|   15:07:40
  מיכאל טוכפלד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
אי אפשר להציב מצלמה במקומות שבאמת מועדים לפורענות, כמו עקומה או סיבוב בהם יש סכנה ברורה [צילום: פלאש 90]

מצלמות או מסחטות

במשרד לביטחון הפנים הודפים את הטענות נגד פרויקט המצלמות, ומביאים כדוגמה את צרפת, שבה ירדו התאונות בשיעור חד לאחר הצפת הכבישים במצלמות. ד"ר משה בקר, מומחה תחבורה, מגבה את הביקורת הציבורית: "רק 5 אחוזים מהתאונות נגרמים בגלל מהירות, ומתוכן רק אחוז וחצי בגלל מהירות שמעבר להגבלה החוקית"
18/02/2012  |   מיכאל טוכפלד   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
לומדים מאחרים
המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, אליעזר רוזנבאום, שולף מהארון העמוס בתיקי מסמכים ומחקרים נתונים על מה שקורה מעבר לים. "צרפת סבלה מגל של תאונות דרכים קשות במספרים גבוהים. הם הציפו את המדינה במצלמות אבל עשו זאת בצורה מבוקרת. בשנתיים האחרונות נרשמה שם ירידה של 30 אחוז במספר ההרוגים. גם הולנד החליטה לפעול בנחישות להורדת מספר ההרוגים בתאונות

באופן רשמי קוראים לה א-3. באופן לא רשמי היא זכתה מיד עם לידתה לסדרת כינויים בלתי מחמיאים: "מסחטת כספים", "מחלבה" או "חיפוש המטבע מתחת לפנס". אבל כל אלה לא מנעו ממשטרת התנועה ומהמשרד לביטחון הפנים להשיק את תוכנית הדגל שלהם שבמסגרתה ייפרסו ברחבי הארץ מאות מצלמות אכיפה אלקטרונית אוטומטית (ומכאן השם א-3).

המערך כולל מצלמות אור אדום המוצבות בצמתים ומַצלמות מהירות המעבירות בזמן אמת תמונות ונתונים למרכז שליטה ובקרה (שו"ב) שהוקם בהר חוצבים בירושלים. הנהגים העבריינים אמורים לקבל את דוחות התנועה בתוך 96 שעות בלבד ולא כעבור חודשים רבים מיום ביצוע העבֵרה. הפרויקט אמור להכניס לקופת האוצר, לפי הערכות שפורסמו בתקשורת, קרוב ל-900 מיליון שקל בשנה. המשטרה מתכוונת ללוות את הביצוע במחקר מקיף ולבדוק אם הדבר אכן מביא לתוצאות המצופות ומוריד את מספר התאונות. בשלב הראשון הותקנו 12 מצלמות בכבישים "אדומים" ובצמתים מוּעדים, ובחודשים הקרובים הכוונה היא להשלים את המספר ל-60. היעד הסופי הוא הגעה ל-300 מצלמות ברחבי הארץ בתוך כמה שנים.

פניקה מוגזמת

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ':
"התקשורת מנפחת את העניין מעבר לכל פרופורציות. מדובר בסך הכול באכיפה באותם מקומות שבהם אירעו תאונות קשות. המשטרה רצתה מצלמות בכביש החוף ובכביש ירושלים–ת"א ולא אישרנו. אנחנו נחושים להילחם בתאונות הדרכים בכל הדרכים העומדות לפנינו"

"אין כל סיבה לפניקה שאחזה בציבור הנהגים", אומר לנו השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. "התקשורת מנפחת את העניין מעבר לכל פרופורציות. מדובר בסך הכול באכיפה באותם מקומות שבהם אירעו תאונות קשות. נכון שהם (המשטרה) רצו מצלמות בכביש 2 (כביש החוף) ובכביש 1 (ירושלים–ת"א) ולא אישרנו להם. אנחנו נחושים להילחם בתאונות הדרכים בכל הדרכים העומדות לפנינו".

"מאיפה לקחו את כל הנתונים המופרכים?!" תוהה-מזדעק גם מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, יעקב גנות. "הצבנו את המצלמות באותם קטעים שלגביהם יש נתונים סטטיסטיים ברורים על מספר רב של תאונות דרכים קשות שהמהירות מהווה אחד הגורמים להן. בשלב זה נציב רק 60 מצלמות".

