|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ההפגנה בשכונת התקווה - עדות מבפנים

השכונה שלנו לא מסוגלת להכיל כאלה שמטיפים לנו מוסר יהודי סטייל "ואהבת לרעך כמוך" או "אור לגויים" אבל שכחו ערכים יהודיים לא פחות חשובים כמו "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" ו"עניי עירך קודמים". ולכן כשהם מאשימים אותנו בגזענות, הם תמיד יתעלמו מהשכנות הנפלאה שיש לנו עם אפריקנים מגאנה, משת"פים מהרשות וקהילה פיליפנית שנשותיה סובלות לא פחות מאיתנו
04/06/2012  |     |   כתבות   |   תגובות
ההפגנה בשכונת התקווה [צילום: AP]

אני נגד אלימות מכל מין וסוג שהוא ואין זה משנה כלפי מי היא מופנית , באופן אישי אני גם לא סובלת פוליטיקאים , אני באמת חושבת שאין בניהם שום הבדל שצד ימין זה נבלה וצד שמאל טריפה , ולכן בגלל שאני מקפידה על אוכל כשר כי זה אוכל נקי ובריא יותר ולא בגלל האיסור ההלכתי אני תמיד בודקת את מה שמוגש לפניי לא משנה ההכשר או ע"י איזה מפלגה זה נשחט.

למען הסר ספק חשוב לי להבהיר שהדבר היחידי שמשותף לי ולח"כ בן ארי הוא ששנינו אוהבים את כהנא רק שהוא את זה ששונא ערבים ואני אוהבת את גילי האיש והג'ירפה פרסונה יקרה ואהובה שיצא לי לעשות איתה לא מעט דברים מעניינים ביחד במסגרת חיי המקצועיים.

אינני מתויגת ולא שייכת למגזר כזה או אחר בשום צורה ,סתם תל אביבית בת 34 שנולדה וגדלה ב Hop Neighborhood (= שכונת התקווה ) ועדיין חיה שם מתוך בחירה למרות שאני יכולה להרשות לעצמי לגור בכל רחוב נחשק במרכז ת"א או הצפון הישן והרומנטי.
אתמול לראשונה בחיי יצאתי להפגנה אבל אחרי תקופה ארוכה של חרדות קיומיות והמון פחד כבר לא הייתה לי ברירה למרות שרדיקליות וסולידריות היא ממני והלאה. כתבתי שלט פשוט על דף מבלוק ציור של ילדים בכיתה א' ועמדתי במחאה שקטה ואילמת נותנת לסלוגן "פ' זה פחד" לדבר בשבילי ולנסות להעביר את התחושה שהייתה לי כשסודני הפתיע אותי מאחור וקפץ עליי ב 21:30 ערב לחטוף לי את הבלקברי מהאוזן .

ככה עמדתי במשך כמעט שעתיים מתבוננת בהמון, מקבלת בחילה מהפולטיקאים והעסקנים ושותקת שתיקה רועמת ,אילמת ותרבותית. ככה זה היה עד כמעט 20:00 בערב אבל אז נהיה לי קצת צפוף ורועש בפינה של הכניסה לשוק איפה שהתמקמתי, השמש כבר שקעה ,הורדתי את המשקפיים וזזתי לצד השני לפינה מרווחת יותר אבל אז ואז זה קרה ..

להתסיס ולהשליט את חופש השיסוי

ראיתי אותם במלוא תפארתם על כל הלהט שרק כאלה שהקיצוניות וההתנשאות נמצאת אצלהם ב-דנ"א יכולים להביא חלקם צעקו שכל מי שנמצא פה גזען וניסו לעשות כל שביכולתם להתסיס ולהשליט את חופש השיסוי כנגד כל מי שמתנגד לאג'נדה ..חלקם ניסו גישה אחרת והסבירו בערמומיות לאנשי שכונה מבוגרים ותמימים שעמדו שם כמה חשוב להצטרף להפגנה מס.2 של חבורת רוטשילד כי הם אלו שבאמת יצליחו לפתור את הבעיה בשכונות ...הלב שלי איים להתפוצץ ...ניסיתי להירגע ..כבשתי את הצעקה שכבר הייתה כמעט בחוץ אבל באבחת עין זה הגיע ...

מבעד לכל פעילי הקרן לישראל רקובה ראיתי את חגי מטר ,פעיל חברתי מבית היוצר של דפני ,סתיו ושות' בשילוב ידיים מאופק ומבט מתנשא על הקופים המזרחיים שבוכים על מר גורלם ואמרתי לעצמי לא עוד!.

