|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
[צילתחושת אי נעימות ום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יוחזר הסדר הישן לפוליטיקה הישראלית

הפיגוע המתמשך, המתבצע גם בימים אלה בפוליטיקה הישראלית, הוא חוצה מפלגות, חוצה דעות, חוצה אמונות, חוצה ערכים המציאות הפוליטית בחברה הישראלית בשנים האחרונות היא התערטלות מהאידאולוגיה, כל אידאולוגיה
06/09/2022  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

חיפשתי בנרות שעווה ריחניים את התגובות של הפרשנים על עוד חשיפה של עיתונאית חוקרת על האשמות לכאורה חמורות ביותר. שוטטתי בין המילים, בין המשפטים למצוא גינוי והזדעזעות לא ממומנת, על התבטאויות קשות, נוראיות ואיומות, לא מצאתי. בעיניים קשורות, ידיים כבולות, אוזניים תחובות צמר גפן, יכול לזהות את הפוזיציה, מהותה. שדרו לי ידיעה ומייד אומר לך מהו בית המדרש ממנו יצאה ההודעה, מה יהיה גורלה של ידיעה זו, מי יהדהד אותה, מי יצמצם ויקטין אותה, מי יתעלם ממנה, מי יעלים אותה.

הפיגוע המתמשך, המתבצע גם בימים אלה בפוליטיקה הישראלית, הוא חוצה מפלגות, חוצה דעות, חוצה אמונות, חוצה ערכים. המציאות הפוליטית בחברה הישראלית בשנים האחרונות היא התערטלות מהאידאולוגיה, כל אידאולוגיה. הימין והשמאל, הדמוקרטיה והדיקטטורה, האמת והשקר, הכל מעורבב, הכל קשור זה בזה. הצביעות התחתנה עם החנופה ולבן שנולד קראו פוליטיקה, יש הסבורים כי השקר והערמומיות התחתנו, אלה גם אלה מספרים סיפורה המצער של הערכת הפוליטיקה בעיני הציבור.

ברם, נדמה כי אם עד כה הפוליטיקה כפוליטיקה עוררה תחושות אי-נעימות והיה צריך להיות עשוי מחומרים מסוימים כדי לשרוד ולהתנהל בה, הרי שבשנים האחרונות מתחוור שלא הפוליטיקה היא הבעיה כי אם הפוליטיקאים. תמיד היו מאבקים, מחלוקות, יצרים, תככים, חיבורים, חיכוכים, אך מעולם, מעולם, לא היה צבר נוראי כמו בשנים האחרונות.

צבר של שנאה אמיתית, בוערת, יוקדת, שורפת, צבר של חרמות על חצי מהעם, צבר של גניבת דעת המונית של הציבור, הטעיה ורמייה תוך מצגי שווא. הבטחות שהופרו באופן קיצוני, פוליטיקת ביבים, הסתה פרועה בלתי פוסקת, אלימות ובריונות שחצו בכל יום מחדש את הקוים האדומים.

נוח היה לשייך את המציאות הנוראה והשסע העצום בחברה הישראלית והשנאה העצומה ולסמן אותה כאילו יש לה פנים והם פניו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הניסיון האומלל, חסר האחריות, הניסיון להטמיע את אותות הקלון על מצחו של ראש הממשלה הראשון בתולדות מדינת ישראל אשר חיבר בין שחור ללבן, בין כובש ופשיסט לבין שוחר שלום עכשיו, בין מכחישי המדינה היהודית למזדהים כפטריותיה, ניסיון שלא מצא קרקע לנוח עליו בציבור הישראלי.

הפיגוע בפוליטיקה הישראלית יישאר עימנו זמן רב. נזקיו הם עצומים לאין שיעור, הטרמינולוגיה השתנה וקולה החדש מספר את סיפורה של הטרגדיה שאירעה לפוליטיקה הישראלית, מחלאת המין האנושי מכונות רעל, תתי אדם ומריצות למזבלה, שהיו למטבע עובר לסוחר על-ידי הטהרנים, אנשי הריפוי, השינוי, האיחוי.

