|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ואלה שמות
הגיגים תתכ"א

צל"שים

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - תפקוד לקוי, צנוע, אמת וזיכרון, הרוב מחליט? תיבת פנדורה ונזק בלתי-הפיך "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
28/12/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות


עקב אכילס

גילוי נאות: במהלך חיי ביליתי כמה שעות במשרדי יחסי ציבור, וגם קוששתי בהם כמה פרוטות וגם כמה קופיקות למחייתי.

יותר מארבעים שנה אני מתריע, כי יחידת דובר צה"ל מבצעת עבודה גרועה, ואינה משרתת את טובת הצבא ואת טובת המדינה. יחסי ציבור הם עניין חיוני ביותר לפעולת כל גוף, ובעיקר, גוף ציבורי. הם מאפשרים לו "שיח" עם הקהל, כדי לאפשר לו לבצע את תפקידיו.

לצבאנו, המתיימר להיות "צבא העם", חשוב במיוחד אמון העם, אך זה אינו מעניין את דובר צה"ל, ולא עניין אותו במיוחד בעבר. רוב התקופה מאז שהוקמה בתש"ח על-ידי מוש פרלמן, זו הייתה יחידה, ששירתה רק את יחסי הציבור של הרמטכ"לים; ולא תמיד הצליחה לעשות את עבודתה נאמנה.

לצבאנו יש כעת בעיה עצומה ביחסי ציבור, כיוון שהאמון הציבורי בו קט̤ן. יש ויכוח על מידת הנזק שירידת האמון גורמת לצבא, אך אין ויכוח על הנתונים. בין השאר, מתבטאת הירידה באמון במוטיווציה של הנוער ושל אנשי המילואים לשרת בצבא, עקב שינויים בתרבות הישראלית ובגלל היחס לחיילים. מאז ומתמיד (ואני מכיר את צבאנו כשישה עשורים) הייתה לצבאנו בעיה בתחום היחס לחיילים. לדעתי, חלק מהירידה באמון נובע מביצועיו הנמוכים של צבאנו, ובעיקר, בשני העשורים האחרונים במאה העשרים ובשני העשורים הראשונים למאה העשרים ואחת. גורם נוסף, המפחית את האמון בצבא הנו הפוליטיזציה שלו, המתבטאת, בין השאר, בעמדות של בכיריו במיל'.

מאז ומתמיד הדגישה יחידת דובר צה"ל (כיום - חטיבה) את היותה א-פוליטית, כיאות לצבא "ממלכתי" - משימה קשה ביותר כשהשסעים הפוליטיים בחברה הישראלית מעמיקים מאז מלחמת ששת הימים.

גוף ליחסי ציבור - פנימי (כמו חטיבת דובר צה"ל), או חיצוני - צריך להוסיף לתדמית הארגון, ולא לקלקלה. בשנה-שנתיים האחרונות פוגעת חטיבת דובר צה"ל בהתמדה ביוקרת הצבא עקב תפקוד הלקוי, המעלה חששות, כי היא פועלת ממניעים פוליטיים. זה התחיל בהתפרעויות הערבים ביהודה ובשומרון, שנקראות "האנתיפדה המושתקת". טוענים, כי דובר צה"ל הפסיק בהדרגה לדווח על היקף האלימות נגד יהודים ברחבי יהודה ושומרון, כדי ליצור אווירה כוזבת של עסקים כרגיל, ולא של עימות מסלים. כך, נוצר פער אדיר בין האירועים האלימים בשטח לבין הדיווחים הרשמיים עליהם. ולפער הזה יש ריח עז של פוליטיזציה. דובר צה"ל החריף את המצב כשבכמה אירועים בחודשיים האחרונים אימץ את הגרסה הערבית לאירועים, והדהד אותה. אי-אפשר להבין תפקוד כזה, בעיקר, כיוון שיש הרבה גורמים, המדווחים מהשטח בזמן אמיתי מידע סותר לדיווחי הדובר.

