|   15:07:40
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

רכבת ההרים של הפוליטיקה הישראלית

כדרכו של כל תרגיל, אי-אפשר להיות בטוחים בהשלכותיו הסופיות על דעת הקהל. ובכל זאת, בטווח הקצר והבינוני את המפץ הגדול של הפוליטיקה הישראלית חולל בנימין נתניהו בשבוע שעבר, ולא שרון בהקמת קדימה לפני שש שנים. ימים יגידו אם ינצל את קואליציית הענק שלו להישרדות או לביצוע שינויים של ממש
17/05/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נתניהו ומופז. תרגיל פוליטי לשם הישרדות או לשם שינוי? [צילום: AP]

רכבת הרי החלל. כך נקראת אחת מרכבות ההרים המשוגעות ביותר בדיסניוורלד. הנוסע מיטלטל בעלטה מצד לצד. עליות, ירידות, פניות והיפוכים, ואפילו את בן זוגך לקרון אתה בקושי רואה. הקטע המפחיד ביותר הוא טיפוס אינסופי של הרכבת במתלול בן תשעים מעלות, ואז צלילה אדירה מטה במהירות בלתי נסבלת.

לא הייתי מעולם ברכבת הזו, אבל כן דהרתי ברכבת הרי החלל המטורפת של הפוליטיקה הישראלית. כלומר בכנסת ובוועידת הליכוד. רגע אחד הרכבת שעטה במעלה מערכת בחירות לחוצה, ורגע אחר כך התהפכה על ראשה במדרון אחד התרגילים הפוליטיים המבריקים ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית.

כדרכו של כל תרגיל, אי-אפשר להיות בטוחים בהשלכותיו הסופיות על דעת הקהל. ובכל זאת, בטווח הקצר והבינוני את המפץ הגדול של הפוליטיקה הישראלית חולל בנימין נתניהו בשבוע שעבר, ולא שרון בהקמת קדימה לפני שש שנים. דברים לא ישובו לעולם להיות כפי שהיו. רק המהפך של 77' שני לדרמה הפוליטית-ממשלית שהחלה בימי האבל על בנציון נתניהו והסתיימה בזוג ביבי-מופז היוצא חבוק מותניים ממסיבת העיתונאים. חודשים ואולי שנים יחלפו עד שיפנימו את השינויים הפוליטיקאים והסובבים אותם, קרי העסקנים, הפקידים, העיתונאים וכמובן הציבור. אשר לציבור, הוא כנראה לא ממש עיכל מדוע הולכים לבחירות, ולבטח יתקשה להבין מה הצידוק הענייני לביטולן.

גישושים בבית האבלים

כדי להבין מה קרה כדאי אולי לשחזר את אירועי השבועות האחרונים. ובכן, חימום המנועים של רכבת ההרים התחיל לפני כארבעה שבועות. המערכת הפוליטית בכלל וישראל ביתנו בפרט שידרו אותות עצבנות תכופים. אביגדור ליברמן הצהיר בפעם המי-יודע-כמה שלא יוותר בנושא חוק טל. מפלגתו שלחה למשרד הרווחה בקשות סיוע מופלגות לקשישים ונזקקים עולים. אצל נתניהו נוצרה תחושה שאיווט מחפש עילות לפירוק הממשלה. את ההסבר לכך תלו במצבו המשפטי. ליברמן, כך סברו אצל נתניהו, חושב שלא יספיק לסיים את ענייניו עם התיק הנצחי נגדו לפני הבחירות, ולכן שינה את טעמו והוא מעוניין כעת בפיזור הכנסת על-מנת לגמור את הסאגה המשפטית אחרי הבחירות.

