|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
זירת הפיגוע בבאר שבע [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

חשש מגל טרור ברחבי ישראל בשבועות הקרובים

מערכת הביטחון חוששת מתחילתו של גל טרור של פיגועי דריסה ודקירה בשבועות הקרובים בעקבות הפיגוע הנפשע בבאר שבע שיתפשט לערי ישראל לקראת חג הפסח וחודש רמדאן. בגבול רצועת עזה שורר כבר כמה שבועות שקט יחסי אך גורמי הביטחון בישראל אומרים כי המבחן הקרוב של ארגוני הטרור הינו ב"יום האדמה" בסוף החודש
23/03/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

המשטרה תגביר את פריסת כוחותיה במקומות שונים בארץ ואת הערנות בעקבות הפיגוע הרצחני אתמול בבאר שבע שבמהלכו רצח מחבל דאעש, תושב הישוב אלחורה שבנגב, 4 אזרחים ישראלים ופצע שניים נוספים. גורמי הביטחון הופתעו מהפיגוע, ההתמקדות שלהם הייתה בעיקר בירושלים לקראת חודש רמדאן, ההתייחסות במערכת הביטחון לאירוע היא כי מדובר בפיגוע של דאעש שאיננו קשור בהכרח לטרור הפלשתיני, החשש העיקרי הוא שהפיגוע יהווה מודל לחיקוי של פלשתינים במזרח ירושלים ובשטחים לפיגועי דריסה ודקירה.

למרות שמדובר בפיגוע של מחבל בודד תושב הנגב, הפיגוע הנורא משקף את אובדן המשילות בנגב, האחריות לכך מוטלת על ממשלות ישראל ועכשיו חייבת הממשלה הנוכחית להחזיר את המשילות לנגב ולשקם את ההרתעה. החשש במערכת הביטחון הוא מפני גל של פיגועי יחידים כפי שהיה ב-2016 והיא נערכת למנוע אותו.

השב"כ עוצר וחוקר את בני משפחתו וחבריו הקרובים של המחבל כדי לבדוק אם מדובר בהתארגנות של תא חבלני של דאעש או בפיגוע של מחבל בודד. שיתוף הפעולה הביטחוני בין השב"כ למנגנוני הביטחון של הרש"פ יהודק, ברש"פ חוששים שהפיגוע הנפשע יביא לביטול ההקלות שתכננה ישראל לתת לתושבי השטחים לקראת חודש רמדאן.

ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי בירכו על הפיגוע למרות שמדובר במחבל של דאעש, הפיגוע נפל על יום השנה ה-18 לחיסולו של השיח' אחמד יאסין מייסד תנועת חמאס.
הפיגוע משתלב היטב במגמה של ארגון חמאס לחמם את כל הגזרות, כולל זו של ערביי ישראל כדי להביא לאינתיפאדה נגד ישראל לקראת יום השנה הראשון למבצע "שומר החומות".

בפני מערכת הביטחון מספר שבועות קשים מבחינה ביטחונית בגלל כמה אירועים צפויים ותאריכי אזכור:

  • ביום שישי הקרוב, ה-25 במרס צפויה להתחיל בכל בתי הכלא בישראל שביתת רעב של יותר מארבעת אלפים אסירים הביטחוניים בדרישה להחזיר את המצב לקדמותו כפי שהיה בבתי הכלא לפני הבריחה מכלא גלבוע. על-פי גורמים פלשתינים, ישראל פנתה לרש"פ בבקשה לדאוג לביטול השביתה או לדחייתה.
  • ב-30 במרס מציינים ערביי ישראל ותושבי השטחים את "יום האדמה" וחמאס מנסה להלהיט את הרוחות ביום זה.
  • חודש רמדאן המוסלמי וחג הפסח היהודי שבהם תהיה התמקדות ביטחונית בהר-הבית ובמזרח ירושלים.
  • "יום ירושלים" ויום השנה למבצע "שומר החומות".

השקט היחסי ברצועת עזה

כמעט שנה חלפה מהמלחמה האחרונה ברצועת עזה שארגון חמאס כפה על ישראל בתגובה על האירועים במזרח ירושלים ונראה כי בחודשים האחרונים שורר שקט זמני ברצועת עזה, המצב רגוע באופן יחסי, השבוע יגיע לרצועה השליח הקטרי מוחמד אלעמאדי לצורך חלוקת המענק הכספי החודשי לתושבי הרצועה הנזקקים ושיקום הרצועה מהריסות המלחמה החל ומתקדם בקצב איטי.

בשטחים נפוצו שמועות כי חמאס וישראל הגיעו להסכם חשאי על הפסקת אש זמנית, אך שני הצדדים מכחישים זאת, המגעים המצרים להשגת הפסקת אש ארוכת טווח ועסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס נקלעו למבוי סתום, בשכונת שיח' ג'ראח נרגעו הרוחות בעקבות החלטת בית המשפט הישראלי כי המשפחות הפלשתיניות לא יפונו מהמקום עד להכרעת הדין הסופית בנושא והדריכות גוברת לקראת חודש רמאדאן שיתחיל בתחילת החודש הבא.