פוליטיקה של ערכים

המצביע הסביר בהתלבטותו במי לבחור, אינו מבין ואינו יודע מה הן דעותיו של הפוליטיקאי ביחסי דת, רווחה, חברה, ביטחון, התיישבות, כלכלה. המצביע הסביר חווה אירועים קשים של פוליטיקאים שקרנים, נטולי בושה שהמירו את ערכיהם, אמונותיהם, דעותיהם, מבלי שסומק קל יכסה את פניהם. המצביע המסורתי מצולק ופצוע, מדמם וכואב, נוצר בזעזוע עמוק את המציאות הפוליטיים.

המצביע, כמו המגישות בטלוויזיה, כמו הפרשנים באולפנים, כמו הפוליטיקאים בחליפות ובעניבות, כמו העיתונאים, כמו התועמלנים, התייאש מאידאולוגיות, מערכים, מאמונות ודעות, המצביע יודע כמו כל החבורה שהמצע היחיד בשנים האחרונות הוא אחד: כן בנימין נתניהו, לא בנימין נתניהו, כל השאר תפאורה, רעשי רקע.

הגיע הזמן לחזור לפוליטיקה טרם ההחרמות האישיות, הרדיפות האישיות, ההסתה, הסחי והמיאוס. פוליטיקה שגרתית שלא מכנה עצמה ממלכתית ומתנהגת באנטי ממלכתיות מופגנת ומוחצנת. פוליטיקה שלא מצהירה על מלחמה בשחיתות ומעצימה את השחיתות הפוליטית, פוליטיקה שלא מבשרת כי היא חומת המגן של הדמוקרטיה ורומסת אותה ברגל גסה.

זה הזמן לחזור לפוליטיקה של ערכים, של אידאולוגיה, של אמונות ודעות, של שמאל וימין, של מרכז, של שמאל קיצוני וימין קיצוני, של מפלגות ערביות לגווניהן, של מפלגות דתיות לאמונותיהן, פוליטיקה בה תצביע לימין ולא תקבל שמאל, פוליטיקה בה לאמת תהיה דריסת רגל.

הפוליטיקה הישראלית העכשווית מאופיינת בעיקר בכמות המשתמשים במילים גבוהות, יפות, מחברות, ממלכתיות ובפועל מעשיהם נמוכים מגובה דשא סינטטי, ומאופיינים בפיזור ארס, סחי המיאוס. אפשר לתקן, חייבים לתקן, עכשיו יותר מתמיד הזמן לתקן, לא בדיבורים כי אם במעשים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/09/2022   |   עודכן:  06/09/2022
עמנואל בן-סבו
+זהבה גלאון: צריך למנות מפכ"ל ערבי
23:57 06/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר מרצ זהבה גלאון אומרת כי אחת הדרכים לפתור את אי-האמון של הציבור הערבי במשטרת ישראל היא מינוי מפכ"ל ערבי. בראיון ל-ynet radio אמרה: "אני חושבת שאנחנו צריכים לשנות את התפיסה ולהעמיד לרשותם של ערביי ישראל את גופי האכיפה, לתת להם את ההרגשה שאנחנו בעדם. אני מבינה שקשה לאזרחים הערבים לקבל באהבה משטרה שהתייחסה אליהם עד לפני שנתיים כאויבים. יש עכשיו שינוי, אבל זה עדיין לא מספיק". היא ציינה כי לא מספיק למנות רק מפכ"ל ערבי, אלא גם צריך "לגייס מפקדי מחוז ערבים וכמות גדולה של שוטרים ערבים".

