|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
הלוויה שירין אבו עאקלה י [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]

הרש"פ פועלת להביא את ישראל להאג

הרש"פ מנצלת את מותה הטרגי של העיתונאית שירין אבו עאקלה כדי להשיג שורה של מטרות מדיניות ובראשן הוקעתה של ישראל בזירה הבינלאומית כמי שמבצעת "פשעי מלחמה". הרש"פ מסרבת להצעת ישראל לחקירה משותפת בנסיבות מותה של העיתונאית הפלשתינית כדי לשמר בידיה מנוף לחץ מדיני וכלי לניגוח ישראל בזירה הבינלאומית
15/05/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ישראל חטפה בסוף השבוע ביקורת בינלאומית חריפה בעקבות התמונות אשר שודרו מהלווית כתבת ערוץ אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שבהן נראו שוטרים ישראלים מכים באלות כמה מהמשתתפים בהלוויה. האיחוד האירופי גינה בחריפות את "השימוש המוגזם בכוח בהלווית הכתבת", שר החוץ האמריקני בלינקן גינה את פעולת המשטרה ואמר:" אנו מוטרדים עמוקות מהתמונות, לכל משפחה מגיע לקבור את יקיריה בכבוד וללא הפרעה" ואילו הנשיא ביידן שנשאל בנושא אמר כי איננו מכיר את כל הפרטים אך "אני יודע שיש לחקור את העניין".

בעקבות הביקורת הבינלאומית הורה המפכ"ל קטסע שבתאי על עריכת בדיקה בנושא תפקוד המשטרה בהלווית שירין אבו עאקלה. בינתיים גם נמשך המאבק המדיני בין ישראל לרש"פ בנושא חקירת נסיבות מותה של העתונאית שירין אבו עאקלה.

הרש"פ דחתה על הסף את מסקנות הביניים שפירסם צוות הבדיקה של צה"ל שהקים הרמטכ"ל ושאומר כי לא ניתן לקבוע אם שירין אבו עאקלה נהרגה מאש של כוח צה"ל שפעל במחנה הפליטים ג'נין לאיתור מחבלים מבוקשים או מאש שירו המחבלים עצמם. התביעה הכללית של הרש"פ שחוקרת את נסיבות מותה של שירין אבו עאקלה פירסמה מסקנות של דוח ראשוני שהכינה שבו נאמר כי היא נהרגה "כתוצאה מפגיעה במוחה של קליע במהירות גבוהה שנורה בירי ישיר".

לדבריה, "מקור האש היחיד בזירת הפשע היה כוחות הכיבוש" מבלי להתייחס כלל לירי חסר האבחנה של המחבלים החמושים במחנה הפליטים. בהודעת התביעה הפלשתינית נטען כי "מדובר בפשע מלחמה שהוא בסמכות בית הדין הפלילי בהאג" וכי הרש"פ תמשיך בחקירה עד להשלמצה ותפרסם את ממצאיה. הרש"פ מסרבת למסור לישראל את הקליע שהוציא הפתולוג הפלשתיני מראשה של שירין אבו עאקלה ודוחה את ההצעת הישראלת להקמת וועדת חקירה משותפת בהשתתפות נציגים של ארה"ב. עם זאת, אמש בירך בכיר הרש"פ חוסיין א-שיח' על אפשרות הצטרפות גורמים בינלאומיים לצוות החקירה של הרש"פ.

בישראל מעריכים שהסיכויים להקמת ועדת חקירה משותפת קלושים ביותר ומקווים שייתכן שהלחץ האמריקני על הרש"פ יניב תוצאות והרש"פ תסכים בסופו של דבר לבדיקה בליסטית משותפת של הקליע. מועצת הביטחון של האו"ם גינתה בסוף השבוע את מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה וקראה לחקירה שקופה ויסודית בנושא.