זו לא הפעם הראשונה שבה מציבים מצלמות מהירות בארץ. לאורך כביש 4 (כביש חיפה–ת"א הישן) יש כמה מצלמות והיו שם תאונות קשות ואילו לאורך כביש החוף אין מצלמות ושם לא נרשמו תאונות רבות. זה לא סימן שהמצלמות לא תורמות להפחתת מספר התאונות?

"אני הקמתי את מערך המצלמות בכביש 4 עוד לפני 14 שנה. המערכת הזאת שינתה באופן דרמטי את הרגלי הנהיגה בכביש ונרשמה שם ירידה דרסטית בתאונות. אי-אפשר להתווכח עם העובדות. בכביש 2 לא הצבנו מצלמות כי הכביש הזה פתוח יותר, נוח לנהיגה והסיכויים לתאונות בו הם פחותים".

ציפיתם לביקורת כה נוקבת מצד האזרחים החשים כי סוחטים אותם וחולבים מהם הכנסות לקופת המדינה?

"התקשורת היא זו שמלבה את האש ומטעה את הציבור. הביקורת באה מכמה עיתונאים. ראיתי כתבה בטלוויזיה שבה האזרחים דווקא בירכו על הפרויקט. פרסמו שההכנסות הצפויות יהיו בשיעור 900 מיליון שקל. מאיפה לקחו את הסכום הזה? זורקים נתונים ללא כל בסיס. ברור לחלוטין שזו פונקציה של מספר הדוחות, כמות המצלמות, מיקומן וסף האכיפה. אנחנו לא נתעסק בגביית הכסף ולא נמדוד את ההצלחה בסכום שייגבה. הצלחה תיחשב ברגע שהנהגים יגלו את המצלמות, יורידו את הרגל מהגז והתאונות יימנעו".

בדרך כלל לתאונות מהירות יש נסיבות נוספות. מדוע לא נלחמים בנהגים המשתוללים על הכביש, חותכים בין המסלולים, עוקפים בפס לבן או לפני מעברי חציה או לא עוצרים בתמרור 'עצור'? הם הגורמים האמיתיים לתאונות, לא הנהג הנורמטיבי שעלול ליפול קורבן להחלקה רגעית.

"משטרת ישראל אוכפת את החוק לא רק באמצעות מצלמות. יש מערך של אלפי שוטרים שאוכפים את מכלול העברות שציינת".

מדוע לא להציב מצלמות וידאו בקטעי כביש עם פס לבן?

"תשאל את רשות הבטיחות. זה התחום שלהם".

הורדת המס על אביזרי בטיחות

מתברר כי בישראל אין גוף אחד שמטפל בכל נושאי התנועה. משרד התחבורה ממונה על התשתיות אבל גם על קביעת מהירות הנסיעה בכל קטע כביש. אגף התנועה של המשטרה הוא זה שמחליט מה יהיה סף האכיפה. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ממונה על התמרור ברשויות המקומיות, והאוצר קובע בסופו של דבר כיצד יתוקצבו כל הגופים האלה ומה יהיה, למשל, שיעור המס על אביזרי בטיחות חיוניים. גנות, שבעבר שימש מנכ"ל משרד התחבורה, ניסה כמיטב יכולתו להוריד את שיעור המס על אביזרים כמו חיישנים המתריעים מפני התנגשות ומערכות בלימה חדישות. "זה חלק מהמאבק בתאונות", הוא אומר.

אבל אז באים פקידי האוצר, שרואים כל דבר דרך השורה בתקציב...

"לא, לא תוציא ממני מילה רעה עליהם. תפקידם לשמור על קופת המדינה ביעילות. ברגע שאתה בא אליהם עם מכשור חדיש, מוצדק יעיל וחכם, הם יבואו לקראתך. אני לא זוכר שלא נענו לפניותינו להוזיל אמצעי בטיחות חדשים".

מדוע שההכנסות מהפרויקט ייכנסו לאוצר המדינה ולא יוקצו במישרין למלחמה בתאונות הדרכים, לשיפור התשתיות, לגדרות בטיחות, להרחבת כבישים, לתאורה? יש המון מה לעשות בתחום.

"תאר לעצמך מה יאמרו אם המשטרה תיקח את הכסף לעצמה. יגידו שהקימו את הפרויקט כדי לאסוף כסף מהמסכנים כדי לכסות את החוסר בתקציבה. אני דווקא חושב שנכון שהאוצר הוא זה שיקצה לפי בקשותינו את הכסף לתשתיות, לחינוך, להסברה".

