|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
הקורבן [צילום: אחמד חטיב/פלאש 90]

מכתב גלוי לנוער הפלשתיני בגדה

הבעיה היא המנהיגות שלכם מערכת החינוך של הרשות הפלשתינית עושה לכם שטיפת מוח המפות בחדרי הלימוד אינן כוללות את ישראל שזה סילוף של המציאות מחנכים אתכם לשאוף למציאות דמיונית
06/10/2022  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

לנוער הפלשתיני שלום: אתם חושבים שאתם מקריבים את חייכם למען מדינה פלשתינית. אבל, הקורבן שלכם הוא קורבן שווא, לחינם. ישראל לעולם לא תיכנע לטרור. רק באמצעות מו"מ הוגן בלי מניפולציות, כפי שעשו מנהיגיכם עד היום, יש לכם סיכוי להגיע למדינה. אבל, הסיכוי שלכם מותנה בתמיכה בהקמת במדינה פלשתינית לצד מדינת היהודים - לא על חורבותיה. חבל על החיים שלכם. אתם קורבן של חינוך לשנאה ולאי כיבוד זכויות של האחר.

הבעיה היא המנהיגות שלכם. מערכת החינוך של הרשות הפלשתינית עושה לכם שטיפת מוח. המפות בחדרי הלימוד אינן כוללות את ישראל שזה סילוף של המציאות. מחנכים אתכם לשאוף למציאות דמיונית. מחנכים אתכם לשנאת יהודים וישראלים ולמען זכות השיבה. המאבק למען זכות השיבה מעיד על כך שהרשות הפלשתינית רוצה בחיסולה של המדינה היהודית ולא בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. הדרישה של אבו מאזן לשתי מדינות היא רק שלב ראשון בדרך לחיסולה של ישראל. המאבק הזה לחיסולה של מדינת היהודים הנמשך מ-1917 עם הכרזת בלפור לא הניב כל תוצאה. ישראל חיה ומשגשגת ואתם סובלים סבל מיותר בשל המדיניות חסרת התוחלת של המנהיגות שלכם. שנאה היא יועץ גרוע.

לפני שאתם יוצאים לפיגועים שלא יפתרו שום בעיה ולא בטוח שתחזרו מהם בחיים, אולי הגיע הזמן שתגלו גישה ביקורתית כלפי מה שמלמדים אתכם במערכת החינוך ותקראו על ההיסטוריה של פלשתינה במקורות זרים - לא ישראלים ולא ערביים או פלשתינים. גלו את האמת לגבי הסכסוך הישראלי-פלשתיני.

ולפניכם מספר עובדות שניתן לבדוק אמיתותם:

1. אתם אינכם ה"עם הילידי" של פלשתינה (ארץ ישראל)

המנהיגים שלכם אינם אומרים לכם את האמת לגבי ההיסטוריה של הארץ שאתם קוראים לה פלשתין. אתם אינכם האוכלוסייה הוותיקה של הארץ והיהודים אינם קולוניאליסטים אירופים שגזלו מכם את ארצכם. עד 640 לא היו ערבים כאן. היו כאן מדינות יהודיות שחוסלו על-ידי האימפריאליזם האשורי, הבבלי, ההלניסטי והרומאי. הארץ הייתה תחת שלטון ביזאנטיני עם רוב נוצרי ממוצא הלניסטי ופיניקי לא ערבי.

ב-640 כבשו הערבים שפלשו מחצי האי ערב את הארץ אותה אתם מכנים פלשתין. אבל, רק כ-30,000 ערבים מאנשי שלומה של השושלת הכובשת התיישבו במספר ערים כמו טבריה, ירושלים ועוד... הערבים שלטו בארץ ככוח כובש - לא ככוח מתיישב עד 1099 בלבד. רוב התושבים המשיכו להיות נוצרים לא ערבים עם מיעוט מוסלמי, יהודי ושומרוני.

ב-1516, כאשר העות'מאנים כבשו את הארץ נערך מפקד אוכלוסין ומתברר שבארץ היו רק כ-80,000 מוסלמים מתוך אוכלוסייה דלה של כ-123,000.