האסטרטגיה של הרש"פ

מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה נפל כפרי בשל לחיקה של הרש"פ במאבקה המדיני נגד ישראל. הכתבת שירין אבו עאקלה הייתה השופר המרכזי של הרש"פ בערוץ התעמולה אל-ג'זירה האנטי ישראלי שמשדר מקטר בחסות "האחים המוסלמים", היו תקופות בעבר שהרש"פ סגרה את משרדי ערוץ אל-ג'זירה ברמאללה והגבילה את תנועת כתביו בגלל שידורים נגד צמרת הרש"פ ומדיניותה, אך שירין אבו עאקלה לא הייתה מעורבת בביקורת הזו ששודרה מאולפני הערוץ בדוחא שבקטר, היא הייתה כתבת שטח וותיקה ששידרה מהשטח ב-20 השנים האחרונות, מתקופת האינתיפאדה השנייה ועד היום, וסיקרה את האירועים בגדה המערבית תוך שהיא מבליטה את הנרטיב הפלשתיני ללא שום איזון במגמה לנגח את ישראל.

מובן שאין שום הצדקה למותה בגלל עמדותיה, ישראל מודעת לפעילות התקשורת הזרה בשטחי הגדה ונוקטת בכל הפעולות הדרושות להרחקתה מאזורי לחימה כדי שלא תיפגע אך לצה"ל אין שליטה הרמטית על-כניסת עיתונאים פלשתינים שמסתננים אל תוך שטחי הלחימה הצפופים בערים ובמחנות הפליטים הפלשתינים, גם אם בסופו של דבר יתברר, כתוצאה מחקירה שקופה ויסודית שאיננה מוטית, ששירין אבו עאקלה נהרגה מירי צה"ל, ברור שהדבר אירע בשוגג.

בכל מקרה, סירובה של הרש"פ לחקירה משותפת עם ישראל ועם ארה"ב והסירוב למסור את הקליע מעוררים חשדות כי לרש"פ יש מה להסתיר ואת רצונה לעשות שימוש ציני במותה הטרגי של שירין אבו עאקלה ולמנף אותו לטובת האינטרסים המדיניים של הרש"פ.

לרש"פ יש כמה מטרות עיקריות:

  • העמדת ישראל לדין בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה כביכול,מומחיה המשפטיים טוענים ששירין אבן עאקלה נורתה במכוון על-ידי חיילי צה"ל וכי הדבר הינו בגדר פשע מלחמה.

גורמים ברש"פ טוענים כי מדובר ב"רצח מכוון" כדי להשתיק את האמת ולהרתיע את העיתונאים הפלשתינים מלסקר את "פשעי הכיבוש".

  • הקמת ועדת חקירה בינלאומית-בגלל שתהליך הפניה לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג הינו ארוך ומורכב, הרש"פ דורשת בינתיים הקמת ועדת חקירה בינלאומית בנסיבות הריגתה של שירין אבו עאקלה. גורמים ברש"פ טוענים כי אפשר להשיג מטרה זאת באמצעות לחץ בינלאומי בעיקר של ארגוני זכויות אדם. לדבריהם, ישראל מקיימת חקירות מטעמה של קצינים וחיילים שהרגו פלשתינים ומעמידה אותם לדין כדי למנוע הגשת תביעות נגדם לבית הדין הבינלאומי בהאג. ברש"פ מסרבים להקמת ועדת חקירה משותפת בטענה ש"אי אפשר לאפשר לתליין לחקור את הקורבן" וכי הקמת ועדה כזו תאפשר לישראל להתחמק מהביקורת הבינלאומית על מעשיה בשטחים.

  • השחרת פניה של ישראל בעולם וניסיון להחזיר את הבעיה הפלשתינית לסדר היום העולמי שעסוק במלחמה באוקראינה.

  • הפעלת לחץ על הנשיא ביידן לקראת ביקורו בישראל בחודש הבא כדי שייענה לדרישת הפלשתינים להעביר את הקונסוליה האמריקנית למזרח ירושלים, דבר שיחזק את טענתם כי מזרח ירושלים הינה בירת המדינה הפלשתינית.

