|   15:07:40
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

הערות אזהרה

מצעד השחיתות

השנה החולפת חשפה פעם נוספת ובמלוא העוצמה את השחיתות השלטונית ואת העובדה המצערת שהבושה נעלמה מקרבם של עברייני הצווארון הלבן, הכחול והשחור שחיתות בישראל - סיכום שנה
03/01/2014  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
אולמרט. שמו עדיין בכותרות [צילום: פלאש 90]

פרקליט המדינה החדש שי ניצן הציג השבוע בכנס הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין את ה"אני מאמין" שלו לגבי דרכי אכיפת החוק במדינה, שמהן השתמע שנפתח עידן חדש שבו לא תהיה יותר אכיפה סלקטיבית. ניצן אמר בהקשר לכך: "לא ייתכן שיהיו במדינה אזורים, מגזרים שונים, משפחות, חמולות שבהם לא מתבצעת אכיפת חוק".

משום מה, דיבר פרקליט המדינה רק על אוכלוסיות וקבוצות והתעלם מתופעה פסולה שמצביעה על כך שמצויים עדיין במדינה אנשים בעלי-שם, בתחומים שונים, שהם מעל החוק או שאכיפת החוק לגביהם מקרטעת. אומ"ץ תשמח להעמיד לרשותו של ניצן רשימה שמית מעודכנת של "מיוחסי אכיפה" שאינה לתפארת מדינת ישראל.

בכל מקרה, השנה החולפת חשפה פעם נוספת ובמלוא העוצמה את השחיתות השלטונית ואת העובדה המצערת שהבושה שנעלמה אצל עברייני הצווארון הלבן, הכחול והשחור, עדיין לא חזרה, אולי משום שלגביהם החוק מת מצחוק.

המדיניות של מבקר המדינה החדש, השופט בדימוס יוסף שפירא, שהודיע בראשית השנה בפומבי כי המשרד לא ימשיך לשים את הדגש בפעילות השוטפת על "רדיפה אחרי מושחתים" היא מתסכלת. אומ"ץ הבהירה למבקר, כי תמשיך לראות במשרד מבקר המדינה גורם מרכזי במאבק נגד השחיתות השלטונית במדינה, ותעביר לביקורתו ולטיפולו פרשות שחיתות חדשות, כפי שנהגנו לאורכה של השנה.

מקבץ לא מלא של שמות הנאשמים, החשודים והמעורבים בפרשות שחיתות גדולות שהסעירו את המדינה בשנה החולפת זועק בעד עצמו:

נשיא וראשי ממשלה
בני הזוג נתניהו. נהנתנות [צילום: פלאש 90]

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה המשיכו השנה בהתנהלות נהנתנית בלתי נלאית על חשבון הקופה הציבורית, שממנה שאבו כספים למטרות פרטיות מובהקות. היועץ המשפטי לממשלה הרופס עדיין מתמהמה בקבלת הכרעה בתיק "ביבי טורס", שבו חשודים בני הזוג נתניהו בביצוע עבירות פליליות במסעות התענוגות שלהם לחו"ל.

  • ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט ניהל השנה קרבות משפטיים בכמה חזיתות. זיכויו המפוקפק השנה בפרשות טלנסקי וראשונטורס ידון בקרוב בבית המשפט העליון בעקבות ערעור שהגישה המדינה. במקביל, מסובך אולמרט בפרשת הולילנד עד צוואר אחרי שהפרקליטות הודיעה השבוע במפורש בסיכומים שהגישה לבית המשפט, כי אולמרט קיבל שוחד. מצבו של אולמרט קשה גם לאור העובדה שבפרשת שחיתות אחרת שנוגעת להענקת הטבות מהקופה הציבורית של מרכז ההשקעות לאנשי עסקים שהוא חפץ ביקרם הוא הורשע ונדון למאסר על תנאי. הדעת נותנת שגם בפרשה זו אולמרט לא עשה זאת לשם שמיים.