מכה נוספת לאמינות דובר צה"ל הייתה כשכמה מאנשי היחידה, כולל קצין, התבטאו פוליטית ברשתות החברתיות, ונענשו בעונשים מגוחכים רק לאחר שקמה צעקה ציבורית. העונשים המגוחכים על העבריינים הללו והניסיון להתעלם מהפרשה, על-רקע התלהמות הצבא והרמטכ"ל אביב כוכבי בעניינם של חיילי "גבעתי", שהתבטאו פוליטית בעימות עם פעילי שמאל קיצוני בחברון - יצרו אווירה שלילית במיוחד כלפי הצבא.

האם יפיקו רא"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל, ואלוף הרצי הלוי, המיועד להחליפו בקרוב, את הלקחים מתפקודה הלקוי של חטיבת דובר צה"ל, או שיניחו לגלי האבק לשקוע בהנחה, שהציבור ישכח את האירועים ואת ההתבטאויות?! ועוד שאלה מטרידה - האם התפקוד הלקוי של חטיבת דובר צה"ל נגזר מדמותו של תא"ל רן כוכב, דובר צה"ל, או שזה משהו, שטבוע ב-דנ"א של היחידה?

הוקרה מועטה ומאוחרת

בטקסים צנועים העניק רא"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל, תעודות הוקרה למירה בן-ארי, הקשרית האמיצה מניצנים, שנרצחה בשבי המצרי במלחמת הקוממיות לאחר שירתה בקצין מצרי, שרצח בדם קר את מפקדה; ולהדסה למפל, שנפלה בקרב בלטרון במלחמת הקוממיות.

מטריד אותי, שהטקסים היו צנועים, ונבלעו בסערת הימים האחרונים. ראוי היה לעשות זאת בריש גלי - כמו טקס הענקת עיטורים וצל"שים. הסכת (פודקאסט), שפרסם צה"ל על הטקסים, עלוב וערוך ברשלנות מחפירה בלשון המעטה.

מעבר לזה יש בעיה גדולה עם גיבורי מלחמת הקוממיות. כשהתבקשו המפקדים דאז להמליץ חייליהם לציונים לשבח, הוגשו למטכ"ל כאלפיים וחמש מאות המלצות. ד"ר עפר דרורי, מייסד "אתר הגבורה" ומנהלו, חקר את הפרשה, ובספרו, "ואלה שמות הגיבורים" העלה על הכתב את שמות כל הגיבורים הזנוחים ממלחמת הקוממיות. הרשימה מדהימה בגודלה ובהרכבה.

ועדה בראשות סא"ל נחום שדמי המליצה לעטר 1,704 לוחמים, אזרחים ויישובים (כזכור, הקרבות היו גם ביישובים, שהותקפו), שהומלצו על-ידי מפקדיהם. כלומר, דחתה 794 המלצות (32 אחוזים).

בינתיים, ב"יום הצבא", 27 ביולי 1949, הוענקו שנים-עשר אותות גיבור ישראל, למרות שסא"ל יצחק פונדק מונה לראש ועדה, שתבחן את המלצות ועדת שדמי. ועדת פונדק המליצה לחלק שבעה סוגי אותות (לעומת עשרה סוגים, שהמליצה ועדת שדמי) ל-1,137 לוחמים ואזרחים (28 אחוזים). בעשרה בינואר 1950 מונתה ועדה בראשות סא"ל יוסף איתן (סא"ל יצחק רבין היה בין חבריה) - לדון בהמלצות, שוועדת פונדק לא טיפלה בהן. דרורי מניח, שוועדת איתן לא התכנסה מעולם, כיוון שלא הותירה אחריה שום מסמך.

דוד בן-גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון, לא התלהב מריבוי ההמלצות לצל"שים, וסבר בטעות, שהריבוי יוזיל את ערך הגבורה. לכן החליט לעטר תריסר מהמומלצים (האם לכבוד שנים-עשר שבטי ישראל?!) בלבד ב"אות גיבור ישראל", שהומר בשנת תשל"ג לעיטור הגבורה. כל השאר - נמוגו אל דפי ההיסטוריה.

איני מזלזל בגבורתן של מירה בן-ארי ושל הדסה למפל, אך אני תמה כיצד נבחרו דווקא שתיהן. האם זה עוד איתות לפמיניסטיות, המקדמות שילוב נשים בתפקידי לחימה?!