ב-1914 היו בארץ 525,000 מוסלמים על-פי מפקד האוכלוסין העות'מאני אבל, רק כ-50% מהם היו צאצאי תושבים ותיקים. השאר היו מהגרים ופליטים מארצות ערב והאיסלאם - בוסניים, צ'רקסים, טורקמנים, אלג'ירים, מתואלים מלבנון, דרוזים, מצרים, סודנים - שהגיעו לארץ על-פי הזמנת השלטון העות'מאני שרצה ליישב ארץ דלת אוכלוסין בין שלהי המאה ה-19 ל-1914.

ב-1918 לאחר כיבוש הארץ על-ידי הבריטים נותרו בארץ 519,000 מוסלמים ומספרם גדל, באמצעות הגירה בלתי חוקית מארצות ערב והאיסלאם - סוריה, לבנון, עבר הירדן, מצרים ועוד... ל-1,200,000 ב-1947.

עדות של מנהיגים ערבים:

השיח' אל-מוזפר מיפו הצהיר ב-9 לאפריל 1940: "מספר תושבי הארץ הערביים גדל בזמן שלטונם של הבריטים מחצי מיליון למיליון".

הכרזת אל-פתחי, מראשי החמאס בעזה לטלוויזיה המצרית מיום 23 למרס 2012: "כל פלשתיני בעזה וברחבי פלשתין מסוגל להוכיח את שורשיו הערביים-בין מערב הסעודית, מתימן או מכל מקום אחר... חצי מהפלשתינים הם מצרים והחצי השני הם סעודים".

האתר בערבית של אום אל-פאחם (החלק באתר על מוצאם של תושבי העיר תורגם עבורי לעברית אך לאחר מכן נעלם מהאתר) - מהאתר מתברר שמוצאם של תושבי אום אל-פאחם הוא מסעודיה, תימן, ארצות צפון אפריקה,עבר הירדן המזרחי ועוד.

לסיכום, לפחות 50% מ-1,200,000 המוסלמים ב-1947 - אם לא יותר - היו מהגרי עבודה וצאצאיהם שהיגרו לארץ מכיוון שבארץ היו תנאים כלכליים יותר טובים לתעסוקה בזכות השקעות של ארגונים נוצריים, בעלי הון יהודיים - למשל, רוטשילד - התנועה הציונית, עולים יהודים שהביאו עמם כסף והשקעות של ממשלת המנדט הבריטי.

2. היהודים חזרו למולדתם באישור חבר הלאומים והאו"ם

המנהיגים שלכם, כולל המופתי חג' אמין אל-חוסייני ואחרים, מוכרים לכם שקרים שהיהודים הם קולוניאליסטים שגזלו מכם את אדמתכם. היהודים חזרו למולדתם ממנה גורשו או נאלצו לברוח בשל השתלטות מעצמות אימפריאליות כמו אשור, בבל, אלכסנדר מוקדון ויורשיו ורומא. חבר הלאומים והאו"ם קבעו שהיהודים זכאים לחזור למולדתם ההיסטורית. המנדט על השליטה בארץ ניתן לבריטניה כדי להניח את היסודות לבית לאומי ליהודים.

3. היהודים הושיטו לכם יש לשלום שנדחתה על-ידי מנהיגיכם

המדינות היהודיות בעבר השתרעו על הארץ משני צידי הירדן. בהחלטת חבר הלאומים, המנדט הבריטי כלל את עבר הירדן אבל הבריטים העבירו את עבר הירדן למשפחה ההאשמית מחצי האי ערב. היהודים השלימו עם גזילת עבר הירדן. המנהיגות היהודית אף הסכימה לוותר על הגדה המערבית/עזה ב-1936 על-פי הצעת ועדת פיל הבריטית ולתמוך בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל על-מנת להביא לארץ את פליטי השואה ולעשות שלום. כלומר, היהודים כבר ויתרו על חלק ניכר מהמולדת ההיסטורית שלהם.

