בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כאשר הלב לא נמצא במקום הנכון
|
אם יהודי לא מרגיש קרבה יתרה לאחיו היהודים, אם יהודי אינו רואה עצמו כחוליה בשרשרת הדורות מאז ימי אברהם אבינו, אם יהודי איננו מחובר להיסטוריה של עמנו המפורטת בספר הספרים התנ"ך כי אז אין מה שיחבר אותו באופן אמתי, בכל הווייתו, בערכיו, דעותיו, אמונותיו והשקפותיו - אל הנס אותו אנו חווים בדורות האחרונים עם הקמת מדינת היהודים היא ראשית צמיחת גאולתנו
|
הסבר מן הלב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
חדשים לבקרים שומעים אנו יהודים המביעים עמדות העומדות בסתירה למה שאמור להיות יקר לכל יהודי באשר הוא. לפני שאגש לניסיון להבין אביא כמה דוגמאות, כולן מקוממות, הממחישות את העניין. יהודים חשובים הפועלים למניעת התבוללות מוקעים כגזענים וחשוכים, כאלה התומכים בטרור וכמי שמסכנים את המשטר הדמוקרטי הנוהג בארצנו. אלה אינם רק מוקעים אלא שהם נרדפים על-ידי מערכת המשפט, מוגבלים מלהיבחר לכנסת ועוד צרות... אחר, חבר כנסת ותיק בפוליטיקה הישראלית מהין עוז בלבו להציע דבר המזכיר באופן מצמרר את "מעשה ילדי תימן" - להוציא מידי משפחות המתגוררות בהתיישבות הצעירה בישו"ב (יהודה שומרון ובנימין) את ילדיהם ולהעבירם למשפחות אומנות. רב מוכר יוצא חוצץ נגד הצדיקים בארגון חוננו וקובע שאסור לתמוך ב"חוננו" עד שהעמותה לא תפסיק לתמוך ברוצחים ובכאלו שניסו לטבוח נערות חפות מפשע. זה למרות החסד העצום שמביאה עמה חוננו לאלפי ורבבות יהודים במשך שנות פעילותה. שר משפטים המתיימר להשתייך למחנה הלאומי מעלה בדעתו ואף מתכוון לפעול על-מנת לנקוט הליכים משמעתיים נגד הרב שמואל אליהו שליט"א בשל "התבטאויות גזעניות". בעיצומו של מרד ערבי נגד אזרחיה היהודים של המדינה כאשר עשרות אלפי פורעים ערבים קמים על היהודים, גופם ורכושם, כמו גם על סמלי שלטון מוסדות ומבנים על-מנת להכות, לפצוע, לאבד, להשמיד ולשרוף אותם - נמצאו יהודים (בתקשורת ולא רק) שמה שהפריע להם היה "הלינץ' בבת ים". מקרה אחד שאינו מייצג הפך לעיקר בעוד שתופעה נרחבת ומסוכנת עד מאוד נדחקה הצידה... כאשר מראיין אחד מחברי החונטה המכונה "התקשורת" "הישראלית" (לא תקשורת ובוודאי לא ישראלית) מתנחל, פוליטיקאי ימני, דתי או חרדי, בוודאי "נער גבעות" או איש התיישבות מובהק - בדרך כלל המראיין עוין את המרואיין באופן מופגן. לעומת זאת, בשעה שאותו מראיין מארח ערבי או מחבל או מנהיג פוליטי ערבי קיצוני, גם מהחמאס - כולו (המראיין) נופת צופים, עדינות ואמפתיה. הדוגמאות עוד רבות, רבות מספור אך דומני שהרעיון מובן. לא פעם הרהרתי בתופעה המתוארת לעיל תוך ניסיון להבין אותה. תהיתי שמא מדובר ב"ראייה אובייקטיבית" של מציאות, ראייה ללא פניות. חשבתי שאולי ההשפעה החברתית גורמת להתקרנפות ויישור קו. הבנתי את כוחה של "התקשורת הישראלית" להרע וראיתי את התוצאות. הבאתי בחשבון גם חינוך קלוקל, כזה שהעמיד שני "נרטיבים" אחד מול השני, בלא לספר את הסיפור היהודי והישראלי כסיפור מכונן זהות. אפילו את הרצון להיראות "נאור" "ליברלי" ו"אוהב כל אדם באשר הוא" לקחתי לתשומת לבי שכן יש אנשים (גם יהודים וגם דתיים) החושבים בכנות שאין הבדל בין יהודי לגוי. סוד גלוי הוא שחיים בינינו יהודים שאינם מבחינים בין אח לבין אויב. בכל האמור לעיל (ועוד) יש כדי להסביר, ולו באופן חלקי, את התופעות שהובאו ברישא ואחרות הדומות להן במהות. אלא שיש הסבר עמוק יותר, הסבר המתרץ את הכול, הסבר שהוא שורש העניין והוא "המאפשר" ליהודי לחצות את הרוביקון ולהזדהות אפילו עם האויב הקם עלינו. ההסבר הוא בלב. אין פשוט מזה. הרגש שבלב מכתיב את הכול. נכון, אנחנו (לפחות חלקנו) אנשים רציונליים ואיננו מבטלים את שכלנו אלא שמתברר (לי לפחות) שמה שבסופו (או בתחילתו) של דבר הדבר הקובע הוא הרגש, הלב. אם יהודי לא מרגיש קרבה יתרה לאחיו היהודים, אם יהודי אינו רואה עצמו כחוליה בשרשרת הדורות מאז ימי אברהם אבינו, אם יהודי איננו מחובר להיסטוריה של עמנו המפורטת בספר הספרים התנ"ך, אם יהודי אינו חש סבל, צער ואבלות על אסונות שהתרגשו על עמנו בעבר, אם יהודי אינו מרגיש קרבה ושותפות גורל עם כל יהודי בעולם - אם יהודי אינו חש גאווה לאומית והתפעמות מהנסים שקרו לעמנו - אם כל אלה אינם, כי אז אין מה שיחבר אותו באופן אמתי, בכל הווייתו, בערכיו, דעותיו, אמונותיו והשקפותיו - אל הדבר המופלא הזה, אל הנס אותו אנו חווים בדורות האחרונים עם הקמת מדינת היהודים היא ראשית צמיחת גאולתנו. אין מה שיחבר אותו עם נצח ישראל.
