|   15:07:40
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

הסודות מאחורי המדפים - פרשת הקוטג' והמותג הפרטי

המאבק על הקוטג' מסתמן כנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי נקודת אור במשבר יכולה להגיע בדמות המותג הפרטי בשוק החלב. נשאלת השאלה מדוע לא נכנס עדיין מותג פרטי לשוק זה ומי מהמחלבות יכולה להוביל מהלך מבלי לגרום לזעזועים גדולים בענף?
27/06/2011  |   יובל לובנשטיין   |   כתבות   |   תגובות
הגיע הזמן להכניס מותג פרטי גם לתחום זה [צילום: פלאש 90]

פרשת הקוטג' עדיין לא עברה וחלפה, אולם נראה שהשלכותיה על שוק החלב תהיינה משמעותיות, הרבה מעבר לאירוע עצמו. נראה שהאירוע יכול להיהפך לנקודת שבר מכוננת בשוק הישראלי, אשר דורש מחירי בסיס במחירים סבירים. לכאן נכנס בדיוק המותג הפרטי בשוק החלב, אשר בכול רשת מתוקנת בעולם נמצא וקיים.

מדוע לא נכנס המותג הפרטי למקרר החלב?

חלקכם יגידו שהמותג הפרטי הוא דבר חדש, חלקכם יגידו שזה מסובל בגלל סידור הסחורה וחלקכם יגידו שבגלל הכוח של המחלבות לא חל הדבר. כולכם צודקים, אולם נראה שכעת הגיע רגע האמת לעשות שינוי ולחולל את התיקון. בישראל קיימות 3 מחלבות גדולות, תנובה, שטראוס וטרה. כולן רוצות להגדיל ובטח לא לרדת בחלקן בשוק זה, אולם נראה שהשחקנית הטבעית לייצר מותגים פרטיים לרשתות, היא טרה, אשר חלקה בשוק אינו גדול מספיק. חיבור למשל בין שופרסל לטרה, יכול לעשות טוב לשתי החברות גם יחד.

שופרסל תייצר מותג פרטי בתחום, הכולל, שקיות חלב וקרטוני חלב, קוטג, גבינה לבנה, גבינה צהובה, ומעדי חלב בסיסיים בשלב הראשון. מותג כזה ינגוס באופן משמעותי בנתח השוק של תנובה בראש ובראשונה ופחות בשטראוס. באופן כזה שופרסל / דנקנר יראו גם לגברות של שוק החלב שעדיין לא נס כוחו.

מערכת היחסים בין שופרסל לשטראוס, ידעה עליות ומורדות אולם אינה בשלה למותג פרטי וכנראה שהחיבור עם תנובה יניב פחות רווח לשופרסל. דווקא החיבור עם החברה המרכזית נראה מתאים במיוחד לאור העובדה ששופרסל היא הלקוח הגדול ביותר של קוקה קולה.

חיבור בין שופרסל לחברה המרכזית בתחום החלב, לא יביא גם "לברוגז" עם שאר השחקניות בשוק, שכן מעמדה של קוקה קולה איתן וכול רשת זקוקה למוצריה, במילים אחרות החיבור בין שופרסל לטרה יעבור בשקט יחסי ולא יגרום לזעזועים בענף. חיבור נוסף שיכול להיעשות הוא עם מחלבות גד, אשר ירכשו על-ידי החברה המרכזית,וימשיכו להפעילו תחת המותג מחלבות גד.
חיבור זה ירחיב כמובן את מגוון המוצרים של המותג הפרטי בתחום הגבינות המלוחות וגבינות העיזים.

מהלך זה אינו דמיוני ונראה שהוא עתיד לקרום עור וגידים יותר מהר ממה שנראה, דבר אשר יכול לבסס טוב יותר את מעמדה של טרה כמחלבה עם בסיס רחב והשפעה על מדף החלב.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים - פרשת הקוטג' והמותג הפרטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סידיבה
27/06/11 16:24
 
יוב1
27/06/11 18:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתקופה האחרונה מתחזקת המגמה ששוק הנדל"ן תקוע, מספר העסקות לקנייה ומכירה של דירות הולך ויורד והמחירים במגמת צניחה. המוכרים עדיין לא מוכנים להוריד מחירים באופן משמעותי והקונים יושבים על הגדר וממתינים לטוב. גם הקבלנים לא נשארים פסיביים ויוצאים במבצעי הנחות ומגדילים את תקציבי הפרסום ויחסי הציבור.
27/06/2011  |  שאול סלם  |   כתבות
לפני כמה שנים התוודעתי לכתב עת - מגזין - נפלא, בשם 'ארץ אחרת'. דומני שהיה זה ידידי בארי צימרמן, הכותב כאן כל שבוע, שקישר אותי אל כתב העת. בארי, שגם מכהן כחבר המערכת, הבטיח לי שזוהי ארץ אחרת. גם כלשונה, לאמור כותבים מצוינים, שאינם סוגדים למולך הרייטינג המשחית, והם ממש אחרים בין העיתונאים והכתבים המצויים. וארץ אחרת, כדימוי. דימוי כפול מבע, הן כתיאור כאוב ואמיתי, יורד חדרי בטן הייתי אומר, של חיינו בארץ. והן כארץ נכספת, העומדת כביכול מעבר לסף, אך נראה שאנחנו רק מתרחקים ממנה.
27/06/2011  |  אלישע פורת  |   כתבות
את התחבורה לסלון האווירי בפריז כנראה תכננו אנשים שמעולם לא השתתפו בו מי שעבדו בדוכנים ובביתנים, יכלו לאכול בצהריים רק אם תפסו טרמפ על פגישות עבודה בלטו בהיעדרם: ספקי מידע ומודיעין מסחרי בתחומי האוויר והחלל והסיכום: בתחום השיווק, תעשיית האוויר-חלל העולמית עדיין לא נכנסה לעידן של מהפכת המידע
27/06/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
שערי החליפין הנוחים הן של הדולר והן של היורו מאפשרים ליבואנים לשמור על רמות מחירים "סבירות" ולספוג את עליות בחומרי הגלם והכי חשוב לאגור שומן רב לימי סגריר. עיון בדוחות הכספיים של החברות, אשר עיקר עיסוקן יבוא מראה גידול חד ברווחים. החברות הבינו שמיותר להיכנס כעת למלחמות מחירים ולהוזיל את המחירים לצרכן ועדיף לאגור שומן למצבים קשים.
26/06/2011  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
השם הוא סימן שאדם נושא עליו, זהו סמלו האישי. קוראים לו בשמו, כותבים אותו בתעודת הזהות ובמסמכים רשמיים שונים, והוא חקוק לזיכרון על המצבה שלו. השם יוצר זהות - על כך הרצתה ד"ר ענת רטנר ממרפאת מבוגרים במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, לציבור עובדי המרכז במסגרת ההשתלמות השבועית.
26/06/2011  |  ד"ר ענת רטנר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il