|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
חשבון נפש [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

"חוטבי עצים ושואבי מים"

ועד ההורים הארצי של מערכת החינוך הממלכתית נקרא לארגן הפגנות הורים נגד השתלטות החרדל"ים על החינוך החילוני האופוזיציה החדשה ניקראת להוציא מיליוני אזרחים לרחובות במחאה על הפיכתם של אזרחי המדינה העובדים ומשרתים, ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבור החרדים
22/12/2022  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

בנימין זאב הרצל ודוד בן-גוריון ואפילו זאב ז'בוטינסקי מתהפכים בקברם. התנועה הציונית הייתה מרד נגד שלטון הרבנים שדגל בהישארות בגולה עד ביאת המשיח. התנועה הציונית פעלה להקמת מדינה מודרנית, ליברלית ולא מדינת הלכה על-פי מערכת חוקים שאינה תואמת את המאה ה-21.

התנועה הציונית לא הקימה את המדינה כדי שחרדים שהיו תמיד אנטי ציונים, והם עדיין כאלה כיום, ופעלו נגד התנועה הציונית ישתלטו עליה. החרדים שאינם מוכנים לעבוד, לשלם מיסים ולהגן על המדינה מאויביה משתלטים על המדינה. הם מנצלים את כוחם הפוליטי כדי לשעבד את המדינה לאינטרסים שלהם. הרוב החילוני וצאצאי הדורות שהקימו את המדינה יהפכו למשרתם של החרדים שלא תרמו דבר מעולם למען המדינה ורק חולבים את שדיה.

החילוניים שעל תרומתם בעבודתם ובמסים שהם משלמים משגשגת המדינה נקראים להקים ארגון ולארגן תנועת מחאה שתאיים בשביתת תשלום מיסים עד שההסכם עם החרדים יבוטל. הנוער שקיבל צווי גיוס מתבקש להתארגן ולהחזיר לצבא במרוכז את צווי הגיוס תוך קריאה לסרב להתגייס עד שיבוטל ההסכם עם החרדים.

ועד ההורים הארצי של מערכת החינוך הממלכתית נקרא לארגן הפגנות הורים נגד השתלטות החרדל"ים על החינוך החילוני. האופוזיציה החדשה ניקראת להוציא מיליוני אזרחים לרחובות במחאה על הפיכתם של אזרחי המדינה העובדים ומשרתים, ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבור החרדים.

מפלגת הליכוד לא יכולה למכור את המדינה לחרדים ולחרדל"ים למען השלטון. המטרה אינה מקדשת את האמצעים. המפלגה ניקראת לעשות חשבון נפש, לחזור להיות מפלגה ציונית ליברלית ולהקים קואליציה עם מפלגות ציוניות על כל המשתמע מכך לגבי בנימין נתניהו.

[המלצה: נא לקרוא בויקיפדיה: "יחס החרדים לציונות"].

תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
רבקה שפק ליסק
+נתניהו הבטיח לסמוטריץ' החלת ריבונות ביו"ש
21:42 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הציונות הדתית תקבל גם הטבות מס למתנחלים והוזלת קרקעות ליהודים בגליל  ▪  לעוצמה יהודית הובטח חוק עונש מוות למחבלים, שתילת עצי זית בשטחי C וחיזוק של תנועת חב"ד בארץ ובעולם
הריבונות תחכה לנשיא רפובליקני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד: הממשלה מסוכנת, אבל אל תפרו את החוק
20:53 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלת המעבר אומר כי לא עלה בידיו של נתניהו להקים ממשלה, אלא ביד דרעי, סמוטריץ' ובן-גביר שכופפו אותו  ▪  "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע"
לפיד. נאום אופוזיציוני [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+תיקון פקודת המשטרה יחוקק בשתי פעימות
20:11 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר המיועד לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן-גביר כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל מחשש שייפסל בבג"ץ  ▪  כפיפות המפכ"ל לשר תהיה בשלב השני  ▪  יועמ"ש הוועדה: "חלק מהסעיפים יישארו על שולחנה של הוועדה לדיון מעמיק יותר"  ▪  חברי הכנסת המתנגדים לחוק נמנעו בהצעה על פיצול הסעיפים
ההצבעה בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו התקשר לעדכן את לפיד על הטלפון מפוטין
17:09 22/12/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד נתניהו התקשר לראש הממשלה לפיד ועדכן אותו על שיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפיד מעולם לא שוחח עם פוטין שהחרים אותו בשל הביקורת שהשמיע על רוסיה.
+אגרת הגודש תבוטל ורפורמת "דרך שווה" תתוקן
16:23 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עוסק בצורה פרטנית בנושא תחבורה ציבורית  ▪  בערים שבהן רמת המינוע נמוכה תהיה יותר השקעה בתחבורה הציבורית ויופחתו תעריפי נסיעה  ▪  הנחות היישומון יחולו גם ברב-קו  ▪  וגם: תוכנית להכשרה מואצת של נהגי תחבורה הציבורית
שיפור של התחבורה הציבורית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חוקי מערכת המשפט יקבלו קדימות על פני כל חקיקה אחרת
15:47 22/12/22  |  עידן יוסף
ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה כולל קדימות על פני כל חקיקה אחרת לחוק יסוד החקיקה, פסקת התגברות ושינוי השיטה לבחירת שופטים.

בהסכם נכתב: "כל סיעות הקואליציה יתמכו בכל הצעות החוק, לרבות בחוקי יסוד ובתיקונים לחוקי יסוד, כפי שיוצעו על-ידי שר המשפטים, ושיעסקו, בין היתר, בהסדרת מערכת היחסים שבין הרשויות ובסמכויותיהן, ובפרט במערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט ובית המשפט העליון ובשיטת בחירת השופטים. כל זאת לשם השבת האיזון הראוי בין הרשויות. החקיקה כאמור תכלול גם חקיקת חוק יסוד: החקיקה ופסקת התגברות. כל הצעות החוק שעניינן הנושאים הנזכרים בסעיף זה תקבלנה עדיפות מוחלטת ומלאה, בכל מקרה ונסיבות, על פני כל חקיקה אחרת, לרבות בכל הקשור לקדימות ראשונה בהעלאת הצעות למליאה מיד עם הנחתן בכנסת ובהשלמת הטיפול בהן בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לפני כל דיון בכל הצעת חוק אחרת המונחת על שולחן הוועדה. האמור יחול בכל הקריאות.

"הממשלה וסיעות הקואליציה יתמכו בהצעת החוק מטעם הליכוד שתקבע כי מינוי היועץ המשפטי למשרדים הממשלתיים יבוצע על-ידי מנכ"ל אותו המשרד הממשלתי".
+הסכם יהדות התורה: דאגה לזכויות חרדים, אך הזניחה את נושא השבת
15:33 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לצד הסדרת זכויות שונות לחרדים ולדתיים, שנוסחו בפרטנות, בכל הקשור לשמירת השבת במרחב הציבורי והמלחמה במסיון העדיפה הסיעה החרדית להסתפק באמירות כלליות
גולדקנופ. סעיפים כלליים בנושא השבת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+חריקה מסוכנת
13:28 22/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כץ ובן-גביר ובצלאל סמוטריץ' וטלי גוטליב ודוד אמסלם - ובראשם נתניהו - אינם עוצרים באדום  ▪  הם חומסים לעצמם את כל נכסי האומה תוך שחיקת הדמוקרטיה
נתניהו והרצוג. מנדט לחושך [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חוקי דרעי וסמוטריץ' אושרו לקריאה שנייה ושלישית
13:03 22/12/22  |  עידן יוסף
בתום דיון מרתוני אישרה הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ שלמה קרעי את הצעות החוק המכונות "חוק דרעי" ו"חוק סמוטריץ'", והן תובאנה בשבוע הבא להצבעה במליאת הכנסת, ואישורם טעון רוב של 61 ח"כים מאחר שמדובר בחוק יסוד.