לישראל, ירדן והרש"פ יש אינטרס משותף לשמור על רגיעה בירושלים ובשטחי הגדה במהלך חודש רמדאן שהינו חודש מועד לפורענות כל שנה, שר החוץ יאיר לפיד הוזמן ע"י המלך עבדאללה לירדן כדי לדון בהרגעת המצב בהר-הבית ובמזרח ירושלים במהלך החודש הקדוש למוסלמים, המלך הירדני אמור להגיע בשבוע הבא לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרש"פ באותו הנושא וגם השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמור להיפגש עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כדי לדון בדרכים למנוע אירועים אלימים במזרח ירושלים.

מצרים פועלת אף היא מול חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי לייצב את הרגיעה, ישראל מאפשרת מדי יום ביומו לאלפי פועלים מרצועת עזה להיכנס לעבודה בישראל, בפיקוח של משרד העבודה של ממשל חמאס, העבודה בישראל מכניסה כסף לרצועה וחמאס נזהר בינתיים שלא להוביל להסלמה בגבול הרצועה, גם בשיא המתיחות בשכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים הוא העביר אזהרות לישראל דרך המודיעין המצרי אך גילה איפוק ונמנע מליישם את המשוואה שהתחייב אליה בשנה שעברה "עזה-ירושלים".
האם מדובר בשקט שלפני הסערה? חמאס מפנים את העובדה שהוא יהיה השליט הבלעדי ברצועה עוד זמן רב בהעדר תהליך בחירות ולאחר כישלון יוזמת הפיוס של אלג'יריה וכינוס המועצה המרכזית של אש"ף שבה קבע מחמוד עבאס עובדות חדשות וחילק תפקידי מפתח למקורביו.

המבחן ב"יום האדמה"

גורמי ביטחון בישראל אומרים כי המבחן הקרוב לכוונות האמיתיות של חמאס הינו ב"יום האדמה" ב-30 במרס. ההערכה היא כי ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס ינסו להתסיס את ערביי ישראל לקראת אירועי "יום האדמה" בסוף החודש ונערכים גם להסלמה בגבול עזה. ברצועת עזה הוקם גוף חדש של כל הפלגים "להגנה על ערביי ישראל" כלקח ממבצע "שומר החומות".

ארגוני הטרור בראשות חמאס מנסים למצב את עצמם גם כמגינים של ערביי ישראל והם פועלים להתסיס את המגזר הערבי בישראל כדי שיפתח באירועים אלימים כפי שהיה בחודש מאי שעבר, ההסתה כבר החלה באמצעי התקשורת של חמאס וברשתות החברתיות.

המצב מתוח בעיקר בנגב על-רקע הפיגוע הרצחני של מחבל דאעש בבאר שבע אתמול ובעקבות מותו של תושב רהט בהיתקלות עם לוחמי משמר הגבול לפני שבוע. ארגון חמאס ניסה באחרונה להתסיס את הבדואים בנגב על-רקע מבצע הנטיעות של קק"ל והמעצרים בכפר אלאטרש בנגב, הוא קרא לבדואים בנגב להסלים את מאבקם נגד ישראל כדי "למנוע את ייהוד הנגב ולקבע את הזהות הערבית הפלשתינית באדמה הכבושה".

כרגע יש ידיעות סותרות על כוונת ארגוני הטרור לארגן פעילות מחאה על גבול הרצועה ב"יום האדמה", אם אכן הדבר יתממש בהחלט מדובר בפוטנציאל לחידוש אירועי האלימות מגבול הרצועה אחרי שקט יחסי. אסור להיכנס לאשליות, גם רגיעה יחסית ברצועה איננה מבשרת את הצפוי בהמשך, ארגון חמאס ממשיך בהתעצמות הצבאית שלו ושיקום התשתיות הצבאיות שנפגעו במהלך מבצע "שומר החומות" בשנה שעברה, במקביל הוא מפתח מל"טים ורקטות חדשות לטווח רחוק ומדויקות יותר.

סבב הלחימה הבא הינו רק עניין של זמן, ייתכן שבחמאס מבינים כי העולם כולו עסוק כעת במלחמה באוקראינה וכי אין זה זמן המתאים מבחינתם ליזום סבב לחימה חדש שיסכן את שיקום הרצועה ויביא להפסקת עבודתם של אלפי פועלים מהרצועה בתוך ישראל.

חמאס מגדירה את עצמה כתנועת "התנגדות" והיא חייבת להצדיק בקרב ציבור תומכיה את הגדרתה, אין שום אופק מדיני בערוץ הישראלי-פלשתיני ושום יוזמה רצינית להסרת המצור מעל רצועת עזה, חמאס פועלת על-פי האינטרסים שלה ולא תמיד קל לזהות אותם, כרגע נראה שהמלחמה באוקראינה ותהליך שיקום הרצועה בעזרתה של מצרים תורמים להמשך מצב הרגיעה, אך הדברים עלולים להשתנות.