לדברי גלאון, "יש עשרות רבות של נרצחים ערבים ישראלים, ולמרות שהמשטרה עושה בשנה האחרונה מאמץ, יש לה אתגר מאוד מורכב כי יש אי-אמון בין האזרחים הערבים לבינה".
+עימות בין שקד להנדל מטלטל את הרוח הציונית
22:23 06/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היו"ר איילת שקד מעוניינת לשבץ את נציג הבית היהודי יוסי ברודני במקום השלישי ברשימה כדי לעבור את אחוז החסימה  ▪  יועז הנדל מתנגד מחשש שהדבר ידחק את אמיתי פורת וצבי האוזר במורד הרשימה ועלול לחזק את גוש נתניהו
שקד והנדל. מחלוקת על הנציגות הדתית לאומית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+גנץ: ערכי המחנה הממלכתי מייצגים את הציונות הדתית
22:02 06/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון בני גנץ, הכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה והפנה קריאה לציבור הדתי לאומי: "אין לכם בית טוב אחר מהמחנה הממלכתי שבו אתם לא רק מיוצגים מספרית (טרופר, אלקין וכהנא) אלא גם בערכי הגיוס, הנתינה ואהבת הארץ".

בתגובה לדברים, התייחסה ח"כ אורית סטרוק לשילוב החיילות ביחידות הקרביות: "במסגרת ערכי הגיוס, גנץ מצפצף ציפצוף ארוך על הצרכים ההלכתיים המינימליים של החיילים הדתיים, ומדיר אותם מעוד ועוד תפקידים בצה"ל". עוד המשיכה: "במסגרת ערך הנתינה, סר הביטחון נותן כבר שנה שלמה כספים למשכורות המחבלים בשיטת הדלת המסתובבת. ומרוב אהבת הארץ, הוא מוסר אותה יום-יום לאבו מאזן. תצביעו לו?".
+הליכוד חויב ב-5,000 שקל בעקבות עתירה נגד מרצ וידיעות אחרונות
21:39 06/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבחירות הדגיש שלא הובאה בפניו ראיה לכך שהגוף ופעיליו פעלו בשמו של גורם שלישי כלשהו שטרם נחשף  ▪  כן, ביקר השופט עמית בהחלטתו את העובדה שהעתירה כולה היא על סמך פרסומים בתקשורת, ולא נעשתה פנייה מוקדמת
השופט יצחק עמית [צילום: לע"מ]
+הליכוד הפיץ מסרון נגד יש עתיד וחויב לשלם 20 אלף ש"ח
20:49 06/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהודעה בעילום שם לא נכתב כי היא מטעם הליכוד, ויו"ר ועדת הבחירות קבע כי מדובר בהפרת חוק ברורה ונסיונות הליכוד להלביש פרשנויות על החוק אינם מקובלים
ראש בראש בשלט חוצות [צילום: עודד בלילטי/AP]
+המחנה הממלכתי: ארבעה ח"כים במקומות לא-ריאליים
19:49 06/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברשימה שמציגים בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט קיבלו שלוש מחברי הכנסת של כחול לבן מקומות אחוריים ברשימה  ▪  איתן גינזבורג מהפעילים שבח"כים נדחק אחורה
צמרת המחנה הממלכתי [צילום: צפריר אביוב/AP]
+גולדקנופף: התקדמות במו"מ עם דגל התורה
19:16 06/09/22  |  עידן יוסף
יו״ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף בראיון לרדיו קול ברמה: ״בניגוד לפרסומים - אנחנו בשלבים מתקדמים של מו״מ עם דגל התורה, יש מתווה מגובש, אנחנו בסגירות אחרונות של הפרטים״. על-פי המתווה המתגבש, תידחה בשנה כניסת חסידות בעלזא למסגרת החינוכית החדשה.
+דרעי: אם נתניהו לא יביא 61 לא נצטרף ללפיד
19:13 06/09/22  |  עידן יוסף
יו״ר שס אריה דרעי בערוץ 12: ״אם חלילה וחס נתניהו לא יביא 61, אין לי ספק שלפיד יקים ממשלה עם מרצ, רע״ם, המשותפת, גנץ וסער. שס לא רק שלא תשתף פעולה לא מבפנים ולא מבחוץ - נעשה הכל מתוך האופוזיציה להפיל ממשלה מסוכנת כזו. נעשה הכל כדי להביא 61 ולא להגיע לשם. מבין שיש מאבק גדול בין לפיד לגנץ, כל אחד רוצה להראות שהוא יוכל להקים ממשלה״.
+משה קלוגהפט הודיע: לא אייעץ לליכוד לקראת הבחירות
19:06 06/09/22  |  איציק וולף
יועץ התקשורת משה קלוגהפט הודיע כי לא ייעץ אסטרטגית לליכוד בקמפיין הבחירות לכנסת ה-25. ההודעה נמסרה יומיים לאחר שנמסרה הודעה כי גלוגהפט ייעץ לליכוד.
+ח"כ רייטן: "בני נוער הם קרקע פוריה שיש לטפח אותה לערכים, לא להסתה"
13:19 06/09/22  |  מירב ארד
ח"כ אפרת רייטן צייה בעקבות הגעתו של בן-גביר לביקור בתיכון "בליך": "ח"כ שמקדם דעות חשוכות וגזעניות מסכן את עתידה של המדינה. גם לדמוקרטיה יש סייגים. בני נוער הם קרקע פוריה שיש לטפח אותה לערכים, לא להסתה."
+תנו לשמש לעלות!
11:30 06/09/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
מי עוד בימינו מחפש את האור? רוב העם מחפש כח, כבוד וכסף, במקום אור, אתיקה, אמת, אנושיות, אחריות ואיכות  ▪  מי שמסתיר את האור הוא ללא יוצא מהכלל המנהיג הנערץ, האדמור, הדוצ'ה, שמש העמים, המלך השמש, כי אין מקום גם לשמש וגם למנהיג, גם לקיסר, גם להגמון, גם לאימאם
נתניהו. "מנהיג חזק" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מגעים ישירים מתקיימים בין חד״ש ובל״ד
08:43 06/09/22  |  עידן יוסף
לראשונה זה זמן ממושך מתקיימים מגעים ישירים שמוגדרים חיוביים בין חד״ש ובל״ד. הצדדים מנסים למצוא נוסחה לפיה תע״ל בראשות אחמד טיבי בכל מקרה לא תישאר בחוץ ואיך מכניסים 8 מועמדים ל-6-5 מקומות ריאליים (חדשות 12).