אבל, הערבים/הפלשתינים לא השלימו עם שיבת ציון היהודית וניהלו מאבקים מאורגנים על-ידי הנהגתם שהיו מלווים בקורבנות נגד היישוב היהודי ב-1920, 1929, 1936/9, והיו גם התנכלויות ביהודים בין התאריכים הללו. כאשר החליט האו"ם על חלוקת הארץ לשתי מדינות: יהודית וערבית, בנובמבר 1947 הערבים /הפלשתינים דחו את ההחלטה משום שסירבו להשלים עם הקמת מדינה יהודית. גם לאחר הקמתה הם לא השלימו עם קיומה וניסו לחסלה באמצעים צבאיים ב-1948, 1967, 1973 ובפעולות טרור. אבל עברו כבר 74 שנים מהקמת המדינה ו-103 שנים מהצהרת בלפור והמדינה היהודית חיה ונושמת. אבל, לא רק היהודים שילמו על המאבק חסר התוחלת הזה, גם הערבים/ הפלשתינים שילמו ומשלמים על המאבק.

הסרבנות הפלשתינית

היישוב היהודי תחת הנהגת תנועת העבודה בתקופת המנדט הבריטי וישראל תחת שלטון מפלגת העבודה הושיטו לערביי הארץ יד לשלום ולהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל ב-1936, ב-1947, ב-1993, ב-2000 וב-2008 וארה"ב הציעה הצעה נוספת ב-2014. ב-1936 וב-1947 לא היה כיבוש ולא היו התנחלויות. כל ההצעות נידחו על-ידי מנהיגיכם משום שהמנהיגות דרשה ליישב את פליטי המלחמות בישראל ולא במדינה הפלשתינית. הדרישה לזכות השיבה" היא סוס טרויאני לחיסולה של מדינת היהודים על-ידי הפיכת היהודים למיעוט.

ישראל אף יזמה וחתמה על הסכם אוסלו ב-1993 שהביא להקמת הרשות הפלשתינית, כצעד ראשון לקראת הקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. אבל, מתברר שערפאת הונה את ישראל ולא קיים את חלקו בהסכם כמו ביטול האמנה הקוראת לחיסול ישראל והפסקת הטרור. ההונאה הזאת הביאה לאובדן השלטון למפלגת העבודה ולעליית הימין בישראל לאחר שהיהודים חדלו להאמין למפלגת העבודה שיש פרטנר לשלום ולדו-קיום. למרבה הצער, זה המצב כיום.

4. רק מיעוט מהפליטים גורש על-ידי ישראל

המנהיגות הערבית/פלשתינית לדורותיה מטילה את כל האחריות על היווצרות בעיית הפליטים על ישראל. ראשית כל, הערבים/הפלשתינים הם שיזמו את המלחמה נגד ישראל כדי "לזרוק את היהודים לים". שנית, העובדות מוכיחות שרק מיעוט מתוך הפליטים גורש על-ידי ישראל. ההיסטוריון בני מוריס שאינו נמנה, כידוע, על תומכי המימסד הישראלי קבע במחקרו שמתוך כ-650,000 פליטים ועקורים (עקורים הם אלה שעזבו לרצועת עזה ולגדה המערבית שהיו חלק מהטריטוריה של ממשלת המנדט) רק כ-200,000 גורשו על-ידי ישראל. הם גורשו בזמן מלחמת העצמאות כאשר תושבי הארץ הערבים הכריזו מלחמה על היישוב היהודי ונעזרו בכנופיות - למשל, קאוקג'י מסוריה, ובפלישת 5 מדינות ערב כדי "לזרוק את היהודים לים".

המנהיגות הערבית/פלשתינית הפכה אלפי פליטים לבני ערובה בסכסוך הישראלי-פלשתיני על-ידי הקמת אונרא והנצחת מחנות הפליטים. הסבל של הפליטים הוא באחריות בלעדית של מנהיגיכם.