תאריך:  23/03/2022   |   עודכן:  23/03/2022
יוני בן-מנחם
+בנט: מגיע צל"ש להורגי המחבל
19:53 23/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה כינס את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית  ▪  התייחס לשני האזרחים שחיסלו אתמול את המחבל בבאר שבע: מגיע להם צל"ש, לא פחות מצל"ש. על התושייה, על החתירה למגע. כך צריך לפעול כל ישראלי מול פיגוע טרור
[צילום: צילום: רועי אברהם, סאונד: ניר שרף, לע"מ]
שני האזרחים שחיסלו את המחבל אתמול [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+בנט כינס את צוות השרים למאבק באלימות בחברה הערבית
19:33 23/03/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס (יום ד', 23.3.22) את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. זאת, בעקבות הפיגוע אמש שבו רצח בדואי מחורה ארבעה ישראלים בבאר שבע.
+והמשכיל בעת הזו ידום
09:24 23/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
במשך שבועיים אירעו שמונה פיגועי דמים. פיגועים בחסות תעודת הזהות הישראלית, בחסות נישואי תועלת של כלות וחתנים משטחי הרשות  ▪  בחסות הפוליגמיה ובעיקר בחסות זרעי הפורענות שנזרעו בארץ האויב וניבטו בארץ המובטחת
לורה יצחק. רצח בדם קר [צילום: באדיבות המשפחה]
+הפראמדיק גילה שדודתו היא אחת הנרצחות בפיגוע
07:46 23/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
היום יתקיימו הלוויותיהם של הרב משה קרביצקי, של דוריס יחבס ושל מנחם יחזקאל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע  ▪  טרם נמסר מועד ההלוויה של לורה יצחק
לורה יצחק. האח השוטר היה במשמרת [צילום: באדיבות המשפחה]
הרב משה קרביצקי. ניהל בית תמחוי במשך עשור [צילום: באדיבות המשפחה]
+נתניהו מאשים את בנט ולפיד באחריות לפיגוע
00:56 23/03/22  |  עידן יוסף
ראש האופזיציה בנימין נתניהו בתגובה לפיגוע: "החולשה של בנט ולפיד עולה בחיי אדם. אחרי שהם הפקירו את הנגב לרע״מ ולתנועה האיסלאמית עכשיו הם מפקירים את חייהם של תושבי הנגב למחבלים איסלאמיים צמאי דם".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשש מגל טרור ברחבי ישראל בשבועות הקרובים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארכימדס_
23/03/22 10:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
היום צפויות להתקיים הלוויותיהם של נרצחי הפיגוע שהתרחש אתמול בבאר שבע. הלוויתו של מנחם יחזקאל, תושב באר שבע בן 67, תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין החדש בעיר.
23/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מחבל דקר ורצח ארבעה בני אדם בבאר שבע (22.3.22) בטרם נוטרל על-ידי נהג אוטובוס שהבחין בפיגוע, ירה לעברו והרג אותו. המחבל הוא מוחמד אבו אל-קיעאן, בן 34, אזרח ישראלי, תושב חורה (הפזורה הבדואית בנגב), מורה אשר ריצה עונש מאסר על תמיכה בדאעש.
השלב השני של הבחירות המוניציפליות הפלשתיניות יתקיים ביום שבת הקרוב ה-26 במרס כשבמרכז ההתעניינות הפוליטית של תושבי השטחים עומדת הברית הפוליטית בין תנועת חמאס לארגון "החזית העממית לשחרור פלשתין" (חז"ע).
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן ומקורביו חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' מנסים ליצור את הרושם כי קרב הירושה כבר הוכרע למעשה וכי חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' הם שיובילו את הרש"פ אחרי ירידתו של אבו-מאזן מהבמה הפוליטית, אולם הרחוב הפלשתיני אינו מוכן לקבל את התכתיב הזה וגם לא בכירי תנועת פתח והאופזיציה הפלשתינית.
הותר לפרסום: ארבעה ערבים תושבי הגליל גויסו והופעלו על-ידי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה נעצרו לפני כחודש על-ידי השב״כ והמשטרה. שניים מהחשודים נפגשו בטורקיה מספר פעמים, עם מבריחי נשק וסמים לבנונים שפעלו מטעם החיזבאללה. השניים התבקשו לבצע הברחות נשק לתוך שטח מדינת ישראל להקמת תשתית רדומה של פעילי חיזבאללה. כמו-כן התבקשו לסייע בחטיפת ישראלים, במתן מידע על יעדים למתקפות טילים ובאיתור נקודות מתאימות למעבר והברחה בגבול.
20/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il