ועוד שאלה מטרידה - בכל שנותיו, הותיר צבאנו גיבורים, שסיפוריהם לא סופרו, ולא צוינו לשבח, כיוון שבתפיסה שגויה לחלוטין הוא מקמץ בהענקת צל"שים ועיטורים למפקדיו, לחייליו וליחידותיו - גם כשהם ראויים. בשנים האחרונות הוא מעניק תעודות הערכה ולא צל"שים ועיטורים וגם סוף-סוף משתמש בכלי, שזנח הרבה שנים - צל"ש יחידתי.

הגדיל לחטוא בנושא רא"ל מוטה גור, שבגחמתו קבע, כי לא יהיה דיון נוסף במתן צל"שים ועיטורים למי שהצטיינו בגבורתם במלחמת יום הכיפורים. צבאנו יישם זאת, והעצים את השטות של גור בסרבו לדון בהענקת עיטורים וצל"שים ללוחמים על מעשה, שעשו בעבר הרחוק.

זו מדיניות כושלת, שנזקה רב, כפי שמצאתי במחקרי על הצל"שים (שפורסם בעבר גם באתר הזה), וצבאנו נגרר אליה מבלי לבדוק את עצמו, כנראה, בשם רעיון מטופש, שריבוי צל"שים ועיטורים מוזיל את ערכם. לצערי כי רב, מדיניות זו קיבלה את אישור בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ.

מיטב השיר - כזבו

לא ראיתי את הסדרה "קרתגו", וכנראה, לא אראנה. עם זאת, הוויכוח על הסדרה מעניין אותי, כיוון שחקרתי לא-מעט את לח"י. יוצרי הסדרה לקחו מעט עובדות מוצקות מהווי לח"י ואצ"ל, מחתרות "הפורשים", צירפו לכך את הווי מחנות-המעצר ל"פורשים" במזרח אפריקה, והתפרעו כיד הדמיון הטובה עליהם, כדי להשיג רייטינג.

"חירות המשורר", הגדירו לזה הרומאים, והוסיפו, "מיטב השיר - כזבו". אריסטו, שמואל הנגיד (בן המאה האחת-עשרה), משה בן עזרא (המאה השתים-עשרה), טדרוס אבולעפיה (המאה השלוש-עשרה) ועמנואל הרומי (המאה הארבע-עשרה) היו בין אלה, שניסחו את הכלל, שיפה לכל מעשה יצירה אמנותי.

בניגוד להיסטוריונים, שחלה עליהם חובת הדיוק בפרטים, יכולים יוצרים לשחק בעובדות, בדמויות ובאירועים, כדי להעצים את ערך יצירותיהם ואת השפעתן על הקהל. אלא שחלה עליהם חובה להסתייג, ולהזהיר את הקהל, שאין ביצירתם דיווח היסטורי, אלא ביטוי אמנותי גרידא.

דוגמה מעניינת הנה הסרט "אקסודוס", שהוסרט לפי ספרו של ליאון יוריס. בין השאר, מוזכרת בו הפריצה לכלא עכו - מבצע של אצ"ל, שהמם את הכובש הבריטי ואת העולם, אך זכה לביקורת קשה של ה"הגנה" ושל הסוכנות היהודית וללעגן. ב"אקסודוס" הפריצה לכלא הנה מבצע של ה"הגנה"' בזכות מאמץ כביר של ממשלת ישראל, שלחצה על ליאון יוריס ועל המפיקים לעוות את ההיסטוריה, ולגנוב מאצ"ל נוצות תהילה עבור ה"הגנה".

תמורת הזיוף ההיסטורי קיבלו יוריס ומפיקי הסרט עזרה כבירה ממשלת ישראל ומצה"ל, בממון ובלוגיסטיקה, ולפחות מחלקה אחת (טירוני סיירת "גולני") עמדה לרשותם, ואנשיה שימשו ניצבים חינם בסרט.

תלמידי היסטוריה, שיסתמכו על "אקסודוס", ימצאו את עצמם מול שוקת שבורה (למרות שספרי ההיסטוריה שלנו, כולל ההיסטוריה הרשמית, מלאים בשקרים קטנים, גדולים ועצומים לגבי התקופה ולגבי הדמויות, שפעלו בה - כמיטב ההטיה הפוליטית של כותביהם). עם זאת, אין להמעיט מערך יחסי הציבור, שעשתה הגרסה המעוותת ב"אקסודוס" למדינת ישראל.

