרין וקדמת צבי
10:58 04/07/24  |  מירב ארד
התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בקצרין וקדמת צבי שבדרום רמת בגולן.
+התרעות רבות על חדירת כלי טיס עוין בישוביי הגליל התחתון ורמת הגולן
10:42 04/07/24  |  מירב ארד
התרעות רבות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה, שניר, מעיין ברוך, דפנה, מטולה, כפר גלעדי, הגושרים, מרגליות, בית הלל, כפר יובל, שאר ישוב, שניר, משגב עם, מנרה, תל חי, קיבוץ דן מג'דל שמס, רג'ר עין קנייא, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד.



+לבנוניזציה באיו"ש: יחידת הלווינים של אמ"ן תיכנס לפעולה
10:14 04/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יחידה 9900 של אמ"ן המסוגלת לתצפת לאורך זמן על שטחים תוכנס בקרוב לפעולה על-מנת לסכל הטמנת מטעני חבלה  ▪  מתחילת המלחמה נוטרלו 150 מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים  ▪  3 חיילים נהרגו השנה כתוצאה מפיצוץ מטענים
פנתר ממוגן שנפגע כתוצאה ממטען גחון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+תוכנית הזויה
10:06 04/07/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
"גם כשהצבא הישראלי עומד על סף הפעלת הפיילוטים, יש ספקנות נרחבת לגבי כדאיותם לאור ההתנגדות האלימה של חמאס... אדם אחד שמכיר את התוכנית כינה אותה פרויקט 'פנטזיה'"
גלנט. כישלון חרוץ של התוכניות [צילום: מיה אלרוזו/AP]
+הלחימה בשג׳עייה, ברפיח ובמרכז הרצועה: חוסלו עשרות מחבלים
09:58 04/07/24  |  מירב ארד
בשג׳עייה, צוותי הקרב החטיבתיים בפיקוד אוגדה 98 ממשיכים בלחימה במרחב מעל ומתחת לקרקע במקביל. ביממה האחרונה, הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, בירי טנקים ובתקיפות כלי טיס של חיל-האוויר. בנוסף, הכוחות השמידו מספר תוואי מנהרות במרחב.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו שבעה מחבלים בקרבות פנים אל פנים, ולוחמי חטיבה 7 חיסלו בהיתקלות מטווח קצר חוליית מחבלים חמושה במרחב.

ברפיח, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בפיקוד אוגדה 162 חיסלו באמצעות רחפן מספר מחבלים חמושים שהיוו איום על כוחותינו במרחב

במרכז הרצועה, כוחות אוגדה 99 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור בתקיפות כלי טיס של חיל-האוויר.

לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר חיסלו עשרות מחבלים והשמידו יותר מ-50 מטרות טרור נוספות ברחבי הרצועה.
[צילום: דובר צה"ל]
+פרשת קורח
09:43 04/07/24  |  איתן קלינסגקי   |   לרשימה המלאה
מחלוקת - בה יש למערכת משפטית מוסמכת ראיות נגד פעולתו של איש, ועל סמך ראיות אלו היא פועלת להעמדתו לדין - זו מחלוקת לשם שמיים  ▪  במחלוקת לשם שמים המערכת המשפטית מכריעה אחר דיון בו ממוצים כל ההליכים המשפטיים, ולנאשם מתאפשר להביא את טיעוניו
עונשו של קורח
+כיצד סולק רוג'ר ווטרס מפסטיבל סן רמו
09:24 04/07/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
הייתי בנסיעה ועוד לא הכרתי את איטליה ואת התקשורת והפוליטיקה היטב, אבל החלטתי שווטרס לא יופיע ויהי מה  ▪  לא תהיה לגיטימציה לאנטישמים ושונאי ישראל מוצהרים
רוג'רס. הוסר מסדר המופע [צילום: לוקה ברונו/AP]
+מאה ועשרים האטומים
08:13 04/07/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
יש בישראל קבוצה של 120 מורמים מעם, חברי כנסת ולא הם בלבד, מי שאטימותם אומנותם, מי שאינם נראים כשותפים למאמץ הלאומי מול האויב מדרום, מצפון וממזרח
חופשה ארוכה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה״ל תקף לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
08:05 04/07/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, ביניהם מבנה צבאי במרחב שיחין ושלוש תשתיות טרור במרחב בלאט. בנוסף, כוחות צה״ל ביצעו ירי להסרת איום למרחב שבעא שבדרום לבנון.