קצת לאחר מכן, במוצאי שבת לפני שלושה שבועות - ואלו כבר היו מהלכים גלויים - ליברמן הודיע שהוא "לא מחויב לקואליציה" ושבכוונתו להעלות את החוק לגיוס שוויוני ב-9 במאי. בג"ץ אומנם קבע שרק בסוף יוני יפקע חוק טל, אך ליברמן החליט להקדים בחודשיים את שעת המבחן לקואליציה, כלומר לנתניהו. גם את המהלכים האלה ניתחו אצל ביבי ככוונה של ליברמן לפרק את הממשלה. שני השועלים הוותיקים נקלעו למשחק הילדותי מי יגזור את הקופון על חוק טל, ומי יכתיב למי מתי תיפול הממשלה. שניהם רצו "לצאת גברים", ולא להצטייר כמי שנגררים האחד אחר רעהו.

לכן כבר למחרת בבוקר, כלומר ביום א' לפני קצת פחות משלושה שבועות, זימן נתניהו למשרדו את אנשי 'המחנה המשותף' השובתים מול משרדו למען גיוס שוויוני. לעיני המצלמות הבטיח ראש הממשלה לבעז נול ושותפיו שהממשלה הנוכחית תחוקק חוק חלופי, ו"אם צריך נלך על זה לבחירות". בזמן ישיבת הממשלה של אותו יום שלח נתניהו את יועציו לפתוח במגעים עם סיעות הכנסת על מועד מוסכם לבחירות חדשות.

שעות אחדות לאחר מכן, כמו בעלילה שנרקחה בהוליווד, נאסף בנציון נתניהו אל אבותיו. הפטירה ללא ספק הכתה בנתניהו. הדבר ניכר במראה פניו וגם בדברים שאמר לאובמה: "אף פעם אינך מוכן באמת לפרידה מההורים". ובכל זאת, שם בשבעה נרקמו החיבורים הראשונים של ממשלת הענק. כולם נדחקו לנחם את נתניהו, שבעצמו היה נינוח וסבלני לאלפי המבקרים (לאחד מעוזריו אמר כי ההיענות למבול המנחמים הייתה מפרכת יותר מעבודתו השוטפת), ובכללם יו"ר קדימה שאול מופז שהגיע לביקור קצר ביום חמישי אחר-הצהריים.

אם מופז דיבר עם מישהו בבית האבלים לא היה זה עם נתניהו, מכיוון שהמפגש ביניהם היה גלוי לכול. אבל בבית הסתובבו איש הסוד נתן אשל ועוזרים אחרים. מאז הודח אשל היו שמועות שהוא שוב נראה בלשכה. לא עלה בידי לאמת אותן. כך או כך, חרף הוראת נתניהו ליו"ר הקואליציה אלקין לקדם את החוק לפיזור הכנסת, עמדה גם אצל בכירי הפוליטיקאים התחושה שאין עילה אמיתית לבחירות. סקרים הראו שהציבור לא רוצה בחירות. השר בני בגין אמר לכתבנו בכנסת זאב קם: "הבחירות הן טעות". אפילו ליברמן, שרק רצה למשוך קצת את החבל, די התחרט.

ביום חמישי לפני כשבועיים היה זה תורו של ליברמן לזמן למפגש מתוקשר את שובתי 'המחנה המשותף'. שאלתי אותו למה בעצם הולכים לבחירות אם גם הוא וגם נתניהו אמרו כל כך הרבה פעמים שאין מניעה להשלים את הקדנציה. תשובת שר החוץ הייתה מבולבלת משהו. הוא טען שלא רצה בחירות אבל שהקואליציה מצד שני לא עומדת בהתחייבויותיה ויש גבול לסבלנות. את התגובה האותנטית יותר נתן דווקא עמיתו לסיעה, ח"כ דודו רותם, שאמר מפורשות "נכון, אין סיבה ללכת לבחירות. נתניהו מפזר את הממשלה בלי הצדקה".