לצערי חלקם הגדול של תושבי השכונה חסר ידע ויש להם דאגות אחרות על הראש ,הם לא מכירים את אנשי השבט הלבן והאינטלקטואלי כמוני , אני מכירה מקרוב. בפעם הראשונה פגשתי אותם בתור תלמידת כיתת קולנוע בעירוני א' ומאז יצא לי להיתקל בהם בלא מעט תחנות בחיי ודברים תרבותיים שעשיתי ,אני מכירה מקרוב ומסרבת להיות אדיוטית שימושית של חבורת מלחכי אירו מהאיחוד האירופאי במסווה של צדק חברתי.

בעיה עם מגמתיות ועיוות המציאות

בשנייה הזעקה התפרצה טיפסתי לבמה ויתרתי על האלמוניות והסברתי לשכונה היקרה שלי ולאנשים שאיתם גדלתי מי נמצא כאן וכמה חשוב לא ליפול במלכודת המסוכנת הזו . נאמנות זה החוק הראשון שלומדים כשגדלים במקום מהסוג הזה וזה בהחלט הייתה החובה שלי אתמול לא לבגוד בשכונה שעיצבה חלק גדול מהשלד שלי ובאנשים טובים שלא משנה איפה אני אהיה ומה יהיו מעשיי אני תמיד יאהב ויעריך אותם.

בדיוק ככה, קבל עם ושכונה התרעתי כמה חשוב לא להתפתות לדבריו של חולדאי שסוף סוף התחיל להתרעם על הפלישה אבל מנגד ובניגוד לראש עיריית אילת ,הראיס שלנו הוא ולא אחר פתח את מרכז הסיוע מסיל"ה המאפשר לאורחים הלא רצויים מסודן ואריתראה שימוש בתשתיות עירוניות כמו חינוך, בריאות , רווחה וסיוע משפטי על חשבוני וחשבונכם.

הסברתי גם איך מי שגדלה בכפר שמריהו,הפכה את רוטשילד בקיץ שעבר ועורכת סרטים לאירגון משפחה חדשה שמעודד נישואים עם "פליטים" כזרז קל ומהיר לתושבות קבע, הכרה וזכות אזרחית וכצעד קטן בדרך לרעיון הרב תרבותיות שיהפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה מישהי כזו לעולם לא תוכל להיות הדוברת לא שלי ולא שלהם.

אין לי חלילה בעיה עם אהבה ובחירה אישית וחופשית זו זכותו של כל אדם לבחור מה טוב בשבילו ,אבל יש לי בהחלט בעיה גדולה מאוד עם מגמתיות ועיוות מציאות ואמת לכן עם כל הרצון הטוב והכנסת האורחים המזרחית הידועה שלנו מקומו של פעיל חברתי כמו מטר סרבן גיוס ותיק עם עבר כבד בשייח ג'ארח שהאמא האנטלקטואלית שלו ד"ר ענת מטר מאוניברסיטת ת"א הקוראת לחרם תרבותי וכללי על ישראל ומפגינה סולידריות עם הנא שעלבי טרוריסטית מהג'יהאד האיסלאמי איננו כאן צר לי.

סיימתי והחזרתי את המיקרופון לעסקן הפוליטי השכונתי שכמה דקות לפני עורר בי בחילה ובאותו רגע ממש התאפקתי לא להקיא עליו ועל כל הפוליטקאים שעמדו מסביב וחיכו לעשות הון בחירות מקומי וירדתי מהבמה.

הפקולטה לחיי רחוב

לכל מי שתוהה כרגע למה ומדוע אני מתריעה ומזהירה ,ועל מה כל כך אני יוצאת נגד אני רק אוכל להגיד מצטערת באמת שאני והחבר'ה מהשכונה ניסינו לקבל את פעילי השינוי והאחווה שהגיעו אלינו לאחרונה כי "מהפיכה עושים מבפנים" והתמקמו בלא מעט דירות פה , אבל בפקולטה לחיי רחוב אותנו לימדו שצדק חברתי זה לא לעבור לגור פה או בשפירא כי זה נהיה נורא מגניב לגור בסלאמס, צדק חברתי זה לקבל את העובדה שיש בחור או בחורה בגילך שגרים פה לא בגלל שזה נהיה cool אלא כי הם נולדו וגדלו פה ואין להם מספיק כסף רצון או יכולת להשתכן באיזה בניין באוהאוס בדיזנגוף וכשלהם מתחיל להיות מפחיד לצאת מהבית בלילה אין להם גם אפשרות לחזור לעיר הלבנה או לבית של ההורים ברמת השרון.