פרשת מותה של הכתבת שירין אבו עאקלה תימשך עוד זמן רב ותשמש ככלי בידי הרש"פ לנגח את ישראל כפי עשתה בפרשת מותו של הילד מוחמד א-דורה באינתיפאדה השנייה. הרש"פ הפכה את שירין אבו עאקלה לסמל לאומי כדי לאחד סביבה את הפלשתינים, בין היתר בגלל ירידת קרנה ברחוב הפלשתיני והתחזקות מעמדה של חמאס על-רקע האירועים האלימים בהר-הבית בחודש רמדאן. ישראל צפוי מאבק מדיני קשה בעוד המערכת הפוליטית הישראלית איננה יציבה ובעוד שלפניה עדיין אתגרים גדולים במלחמה בגל הטרור המתמשך.

תאריך:  15/05/2022   |   עודכן:  15/05/2022
יוני בן-מנחם
+רע"ם: השגנו במו"מ עם הממשלה מתווה לבנייה בכפרים לא מוכרים
21:59 15/05/22  |  עידן יוסף
רע"ם מודיעה שבמו"מ עם הממשלה השיגה מתווה לבנייה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב: תוספת או בנייה של מבנים חדשים עד טווח של 70 מטר ממבנים קיימים ללא צו הריסה או קנס.

מהליכוד נמסר: "כדי לשמור על כסאו, בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. משמעות ההחלטה לאפשר ולהכשיר בנייה בלתי חוקית בלתי מוגבלת היא מסירה סופית של הנגב".

היום הכחיש יו"ר רע"ם מנסור עבאס, כאילו דרש מראש הממשלה להדיח את ח"כ יום טוב כלפון משום שעלה להר-הבית.
+פיגוע רכבות המוני נמנע בנגב
21:50 15/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחסום אבנים הונח על מסילת הרכבת ליד טראבין  ▪  נהג רכבת-נוסעים זיהה את האבנים בזמן, בלם ומנע מנהג רכבת-נוסעים אחרת שנסעה במסלול הנגדי להתנגש במחסום  ▪  המשטרה פתחה בחקירה
סלעים שהונחו בעבר על מסילה בנגב [צילום: דוברות המשטרה]
+רהט: פורעים ניפצו שמשות של שני אוטובוסי תחבורה ציבורית
20:50 15/05/22  |  עידן יוסף
ברהט ניזוקו שמשותיהם של שני אוטובוסי חברת תחבורה ציבורית. מדובר באוטובוסים בקו 2 של חברת גלים, שנסעו בשכונה 3, ופורעים צעירים יידו עליהם אבנים. תלונה הוגשה במשטרה. בשבוע שעבר נפצע נוסע שנפגע מאבן בראשו.
+ירושלים: נעצר ערבי בחשד לתלישת דגל הלאום ממכונית
17:54 15/05/22  |  עידן יוסף
ערבי תושב צור באהר (22) נעצר במקום עבודתו, בעקבות תלונה שהגישה נגדו נהגת רכב שדיווחה כי בעת שנסעה בסמוך לבריכת הסולטן בירושלים, ניגש לעבר רכבה ותלש את דגל הלאום שהיה עליו.

במסגרת החקירה, אותרו שניים מנוסעי הרכב, שהועברו לחקירה בתחנת מוריה של מחוז ירושלים. בהמשך היום, במסגרת פעולות שבוצעו לאיתור החשוד הנוסף, אותר החשוד במעשה.