הולילנד, הרפז והבנים-של
ממצאים חמורים [צילום: מן הטלויזיה]

  • פרשת הולילנד, שנחשבת אחת מפרשות השחיתות הגדולות בתולדות המדינה, הולידה משפט מתוקשר שבמרכזו עמד עד המדינה שמואל דכנר, שנפח את נשמתו בבית המשפט. על רשימת הנאשמים בקבלת שוחד, בנוסף לאולמרט, נמנים שולה זקן - אשת אמונו ומנהלת לשכותיו של אולמרט, אורי לופוליאנסקי - שירש את אולמרט בתפקיד ראש העיר ירושלים, אורי שטרית - לשעבר מהנדס עיריית ירושלים, יעקב אפרתי - לשעבר מנהל מינהל מקרקעי ישראל וסגן ראש עיריית ירושלים - אליעזר שמחיוף. העבירות העיקריות בכתב האישום הן לקיחת שוחד ומתן שוחד, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות מס. כתב האישום כולל, בין היתר, את הנאשמים הבאים כנותני השוחד - הלל צ'רני - יזם פרויקט הולילנד, אביגדור קלנר - ממקימיה של חברת הולילנד פארק, מאיר רבין - שהיה עוזרו האישי של עד המדינה ודני דנקנר - יו"ר חברת תעשיות מלח, ששימש במקביל גם כסגן יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים.

  • פרשת הרפז שפרצה השנה במלוא עוצמתה, נחקרת בימים אלה על-ידי המשטרה, אחרי שהפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הודיע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) שערכה בדיקה מוקדמת בפרשה זו, גילתה ממצאים חמורים שמהם עלו חשדות לביצוע מעשים פליליים חמורים בלשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ובלשכת שר הביטחון לשעבר אהוד ברק.

  • עמרי וגלעד שרון, בניו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, נחלצו בעור שיניהם מפרשת שחיתות נוספת של קבלת שוחד בסך 4.5 מיליון דולר מאיל ההון היהודי-אוסטרי מרטין שלאף, בגלל הנחות תמוהות שהעניקה להם מערכת אכיפת החוק. מרטין שלאף נמנע מלבוא לישראל בשנים האחרונות כפי שעשה בעבר, מחשש שייחקר בפרשות שוחד שהוא העניק על-פי החשד לשורה של אישים ישראלים, ביניהם אביגדור ליברמן, אהוד ברק, אלי לנדאו ואחרים.

צדיק-כביכול, שופט-לשעבר וכמעט-נגיד
זיכוי תמוה [צילום: AP]

  • שר החוץ אביגדור ליברמן יצא צדיק-כביכול אחרי חקירה ממושכת שנמשכה למעלה מתריסר שנים, בגלל התנהלותו הבעייתית של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בג"ץ דחה עתירה שהגישה אומ"ץ נגד היועץ בגין אי-הגשת כתב אישום נגד ליברמן, שבו הוא הואשם על-פי טיוטת כתב האישום בשורה של עבירות חמורות. נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, העיר במהלך הדיון בעתירה, שיועץ משפטי אחר היה מקבל אולי הכרעה אחרת. הזיכוי התמוה של ליברמן בתיק הקטן שהוגש ברשלנות רבה על-ידי היועץ והפרקליטות, מעורר דאגה. החלטתו של היועץ שלא לערער על הזיכוי הגבירה את המבוכה.

  • השופט לשעבר דן כהן החל לרצות עונש מאסר של שש שנים בגין קבלת שוחד בסך 3 מיליון דולר בחברת סימנס, בתקופה שבה כיהן דירקטור בחברת החשמל ויו"ר ועדת המכרזים. יו"ר דירקטוריון החברה באותה עת היה אלי לנדאו, חשוד סדרתי ערמומי ומתוחכם בקבלת שוחד בתפקידיו הציבוריים השונים, כולל בחברת החשמל. למרבה הצער, לא חקרה המשטרה כנדרש את זהותם של בעלי התפקידים הנוספים בחברת החשמל וברכבת ישראל, שקיבלו שוחד בסכום של 20 מיליון דולר ששילמה חברת סימנס.