התאריך לא הוזכר

בעצבים מרוטים
כשנתניהו עלה לנאום בשמונה ועשרים העצבים כבר היו מרוטים לגמרי. מאות נטשו בזעם כיוון שלא יכלו להיכנס. היושבים צעקו על העומדים שהסתירו להם. העומדים צעקו על היושבים שצועקים. המרחק מחילופי מהלומות לא היה רב. על היורה הרותחת הזו השקיף נתניהו מבימת הנואמים, וביכולת ריכוז מרשימה השים עצמו כמדבר לאוויר, כלומר למצלמות

האיתותים הללו נקלטו אצל נתניהו. במהדורת יום שישי לפני כשבועיים דיווחתי בעיתון "מקור ראשון" כי נודע שאף שנתניהו גיבה את המהלכים להקדמת הבחירות, עדיין לא מדובר בהחלטה סופית. "אף שהסיכויים לכך קלושים מאוד", נכתב, "נתניהו בוחן אפשרויות פוליטיות בלתי צפויות שיחזירו את השד לבקבוק וימנעו הליכה לבחירות מוקדמות. ההערכה היא כי מדובר בצירוף קדימה לממשלה". את התרחיש הזה לא בדיתי מלבי.

הדיון המעשי הראשון בביטול הבחירות ובצירוף קדימה נערך בבית האב כמה שעות לפני שבת. נתניהו דיבר אמת כשאמר במסיבת העיתונאים: "המגעים החלו ארבעה-חמישה ימים לפני ועידת הליכוד ובלי שום קשר לוועידה". נתניהו נתן אור ירוק לרעיון שבשלב ראשון נראה מופרך גם לאנשי סודו הקרובים ביותר. הרכבת המשיכה לדהור אפוא בפיתולי מעלה הבחירות.

ביום ראשון בבוקר צפוי היה נתניהו לקום מהשבעה ומיד אחר כך לקיים את ישיבת הממשלה השבועית. לשכתו הודיעה כי הישיבה תתקיים ב-11 לפני הצהריים במקום בעשר כרגיל. אלא שזמן קצר לאחר מכן שונה לוח הזמנים וישיבת הממשלה נדחתה ביממה ליום שני. מכיוון שנתניהו הוא משנה לו"זים כרוני איש לא התרגש. זה ביבי. בדיעבד התברר כי ביום א' המשיך נתן אשל במגעים עם ליאור חורב, איש סודו של מופז. המהלך התקדם אך טרם הבשיל. נתניהו עדיין היה מכוון לבחירות כלליות ולהכנות לוועידת הליכוד שנערכה באותו ערב.

באופן אבסורדי משהו, התככים הפנימיים בליכוד עלו לו הרבה יותר זמן ואנרגיה מאשר סגירת הדיל עם מופז. הוא עצמו תרם לבלגן בליכוד מכיוון שרק ברגע האחרון החליט על זימון הוועידה, צעד שהכניס את כל המערכת לסחרור. עם זאת, יועציו האשימו את ח"כ דני דנון ואת השר מיכאל איתן באחריות לברדק. לפני שבועות הבטיח דנון לנתניהו שלא יתמודד נגדו על נשיאות הליכוד. שעות ספורות לפני כינוס הוועידה חזר בו והודיע שבכוונתו להציג מועמדות. דנון עשה זאת בשל איומי תומכיו בוועידה להסיר ממנו את התמיכה אם לא יתמודד נגד ביבי.

פניית הפרסה של דנון הרתיחה את נתניהו והבהירה לו שבגני התערוכה מחכה לו מהומה. כאילו לא די בכך, מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי הזמין ל-3,500 חברי הוועידה אולם בן 400 מקומות (אריאלי טען שהשב"כ הגביל אותו לאולם הזה בלבד, אבל נתניהו לא קיבל את ההסבר ושטף אותו כהוגן לאחר מכן). כנראה, הכוונה הייתה לערוך הצבעה גלויה ופיקטיבית בשאלות שעמדו על סדר היום, בנוסח 'מי שבעד מינוי נתניהו ליו"ר הנשיאות שירים את ידו'. אף אחד לא היה באמת סופר אצבעות, וכך נתניהו היה מקבל את שלו בלי בחירות אמיתיות.