כתוצאה מפוליטיזציה של מלחמת העצמאות, שגירשה מכאן את הבריטים, ושל מערכת החינוך, אין לרוב הישראלים מושג קלוש על מחנות-המעצר באפריקה, שגורשו אליהם משנת 1944 כ-440 "פורשים". ביניהם כמה שלימים היו ראש ממשלה (יצחק שמיר), שרים (יעקב מרידור ומרדכי ציפורי), שופטים (מאיר שמגר) ועורכי-דין מפורסמים. אני מקווה, לפחות, ש"קרתגו" תצליח לשנות משהו בזיכרון ההיסטורי של הישראלים, שיכלול מעתה גם את הפרק ההירואי הזה בתולדות המאבק לגירוש הכובש הבריטי מארץ-ישראל.

קריאות-קרב

הרבה זמן משמשת המלה "הדתה", כקריאת-הקרב של השמאל הישראלי, ונשלפת חדשים לבקרים כשאין לו מה להגיד. בסאגת הבחירות בשנים האחרונות נקראו לדגל עוד כמה קריאות-קרב - "ממלכתיות", "פוליטיזציה", "גזענות", "הסתה", "שינוי", "חורבן המדינה", ובעיקר, "דמוקרטיה", עם דגש חזק על "סוף הדמוקרטיה".

לכל חונטה בעלית הישראלית יש קריאת-קרב חביבה, או כמה, שנועדו לגיבוש עצמי ולהגנה על האינטרסים שחמסה מהציבור, והיא דואגת לקרקרן בעוצמה רבה, בעיקר, בעת שינוי, המאיים על אחיזתה בקרנות המזבח. כך, כל שינוי כזה מביא, לדעת החונטות, במהירות ל"סוף הדמוקרטיה" ואף ל"חורבן המדינה"; ולכן, מותר להמריד נגדו ואף רצוי.

לפני הבחירות האחרונות איימו אהוד ברק ואחרים, כי אם תוקם ממשלת ימין, ייצאו מיליון אזרחים לרחובות. בינתיים, ממשלת הימין קורמת עור, גידים והסכמים קואליציוניים, ורק כמה עשרות מסיתים, תמהונים ומוסתים מתגודדים על הגשרים. כנראה, מנעו מזג-האוויר הסוער, המונדיאל והסופגניות עד כה את יציאת ההמונים מבתיהם. גם זעקות השבר של ראשי החונטות ושל דובריהן במערכות העיתונים, הרדיו והטלוויזיה לא עוררו אותם לצאת, ולא ימנעו את הקמת הממשלה בראשות בנימין נתניהו. וזה באמת סוף הדמוקרטיה, שהרי בממשלה לא יישבו הנאורים, יפי-הנפש ובני האור, אלא נציגיהם נמוכי-המצח, הפנאטיים והמשיחיסטיים של רוב תושבי מדינת ישראל ושל העם היהודי היושב בציון. וכפי שאמר רם בן-ברק, המומחה הידוע לאזרחות ולמשפט, ממתי רוב מחליט?!

תובע

נפתלי בנט, שמעל בהבטחותיו לבוחריו, והקים את ממשלה עם יהיר לפיד ועם רע"ם, הוא קצין קרבי מאוד, שאפילו נפילה כה חזקה, כפי שחווה בשנה וחצי האחרונות, לא תרוקן לחלוטין את רוח הקרב שלו. לכן, הוא משקיע את כספו בתביעות נגד מי שהוא מגדיר כמשמיציו - אלה, שפרסמו את האמת המרה על מעשיו הנתעבים כראש ממשלה, וביניהם בניית פורט בנט, מבצרו ברעננה, על חשבוננו.