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוחזר הסדר הישן לפוליטיקה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
שר האוצר, אביגדור ליברמן, הגיש (5.9.22) לבית משפט השלום בפתח תקוה קובלנה פלילית פרטית נגד יוסי כמיסה, בעקבות דבריו של האחרון ולפיהם ליברמן הציע לו 100,000 דולר כדי שיחסל ניצב במשטרה.
05/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר התקשורת השיק את התוכנית של מפלגת "הרוח הציונית" למאבק בחוסר המשילות בערים המעורבות ובמגזר הערבי וביקש את אמון הציבור להפוך לשר ביטחון הפנים.
05/09/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
"עם פתיחת שנת המשפט - נסקור בתמצית את השנה החולפת. פעלתי באורח חסר תקדים לביצור זכיות האזרח - בחקירה ובמשפט. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק היסוד שהבאתי זכויות בהליך הפלילי, המענה לרמת זכויות חוקתיות את זכויות היסוד של חשוד, נאשם או נפגע עבירה. השלמתי את חקיקת חוק פסלות ראיה שהושגה שלא כדין. ביצרנו זכויות האזרח גם בהוצאה לפועל: ביטול שלילת רשיונות נהיגה, הפחתת ריבית פיגורים - נושא כבד מאוד וחסר הצדקה.
05/09/2022  |  גדעון סער  |   נאומים
ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, פרסם הודעה (יום ב', 5.9.22) ולפיה לא שינה את עמדתו אשר לפיה אין בכוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה-25.
05/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון סופג ביקורת פוליטית הן מימין והן משמאל - מה שמלמד הוא היה ונותר עצמאי ובלתי פוליטי. כך אומרת (5.9.22) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.
05/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il