|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

הרבנית הוא כושי ענק שנישק ת'רב בפה

דומה, כי הרב, איל קרים, תקוע עדיין אי-שם בשנות השבעים הללו, שאם לא כן לא היה הוא צריך וכפוי בידי בג"ץ "להבהיר" עמדתו בשאלה ההומו-לסבית ובשאלות אחרות, שבארה"ב שמור להם מקום של כבוד מזה שנים הרבה - עמוק, עמוק בפח הזבל של ההיסטוריה ההומופובית
27/11/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הרב אייל קרים. עמדות חשוכות [צילום: ליאור מזרח, פלאש 90]

בימים טרופים אלה כשבג"ץ דורש מאל"ם, הרב, איל קרים, הסברים על תשובותיו לשאלות הלכתיות, שהופנו אליו באינטרנט ובמסגרתן פסק הוא - בין השאר - באשר ליחס לוחמים לפרשת "אשה יפת תואר", הנופלת בשבי, כי במלחמה "התורה מתירה לספק את יצר הרע, למען הצלחת הכלל" וכי: "אופיה הסנטימנטלי של אישה לא מאפשר לה להעיד בבית המשפט" ועוד "פנינים" מסוג זהו וכן, כי: "אין לקיים פקודה המנוגדת להלכה", כמו-גם הוציא הוא - בשבוע החולף - צו ביניים, 48 שעות לפני טקס מינויו של הרב, איל קרים, כרב ראשי של צה"ל, המעכב כניסתו לתפקיד זה, כל עוד לא יספק הסברים על מכלול תשובותיו, שצוטטו בתחילת רשימה זו.

הרב, איל קרים, הצהיר בתצהיר שהוגש, על-ידו לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהוגשה, בידי סיעת "מרץ", בכנסת, לבג"ץ למנוע מינוי כרב ראשי לצה"ל - כי: "טעיתי בכך שהשבתי בקצרה ובתמציתיות על שאלות מורכבות שיש בהן יותר מעמדה הלכתית אחת, ובכך שלעיתים לא ניסחתי את דבריי באופן מדויק והיה מי שנפגע מהם. על פגיעה זו כבר כתבתי ואמרתי שאני מתנצל בפה מלא". המשך תצהירו זה, הוסיף והצהיר הרב, איל קרים, כי: "חלק מהדברים נאמרו במסגרת דיון תיאורטי בהבנת פרשייה שבתורה, שיישומן במציאות המודרנית בצה"ל מופרך מהיסוד" ומיד הוסיף והצהיר הוא, כי: "מעולם לא אמרתי, לא כתבתי ואפילו לא חשבתי שמותר לחיילי צה"ל לאנוס במלחמה. לטעמי חל איסור מוחלט על החיילים לעשות זאת. זו הייתה השקפתי וזו השקפתי גם כיום". (ההדגשות וההדגשות, בקו אחד, שלי - ח"ש)

תצהיר הרב, איל קרים, כולל דברים, כדלהלן: "צריך להתייחס באופן שוויוני לכל קהילה, אולם התורה אוסרת בפירוש ובחומרה קיום יחסים חד-מיניים. יש לנהוג כלפי כל אדם באשר הוא באופן שוויוני, מכד ומקרב ללא קשר לדתו, מוצאו, מינו או נטייתו המינית". (ההדגשות וההדגשות, בקו אחד, שלי - ח"ש)

אתה מבין ת'זה ברוך? התורה אוסרת - בפירוש ובחומרה יחסים חד-מיניים, אבל הרב, איל קרים, מצהיר - בפומבי ובשער בת-רבים - שיש לנהוג כלפי כל אדם, באופן שוויוני, ללא קשר לדתו, מוצאו, מינו ונטייתו המינית.

הצחקתם אותי, צחוק עז וחודר חדרי בטן. הדברים בגדר אוקסימרון גמור! יסביר לי הרב, איל קרים, המיועד לתפקיד הרב הראשי לצה"ל - כיצד אפשר לנהוג כלפי אדם, באופן שוויוני, ללא כל קשר לדתו, מוצאו, מינו או נטייתו המינית ובאותה נשימה - באותה נשימה ממש! - להדגיש ולציין, כי התורה אוסרת בפירוש ובחומרה - קיום יחסים חד-מיניים?!? האם - לצורך הדוגמה, בלבד יקבל הרב, איל קרים, מי שהינו הומו מוצהר כתלמיד, מן המניין, בישיבה אליה היה הוא קשור בעבר, או ימליץ, למצער, על קבלת תלמיד שכזה, בהיותו מועמד לתפקיד הרב הראשי לצה"ל לאור עיקרון השוויון שיש לנהוג, כלפי כל אדם, לרבות מי שהינו הומו מוצהר?