בנט הצליח כבר לכופף שניים-שלושה, אך בתביעותיו הוא מגלה את אופיו הפחדני. הוא לא יעז לתבוע את אילה חסון, שחשיפותיה על פורט בנט הרעידו את אמות הספים. מתוך הערכה רבה לאישיותו הדלילה של בנט, אני מקווה, שאחד מנתבעיו יעמוד איתן, וינהל נגדו משפט דיבה כהלכתו על כל תויו ודקדוקיו, שייחשפו בו מעללי בנט לפני בחירתו לראש ממשלה ובמהלך כהונתו. הגיע הזמן להציג את ראש הממשלה הכושל בנט לא רק כמי שהונה את בוחריו, אלא לבדוק לעומק כיצד הגיע למעמדו. נראה גם בעין בלתי-מזוינת, כי בתיבת פנדורה, הנושאת את שמו של בנט, מוסתרים כמה שלדים. ראוי, שמישהו יאזור אומץ לפתוח אותה, ולחשוף את תכולתה.

אופוזיציה במדים

במדינה נורמלית, שמגדירה את עצמה כדמוקרטיה, הדלפה של שיחה בארבע עיניים בין ראש הממשלה לבין הרמטכ"ל הייתה מניבה פיטורים מיידיים של הקצין. במדינה נורמלית ראש ממשלת מעבר לא היה מעז לספר, שהסית גנרל במשרדי המטכ"ל נגד הממשלה הנבחרת. על פחות מזה פוטרו גנרלים מצטיינים בארצות-הברית. אבל אצלנו זו ארץ האפשרויות הבלתי-מוגבלות גם לגנרלים וגם לבור ועם-הארץ, שהתמחה בזריקת רימוני-עשן בהצלבה.

השבועות האחרונים עושים נזק חמור ובלתי הפיך לתדמית צבאנו כצבא העם, וצר לי, שאביב כוכבי, הרמטכ"ל, אינו מבין זאת. מה שאירע תומך בטענה, כי צמרת צה"ל מנווטת אותו לקו פוליטי אופוזיציוני לממשלה הנבחרת - קו, שאפיין, לדעתי, את הגנרלים ואת מערכת הביטחון שלנו מאז מהפך 1977.

תאריך:  28/12/2022   |   עודכן:  28/12/2022
אביתר בן-צדף
+ח"כ שיקלי ימונה לשר התפוצות והשוויון החברתי
23:39 28/12/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, החליט למנות את ח״כ עמיחי שיקלי לשר התפוצות והשוויון החברתי. שיקלי היה המורד הראשון במפלגת הימין החדש, וסרב להצטרף לקואליציה שהרכיב נפתלי בנט מן הרגע הראשון שלה.
[צילום: דוברות הליכוד]
+עידית סילמן תמונה לשרה להגנת הסביבה
22:15 28/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברת הכנסת שהייתה ממורדי הימין החדש וחלק מרכזי בהפלת הקואליציה התבשרה הערב שתהיה חברה בממשלת נתניהו  ▪ 
סילמן ונתניהו, הערב במצודת זאב [צילום: דוברות הליכוד]
+ח"כ רגב: מודה לנתניהו על שאחזור למשרד התחבורה שאותו ביקשתי
21:49 28/12/22  |  איציק וולף
ח"כ מירי רגב, הצפויה להתמנות מחר מחדש לתפקיד שרת התחבורה שבו כיהנה בעבר, אמרה כי היא מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון לחזור למשרד שאותו ביקשה, "משרד שמשפיע באופן יומיומי על אזרחי מדינת ישראל כולם, משרד עם אתגרים תחבורתיים מורכבים המחייבים את המשך הרפורמות אותן התחלתי. וכן להמשיך את חברותי בקבינט המדיני בטחוני", כלשונה.
+ח"כ אקוניס ימונה לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה
20:58 28/12/22  |  איציק וולף
ח״כ אופיר אקוניס ימונה מחר לתפקיד שר החדשנות, מדע וטכנולוגיה. ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הודיע לו על כך בפגישתם במצודת זאב בתל אביב.
+נתניהו הודיע: מירי רגב - שרת התחבורה
20:57 28/12/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, החליט למנות את ח״כ מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה. רגב כיהנה בעבר כשרת התחבורה.
נתניהו ורגב, הערב [צילום: דוברות הליכוד]
+שר התקשורת המיועד קרעי: ממחר - ממשלה יהודית יותר
20:40 28/12/22  |  איציק וולף
ח"כ שלמה קרעי הצפוי להתמנות מחר לשר התקשורת הודה לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, על האמון.