+הותר לפרסום: סרן רואי מילר, מפקד מחלקה בגבעתי, נפל בצפון הרצועה
08:02 04/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
באירוע שבו נפל נפצעו קשה קצין לוחם ולוחם נוסף מגדוד רותם שבחטיבת גבעתי  ▪  אמו אריאלה ספדה: "חייל גאולה הפרטי שלי קראתי לו והוא חייך את חיוכו המקסים"
סרן רואי מילר [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הצפון תחת מתקפה משולבת: כ-200 רקטות ויותר מ-20 כטב"מים שוגרו (יום ה', 4.7.24) מלבנון, בתגובה לחיסול המפקד הבכיר מוחמד נעמה נאסר אתמול באזור צור. לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב ביצעו נסיונות יירוט במרחב ויירטו מספר מטרות ושיגורים בהצלחה. אזעקות הופעלו גם בעכו ועין המפרץ. כתוצאה מהירי, רסיסי מיירט נפלו על גג קניון בעכו וגרמו נזק קל, אין נפגעים.
04/07/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
איום המטענים על לוחמי צה"ל בגזרת יהודה ושומרון הופך להיות רציני מאוד. מתחילת השנה נהרגו שלושה חיילים, מהם שניים בשבועיים האחרונים כתוצאה מפיצוץ מטעני חבלה רבי-עוצמה.
04/07/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
במשך חודשים אני תוקף בייאוש גובר והולך את התוכניות ההזויות שמקדם שר הביטחון יואב גלנט להחלפת השלטון ברצועת עזה ב"גורמים מקומיים" או ב"כוח רב-לאומי". נאלצתי לכתוב על כך שוב ושוב, משום שלמרות שכל התוכניות של גלנט נכשלו כישלון חרוץ ובפועל רק שימרו את השליטה האזרחית של החמאס ברצועה, אף כתב צבאי או פרשן לא ניתח את הכישלונות של שר הביטחון ולא עמד על הניתוק של תוכניותיו מהמציאות.
04/07/2024  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
באלו הימים נתונה החברה הישראלית למחלוקת קשה ומאד ומכאיבה, כשהקוטביות בין החלוקים בדעותיהם עלולה לאיים על עצם הקיומיות הלאומית שלנו כעם בארץ ישראל. התהומיות הפעורה בין מצדדי הדעות הקוטביות עלולה להרוס את כל היש והיפה שנבנה על אדמת ארץ ישראל בדם וביזע מאז ימי העלייה הראשונה בשלהי המאה ה-19.
אגב הראיון האנטישמי האחרון (אחד בסדרה) של רוג'ר ווטרס (כל השקרים המגעילים והמטונפים שהישראלים סיפרו אחרי 7 באוקטובר על שריפת תינוקות ואונס נשים... אין ראיות") וההזוי (לאחר שהמראיין אומר לו שיש ראיות, הוא מתעצבן ואז מפנה את ראשו לצד ומדבר אל עצמו בקול: "רוג'ר, הירגע. אל תרד לרמה שלו. בסדר, אני לא. תפסיק לצעוק בחזרה. תן לו להפריע לך כמה שהוא רוצה") - - - נזכרתי בסיפור אמיתי עליי ועל ווטרס.
04/07/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היו שרי משפטים בישראל - היכן הם והיכן הבריון הלשוני לוין אשר המליץ ליושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין להפר הוראת בג"ץ, וזה נחלץ בעור שיניו ובצורה בלתי מכובדת בהתפטרותו
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
החרדים חיים בעולם המושגים של הגלות ומתייחסים למדינה היהודית כמו שהם התייחסו בעבר לשלטון הצאר הרוסי
דרור אידר
דרור אידר
הייתי בנסיעה ועוד לא הכרתי את איטליה ואת התקשורת והפוליטיקה היטב, אבל החלטתי שווטרס לא יופיע ויהי מה    לא תהיה לגיטימציה לאנטישמים ושונאי ישראל מוצהרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il