כן השכונה שלנו ואני מרשה לעצמי לדבר בשם הכלל לא מעוניינת ולא מסוגלת להכיל כאלה שמטיפים לנו מוסר יהודי סטייל "ואהבת לרעך כמוך" או "אור לגויים" אבל שכחו ערכים יהודיים לא פחות חשובים כמו "אל תעשה לחברך מה ששנוא עלייך" ו-"עניי עירך קודמים" ולכן כשהם מאשימים אותנו בגזענות הם תמיד יתעלמו מהשכנות הנפלאה שיש לנו עם אפריקנים מהממים מגאנה/קורדוואה, משת"פים מהרשות וקהילה פיליפנית יפה וססגונית שנשותיה סובלות לא פחות מאיתנו ולמרבה הצער בגלל שהן לא חוקיות להן אין אפילו את האפשרות לדבר .

כן אנחנו לא מתביישים להגיד אומנם אנחנו לא משכילים כל כך כמוכם אבל יש לנו תואר במדעי החיים ואותנו כבר לא תצליחו לחרטט מצטערים אנחנו ממש לא מעוניינים בכאלה שתופסים עלינו טרמפ בצעדת השכונות ובשנייה שהממשלה מכריזה על נכונות לגרש הם הראשונים שטסים לבג"צ תוך כדי המירוץ לצילום סוחט הדמעות של מלח הארץ התל אביבי והאומנותי בחזית התיאטרון הלאומי עם ילד אריתראי שנולד בארץ ולא חווה מלחמה מימיו.

בעיננו מי שבאמת לא גזען נרתם לשוויון אמיתי בנטל ורגע לפני שהוא מגייס את הפינגוונים (=חרדים) הוא מפזר את האורחים החדשים בכל ת"א אנחנו בטוחים שגם בגינת ברודצקי יש בריזה נהדרת ואנחנו מתחייבים להביא את המרק.

הפחד השתלט על רחובות השכונה

במילה פליט יש משהו שמיד פותח את הלב לכל יהודי ממוצע וגם לי אבל אחרי 3 שנים אפשר להגיד בקול רם ובלי להתחסד שמי שפותח עסק בכל חנות שנייה שמתפנה ברח' אצ"ל או ההגנה הוא איננו פליט הוא יזם חכם מאוד שב 15 לכל חודש בניגוד לכל פרילאנסר עצמאי במדינה כמוני אליו מע"מ לא מגיע ומע"מ גם לא מטלפן ...

פועלי מהפיכה יקרים, הגיע הזמן שתבינו אנחנו יהודים ערבים (= מזרחיים) גאים עם הרבה כבוד וכבר לא מתביישים בזה וכן שאונסים את הבנות שלנו אנחנו משתוללים ולא משתיקים את העניין כמו השקט שכפיתם בשם חשיבות המאבק הפלשתיני על פעילות של סולידאריות שייח ג'ארח ואנרכיסטים נגד הגדר שנאנסו או הוטרדו מינית על-ידי פלשתינים בחלק מההפגנות והפעילויות הקבועות.

אנחנו מאוד בעד מחאה והזכות של כל בן אדם להביע את דעתו אבל כן יש לנו גבולות אדומים ,נתפוצץ מעצבים על האיש הכי אהוב באירתראה B.B.KOKOYAHOO שבגללו החיים שלנו הפכו לגהינום אבל לעולם לא נשתמט מחובותינו האזרחיות ונשתלח או נבזה את חיילי צה"ל גם כשאנחנו חולקים על התנהגותם.

ללא כל חמלה על הזעם המצטבר

כשירדתי מהבמה ראיתי קבוצה של אנשים מסביב למטר ,אחת מהם אמא של חייל שאמרה שהיא מזהה אותו מהתמונות שהבן שלה צילם כחייל באחת ההפגנות וקראה לו להתבייש האנשים מסביב הלכו אחריו במטרה לגרום לו להתרחק מהמקום והבהירו שנוכחותו אינה רצויה נכון זה לווה בקללות וגידופים שאני ממש לא מצדיקה אבל זה המקום להסביר ולהבהיר באופן חד-משמעי שאיש לא תקף אותו פיזית וגם לא את הכתב של העיתון לאנשים חושבים שעמד לצידו , אל דאגה מהר מאוד הוא נעטף בטבעת אבטחה של חיילי מג"ב אגרסיבים מצבא הכיבוש שהכניסה אותו ואת הג'ורנליסט לוואן משטרתי ששעט למקום מבטחים .

זו האמת בניגוד לתיאור של מטר בבלוג האישי שלו בו הוא מכחיש את האקטיביות החברתית והפרו פלשתינית כולל ההתנהלות החתרנית בהפגנה סטייל איש צללים סובייטי שעלאק בא רק לסיקור עיתונאי למרות שלא נשלח באון רשמי על-ידי שום עיתון והס מלהזכיר את המילה פרובוקציה.