לצד הגורמים הרשמיים הפועלים לצמצום הקטל בכבישים ישנם גופים וולונטריים כמו 'אור ירוק'. העמותה עוסקת בעיקר בפעולות חינוך והסברה ובשנים האחרונות אף מובילה קמפיין שנוי במחלוקת נגד הממשלה בעיקר בגין הקיצוץ בתקציב המלחמה בתאונות הדרכים. חלק מהקמפיין כוון ישירות נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ, יש אומרים בשל שיקולים פוליטיים של מנכ"ל העמותה שמואל אבואב המזוהה עם קדימה.

אבואב, המכחיש כל שיקול פוליטי, דווקא מברך על פרויקט המצלמות, אך אומר שראוי להתמקד במקומות שבהם יש סכנה ממשית לתאונות קטלניות.

"צריך להציב מצלמות למשל במפגשי כבישים עם מסילות ברזל. בשנה שעברה פרצו יותר מ-400 נהגים את מחסומי הרכבת. זה לא משהו שולי. כולם יודעים מהם המפגשים הללו. מקום נוסף הוא הצמתים שנהגים חוצים באור אדום. ב-2010 היו 1,734 תאונות בגלל כניסה לצומת באור אדום. המקום השלישי הוא אותם קטעי דרך המחייבים הורדת מהירות בגלל תשתית רעועה, עיקול או גורם אחר שבגללו ברור שאי הורדת המהירות עלולה להביא לתאונה קשה. אם לא יציבו במקומות אלה, התחושה בציבור תהיה שעושים זאת כדי להעשיר את קופת האוצר".

המצלמות הנוכחיות הוצבו במקומות הנכונים?

"לא בדקתי את הפריסה ובהרבה מקומות אני שומע שיש חבלי לידה ובעיות. אם המשטרה תעבוד בשום שכל ובאחריות מקצועית זה יעבוד. אם לא, היא תיכשל והציבור יגיב בהתאם. הבדיקה תהיה קלה מאד וכך גם המחקר המלווה. בינתיים, 12 המצלמות הראשונות לא יביאו לשום אפקטיביות. אפשר יהיה לבדוק את הנתונים רק אחרי שיוצבו 60 המצלמות הראשונות. עשו זאת במדינות רבות".

לקחים מאירופה

מהירות בלתי מוגבלת
רוב מדינות ה-OECD אינן רואות באכיפת המהירות המותרת גורם מרכזי בהפחתת מספר תאונות הדרכים. בגרמניה, מהירות הנסיעה באוטוסטרדות כלל אינה מוגבלת. באנגליה כבר מפרקים את ששת אלפי המצלמות שהציבו שם ללא הבחנה. אחרי מיליוני דוחות, לא הושגו שם כל תוצאות חיוביות

אכן, במשרד לביטחון הפנים מצביעים על כמה ממדינות אירופה שבהן פעלו בדרך דומה והגיעו לתוצאות מרשימות. המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, אליעזר רוזנבאום, שולף מהארון העמוס בתיקי מסמכים ומחקרים נתונים על מה שקורה מעבר לים. "צרפת סבלה מגל של תאונות דרכים קשות במספרים גבוהים. הם הציפו את המדינה במצלמות אבל עשו זאת בצורה מבוקרת. בשנתיים האחרונות נרשמה שם ירידה של 30 אחוז במספר ההרוגים. גם הולנד החליטה לפעול בנחישות להורדת מספר ההרוגים בתאונות. הם אולי מהמתקדמים בעולם בתחום אכיפת החוק. בנוסף למצלמות המהירות הם מפעילים מערכות נייחות שבודקות את מהירות הנסיעה הממוצעת בקטעי כביש מסוימים. הן מודדות את הזמן שעובר נהג מתחילת הקטע ועד סופו ורואות באיזו מהירות ממוצעת הוא נסע. כמובן שזה אפשרי רק אם הנהג 'לכוד' באותו קטע דרך ולא יכול לרדת מהכביש. בנוסף לכך הם מפעילים מערכות ניידות, מעל גשרים ובעיקולי דרך. הם מנהלים ממש מלחמת חורמה בעברייני תנועה".

עם זאת, רוב מדינות ה-OECD אינן רואות באכיפת המהירות המותרת גורם מרכזי בהפחתת מספר תאונות הדרכים. רק שלוש מהן החליטו ללכת בכיוון זה. בגרמניה, מהירות הנסיעה באוטוסטרדות כלל אינה מוגבלת. באנגליה כבר מפרקים את ששת אלפי המצלמות שהציבו שם ללא הבחנה. אחרי מיליוני דוחות, לא הושגו שם כל תוצאות חיוביות. להפך, הרשויות החליטו להעלות את מהירות הנסיעה המותרת. לדעת אבואב, הדבר נעשה משום ששם הגיעו למיצוי האפקטיביות ולשינוי נורמות המהירות הנהוגות. גם במדינות אחרות, כמו איטליה, העלו לאחרונה את מהירות הנסיעה המותרת בכבישים המהירים ל-150 קמ"ש.