"תודה לאל על כל הטוב. הערב הודיע לי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות אותי לשר התקשורת. אני מודה לו על האמון הרב, למשפחתי היקרה ולציבור הרחב שתמך בי לאורך הדרך, ומבטיח לשרת אתכם נאמנה ברוח הערכים שלנו. ממחר, ממשלה טובה יותר, יהודית יותר, חברתית יותר, למענכם", אמר.
+ח"כ קרעי ימונה לשר התקשורת; ח"כ דיכטר - לשר החקלאות
19:52 28/12/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, החליט למנות את ח״כ שלמה קרעי לתפקיד שר התקשורת ואת ח"כ אבי דיכטר לתפקיד שר החקלאות. השניים קיבלו את ההודעה מפיו של נתניהו במצודת זאב בתל אביב.
ח"כ קרעי ונתניהו, הערב [צילום: דוברות הליכוד]
+חמאס: ההתנגדות להתנחלויות תתרחב ותחריף
19:46 28/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, התייחס לממשלת נתניהו החדשה  ▪  דוברו של אבו מאזן: הקווים המנחים של ממשלת נתניהו - הסלמה מסוכנת שיהיו לה השלכות
הנייה. מאיים ב"שיטות חדשות" [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+סולברג לא יישב בהרכב שידון במינוי דרעי לשר
18:49 28/12/22  |  עידן יוסף
השופט נעם סולברג לא יישב בהרכב המורחב בבג"ץ שידון בשאלה אם אריה דרעי יכול להיות שר. הסיבה: יוצא לחודש שבתון. סולברג אף מונה אתמול ליושב-ראש וועדת הבחירות. מי שיחליף אותו הוא השופט חאלד כבוב, וזאת לאור העובדה שגם השופטת שטייניץ מנועה לדון בעתירה (חדשות 13).
+מסתמן: שלמה קרעי ימונה לשר התקשורת
18:19 28/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ שלמה קרעי ימונה ככל הנראה לשר התקשורת (ישראל היום), למרות מקומו הגבוה ברשימה. קרעי רצה לקבל את תיק הכלכלה ונכזב.
+אלי כהן עשוי להתמנות לשר החוץ
17:19 28/12/22  |  עידן יוסף
ההצעה המעודכנת של נתניהו: אלי כהן שר חוץ, ישראל כ"ץ שר כלכלי בכיר. יתחלפו באמצע הכהונה (חדשות 12).
+יולי אדלשטיין ימונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון
16:45 28/12/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש עם ח״כ יולי אדלשטיין והודיע לו כי בכוונתו להביא לאישור סיעת הליכוד את מינויו ליו״ר ועדת החוץ והביטחון. אדלשטיין, שבעבר היה יו"ר הכנסת ושר, שונמך לנוכח המיקום שלו ברשימת הליכוד. הוא יחליף את יו"ר הוועדה הזמנית בראשות יואב גלנט. אדלשטיין אמר לנתניהו: "לא אתה נתת לי את תפקיד יו״ר ועדת חוץ וביטחון, אתמודד עליו בכנסת".
+יואב קיש ימונה לשר החינוך והשר המקשר
16:18 28/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קיש יקבל את התפקיד לאחר שאי כהן ומירי רגב סירבו לכהן בו  ▪  ישמש גם כשר המקשר בין הממשלה לכנסת  ▪  עוד מינויים: יואב גלנט יהיה שר הביטחון, יריב לוין שר המשפטים וחיים כץ יהיה שר התיירות
נתניהו ויואב קיש
+דיון מחשש לפריצת מפגינים לכנסת בזמן ההשבעה
16:06 28/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
וואלה: יו״ר הכנסת יריב לוין העלה בפני צמרת המשטרה את החשש מ״אירוע קפיטול 2״ של פריצת מתנגדי הממשלה למשכן הכנסת או חסימת דרכי הגישה לבניין ביום ההשבעה מחר
יריב לוין [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בג"ץ סירב לעכב את מימוש "חוק בן-גביר"
15:53 28/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית הורה לבן-גביר, הכנסת ומיארה להשיב בתוך ארבעה שבועות על עתירת התנועה לאיכות השלטון, ודחה את בקשתה לצו ביניים נגד מימוש התיקון לפקודת המשטרה
בן-גביר. המשטרה כפופה לשר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+אמסלם צעק על נתניהו: "אתה לא תפריע לי, תיתן לי לדבר"
14:30 28/12/22  |  עידן יוסף
ישיבה סוערת בליכוד. דוד אמסלם ודוד ביטן צעקו על יואב קיש: "מי אתה? אתה חושב שפה זה הוועדה המסדרת? שב בשקט. דני דנון: "חוצפה שלא כינסתם את הסיעה עד עכשיו, לא מקובל עליי שעשו מה שרוצים בהסכמים". אמסלם צעק על נתניהו: "אתה לא תפריע לי, תיתן לי לדבר. אתה והוא (לוין) לא תעשו מה שאתם רוצים" (כאן חדשות).

