בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הקופאית והברקוד - האם רק סיפור קטן?
|
כולנו נתקלים מדי פעם בבעיה של העברת מוצרים בסורק הברקוד. אך האם מדובר באירוע קטן וזניח? מאחורי אירוע זה עומד עולם שלם של ערכים ותפישות ניהוליות. מדובר כאן על קצה קטן של קרחון ענק, אשר לא קל לטפל בו, אולם מי שמוצא את הנוסחה מיטיב את דרכו ומשפר אותה
מקרה הייתי עד לו אך אתמול, ולבטח לא לראשונה. בעודי עומד בקופה, מתקשה הקופאית להעביר ולקרוא מוצר עם סורק הברקוד. להפתעתי, מדובר היה במוצר תחת מותג פרטי של אחת מהרשתות הגדולות. הקופאית עמלה ועמלה ובסוף הקלידה את הספרות באופן ידני, שאלתי אותה זו פעם ראשונה שקורה לך ?, היא ענתה מה פתאום, זה קורה. שאלתי אותה ומה את עושה עם הבעיה?, היא משכה בכתפיה באדישות וסיימה את החשבון. ניסתי לקלוט את מבטה ולהבין ממנה האם גם היא מבינה מה שאני חשתי, אולם מבט עיניה היה עמום ונראה כאילו לא שייך לחלל בו היא נמצאת. חלקכם בטח שואל, מה אתה עושה עניין מסיפור קטן זה?, שהרי כמעט כולנו נתקלים בתופעה מידי פעם, זהו שמאחורי "אירוע קטן וזניח" זה עומד עולם שלם של ערכים ותפיסות ניהוליות. מדובר כאן על קצה קטן של קרחון ענק, אשר לא קל לטפל בו, אולם מי שמוצא את הנוסחא מיטיב את דרכו ומשפר אותה, הרבה מעבר לזמן אשר מתבזבז בקופה, שגם לו חשיבות עליונה בכול הקשור לניהול זמן ולהמתנה בנקודה קריטית זו. מחויבות, הזדהות ושייכות אכפתיות, מקצועיות בעצם מה לא?, אולי נוח לקרוא לזה במילה אחת - ניהול. למנהלים יש לעיתים, נטייה לראות את עלות העבודה של העובדים בתור נטל, אשר יש לשאוף להפחיתו במקום לראות את העובדים כהוצאה קיימת ונתונה, אשר יש "להפיק ממנה את המירב" לשפר ולהטיב את מצבו של הארגון ולהפכו לארגון לומד, אשר משפר את ביצועיו על ציר הזמן. בארגון לומד, קיימות כמו בכל מקום טעויות, כמו במקרה של הקופאית שלנו, אולם תקלה זו הייתה מדווחת במיידי לקופאית הראשית, אשר הייתה רושמת אותו על טופס מסודר, אשר היה מועבר עוד באותו יום לקניין האחראי, אשר היה מטפל בבעיה ולא זורק אותה לפח. נשמע פשוט?, אך לא לכולם זה מוכר!. כדאי שהמנהלים יפנימו את העובדה שיש להם מאות ואלפי זוגות עיניים ומחושים על רצפת המכירה, אשר רובם רוצים, מבקשים ולעיתים אפילו מתחננים להעניק את הידע שלהם לטובת הארגון, אולם קורה ומידע זה נשאר אצלם בבטן ולא יוצא - וחבל. מידע זה וישומו הוא הנכס האמיתי של הארגון, הוא נמצא ומתגלגל על רצפת העסק שלכם, "כל" תפקידכם הוא לדאוג שלא ילך לפח ויעלם.
|
תאריך:
|
26/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
26/05/2011
|
|
יובל לובנשטיין
|
הקופאית והברקוד - האם רק סיפור קטן?
|
|
לבית חווה מבודדת בה גרות שלוש בחורות צעירות, מגיע בחור שבתואנות שונות מבקש להכנס. אנו נחשפים למתרחש רק לאחר הזוועה שאירעה שם, כשהוא ניסה לאנוס והתעלל במרג'ורי, שהייתה לבדה בבית באותה עת. זו בחירתו של וינברג, ובכך, ריכך את תגובת הקהל כלפי הפושע הסדיסט. מה שהקהל רואה, זה את הבחור כפות, עיניו מכוסות והוא ממשיך להתעלל מילולית במרג'ורי, ומודיע לה שאין לה שום הוכחה כדי לתבוע אותו למשפט. וגם אם כן תתבע, והוא ייאסר - כשישתחרר, יחזור כדי לשחוט אותה.
|
|
|
מותו הפתאומי של רן פרחי בתחילת מאי הכה בתדהמה את מכריו וחבריו הרבים. פרחי, פעיל חסר מנוח מטעם עצמו לקידום ערכי הציונות, טיפח קשרים עמוקים עם שורה ארוכה של אנשי תקשורת ואמנות, פעילים פוליטיים ואנשי התיישבות וחקלאות; אפשר לומר שמפעל חייו הקצרים היה טיפוח הרשת הזו, ועידוד יצירתה של אליטה ציונית אלטרנטיבית גובשת. מכל ידידיו אלה הוא הצליח להסתיר את ייסורי הגוף והנפש הקשים שפקדו אותו מאז נפגע לפני שנתיים בעמוד השדרה בתאונת דרכים. הוא היה מוכר להם כאיש תוסס, פעלתן וצחקן, השולף יוזמות שאפתניות חדשות לבקרים. לפני שבועיים מת באורח טראגי, והוא בן 38. הוא הובא למנוחות ביום ראשון שעבר בבית העלמין ביהוד, עיר מגוריו.
|
|
|
המלפפון הוא אחד הירקות הנפוצים ביותר בישראל. אין כמעט סלט אשר המלפפון לא תופס בו מקום של כבוד. מאיפה הוא הגיע אל שולחננו? האם מקום הולדתו כשל העגבניה? מדוע במרכולים ובמחלקות הירקות והפירות נמצא אותם ביחד כמו צמד-חמד? האם מקור מוצאם הוא אחד?
|
|
|
התוכנית הראשונה של "נבחרת ישראל בטלוויזיה” לא הייתה מושלמת. היא בטח גם לא ממלאת את הציפיות שיש לכל מיני מבקרי טלוויזיה שתהיה גם סאטירית, גם נושכת וגם בועטת כשהיא מצליחה להושיב מול המרקע את הילד בן השמונה יחד עם ההורים שלו. יש עוד הרבה מה לשפר ב”נבחרת ישראל בטלוויזיה”, בעיקר את רעשי הרקע, אבל על-אף הבעיות והחריקות, נדמה שבפעם הראשונה מזה שמונה שנים ניתן לזהות ניצנים של אלטרנטיבה ראויה לארץ נהדרת הוותיקה והשבעה. ואלטרנטיבה, תשאלו כל צרכן ישראלי ממוצע, היא לא דבר של מה בכך במחוזותינו.
|
|
|
ג'ורג' ברנרד שו כתב את המחזה "פיגמליון", כנראה עבור אהובתו השחקנית סטלה פטריק. המחזה עלה ב-1913. שו התעקש שלא להפוך את המחזה למיוזיקל עד יום מותו ורק לאחר מכן אישרו מנהלי העיזבון להלחין אותו. המלחינים המפורסמים של התקופה, לא התלהבו לאתגר ורק צמד היוצרים היהודים אלן ג'יי לרנר והמלחין פרדריק לאו נרתמו למשימה וכך נוצר "גבירתי הנאווה".
|
|
|
|