  • הניסיון למנות את נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ' יעקב פרנקל לכהונה נוספת נכשל, אחרי שנחשף כי פרנקל עבר בשעתו עבירה אתית חמורה בחו"ל.

רבנים ויו"ר מעושרת
חשוד בקבלת שוחד [צילום: שמואל בן-ישי/חדשות 24]

  • הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, בעל קופת שרצים עמוסה, נעצר השנה לכמה ימים כחשוד בקבלת שוחד. עוזרו הקרוב ישמש עד מדינה נגדו.

  • הרב יאשיהו פינטו, המוכר בכינויו "הרנטגן", שמחלק את זמנו בין אשדוד לניו-יורק, נחקר כחשוד במתן שוחד לקצין משטרה בכיר.

  • יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, שמנהלת בחודשים האחרונים מסע שכנוע אגרסיבי בגיוס תמיכה לבחירתה לנשיאת המדינה, נחשפה באיחור כבעלת הון שהתעשרה במהלך שירותה הציבורי ממקורות עלומים.

איש משטרה וראשי ערים
מוסריות לקויה [צילום: פלאש 90]

  • מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב בדימוס ניסו שחם, שהתפטר מתפקידו, עומד לדין פלילי על הטרדות מיניות והפרת אמונים. שורה של קציני משטרה בכירים חוששים בימים אלה מפתיחת תיבת פנדורה שתחשוף נורמות התנהגות מוסריות לקויות במשטרה.

  • החל משפטו של ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, המואשם בקבלת שוחד ובהלבנת הון. בר, לשעבר מפקד משמר הגבול וראש אגף מבצעים במשטרה, נחשד בביצוע עבירות פליליות נוספות שלא הבשילו לסעיפים נוספים בכתב האישום.

  • השחיתות המוניציפלית גואה ונחשפה במלוא עוצמתה בעקבות הגשת כתבי אישום נגד שלושה ראשי ערים מכהנים - שלומי לחיאני (בת ים), יצחק רוכברגר (רמת השרון) ושמעון גפסו (נצרת עילית). שורה של ראשי ערים ורשויות נוספים נחקרו כחשודים בביצוע עבירות פליליות. העבירות שיוחסו למרבית הנאשמים והחשודים הן קבלת טובות הנאה, מרמה והפרת אמונים. למרבה הבושה, נבחרו מחדש ראשי הערים בעלי כתבי האישום - דבר שמעיד על האטימות של רוב אזרחי המדינה לשחיתות הציבורית. ראש עיריית פתח תקוה שנחשד בביצוע עבירות פליליות חמורות לא הועמד לדין בגלל מצבו הרפואי. איציק אוחיון התפטר מתפקידו כשנה לפני מועד הבחירות.

חובל, דנקנר ואילי הון
מאסר בן שנה [צילום: פלאש 90]

  • האחראי על הפיקוח העירוני לשעבר בעיריית תל אביב, שוטה חובל, יצא בשן ועין כאשר נפסקו לו שישה חודשי עבודות שירות עבור עבירות פליליות שהוא ביצע במהלך שירותו הציבורי. משום מה, לא נתן בית המשפט משקל לעובדה שחובל התעשר במהלך שירותו הציבורי ובמקביל הוא קיים קשרים קבועים עם גורמים פליליים בעיר.

  • יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, שהורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים שביצע במהלך פעילותו הבנקאית, נדון לשנת מאסר.

  • יו"ר דירקטוריון חברת אי.די.בי, נוחי דנקנר, שעומד להפסיד כנראה את השליטה בחברת האחזקות הגדולה במדינה, עלול לעמוד לדין בקרוב באשמת ביצוע עבירות בשוק ההון אחרי שרשות ניירות ערך חקרה פרשה של חשד לסחר בלתי חוקי בניירות הערך של חברת אי.די.בי.