כדי למנוע תרחיש כזה החתים מיקי איתן בשערי האולם את החברים על דרישה להצבעה חשאית. לעזרתו התגייסו האידיאולוגים חובשי הכיפה. בניגוד לתיאורי רוב הפרשנים, הדתיים לא הובילו את הדרישה להצבעה חשאית אלא רק הצטרפו אליה. הייתי, ראיתי. מה שבטוח, הוועידה התנהגה כוועידת בחירות. השרים, הח"כים והמתמודדים לרשימה נדחקו בין חברי המרכז כדי לראות ולהיראות. נשיקות וחיבוקים גדשו את האולם. עונת החיזורים בעיצומה.

מכל הסיבות האלה, כשנתניהו עלה לנאום בשמונה ועשרים העצבים כבר היו מרוטים לגמרי. מאות נטשו בזעם כיוון שלא יכלו להיכנס. אל הגדר המפרידה בין השרים לחברי המרכז נלחצו המונים שלא היה להם מקום. היושבים צעקו על העומדים שהסתירו להם. העומדים צעקו על היושבים שצועקים. המרחק מחילופי מהלומות לא היה רב. על היורה הרותחת הזו השקיף נתניהו מבימת הנואמים, וביכולת ריכוז מרשימה השים עצמו כמדבר לאוויר, כלומר למצלמות.

הנאום שלו היה נאום בחירות. עשינו, הצלחנו, שינינו, רק אנחנו יכולים וכו'. משפט אחד נעלם מדבריו: "הבחירות ייערכו בי"ז באלול, ארבעה בספטמבר". הוא אומנם דיבר על רצונו במערכת בחירות קצרה, "בת ארבעה חודשים", אבל התאריך נעדר. זה היה מוזר.

קדילק במחיר סוסיתא

מתגלגלים מצחוק
בבוקר שלמחרת ההודעה על האיחוד כינסו נתניהו וחברו החדש מסיבת עיתונאים חגיגית. שניהם, איש איש מסיבותיו, קרנו מאושר. ראש הממשלה יצא בסדר מהמפגש עם העיתונאים ושאלותיהם. מופז יצא מרוט וחבוט. העיתונאים, שבדרך כלל מכבדים כל דובר העומד מולם, התגלגלו מצחוק כשמופז אמר "איני רואה בעיית אמינות" או "תקרית השקרן מאחורינו"

לאורך יום שני המשיכה רכבת ההרים לטוס אל הבחירות. בבוקר כינס נתניהו את ישיבת הממשלה הדחויה מאתמול. הסתרת המהלך של חבירת קדימה הייתה כה עמוקה עד שאפילו בני בגין, איש סודו של נתניהו, הודיע חגיגית כי בכוונתו להתמודד לכנסת הבאה. לו, כמו לשאר שרי הליכוד, לא היה מושג. נתניהו מצדו עדיין דיבר בזהירות.

בפתח הישיבה הסביר שישנה "התרופפות מסוימת ביציבות הקואליציונית. לכן נראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה. אנחנו מציעים כאן את הארבעה בספטמבר". זו הייתה אמירה הרבה יותר מינימליסטית מזו של מופז, שסיבך את עצמו בהקלטות בנות פחות מיממה שבהן הוא מחרף ומגדף את ראש הממשלה, כשהוא יודע שהוא עשוי לחבור אליו. ללמדך משהו על היכולות של שניהם לנהל מערכה מורכבת ורבת שכבות מול מציאות עתידית.

מכאן ואילך הואצו המגעים בין חורב, אשל, מופז ונתניהו, כאשר בעמדת הציר יו"ר הקואליציה זאב אלקין ושר הביטחון ברק מחפה מקרוב. ביום שני בצהריים עדכן נתניהו את אלי ישי ואת אביגדור ליברמן בהתפתחויות וביקש מהם לשמור את הדבר בסוד. בכנסת המשיך להתקדם החוק להקדמת הבחירות, עד לדרמה בשתיים לפנות בוקר. רכבת ההרים שטיפסה במעלה התלול צללה מטה בחזרה בתאוצת אימים. הנוסעים, כל הנוסעים, הוכו בתדהמה.