מול כל התשבחות מצד הגורמים המעורבים בפרויקט, קשה להתעלם מהביקורת. הציבור נבוך מהסירוב הממושך של כל הגורמים, החל בראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, וכלה במנכ"ל המשרד גנות, לגלות מה יהיה סף האכיפה. המשנה למנכ"ל רוזנבאום אומר שבסופו של דבר ייקבע פרמטר המבוסס על תשתית הכביש והעומסים. "אני לא יודע אם זה יהיה 15, 20 או 25 קמ"ש מעל המותר. איש אינו מחפש איך 'לתקוע' את הנהג הישראלי".

עכשיו נהגים יצטרכו לנסוע עם העיניים על הספידומטר במקום על הכביש?

"לכן יהיה סף אכיפה. צריך להדגיש שסף אכיפה הוא לא המהירות המותרת. זה בא לענות על אותן 'החלקות' של נהגים נורמטיביים, קצת חוסר ערנות, קצת חריגה. לפני כל מצלמה יוצב שלט צהוב ובולט ומיקומה יפורסם ברבים, כך שהציבור ייווכח לדעת שאנחנו לא רוצים להכשילו. אני נוהג שנים רבות ומזמן לא קיבלתי דוח...".

עכשיו, עם המצלמות החדשות, אולי תקבל...

"יכול להיות, אם אחרוג – אחטוף!"

"המצלמות לא יפחיתו תאונות"
ד"ר משה בקר [צילום: ערוץ 2]

ד"ר משה בקר, איש הטכניון הנחשב למומחה מס' 1 בישראל לנושאי תחבורה, מקדיש עשרות שנים למניעת תאונות ולהפיכת ישראל למדינה בעלת תרבות מוטורית מודרנית. הוא ידוע בביקורתו המתמדת והנוקבת על מהלכי האכיפה וטוען כבר שנים רבות כי תאונות לא מפחיתים באמצעות מצלמות מהירות. תאונות מפחיתים באמצעות חינוך והסברה.

"יש הרוגים בתאונות יותר מבמלחמות, אבל בטלוויזיה תוכל למצוא עשרות תוכניות בישול, ריאליטי ומה לא, ואף לא תוכנית אחת שתלמד נהיגה נכונה, התנהגות ותגובה בכבישים ובדרכים. משום מה אומרים אצלנו 'בואו קודם נתפוס אותם, נקנוס אותם', במקום לחנך את הנהגים להתנהגות אחרת".

אתה מתנגד לפרויקט החדש?

"רמת היעילות של מצלמות המהירות היא נמוכה ביותר. אינני מדבר על מצלמות רמזור ששם הצבתן מתקבלת בברכה, אפילו באהדה, שכן בחציית צומת באור אדום התאונה היא ודאית וקטלנית. אבל כאשר מדובר במצלמות מהירות, הצבתן צריכה להיות באמת באותם מקומות שבהם הן ייצרו הרתעה ושינוי התנהגות ושמתרחשות בהם תאונות מהסוג הרלוונטי לנושא האכיפה.

"היו צריכים להפוך את הפרופורציות, ולהציב פי שניים מצלמות בצמתים. הרושם שלי הוא שהם מבקשים רק לאכוף מהירות ואת המצלמות בצמתים הציבו רק כדי לרכוש את אהדת הציבור, לרכך את התנגדותו ולהראות שעושים משהו נכון".

אתה מתעלם מהנתונים שמדברים על הצלחה גדולה בהורדת מספר ההרוגים במדינות שבהן הציבו מצלמות?

"הדבר החשוב הוא התאמת האמצעי למציאות הישראלית. הרבה אנשים שלא מבינים הרבה נאחזים בנתונים מחו"ל ובטוחים שזה יעבוד גם אצלנו. מדינות ה-OECD שמו לעצמן יעדים לאומיים להורדת מספר ההרוגים ב-50 אחוז. רק 3 או 4 מתוכן אימצו את פרויקט המצלמות. כולן הלכו לכיוון של הסברה בתקשורת, חינוך הקהילה, הכנסת אביזרי בטיחות, שיפורי תשתית והקמת גדרות בטיחות. בין כל המדינות האלה ישראל נמצאת במקום נמוך מאוד. מספר ההרוגים קטן ב-30 אחוז בלבד. בגרמניה הייתה ירידה גדולה מאוד ושם יש כבישים שבהם המהירות כלל אינה מוגבלת".