  • רשות המיסים הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום נגד איל ההון האשדודי, ג'קי בן-זקן, באשמת הרצת מניות בחברת מנופים פיננסיים שהוא אחד מבעליה.

רופאים, וסרמן, מזרחי ווינשטיין
מאמצי סילוק [צילום: יעל צור]

  • כמה רופאים בכירים בבית החולים איכילוב בתל אביב נחשפו במצלמה נסתרת כשהם דורשים ממשפחותיהם של חולים סכומי עתק במטבע זר עבור ביצוע ניתוחים דחופים.

  • יו"ר הסתדרות המורים יוסי וסרמן עשה בחודשים האחרונים מאמצים בלתי נלאים לסלק מהארגון את ראש האופוזיציה גילה קליין, אחרי שהגישה תלונה נגדו למשטרה בחשד שביצע שורה של מעשים פליליים במהלך תפקידו הציבורי.

  • בעקבות החלטת פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) להגיש נגד שאול מזרחי, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה, כתב אישום בגין קבלת שוחד, פנתה אומ"ץ אל יו"ר המרכז לשלטון מקומי שלמה בוחבוט בדרישה להשעות את מזרחי מעבודתו לאלתר עד שיסתיימו ההליכים המשפטיים בעניינו.

  • אביבה וינשטיין, רעייתו של היועץ המשפטי לממשלה, הועמדה לדין על העסקת עובד זר בבית המשפחה. הסיכוי שבעלה לא ידע על כך הוא אפסי. במדינה מתוקנת שבה יש נורמות של קבלת אחריות, היה וינשטיין עומד לדין או מתפטר. לא אצלנו.

כמה מילים לסיום

חושף השחיתות הוותיק רפי רותם המשיך למחות השנה מעל כל במה ובאמצעות כלי תקשורת, על כך שמערכת אכיפת החוק לא מילאה כראוי את תפקידה כאשר לא השכילה להעמיד לדין עד כה שורה של עבריינים ברשות המיסים ובמכס, שמחוברים עד היום לארגוני פשיעה, ועשה מאמצים בלתי נלאים כדי שמבקר המדינה החדש, השופט בדימוס יוסף שפירא, ייכנס לעובי הקורה.

לקראת סוף השנה פרסמה שבי"ל, הסניף הישראלי של ארגון השקיפות הבינלאומי, את הדוח השנתי על מצב השחיתות בקרב עשרות מדינות בעולם. למרבה ההפתעה, חל השנה שיפור, והדירוג של ישראל כמדינה בעל רמת שחיתות גבוהה צנח קמעה - דבר המעיד על כך שאכיפת החוק במדינה עשתה את שלה ואנחנו כבר במקום טוב באמצע.

המציאות היא כמובן שונה מן הקצה כמפורט לעיל. כחבר ותיק בשבי"ל, אני חוזר וטוען, שדרכי הבדיקה של רמת השחיתות במדינות העולם אינן ישימות לגבי ישראל, שבה יש עדיין דרכי מילוט של זיכויים שנויים במחלוקת, עסקות טיעון והנחות תמוהות באי-הגשת כתבי אישום ובסגירה סיטונית של תיקי חקירה תחת הכותרת ההזויה: "אין עניין לציבור". לתופעות אלה אין אח ורע וגיס ובת-דודה באף מדינה אחרת בעולם.

יש רק לקוות שהיו"ר החדש של שבי"ל, מבקר המדינה לשעבר השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שנכנס השבוע לתפקידו, ימצא דרכים כדי שהדוח לגבי ישראל יהיה מדויק יותר וישקף את המציאות הלכה למעשה. אומ"ץ כבר הודיעה ללינדנשטראוס כי תשמח לשתף פעולה עם שבי"ל בתחומים חופפים לאג'נדה של שתי התנועות. בראש הרשימה מופיע, כמובן, הסעיף "ביעור השחיתות הציבורית".