בבוקר שלמחרת כינסו נתניהו וחברו החדש מסיבת עיתונאים חגיגית. שניהם, איש איש מסיבותיו, קרנו מאושר. ראש הממשלה יצא בסדר מהמפגש עם העיתונאים ושאלותיהם. לכולם היה ברור שבסך הכול ניצל הזדמנות. הציעו לו 28 אצבעות בשליש מחיר, קדילק במחיר סוסיתא, למה שלא ייקח. מופז יצא מרוט וחבוט. העיתונאים, בכללם כותב שורות אלה, שבדרך כלל מכבדים כל דובר העומד מולם, התגלגלו מצחוק כשמופז אמר "איני רואה בעיית אמינות" או "תקרית השקרן מאחורינו". בצדק שאלה אחר כך יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' "איזה ערך יש למילה שלו?"

אבל הייתה נקודת אמת אחת בדבריו של מופז. "האחריות והמחיר הם עליי ועליי אישית", אמר בפתח דבריו. כלומר, ברור לי שאני מתבזה ומאבד את שאריות יוקרתי הציבורית בחבירה לנתניהו, אבל לא הייתה לי ברירה. בעקבות צניחה כזו בסקרים, נקלעתי לדרך ללא מוצא. כיסא המפלט היחיד היה שינוי שיטת הממשל וחקיקת חוק טל, אגב זניחת כל הבטחותיי.

וכאן מגיעה השאלה העיקרית, האם התרגיל הפוליטי המבריק יסתיים ככזה, או שביבי, מופז, ליברמן והחרדים אכן ינצלו את ההזדמנות ההיסטורית שנקרתה בדרכם.

סגירת מעגל יריבות אישי
שרון. צדק פוליטי לנתניהו [צילום: AP]

נתניהו, כך עולה משיחות עם אנשיו, מתכוון להשתמש בכוח האדיר שניתן לו "לטובת המדינה והעם ולטובת אמונותיו שלו". המשפט הזה כבר הפך נלעג, אבל פעמים רבות נתניהו אכן זיהה ראשון את הבעיות. הוא רוצה לשבור את הקרטלים והשווקים המרוכזים, לשנות את שיטת הבחירות, לפתור את בעיית האפליה בגיוס, לשים סוף לשלטון הפקידים ועוד. בין אם מדובר בהסכמי אוסלו האומללים, בנסיגת חלק מהאליטות מערכי הציונות, בפלונטרים כלכליים שדורשים תיקון, בקו האקטיביסטי של ביהמ"ש העליון וגם בבעיות יום-יום דחופות כמו פשיעה ואלימות משתוללים - נתניהו יודע לשים את האצבע על שורש הבעיות. עד היום, לא תמיד הצליח לפתור אותן. כעת יש לו הזדמנות.

החל מיום רביעי שעבר נתניהו הוא ראש הממשלה החזק ביותר בתולדות המדינה. יותר מבגין שאחרי המהפך, אולי אפילו יותר מבן-גוריון שמעולם לא נהנה מתמיכת 94 ח"כים. לראשונה בתולדות המדינה אין אף מפלגה אחת שיכולה להפיל לבדה את הממשלה. אפילו שמיר ופרס בממשלת האחדות הראשונה לא נהנו מכוח כזה. אומנם עמדו לרשותם 97 אצבעות אך הם היו תלויים זה בזה. ביבי לא תלוי אפילו בליכוד.

צריך לקוות שאת הרוב הפוליטי העומד לרשותו, שכמותו ראינו עד היום רק בפרלמנטים אצל השכנים, נתניהו ימנף לטובת עם ישראל. משיחות עם אנשיו נראה שזו אכן הכוונה. הדיבורים על שינוי שיטת הבחירות רציניים ואפשר להעריך שיקרמו עור וגידים בקרוב. בנושא חוק טל הוא חייב לטפל בשל קביעת בג"ץ. דחוף לא פחות הוא תקציב 2013 שעומד להיות כואב מאוד. אם נתניהו ומופז יעמדו באתגרים הללו, הם יצלחו - כנראה יחדיו - את בחירות 2013. אם ייכשלו, הם ייזכרו בפרנסואה הולנד שהיה סוציאליסט חסר ניסיון כמו שלי יחימוביץ' ובכל זאת הדיח את סרקוזי.