על-פי המוצע, הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. כמו-כן, לראשונה כהוראה של קבע, נקבע כי בנוסף לשר הממונה על משרד, הממשלה באישור הכנסת רשאית למנות שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו-זמנית שני שרים. השר ה"נוסף" אמור להיות השר האחראי על תחומי הפעילות שנמסרו לו, אך לצד זאת הוא אמור לפעול כפוף לשר הממונה. לפי התיקון שהוסיף היו"ר, תחילת החוק תהיה ביום קבלתו בכנסת במקום עם פרסומו ברשומות.
+פשרה: ועדת הרפורמות תעסוק רק בתשתיות לאומיות
12:34 22/12/22  |  עידן יוסף
סמוטריץ' וגפני הגיעו לסיכום על ועדת הרפורמות, שקיבלה הציונות הדתית, לאחר שגפני דרש לבטל אותה. לפי המתווה, הוועדה בראשות ח"כ אוהד טל לא תעקוף את ועדת הכספים ברפורמות של משרד האוצר אלא תעסוק רק ברפורמות שקשורות לתשתיות לאומיות (בחדרי חרדים).
+כהנא: מתנגד לרבנים שקוראים לבנות לא לשרת אך מכבד עמדתם
12:22 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ סימון דוידסון: "ההזיה היא שבמקום שיטפלו במטרידים, הקריאה שלהם היא להדיר את הנשים ולהוציא אותן מהצבא ושיעשו שירות לאומי"  ▪  ח"כ פרוש:: "הציונות הדתית מצטיינת בשירות בצבא"
מתן כהנא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חוק בן-גביר יקודם ללא הסכמה עם מיארה
09:30 22/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ איתמר בן-גביר ויו"ר הוועדה שמכינה את החוק שעוסק בסמכויות השר לביטחון לאומי, חברת הכנסת אופיר כץ, מתכננים מסלול עוקף ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. השניים יוותרו על ניסיון להגיע להבנות על סעיפי החוק עם נציגי היועצת המשפטית לממשלה, ובמקום זאת ינסו להגיע להסכמות והבנות ביחס לפרטי החוק עם היועצת המשפטית של הוועדה בכנסת, עורכת הדין מירי פרנקל שור.