תאריך:  03/01/2014   |   עודכן:  25/04/2021
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 א.יעקב פרנקל   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד ברק   אהרון פרנקל   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אלי לנדאו   אסף דעבול / Assaf Daaboul   אריאל שרון / Ariel Sharon   אשר גרוניס / Asher Grunis   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גלעד שרון   ג'קי בן-זקן   דליה איציק   דן כהן /  Cohen Dan"   דני דנקנר   דני עפרוני   הלבנת הון   הלל צ'רני   הלל צ'רני   חיים רמון   יאשיהו יוסף פינטו   יהודה וינשטיין   יונה מצגר   יוסף ניצני / Yossef Nitzani   יוסף חיים שפירא   יעקב אפרתי   מאיר רבין   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכה לינדנשטראוס   ממשלת ישראל / Israel Government   מרטין שלאף   נוחי דנקנר / Nohi Dankner   ניסו שחם   צבי בר / Zvi Bar   רכבת ישראל   שאול שי   שולה זקן / Shula Zaken   שי ניצן / Shai Nitzan    שלומי לחיאני / Shlomo Lahiani   שלמה בוחבוט   שמואל דכנר   שמעון  גפסו   שמעון פרס / Shimon Peres 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד השחיתות
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
3/01/14 12:27
2
אגואיסט??????
3/01/14 15:13
 
חבר אומ"ץ
3/01/14 18:18
3
יוסי מ
3/01/14 17:56
4
אז אולמרט צדיק
3/01/14 18:09
5
הכוח משחית
3/01/14 18:31
 
חה חה חה
3/01/14 23:03
 
אליהו חיים
4/01/14 11:48
 
כלב מוכה ,
7/01/14 06:25
6
אבי22
4/01/14 13:59
7
קורןנאוה טבריה
5/01/14 04:14
8
דירושלים
5/01/14 10:18
9
איריס כהן
5/01/14 17:00
10
הילה 536
5/01/14 17:11
11
ttt
5/01/14 19:18
12
עו"ד אורי פרייס
9/01/14 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
חושפי שחיתות ואי-סדרים במקומות עבודתם יקבלו ייצוג משפטי על חשבון המדינה בהליכים שיינקטו נגדם בידי מעבידיהם בעקבות החשיפות, וזאת בלא לבחון את מצבם הכלכלי. כך קובע תזכיר חוק שהפיץ משרד המשפטים (יום ג', 31.12.13) בעקבות יוזמה משותפת לו ולמשרד מבקר המדינה.
31/12/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש עיריית טירה לשעבר, חליל קאסם, נדון (יום ד', 25.12.13) לחמש שנות מאסר. קאסם הורשע בידי שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, בשורה של עבירות, ובראשן קבלת שוחד ומתן שוחד. הוא שימש כראש העירייה בשנים 2008-1998 וביצע את העבירות בתקופה זו.
25/12/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה ורשות המיסים חושדות, כי עובדים בחברת מי אביבים וקבלני תיקונים שעבדו עבור החברה, שיתפו פעולה בעבירות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. עם פתיחת החקירה הגלויה בפרשה (יום ג', 17.12.13) נעצרו 22 חשודים.
17/12/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה עיכבה ועצרה לחקירה למעלה מעשרים חשודים בתאגיד המים והביוב של תל אביב-יפו ״מי אביבים״ וכן בחברות קבלניות המועסקות על-ידי התאגיד ומעורבים נוספים. נערך חיפוש בבתי החשודים ובמשרדיהם.
17/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדוח מבקר המדינה 61ב’, שהופיע במאי 2011, עלו חשדות לדיווחים כוזבים של חיים אנג’וני, ראש אגף הדיג במשרד החקלאות. אולם רק בשבוע הבא הוא יפרוש מתפקידו, לאחר 13 שנות כהונה. אנג'וני פנה למנכ"ל המשרד, רמי כהן, וביקש לשחררו מתפקידו בשל מה שהגדיר "תחושת המיצוי ורצונו לפנות לאפיקים מקצועיים".
28/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il