בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הסודות מאחורי המדפים - פרשת הקוטג' והמותג הפרטי
|
המאבק על הקוטג' מסתמן כנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי ● נקודת אור במשבר יכולה להגיע בדמות המותג הפרטי בשוק החלב. נשאלת השאלה מדוע לא נכנס עדיין מותג פרטי לשוק זה ומי מהמחלבות יכולה להוביל מהלך מבלי לגרום לזעזועים גדולים בענף?
|
הגיע הזמן להכניס מותג פרטי גם לתחום זה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
פרשת הקוטג' עדיין לא עברה וחלפה, אולם נראה שהשלכותיה על שוק החלב תהיינה משמעותיות, הרבה מעבר לאירוע עצמו. נראה שהאירוע יכול להיהפך לנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי, אשר דורש מחירי בסיס במחירים סבירים. לכאן נכנס בדיוק המותג הפרטי בשוק החלב, אשר בכול רשת מתוקנת בעולם נמצא וקיים. מדוע לא נכנס המותג הפרטי למקרר החלב? חלקכם יגידו שהמותג הפרטי הוא דבר חדש, חלקכם יגידו שזה מסובל בגלל סידור הסחורה וחלקכם יגידו שבגלל הכוח של המחלבות לא חל הדבר. כולכם צודקים, אולם נראה שכעת הגיע רגע האמת לעשות שינוי ולחולל את התיקון. בישראל קיימות 3 מחלבות גדולות, תנובה, שטראוס וטרה. כולן רוצות להגדיל ובטח לא לרדת בחלקן בשוק זה, אולם נראה שהשחקנית הטבעית לייצר מותגים פרטיים לרשתות, היא טרה, אשר חלקה בשוק אינו גדול מספיק. חיבור למשל בין שופרסל לטרה, יכול לעשות טוב לשתי החברות גם יחד. שופרסל תייצר מותג פרטי בתחום, הכולל, שקיות חלב וקרטוני חלב, קוטג, גבינה לבנה, גבינה צהובה, ומעדי חלב בסיסיים בשלב הראשון. מותג כזה ינגוס באופן משמעותי בנתח השוק של תנובה בראש ובראשונה ופחות בשטראוס. באופן כזה שופרסל / דנקנר יראו גם לגברות של שוק החלב שעדיין לא נס כוחו. מערכת היחסים בין שופרסל לשטראוס, ידעה עליות ומורדות אולם אינה בשלה למותג פרטי וכנראה שהחיבור עם תנובה יניב פחות רווח לשופרסל. דווקא החיבור עם החברה המרכזית נראה מתאים במיוחד לאור העובדה ששופרסל היא הלקוח הגדול ביותר של קוקה קולה. חיבור בין שופרסל לחברה המרכזית בתחום החלב, לא יביא גם "לברוגז" עם שאר השחקניות בשוק, שכן מעמדה של קוקה קולה איתן וכול רשת זקוקה למוצריה, במילים אחרות החיבור בין שופרסל לטרה יעבור בשקט יחסי ולא יגרום לזעזועים בענף. חיבור נוסף שיכול להיעשות הוא עם מחלבות גד, אשר ירכשו על-ידי החברה המרכזית,וימשיכו להפעילו תחת המותג מחלבות גד. חיבור זה ירחיב כמובן את מגוון המוצרים של המותג הפרטי בתחום הגבינות המלוחות וגבינות העיזים. מהלך זה אינו דמיוני ונראה שהוא עתיד לקרום עור וגידים יותר מהר ממה שנראה, דבר אשר יכול לבסס טוב יותר את מעמדה של טרה כמחלבה עם בסיס רחב והשפעה על מדף החלב.
|
תאריך:
|
27/06/2011
|
|
|
עודכן:
|
28/06/2011
|
|
יובל לובנשטיין
|
הסודות מאחורי המדפים - פרשת הקוטג' והמותג הפרטי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
סידיבה
|
27/06/11 16:24
|
|
|
|
יוב1
|
27/06/11 18:45
|
|
בתקופה האחרונה מתחזקת המגמה ששוק הנדל"ן תקוע, מספר העסקות לקנייה ומכירה של דירות הולך ויורד והמחירים במגמת צניחה. המוכרים עדיין לא מוכנים להוריד מחירים באופן משמעותי והקונים יושבים על הגדר וממתינים לטוב. גם הקבלנים לא נשארים פסיביים ויוצאים במבצעי הנחות ומגדילים את תקציבי הפרסום ויחסי הציבור.
|
|
|
לפני כמה שנים התוודעתי לכתב עת - מגזין - נפלא, בשם 'ארץ אחרת'. דומני שהיה זה ידידי בארי צימרמן, הכותב כאן כל שבוע, שקישר אותי אל כתב העת. בארי, שגם מכהן כחבר המערכת, הבטיח לי שזוהי ארץ אחרת. גם כלשונה, לאמור כותבים מצוינים, שאינם סוגדים למולך הרייטינג המשחית, והם ממש אחרים בין העיתונאים והכתבים המצויים. וארץ אחרת, כדימוי. דימוי כפול מבע, הן כתיאור כאוב ואמיתי, יורד חדרי בטן הייתי אומר, של חיינו בארץ. והן כארץ נכספת, העומדת כביכול מעבר לסף, אך נראה שאנחנו רק מתרחקים ממנה.
|
|
|
את התחבורה לסלון האווירי בפריז כנראה תכננו אנשים שמעולם לא השתתפו בו מי שעבדו בדוכנים ובביתנים, יכלו לאכול בצהריים רק אם תפסו טרמפ על פגישות עבודה בלטו בהיעדרם: ספקי מידע ומודיעין מסחרי בתחומי האוויר והחלל והסיכום: בתחום השיווק, תעשיית האוויר-חלל העולמית עדיין לא נכנסה לעידן של מהפכת המידע
|
|
|
שערי החליפין הנוחים הן של הדולר והן של היורו מאפשרים ליבואנים לשמור על רמות מחירים "סבירות" ולספוג את עליות בחומרי הגלם והכי חשוב לאגור שומן רב לימי סגריר. עיון בדוחות הכספיים של החברות, אשר עיקר עיסוקן יבוא מראה גידול חד ברווחים. החברות הבינו שמיותר להיכנס כעת למלחמות מחירים ולהוזיל את המחירים לצרכן ועדיף לאגור שומן למצבים קשים.
|
|
|
השם הוא סימן שאדם נושא עליו, זהו סמלו האישי. קוראים לו בשמו, כותבים אותו בתעודת הזהות ובמסמכים רשמיים שונים, והוא חקוק לזיכרון על המצבה שלו. השם יוצר זהות - על כך הרצתה ד"ר ענת רטנר ממרפאת מבוגרים במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, לציבור עובדי המרכז במסגרת ההשתלמות השבועית.
|
|
|
|