רגע לפני שהוא מפשיל שרוולים לשנה וחצי אחרונות, לא מיותר להזכיר מעגל יריבות אישי שנתניהו ודאי סגר השבוע, מול אדם שלמרבה הצער תלוי בין חיים ומוות. הכוונה לאריק שרון. נתניהו, זו ההערכה הרווחת גם בסביבתו, חיסל את קדימה. אפשר כבר עכשיו לשמוע את הקריאות "שאול ומאיר (שטרית), שובו הביתה". המפלגה שהקימו אריק שרון ואייל ארד כדי "לפרק את ביבי, לשים לו רגל על הצוואר וללחוץ, ללחוץ" (דבריו של אייל ארד בסרט 'כל אנשי הקמפיין' מ-2006) גוועה בזרועותיו של שנוא נפשם. מי שנולד בחטא האופורטוניזם מת בשל אותה סיבה ממש. לפעמים אפילו בפוליטיקה יש צדק.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  17/05/2012   |   עודכן:  17/05/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל איתן   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נתן אשל   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רכבת ההרים של הפוליטיקה הישראלית
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עוד אחד
17/05/12 14:57
2
השכל הישר
17/05/12 16:15
3
בני בנקר
17/05/12 16:36
4
דודי30
19/05/12 00:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מצחיק אותי שבעידן האספרסו, מקיאטו, גרניטה לאטה וכל יתר השמות האלה של הקפה הממוסחר, האישה המבוגרת בבית הקפה הוותיק הזה עדיין לא מחזיקה מכונת קפה חדישה, והיא שואלת את הלקוחות איזה קפה להכין להם: "רוצה שחור או נס"? המשפט הזה הצחיק אותי כפליים היום. עניתי לה: "אביבה, מאמי, לפי הכותרות בעיתונים כל השחורים אונסים, אז רק נס יציל אותך משחור. יאללה תעשי שחור חזק"
17/05/2012  |  דן אלון  |   כתבות
הסטטיסטיקה הרשמית מעידה על כ-200 אלף שוהים בלתי-חוקיים בארץ - מספר הזועק ממש לשמיים. נמנים עימם מסתננים, עובדים זרים וסתם תיירים. רק בודדים מוגדרים כפליטים של ממש מאריתריאה ודרום-סודן - ארצות המצוקה של אפריקה.
17/05/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
הרשמים בבתי המשפט עוסקים בצדדים הכי טכניים והכי אפורים של המערכת: ערבויות, דחיות, מסמכים. זהו גם מצבם של רשמי בית המשפט העליון, שבסופו של דבר - מטפלים בדיוק באותם נושאים, גם אם הצדדים לפעמים יותר ידועים והשאלות לפעמים יותר כבדות. באופן טבעי, בהחלטותיהם של הרשמים קשה מאוד למצוא פן ציבורי-חדשותי, ובוודאי שלא מחפשים בהן היבטים שמעבר לפורמליסטיקה. אבל יש גם מקרים יוצאי-דופן.
16/05/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
במושבים בהם קיים הסכם דו-צדדי מתחדש בין המינהל לבין האגודה, נקבע בסעיף 19 ג', כי במקרה פטירה של אחד מיחיד בני הזוג שהינם חברי אגודה, המחזיקים במשק, והניח אחריו בן זוג, תעבורנה כל הזכויות בנחלה לבן הזוג שנותר בחיים, גם אם המנוח הותיר אחריו ילדים בנוסף לבן הזוג.
הקומדיה "דינג דונג" המועלית לראשונה בישראל בבית צבי ברמת גן נועדה לצפייה בימות הקיץ החמים, לגעות בצחוק ולשכוח מכל הצרות והמתרגש סביבנו.
16/05/2012  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il