הרב, איל קרים, בוגר בית האולפנה, בה עשיתי גם אני ארבע משנות בחרותי (שלוש שנים קודם שנכנס הוא בשערי אותו בית אולפנה). כוונת הדברים הינה לישיבה התיכונית, במושב "נחלים". בהיותי שם, הורו אותי מוריי-רבותיי, כי מי שהינו הומו, אין לנהוג בו כבוד, כאשר דינו כחיית-אדם, ממש, שכן קיומו, התנהלותו והתנהגותו מנוגדים לדעת תורה. על-כן, אין לנהוג בו מנהגי כבוד - זאת, על דרך ההמעטה, בלבד! שנים - שנים הרבה - נטמעו בי דברים, עד שנשתחררתי מתפישה וקיבעון זה וראיתי בהומו יציר אנוש שווה זכויות.

זה היה החינוך וזו הייתה התפישה שהוטמעה בי בבית האולפנה, בה חונך גם הרב, איל קרים, שלוש שנים אחריי. טבעו של בג"ץ שהיום הינו כותרת ויום מחרת - הינו כותרת של מחר. ייתכן, כי הבג"ץ שהגישה סיעת "מרץ" נגד מינויו של הרב, איל קרים, לרב ראשי לצה"ל יידחה - נוכח הנטען והמוצהר, על-ידו, בתצהירו, שהגישה פרקליטות המדינה, בתשובה לבג"ץ זה ולדרישת הרכב השופטים, לקבלת הבהרותיו של הרב, איל קרים, בשאלות, נשוא בג"ץ זה. ייתכן גם שמועמדותו של הרב, איל קרים, לתפקיד הרב הראשי לצה"ל, תאושר בידי בג"ץ ותוסר המניעה למנותו לתפקיד נכבד זה.

אולם לא זו היא השאלה האמיתית - הניצבת לפתחנו. השאלה האמיתית הניצבת לפתחנו היא, כיצד מתכוונת התנועה היהודית האורתודוכסית המפד"לית-חרד"לנית להתמודד עם תופעה, שצמחה בתוכה, לפיה חלק נכבד מצעיריה הינם הומואים, החיים כהומואיים פעילים, בצד שמירת מצוות, קלה כחמורה - ולא פחות במסירות ובדבקות, מאחיהם הסטרייטים, החברים עמם - בשוויון מלא - באותה קבילה מפד"לית-חרד"לית זו?

עד שלא תרים התנועה היהודית האורתודוכסית המפד"לית-חרד"לית ראשה, אל על, כמו-גם תישיר ותנעץ מבטה במבט ישיר אל מול תופעה זו, תתמודד עמה, בכנות ובאומץ הראוי, לא תיעלם תופעה זו מעצמה והיא תמשיך לאיים על שלמותה של התנועה היהודית האורתודוכסית המפד"לית-חרד"לית, כמו-גם תציב היא, סימני שאלה גדולה להמשך ההגמוניה הרוחנית של ראשיה, דבריה ורבניה, כאחת.

לפני שנים הרבה - אי-שם במחצית שנות השבעים, קודם שהתחלתי להכין עצמי לקראת עיצובה של קריירה מקצועית וקודם שהחילותי בלימודי משפטים יצאתי לארה"ב ושם - בערים, ניו-יורק וסן-פרנסיסקו נתקלה בתופעת ההומואים והלסביות, שבישראל של אז, לא העזו להזכירה ולהעלותה בפומבי. ההומואים והלסביות - בישראל של אז - נחשבו, במחילה, לגרועים יותר מאנשי אש"ף ומחבלים פעילים. בישראל של אז, הייתה אפס הבנה ואפס סבלנות לתופעת ההומואים והלסביות. מי שלרוע מזלו - חלה באיידס - נידון לנידוי חברתי ונחשב, אותם ימים, למצורע של ממש. אז - בדיוק אז, פגשתי, לראשונה בחיי, תופעת ההומואים, ב"בבית הכנסת היהודי ההומואי", רובע ה"לואו איסט", בעיר, ניו-יורק, בארה"ב.

"שבת שלום" בירך אותי בלבביות רב הקהילה, שניות מספר לאחר שנושק "נשיקה צרפתית" עזה, בידי ה"רבנית", שהיה כושי (אז עדיין עשו שימוש במילה זו ולא במילה המכובסת "אפרו-אמריקני") ענק, שאחז - במה שנראה אז, בעיני, כאהבה עמוקה - בידו של רב הקהילה. יחדיו קידמו שניהם בברכת "שבת שלום" כל מי מקהל המתפללים והמתפללות - שהתפללו יחדיו, ישובים זה לצד זו וזו לצד זה, הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וסטרייטים, כאיש אחד - שבאו אל ה"מזרח" של בית-כנסת זה, לברכם בברכת שבת שלום וליטול מהם ברכת שבת שלום נגדית. הייתי בשוק גמור ועיניי דימו לצאת מחוריהן, מעוצמת התדהמה.

