בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ענף הפרסום הישראלי מתאושש
|
באומן-בר-ריבנאי צמח ב-29%, מקאן ב-20%; אדלר חומסקי ירד ב-11% ● 20 משרדי הפרסום הגדולים צמחו במחצית הראשונה של 2010 ב-20% בממוצע, לאחר ירידה של כ-6% בהיקפי הפעילות ב-2009
ענף הפרסום הישראלי מתאושש משנת משבר: במחצית הראשונה של 2010 צמחו 20 משרדי הפרסום הגדולים ב-20% בממוצע. זאת לאחר שאת 2009 הם סיימו עם ירידה של כ-6% בהיקפי הפעילות שלהם. סה"כ 13 מתוך 20 משרדי הפרסום הגדולים צמחו במחצית הראשונה של השנה, מרביתם באחוזי צמיחה דו ספרתיים. כך עולה מדירוג ענף הפרסום של יפעת בקרת פרסום. את עיקר ההתחזקות יצרו שניים מתוך ארבע משרדי הפרסום הגדולים בישראל: באומן-בר-ריבנאי, שצמח ב-29% במחצית הראשונה של 2010 לעומת המחצית הראשונה של 2009 ומקאן אריקסון, שצמח ב-20% בתקופה זו. שלמור אבנון עמיחי גדל במחצית הראשונה, ב-7%. היחיד מקרב ארבעה משרדי הפרסום הגדולים שרשם ירידה בפעילותו הוא אדלר-חומסקי - המשרד היחיד מבין הארבעה שהציג צמיחה בשנה שעברה. עבור מקאן אריקסון הייתה זו מחצית מצויינת: המשרד קיבל מספר תקציבים חדשים, הבולטים שבהם הם שירותי בריאות כללית, חברת החשמל, אופטיקנה, ג'אמפ - ML וקק"ל. את המחצית הראשונה של השנה הוא סיים עם מחזור של כ-300 מיליון שקל, לעומת כ-250 מיליון במחצית מקבילה שנה שעברה. צמיחה משמעותית רשם גם באומן-בר-ריבנאי שסיים את מחצית השנה עם מחזור של 185 מיליון שקל, לעומת 143 מיליון במחצית הקודמת. עיקר הצמיחה שלו מגיעה מפעילות רחבה עבור לקוחות קיימים, הבולטים שבהם סופר-פארם, HOT, פלאפון ובנק לאומי למשכנתאות. צמיחתו של אדלר-חומסקי ב-2009 נבלמה במחצית הראשונה של 2010. נפח הפעילות של המשרד במחצית ירד ב-11% לעומת מחצית מקבילה, והוא סיים את המחצית עם פעילות בהיקף 203 מיליון שקל, לעומת 227 מיליון שקל. שלמור אבנון עמיחי פיצו במחצית הראשונה של 2010 על חלק מהירידות שספגו במחצית מקבילה בשנה שעברה, אז ירד המשרד ב-19%. כעת הוא מציג צמיחה של 7% לפעילות בהיקף 152 מיליון שקל. גיתם גם הוא מתקן את הירידות שחווה, ואף מעבר לכך: המשרד ירד ירידה מינורית של 3% במחצית ראשונה של שנה קודמת, וכעת צומח ב-15% לפעילות בהיקף 135 מיליון שקל. התקציב הבולט של המשרד שגדל השנה הוא שופרסל דיל, שההוצאה על פרסום שלו צמחה ב-80% במחצית. יהושע TBWA הציג זינוק מרשים של 68%, לפעילות של 122 מיליון שקל במחצית 2010. הגידול הביא אותו למקום השישי בדירוג החצי שנתי במקום ראובני-פרידן, שהיה ממוקם שם במחצית מקבילה אשתקד. המשרד חב את הצמיחה שלו בעיקר לבנק דיסקונט, שלאחר תקופה ממושכת של שתיקה שיווקית פרסם את המותג ב-22.5 מיליון שקל, לעומת כמעט אפס הוצאה על פרסום במחצית ראשונה 2009. גם תקציב טרה, ועימה המותג מולר סייעו בצמיחה הזו של המשרד.
|
תאריך:
|
19/07/2010
|
|
|
עודכן:
|
19/07/2010
|
|
איילה צורף
|
ענף הפרסום הישראלי מתאושש
|
|
את שלי יחימוביץ', כך נראה, לא צריך לראיין. בפייסבוק תמצאו את כל מה שהיא רוצה לומר. למשל: "הי זאת שלי, נתניהו דפק היום על השולחן בזעם ודרש משרי הליכוד להצביע נגד ההצעה שלי להגבלת השכר החזירי של הבכירים. ההצעה שוב עולה היום לממשלה אחרי שנאמן מרח בכוונה את הטיפול בה. זה קרב קשה".
|
|
|
שלום לך איל ההון מר סטנלי גולד, יו"ר עמותת חדו"ש הרפורמית ל"חופש דת" ו"שוויון" - העמותה המיסיונרית של התנועה הרפורמית בישראל. ברצוני להפנות את תשומת לבך לדברי חבריך לעסקים, שם ניתחו מעט את אישיותך ואת התנהלותך הכלכלית כמו גם יחסיך לאורך השנים כלפי מדינת ישראל.
|
|
|
כשסיפרתי לבנותיי שבשבוע הבא אהיה עסוקה מכיוון שנבחרתי לנציגה בקונגרס הציוני העולמי, הן שאלו אותי "מה זה?". "נו", עניתי, "זו התכנסות של ההסתדרות הציונות העולמית, זו שהרצל ייסד".
|
|
|
עשר שנים אחרי היציאה מלבנון, או הבריחה מלבנון - תלוי את מי שואלים - הרושם הוא שכלשון הקלישאה אנחנו יצאנו מלבנון, אבל לבנון לא יצאה מתוכנו, והיא ממשיכה לדמם בנו ולהשפיע על תהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות של ישראל. המכון למחקרי ביטחון לאומי ערך לאחרונה כינוס שנושאו "עשור לנסיגה מלבנון", והאווירה שם הייתה עצבנית ומתוחה, כאילו לא עברו אפילו עשרה ימים. בצד חוקרים ומומחים השתתפו והתעמתו דמויות בולטות מהסיפור הלבנוני עצמו, ובראשן אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון באותם ימים, ואחדים מבכירי הלוחמים בשטח.
|
|
|
האקשן האמיתי ב"כוכב נולד" ששודרה ביום חמישי האחרון, מתברר, התרחש בכלל מאחורי הקלעים: בתוכנית ששודרה בשידור חי התייחס השופט גל אוחובסקי לביצוע של המתמודדת בת נטף באומרו כי "אם שרים את זה 'flat' ככה נשמעים קצת טמבלים, כי זה שיר שנכתב בציניות קלה וכשאת שרה אותו ככה, זה נשמע כאילו את לא מבינה כלום". דקות אחדות לאחר שנאמרו הדברים, עזבו הורים נזעמים של מתמודדים שונים במחאה את האולפן, כך נודע לעכבר העיר אונליין מגורמים המקורבים להפקת התוכנית. בהמשך התוכנית, הודיע אוחובסקי לקהל כי קיבל הודעות טקסט על כך שדבריו נשמעו בוטים וכי לא התכוון לכך, אך עם זאת המשיך ועמד מאחורי דבריו.
|
|
|
|