השניים הגיעו למסקנה שאין סיכוי להגיע למתווה מוסכם מול בהרב-מיארה, ולכן החליטו על המסלול עם היועצת המשפטית של הוועדה, מכיוון שהיא מגלה גישה פחות שלילית ביחס לחוק. המטרה היא לזכות בתמיכת הייעוץ המשפטי של הכנסת, וכך להקשות על בג"ץ לפסול את החוק או להתערב בו גם אם היועצת המשפטית לממשלה תסרב להגן עליו (כאן חדשות).
+הליכוד הסכים לדרישת בן-גביר יהיה מ"מ יו"ר ועדת השרים לחקיקה
09:26 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+יהדות התורה תקבל שני שרים וארבע ועדות כנסת
09:20 22/12/22  |  עידן יוסף
על-פי הסיכומים הקואליציוניים, יהדות התורה תקבל שני שרים - שיכון, ירושלים ומסורת, שני סגני שרים (אחד מהם, לראשונה, גם במשרד רה״מ וגם במשרד התחבורה במקביל) וארבעה ראשי ועדות. סה״כ 8 תפקידים על 7 ח״כים (חדשות 12).
+שופטת העליון בדימוס נגד הממשלה: "צריך לפעול במלוא העוצמה"
00:47 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אילה פרוקצ'יה קוראת לשופטים בדימוס להצטרף למחאה המונית נגד פסקת ההתגברות  ▪  מתריעה כי השינוי יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים ובפני הקהילות היהודיות בתפוצות
פרוקצ'יה. תישלל העליונות [צילום: הדר בן שימול]
+קיש מעריך: הממשלה תוקם אחרי השלמת החקיקה
00:31 22/12/22  |  עידן יוסף
יו"ר הוועדה המסדרת מעריך כי עד יום רביעי הקרוב תושלם מלאכת החקיקה, ולאחר מכן ניתן יהיה להקים ממשלה.
+תיקוני חקיקה לסתימת פרצות סעיף הנכד
00:20 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסעיפים הקואליציונים בין הליכוד לציונות הדתית כוללים ביטול רפורמת כהנא וחקיקת חוק כשרות חדש, תוכניות לייהוד הגליל והנגב, תוכנית חומש לפיתוח יו"ש ומערכה על השטחים הפתוחים  ▪  סמוטריץ': השנים הקרובות יהיו לא-פשוטות ואנו ניצבים מול שינויים גדולים בכלכלה העולמית. מדינת ישראל תהיה אי-של יציבות, צמיחה ושגשוג
סמוטריץ' ונתניהו. הסכמות קואליציוניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד בן-גוריון   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה קוראת למחאה המונית נגד פסקת ההתגברות. בנאום שנשאה (יום ד', 21.12.22) בטקס מגן השקיפות לשנת 2022 שמקיימת מדי שנה עמותת שקיפות בינלאומית ישראל - שבי"ל, קראה פרוקצ'יה קראה לפעול נגד פסקת ההתגברות במלוא העוצמה ובמגוון האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותנו ובראשם מחאה המונית שהציבור הרחב כבר חווה את עוצמתה והתריעה כי השינוי יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים ובפני הקהילות היהודיות בתפוצות.
22/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הראשונים לסגור: הוסכמו (יום ד', 21.12.22) הסעיפים הקואליציונים בין הליכוד לציונות הדתית לקראת הקמת ממשלה. ההסכמות לא פורסמו במלואן, אך ממה שפורסם ניתן ללמוד על שורה של שינויים במערכת המשפט, בנושאי הגירה, בנושאי דת ומדינה ובנושאי התיישבות.
22/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה בראשות ח"כ אופיר כץ דנה (יום ד', 21.12.22) להכנה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות). בין היתר, הדיון נסוב סביב נושא השפעת השר בנושא חקירות ופתיחתן וכן להבהרת נושא הכפיפות והמרות של המשטרה לממשלה ולשר לביטחון פנים.
22/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד, ח״כ בנימין נתניהו, הודיע (יום ד', 22.12.22), מעט לפני חצות, לנשיא המדינה יצחק הרצוג בטלפון כי עלה בידו להרכיב ממשלה. הוא אמר כי הממשלה תוקם בשבוע הבא, אך לא ציין באיזה יום.
22/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
דקות לאחר שסעיפי ההסכם הקואליציוני המתגבש עם עוצמה יהודית נחשפו בחדשות 12, פרסמה עוצמה יהודית הודעה חריגה, שבה נאמר: "יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן-גביר מנהל עדיין את המשא-ומתן עם הליכוד. לא ברור אם ההסכם ייצא לפועל עוד הערב. מאחרי ההודעות שפורסמו בנושא ההסכמים, עומד יונתן אוריך דוברו של נתניהו, אפשר להתקשר אליו ולקבל פרטים".
21/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי  
נתניהו יודיע היום לנשיא "עלה בידי"  /  עידן יוסף
"חוק בן-גביר" עבר בקריאה ראשונה  /  עידן יוסף
סער לא יוכל לעכב את חוקי סמוטריץ' ודרעי  /  עידן יוסף
כנסת במדרון התלול  /  דן מרגלית
השקר, ה"וטו" והפשרה  /  יוסי אוחיון
חוק דרעי בע"מ  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il