מן המשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בסמלי שלטון ובדגל מדינת ישראל. המשטרה פועלת כל העת נגד אותם עבריינים. מעצרים אלו מתווספים למעצרים נוספים שבוצעו במהלך התקופה האחרונה כשנעצרו ע״י שוטרי מחוז ירושלים חשודים שביזו, שרפו או תלשו דגלי ישראל באזור ירושלים. נמשיך לפעול בנחישות נגד אותם פורעי חוק ומפרי סדר באשר הם".
[צילום: דוברות המשטרה]
+המחבל דאוד זביידי מת בבית החולים רמב"ם
11:49 15/05/22  |  מירב ארד
אחרי שנפצע בחילופי אש בג'נין עם כוחות צה"ל: אחיו של זכריא זביידי, המחבל דאוד זביידי מת (יום א') בבית החולים רמב"ם. מבית החולים נמסר: "הפצוע הועבר לרמב"ם ביום שישי מונשם ומורדם והוגדר במצב אנוש עם הגעתו לחדר הלם. הוא טופל בטיפול נמרץ, והבוקר נקבע מותו". אשפוזו בבית החולים בישראל גרר ביקורת ציבורית.
+הלקחים מפרשת מותה של העיתונאית הקטרית שירין אבו-עאקלה
08:16 15/05/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
הלקחים מפרשת מותה של העיתונאית הקטרית שירין אבו-עאקלה מלמדים שישראל מצויה במלחמה שאין היא ערוכה לה. אלה הלקחים העיקריים מפרשת מותה של העיתונאית הקטרית שירין אבו-עאקלה: ישראל מצויה במלחמה שרוב הישראלים והלא ישראלים בעולם אינם מבינים אותה; שלום אינו נראה באופק והאמונה בשלום מחלישה את יכולת הלחימה; מערכת הביטחון של ישראל, פוליטית וצבאית, מתפקדת רע
העיתונאית שירין אבו עאקלה [צילום: מן הטלוויזיה]
+"מה צריך לקרות כדי שתושלם עבודת המטה לקו התפר?"
02:44 15/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכיר בצה"ל: "אנחנו בתוך תהליך משמעותי של הקמת 10 פלוגות מילואים למג"ב, ולכך יצטרפו עוד 6 פלוגות מילואים בעתיד. סה"כ 16 פלוגות מילואים"  ▪  יושבי ראש הוועדות לביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון דרשו: פתרון תקצוב העברת הסמכויות ביישובי העוטף וקו התפר עד 24 במאי
נציגי משמר הגבול בדיון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ פועלת להביא את ישראל להאג
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הוועדה לביטחון פנים יחד עם ועדת חוץ וביטחון התכנסה (10.5.22) לדיון מעקב בנושא הפרצות בגדר הביטחון ועוטף ירושלים. יו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן-ארי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק דרשו מנציגי המל"ל, האוצר, הצבא והמשטרה להציג בתןך כשבועיים פתרון לפער תקצוב העברת הסמכויות. מפקד מג"ב: "בלי העברת המשאבים מקצה לקצה, לא נוכל לתת את המיגון שהיישובים ראויים לו".
15/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורמים בכירים במשטרה תוקפים את השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, על כך שכפה לפתוח בתחקיר של התנהלות השוטרים במהלך הלווית העיתונאית הפלשתינית שירין אבו עאקלה בירושלים ביום שישי. במהלך ההלוויה אירעו עימותים בין שוטרים לבין מפרי סדר, והם תועדו והופצו ברשתות החברתיות ברחבי העולם.
14/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בתום הערכת מצב ביטחונית, הוחלט (שבת, 14.5.22) על פתיחת מעבר ארז ליציאת פועלים ובעלי היתרים מרצועת עזה החל ממחר בבוקר. זאת, לראשונה מאז נסגר המעבר ב-3 במאי לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. ממנהלת התיאום והקישור במינהל האזרחי נמסר כי המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית.
14/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מינה צוות בדיקה, שיערוך תחקיר בדבר ההתרחשויות שאירעו במהלך מסע ההלוויה (ביום שישי) של העיתונאית שירין אבו עאקלה. הצוות נדרש לקיים תחקיר תוך יממה ולהגיש מסקנות.
14/05/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
"הר-הבית בידינו" קרא בקשר מוטה גור, בתום הקרב על העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. לימים התברר עד כמה הכרזה זו טעונה, נפיצה, סבוכה ורגישה בהיבטים הדתי, הלאומי, הפוליטי והתרבותי. ממשלת ישראל דאז הבינה את המורכבות וקיבלה החלטה, שלמרות הכרזת הריבונות הישראלית על כל ירושלים, ירדן תהיה האחראית על ניהולו הפנימי של הר-הבית וליהודים יוּתַר לבקר בהר, אך לא להתפלל במתחם אלא בכותל המערבי.
14/05/2022  |  אודי דקל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il