אם לא באמצעי אכיפה, איך בכל זאת מביאים לירידה הגדולה במספר ההרוגים?

"אין לזה קשר למהירות. יש לזה קשר לעליית מקדם הבטיחות בכלי הרכב, לכריות אוויר, מערכות כמו ABS לבלימה בטוחה או BSP. יש עוד גורם שמשפיע והוא הזמינות הרבה של כוחות הצלה המגיעים במהירות למקום תאונה ומצליחים להציל חיים".

בקיצור, אתה מסכים עם האמירה שהמצלמות הן חיפוש המטבע מתחת לפנס?

"יש בזה אמת מסוימת. אתה לא יכול להציב מצלמה במקומות שבאמת מועדים לפורענות, כמו עקומה או סיבוב ששם יש סכנה ברורה שכלי רכב הנוסעים במהירות מופרזת יסטו למסלול הנגדי, יתהפכו או ירדו מהכביש. יש בארץ כבישים, כמו כביש 4, שהם רוויי תאונות יחסית לנפח התנועה, לעומת כביש 2 שבו אין מצלמות. נהג היוצא מכפר-סבא לנתניה, והוא מאחר לפגישה, ייסע לאט בכביש 4 שבו מוצבות מצלמות אבל אחר כך, בין בית-ליד לנתניה, 'ירביץ' מהירות כדי להשלים את החסר. כך לא פתרנו את נושא המהירות.

"למעשה, רק 5 אחוזים מהתאונות נגרמים בגלל מהירות, ומתוכם רק אחוז וחצי בגלל מהירות שמעבר להגבלה החוקית. רוב תאונות המהירות נגרמות בגלל מהירות העולה על המתחייב בנסיבות התאונה. למשל, המהירות החוקית בשטח בנוי היא 50 קמ"ש, אך כאשר מבחינים בילדים המשחקים בכדור על המדרכה, גם 35 קמ"ש הם מהירות מופרזת. בנושא הזה לא עושים כלל פעולות חינוך והסברה. עם ישראל לא מחונך, בשל כל התרבויות שבו. צריך לחנך אותו, לפתח תוכניות שמנתחות תאונות ומראות מה הן עברות מסוכנות".

מה היית עושה כדי לאכוף את החוק על אותם נהגים עבריינים מועדים?

"קודם כול המשטרה חייבת לעבוד בשיטת עבודה שהציבור יזדהה איתה, כדי שאחוש שהיא אכן רודפת את אותם נהגים פראי אדם שמסכנים אותי, ולא רודפת אותי, הנהג הנורמטיבי. בסקנדינביה מודיעים על קיומה של מצלמה בצבעים של קרנבל ומציבים אותה מולך ולא כמו בארץ - מאחוריך, מוחבאת על איזה גשר או עמוד, כך שאתה נאלץ לעתים לבלום בפתאומיות כשאתה מבחין בה ומסכן את עצמך בכך. צריך להכניס מצלמות לתוך ניידות ולצלם את הנהגים שחותכים, עוקפים בפס לבן, את האופנועים שמגיחים בפתאומיות מימין ומשמאל ומסכנים אותך ואותם. ומה עם כלי רכב שנתקעים בנתיב השמאלי במהירות נמוכה? מה עם הולכי הרגל, ששיעור הנפגעים מקרבם רק עולה? אתה יודע ש-35 אחוזים מההרוגים הם הולכי רגל? מדוע לא להתקין 1,000 רמזורים על-פי דרישה (שבהם על הולך הרגל ללחוץ על כפתור כדי לקבל אור ירוק) במעברי חציה? אני אומר לכולם, בואו נחפש את הנושאים שבהם הקשר לתאונות הוא הגיוני, גם אם הגבייה תהיה יותר נמוכה. ההשפעה וההרתעה יהיו גבוהות יותר!"

"ניסינו", אומר המשנה למנכ"ל רוזנבאום, "אך עדיין לא נמצאה הטכנולוגיה שתאפשר לנו ללכוד במצלמה את עברייני הפס הלבן או שמירת המרחק. באשר למיקום המצלמות, אחרי בדיקה מקיפה ומעמיקה נבחרו אותם מקומות מועדים שבהם היו תאונות הקשורות לנושא המהירות. אנשי המקצוע הם אלה שהחליטו על הפרופורציות שבין מצלמות הרמזור למצלמות המהירות".