|
תאריך:
|
10/11/2021
|
|
|
עודכן:
|
10/11/2021
|
|
בעז שפירא
|
כאשר הלב לא נמצא במקום הנכון
|
|
העיר חדרה חוגגת בימים אלה חגיגה כפולה. חגיגה אחת לכבוד 130 שנים להיווסדה על-ידי הבילויים ב-1891. והחגיגה השנייה - השנה חצתה העיר את רף 100 אלף התושבים והיא העיר ה-18 במספר במדינת ישראל לעשות זאת.
|
|
|
על המאמר הראשון של זינגר ומאוטנר השבתי בקצרה (העתק התגובה מצורף להלן כנספח). כ"כ, דנתי ביתר הרחבה בנושא במאמר: "עת להכריע" שפורסם ב-31.10.21 ב-News1, כחלק מהדיון הקשור לאופי ההסדר הרצוי לנו עם העולם הערבי. עניין זה מוביל לנקודת מחלוקת יסודית בזווית התייחסות של שתי הגישות לבעיה: האם ההסדר המוצע מנוסח ומנותח מנקודת הראות העונה על השאיפות הלאומיות של העם היהודי -התנועה הציונית - או שהוא "מעשה מרכבה" של עקרונות משפטיים, הערכות מדיניות המשקפות את "רצון העולם" ודרישות-יסוד של הערבים שהעם היהודי והתנועה הציונית, לדעת הכותבים, "יוכלו" לחיות עימם.
|
|
|
אריה שיף גר באזור מוכה פריצות וגניבות ואלימות. בתקופה בה התגורר עם רעייתו באורח זמני בקאראוואן ראה אדם פורץ לרכבו. לידו המתין ברכב עוד עבריין שחיכה להשלמת מעשה הגניבה. שיף נטל את אקדחו וירה בעבריין, ולמרבה הצער גרם למותו.
|
|
|
בכל ממשלה במשלות ישראל היו סערות, דרמות, קלקולים, שרים וח"כים שנתפסו בקלקלתם. השקר מעולם לא היה נעדר, הצביעות הייתה לחם חוקם של אותם הטהרנים והסובלים מרגישות סלקטיבית. בכל ממשלות ישראל היו הסובלים מזיכרון קצר, החולים במחלת השכחה, בעלי המוסר הכפול, מושחתים בדרגות שונות, פוערי לוע ששום חוטר עם כלור חזק ומרוכז לא היה יכול לו. היו מדליפים סדרתיים, היו בורים ועמי ארצות, חכמים לא גדולים וטיפשים לא קטנים, מעוותי מציאות ומפיצי כזב.
|
|
|
חלק רביעי בסדרת שיחות עומק ראשונה עם המומחה הישראלי לפיתוח טילי יירוט, חתן פרס ביטחון ישראל, על פיתוח מערכת הנחיה של הטיל אוויר-אוויר "פיתון 3". בחלק זה טוען ד"ר שפר וטוען כי טילי קרקע-קרקע שברשות אירן והחיזבאללה מאיימים להשמיד את מדינת ישראל, ונגד מתקפת טילים אין היום בעולם פתרון התקפי אמיתי שהוא היום הפתרון של צה"ל. פתרון "יכולת המכה השנייה" אינו מונע את הרס ישראל והפתרון ב"נשק יום הדין" - גרעיני, מסכן לא פחות את קיומה של ישראל. הפתרון היחיד לדעתו הוא הגנתי והפתרונות ההגנתיים של ישראל היום אינם יעילים.
|
|
|
|