הרבה, הרבה שנים חלפו מאז. דומה, כי הרב, איל קרים, תקוע עדיין אי-שם בשנות השבעים הללו, שאם לא כן לא היה הוא צריך וכפוי בידי בג"ץ "להבהיר" עמדתו בשאלה ההומו-לסבית ובשאלות אחרות, שבארה"ב שמור להם מקום של כבוד - מזה שנים הרבה - עמוק, עמוק בפח הזבל של ההיסטוריה ההומופובית, בכל חוסר הכבוד הראוי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/11/2016   |   עודכן:  27/11/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרבנית הוא כושי ענק שנישק ת'רב בפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלי יזרעאלי
28/11/16 00:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת עסקת הטיעון שהושגה בין עו"ד נבות תל-צור לבין הפרקליטות בכל הקשור להתנהלותו הפלילית, לכאורה, של עו"ד נבות תל-צור, בכל הקשור להיותו אחד מפרקליטיו של אהוד אולמרט, בקשר למשפטו של אהוד אולמרט, שהתנהל בבית המשפט המחוזי, בירושלים, מעוררת בכל הכבוד הראוי אי-נחת, זאת בלשון המעטה, בלבד.
24/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הדיון הציבורי סביב הצעת החוק שיזמו ח"כ מוטי יוגב מסיעת "הבית היהודי", ח"כ מירב בן ארי מסיעת "כולנו" וחברי-הכנסת, מיקי זוהר ונורית קורן מסיעת "הליכוד", שראשיתה ותחילתה בתיקון לחוק למניעת מפגעים, המוכר - ליודעי ח"ן- בשם "חוק כהנוביץ'", אשר כבר "זכה" במקומותינו לשם: "חוק המואזין", טוב לה שלא באה היא - כלל וכלל - לאווירו של עולם וטוב לה שלא הייתה מתפרסמת - אפילו לא, כהצעת חוק - במסגרת הצעות חוק שהוצעו והונחו על סדר יומה של כנסת ישראל. מדובר פשוט לגמרי בחוק מיותר, מיותר ל-ח-ל-ו-ט-י-ן!!!
23/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הפעם הזו מבקש אני לשתף אתכן ואתכם כאיש אחד בחוויה נדירה שעברתי וחוויתי אמש, במסגרת המחלקה למחשבת ישראל, באוניברסיטת בר-אילן. חוויה מרגשת ועצומה זו הצליחה להביא ולהשאיר על פניי חיוך, שהותיר חריציו העמוקים על פנים אלה, מאז יום אתמול. כשהסתכלתי - עם בוקר במראה - לקראת טקס הגילוח היומיומי גיליתי - לתדהמתי, כי רבה שחיוך זה נותר על פניי. דומה כי החיוך, הבלתי מוכר הזה, מסרב להניח לי, כמו-גם מבקש לקנות לו - רחמנא ליצלן - משכן קבע בפניי ואף דוחק טרדות יומיומיות ושוטפות אל צד.
22/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בנייר שעליו הוקלדו פרטי כתב-האישום שהוגש לבית משפט השלום, בראשון-לציון, במסגרת ת"פ 42649-11-16, בתאריך 17.11.2016, נגד נשיא בית המשפט המחוזי, לשעבר, בנצרת, השופט, יצחק כהן, נכתב באותיות שחורות, על גבי נייר לבן כי הוא מוגש לבית המשפט במסגרת הסדר עליו חתומה עו"ד יעל בן שמואל, סגנית בכירה א' בפרקליטות מחוז מרכז.
21/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
לעתים נדירות שבנדירות נתקלים אנו בשירות גרוע ומביש כל כך, כפי ש"זכינו" לקבלו, אתמול, במסעדת "Buy The Way", עד אשר החלטנו להביא דברים, בפומבי ולייעץ למי שזמנו, כספו וכבודו יקרים לו, כי מוטב לו, שידיר רגליו ממסעדה זו השוכנת בתחנת הדלק, בצומת רעננה. הדברים חמורים במיוחד, כאשר ה"שירות" האמור להינתן במסעדה זו, מצטמצם, אך ורק להזמנת המוצר בקופה. לאחר מכן, באמצעות מכשיר זיהוי הניתן ללקוחות בכוח, אמורים המלצרים לזהות לקוחות בכוח אלה, שהתיישבו אל שולחן פנוי וזמין ולהביא אליהם המוצרים שהזמינו הם ושילמו הם עבורם מראש בקופה.
20/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il