מה שהנהגים לא יודעים הוא שמצלמות הרמזור מתפקדות גם כמצלמות מהירות והן עלולות ללכוד נהגים שממהרים לחצות צומת כדי להספיק את הרמזור הירוק ועושים זאת במהירות גבוהה.

באשר להולכי הרגל, במשרד מבטיחים להגביר את בטיחות מעברי החציה ושוקלים כמה דרכים, ובהן מעברי חציה מוגבהים או צביעת פס לבן שיחייב עצירה מוחלטת לפני כל מעבר חציה.

בינתיים, מי שמרוויח מהפרויקט החדש הן אותן חברות המפתחות תוכנות GPS ואפליקציות התרעה על מיקום המצלמות החדשות. למשטרה, בניגוד לזמנים שבהם מגלי רדאר למיניהם הוצאו מחוץ לחוק, אין כל התנגדות. "אדרבה, שהמכשירים יתריעו, והנהגים יורידו את הרגל מהגז. העיקר שמספר התאונות ירד ושהפרויקט יוכיח את עצמו חרף הביקורת והמחלוקות".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  18/02/2012   |   עודכן:  18/02/2012
מיכאל טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצלמות או מסחטות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג.
19/02/12 23:37
2
מיכאל10
21/02/12 13:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבחירות הפנימיות בליכוד מעולם לא היו מסע תענוגות דמוקרטי. במבט מבחוץ יתקשה הצופה התם להתמצא במבוך העסקות, החישובים והנאמנויות שהובילו לתוצאה הסופית. למרות זאת, התמיכה המפתיעה במשה פייגלין בקרב המתפקדים הדרוזים זועקת לפרשנות. פייגלין זכה לכ-30 אחוזי תמיכה בדלית אל-כרמל, ובכ-20 אחוזים במגזר הדרוזי בכלל. משמעות התוצאות מעניינת יותר לאור העובדה שלסגן השר איוב קרא שלטון מוחלט למעשה בסניפי הליכוד, וחברי המרכז שנבחרו מהמגזר הם כולם אנשיו.
18/02/2012  |  אבינדב ויתקון  |   כתבות
"מציאות מתעתעת ומבעתת", "מחול שדים", "ציד מכשפות" - אלה רק חלק קטן מכינויי הגנאי שמעלה פרופ' יורם פלדון, סגן נשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל, נגד שורה של אישים בכירים באקדמיה ובממשל בישראל, בבואו לתאר את הפעולות שננקטו נגדו, בחודשים האחרונים, לשם תכלית אחת, כטענתו: להביא לבטלות מינויו לנשיא המכללה האקדמית עמק יזרעאל ולסיכול כניסתו לתפקיד היוקרתי.
18/02/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
הדורות החדשים של מכשירי הסלולאר החכמים והטאבלטים, המשמשים גם כעמדות קצה של מערכות מחשוב, מהווים אתגר והזדמנות כאחד. בשנה האחרונה חל גידול של השימוש במכשירים הללו ב-4,000 אחוזים בשנה. כיום, נמכרים בעולם יותר מכשירים מסוג זה, לעומת עמדות הקצה המסורתיות, מבוססות חלונות. לכן, סביר להניח שבעוד זמן לא ארוך יחסית, יהיה צורך להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שהמכשירים הללו מציפים, למשל, באמצעות כלי פיתוח חדשים, סימולטור, תשתית מחשוב אלסטית ועוד.
17/02/2012  |  צבי ברונר  |   כתבות
מינהל מקרקעי ישראל מקצה זכויות במגרשים בהרחבות קהילתיות במושבים וקיבוצים בהתאם להוראות החלטה 1180 של מועצת מקרקעי ישראל אשר התקבלה בחודש מאי 2009.
17/02/2012  |  אביגדור ליבוביץ   |   כתבות
"הם רצו לשבור אותי, לעשות משהו שיפגע בי. החיפוש בעירום היה יותר גרוע מלתת לי מכות אלימות עד אובדן הכרה. הם גרמו לי לאובדן הכרה נפשי. ברוך ה' התאוששתי מאז, אבל זה מה שהם רצו". את המילים המצמררות הללו, אומרת שפרה, אישה צעירה, עדינה מאוד למראה.
17/02/2012  |  חגית ששר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il