כן זה באמת מה שהיה שם בניגוד לדיווחים של חלק גדול מכלי התקשורת שהיו שם וחטאו לאמת,למה חטאו?

חטאו שבחרו לא להזכיר את החלק הלא מבוטל של תושבים שהגנו על כמה עוברי אורח סודנים בגופם והתחנן "לא להיות אלימים" אלא רק את ה"המון האלים" למרות שהוא היווה רק חלק מכל מי שנכח אתמול .....

חטאו על שדיווחו כל כנופיית קטינים פורעת אבל לא צייצו שאחות של אחד מהם הותקפה מינית רק לפני יומיים על-ידי שני אריתראים...

חטאו שלא גילו חמלה לזעם המצטבר, המובן והלא מוצדק שפוצץ את ההפגנה בניגוד לאמפטיה הקבועה גם כשיש שימוש באקטיביות יתר כלפי לוחמי החופש והשיוויון מצבא רוטשילד /גינת לוינסקי /פלשתין הכבושה ושאר אבירי זכויות אדם כאלה ואחרים .

ובעיקר חטאו שלא גינו ההתנהלות האלימה שהופנתה כלפי צעירי השכונה מחייליו הנשכניים של מפקד הכחולים יפה הבלורית ותכול העניים שרק לפני כמה ימים הבריק בפתרון הזוי במיוחד אבל לא הוא ולא חייליו טרחו למנוע את הניסיון אונס של חיילת שהותקפה בדיוק באותו יום על-ידי 2 אריתראים ברח' יגאל אלון בת"א בסמיכות גדולה מאוד למקום ולשעות שנערך בהם "ליל הבדולח" והצליחה בתושייה גדולה מאוד להינצל בנס .

תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  06/06/2012
נינה בנאים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההפגנה בשכונת התקווה - עדות מבפנים
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בטטה
4/06/12 22:19
 
אמנון 111
6/06/12 02:49
 
בטטה לאמנון השפל
6/06/12 21:28
2
לנה
4/06/12 23:34
3
עיד-ן
5/06/12 05:53
4
תל אביבית
5/06/12 08:14
5
אמתי
5/06/12 11:01
6
הניה
5/06/12 21:48
7
קורןנאוה טבריה
6/06/12 05:51
8
Krishi
6/06/12 10:18
9
יוסי78
6/06/12 11:49
10
א.ל
6/06/12 19:49
11
אלון פלג
7/06/12 00:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלושה חודשים בלבד, מאז שנפתחה, הספיקו למסעדת "דליקטסן" התל אביבית (יהודה הלוי 79-81) להעפיל לפסגות. אולי זה בזכות הניסיון הקולינרי והמוניטין הלא-מבוטל של בעליה, רותי ומתי ברודו, ואולי סתם בזכות המזל הטוב שמשחק לידיה.
04/06/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
בימים אלה בהם חוגג מזל תאומים את יום ההולדת, מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא... לשאר המזלות.
04/06/2012  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
"גלי", מחזמר לילדים, לראשונה בישראל, המבוסס על שיריו של אהוד מנור בהפקת תיאטרון אורנה פורת הוא חוויה מוזיקלית תוססת. המחזמר החינני והצבעוני שזור בשיריו הנודעים של אהוד מנור ומהווה מפגן של ביצוע מלהיב ומרהיב של להקת שחקנים מצוינת ומוכשרת.
04/06/2012  |  חיים נוי  |   כתבות
הבנקאי ואיש הביטוח הוותיק והמוביל שלמה אליהו יצא מישראל 34 פעמים, בין ינואר 2007 לאוגוסט 2009, ובכיסו המחאות בנקאיות ב-86.2 מיליון שקל. רוב ההמחאות בלירות סטרלינג ומיעוטן באירו. אליהו לא דיווח על הוצאת הכספים, ובכך עבר (לגבי רוב ההמחאות) על החוק. רשות המיסים קנסה בספטמבר אשתקד את אליהו ב-2.8 מיליון שקל אך פרסמה את הדבר רק היום.
03/06/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
הדרך כמעט הכי קלה לעורך דין להגיע לכותרות היא להגיש תביעה ייצוגית גדולה נגד גוף ידוע. כל מה שצריך הוא לקרוא את העיתונים, להתלבש על מחדל כלשהו, למצוא מישהו שנפגע ממנו - וקדימה לבית המשפט. בתביעות ייצוגיות אין אגרה, כך שניתן לתבוע כמעט כל סכום העולה על הדעת; אין צורך להוכיח בשלב הראשון את גודל הקבוצה, ולכן ניתן לנקוב כמעט בכל מספר; והשמים הם הגבול כאשר נוקבים בפיצוי הנתבע בגין "עוגמת נפש" או כל נזק לא-ממוני אחר.
03/06/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il