5. העולם הערבי החליט להכיר בישראל. אנו נמצאים בשנת 2022 והערבים/הפלשתינים דחו עד עתה את כל ההצעות, וממשיכים לנהל טרור ומאבקים במישור הבינלאומי ללא תוצאות. נושא הקמת מדינה פלשתינית הוא בהקפאה במידה לא מבוטלת בשל ההתעקשות של הרשות הפלשתינית על "זכות השיבה". כלומר, לישב את הפליטים בישראל. הדחייה של כל ההצעות והמשך הטרור הביאו לעליית הימין בישראל שאינו דוגל בהקמת מדינה פלשתינית. ויש גם סיבות נוספות שלא אכנס אליהן כאן. מדינות ערב תמכו במשך שנים רבות במאבק הפלשתיני נגד ישראל. אבל, בשנים האחרונות חל שינוי בגישתם והם החליטו לפתוח דף חדש ביחסים עם מדינת היהודים. ב-1979 נחתם הסכם שלום עם מצרים. ב-1994 נחתם שלום עם ירדן, וב-2021 נחתמו הסכמי נורמליזציה עם מדינות המפרץ ומרוקו. מדינות נוספות כמו סעודיה, ועומאן וגם אינדונזיה המוסלמית מקיימות קשרים עם ישראל.

לאור הסכנה המוחשית - הגרעין האירני ופעולות הטרור במדינות ערב-הנשקפים לרוב הסוני במזרח התיכון מצד אירן השיעית השואפת להשתלט על האזור הבינו במדינות ערב שהאויב איננה ישראל אלא אירן, שארגוני הטרור הפלשתינים הסונים כרתו עמה ברית.

6. בישראל קם מנהיג ערבי/פלשתיני שהכיר בישראל כמדינה יהודית

גם בקרב ערביי ישראל יש סימנים להתחלת שינוי בגישה לישראל. מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"ם, הגיע למסקנה שיש לפתוח דף חדש ופרש מהמפלגה הערבית המשותפת. הוא הכריז על הכרתו בישראל כמדינה יהודית והצטרף לקואליציה שקמה לאחר מערכת הבחירות הרביעית. ההצטרפות לקואליציה הביאה לשינוי המדיניות כלפי ערביי ישראל על-ידי משטרת ישראל שהחלה להילחם ברצינות בתופעות האלימות והפשיעה במגזר הערבי ועל-ידי ממשלת השינוי שהחליטה על רפורמות ותקציבים למגזר הערבי.

במחצית הראשונה של 2022 הייתה ירידה של 30% באלימות בחברה הערבית בזכות הגברת הפעילות המשטרתית והחל הטיפול בביצוע הרפורמות. אבל למרבה הצער הממשלה נפלה - ח"כ זועבי תרמה את חלקה לנפילתה - לפני שהאזרחים הערבים התחילו ליהנות מפירות ההכרה במדינת היהודים. אם ערביי ישראל יתנו קולם למנסור עבאס בבחירות הקרובות יש תקווה לשיפור היחסים בין הפלשתינים לישראלים לטובת שני הצדדים.

7. המנהיגים שלכם הפכו למיליונרים על חשבונכם

מנהיגיכם הפכו למיליונרים בשעה שאתם נאבקים על מציאת תעסוקה והישרדות. שאלו את אשתו של ערפאת מה הוריש לה בעלה, בידקו כיצד אבו מאזן ובניו התעשרו. לכו לטורקיה לבקר את הניה ומשפחתו שעזבו את עזה ובכספים שצברו על חשבונכם עושים עסקים בטורקיה ושאלו את משעל מניין יש לו כסף להתגורר בחו"ל ברמת חיים שלעולם לא תיזכו לה. ויש עוד.

לסיכום, המנהיגות שלכם לדורותיה אחראית למצבכם, לא ישראל. ידה המושטת של ישראל לא נענתה. הקורבן שאתם מוכנים להקריב - את חייכם - הוא קורבן שווא. הוא לא יביא לכם מדינה. רק אם תקימו מתוככם מנהיגות שתכיר בזכותם של היהודים למדינה ולפתרון בעיית הפליטים במדינה הפלשתינית תמצאו בישראל שותפים להקמת מדינה פלשתינית שוחרת שלום לצד מדינת היהודים ולא על חורבותיה. שנאה והתעלמות מזכויות של אחרים הם יועץ רע.

הערה: אתם מוזמנים לבדוק את אמיתות העובדות שהובאו במאמר במחקרים של היסטוריונים ניטרלים.

תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
רבקה שפק ליסק
+לפיד: מנסים להביא להסכמות עם לבנון
23:43 06/10/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע כי הממשל האמריקני מנהל מגעים עם ממשלת לבנון בניסיון שתחזור בה מחלק מן ההערות שהציגה בטיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל  ▪  "להימנע מתרועות מלחמה"
לפיד. יצא מהישיבה כדי לשוחח עם האמריקנים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+הג'יהאד האיסלאמי מציג: משגרי רקטות רבי קנים
19:01 06/10/22  |  עידן יוסף
הג׳יהאד האיסלאמי ציין הערב 35 שנים להיווסדו בעצרת בעזה. הזרוע הצבאית של הארגון הציגה משגרי רקטות רבי קנים חדשים מתוצרתה (חדשות 12).
+פלשתיני שנחשד בתקיפה נורה במעבר גלבוע
17:52 06/10/22  |  עידן יוסף
פלשתיני נורה ברגלו לאחר שמאבטחים במעבר גלבוע חשדו שהוא מנסה לתקוף אותם בעזרת חפץ שהחזיק בידו. אין נפגעים לכוחותינו.

+נעצר חשוד ערבי בהצתת לשכתו של בן-גביר
16:33 06/10/22  |  עידן יוסף
נער ערבי בן 15 נעצר בחשד שהצית כרית והשליכה לעבר לשכתו המאולתרת של ח"כ בן-גביר בשכונת שמעון הצדיק. החשוד הצית בעבר מכונית של תושב יהודי בשכונה ונידון למאסר על תנאי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי עצרו במהלך יום הכיפורים (יום ד', 5.10.22) מחבל החשוד במעורבות בביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית ישראלים סמוך לשכם ביום ראשון האחרון.
05/10/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
היום יותר מתמיד אנחנו חייבים לחזור לאירועים הפוליטיים העצובים, שהתרחשו בשנים 132-136 לספירה, ולראות איזה אסון לאומי כבד נגרם לעם היהודי בארץ ישראל, כשעל החזון הלאומי שלנו השתלטו גלי המשיחיות הסהרורית. אומנם, בבתי הספר אנחנו שרים עד היום שירי תהילה לגיבור בר כוכבא, אך למרבה הצער, אנחנו מתעלמים מהאסון הכבד, שפקד את העם היהודי בעקבות צעדים משיחיים מסוכנים של האדם, לו אנחנו שרים היום את שירי ההלל ברטט ובהתרגשות. האסון הוא בקבורת הקיומיות הלאומית היהודית העצמאית בארץ ישראל, שגם קבר את חייהם של מאות אלפי יהודים, שנסחפו אחרי המשיחיות, שזכתה לגיבוי של מעצבי עולם ההלכה היהודית, כשהבולט בתמיכתו היה רבי עקיבא.
ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר כי על אויבי מדינת ישראל לדעת שהחברה הישראלית מתייצבת מולם יחד.
03/10/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
הירי בחברון פחות מסוכן מהירי בתל אביב? הירי בחברון פחות קטלני מהירי בתל אביב? הירי בחברון פחות משמעותי מהירי בתל אביב? הירי בחברון פחות חשוב מהירי בתל אביב? נדמה כי כל התשובות נכונות ודין הר חברון אינו כדין תל אביב.
יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן כינס בסוף השבוע שעבר במוקאטעה ברמאללה את ראשי מנגנוני הביטחון של הרש"פ, כדי לדון בהדרדרות המצב הביטחוני בגדה. בפגישה השתתפו כל מושלי המחוזות, ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה, שר הפנים זיאד הב אלריח ומקורביו של יו"ר הרש"פ חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'. על-פי גורמים שהשתתפו בישיבה, אבו מאזן דרש מהמשתתפים להקפיד על אכיפת החוק והסדר בשטחי הרש"פ ולמנוע התדרדרות במצב הביטחוני כדי "שניתן יהיה לרסן את כוונות ישראל להיכנס לערים הפלשתיניות ולחסל את הרש"פ שנחשבת להישג לאומי בשלושת העשורים האחרונים".
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il