בכיר בליכוד אמר ליובל קרני מערוץ כנסת: ״נתניהו היה המום ונבוך מההתנהגות והצעקות של אמסלם עליו בישיבת הסיעה״.
+ארגון נשות הכותל הודיע שלא יציית לתקנות התפילה
14:24 28/12/22  |  עידן יוסף
ארגון נשות הכותל זועם על ההסכם הקואליציוני במסגרתו תיאסר פעילותו בכותל המערבי, והודיע כי לא יציית לתקנות.

בהודעת הארגון נמסר: "אנחנו זועמות על-כניעת ראש הממשלה המיועד לדרישת יהדות התורה ומכירת הכותל לפלג קיצוני חרדי צר. ההסכם, במסגרתו בכותל המערבי יהיה ניתן להתפלל לפי הוראת הרבנות הראשית בלבד ותפילת נשות הכותל תיאסר - הוא אות קלון על מצחה של ממשלת ישראל החדשה. פירוק העם היהודי והדרת מיליונים מהכותל רשומים היום על שמו של נתניהו. אותו נתניהו שעל שמו חתום מתווה הכותל".
+סיעת הליכוד: אמיר אוחנה - יו"ר הכנסת; אופיר כץ - יו"ר הקואליציה
12:35 28/12/22  |  מירב ארד
סיעת הליכוד הצביעה פה אחד על מינויים של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת וח"כ אופיר כ"ץ לתפקיד יו"ר הקואליציה. דני דנון החליט שלא להתמודד מול אוחנה. ח"כ אופיר כ"ץ ישמש בתפקיד יו"ר הקואליציה.
+קווי היסוד של הממשלה: שמירה על הסטטוס-קוו ופיתוח ההתיישבות
12:33 28/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הממשלה החדשה מבטיחה: "נשמור על צביונה היהודי של המדינה, נפתח את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל, נאזן בין הרשויות ונקדם תוכנית להתמודדות עם יוקר המחיה"  ▪  דרעי הכריז על רשימת התפקידים בממשלה ובכנסת מטעם תנועת ש״ס
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ההסכמים הקואליציונים מוגשים בשעה זו לכנסת
11:20 28/12/22  |  מירב ארד
כלל ההסכמים הקואליציונים מוגשים בשעה זו לכנסת, כך נמסר ממפלגת הליכוד.
+סיעות הליכוד ועוצמה יהודית חתמו על ההסכמים הקואליציונים
11:16 28/12/22  |  מירב ארד

+הקואליציה התחייבה להגדיל את היישוב היהודי בחברון
10:45 28/12/22  |  עידן יוסף
סעיף חברון: בהסכם שנחתם עם הציונות הדתית מופיע סעיף בו מתחייבת הקואליציה להגדיל את היישוב היהודי בחברון. הסעיף מגיע כתגובה לביקורת משמאל על תושבי היישוב וקריית ארבע (כאן חדשות).
+אוחנה יקבל חופש הצבעה בנושאים להט"ביים
10:44 28/12/22  |  עידן יוסף
בסביבת נתניהו עדיין ממתינים לתשובה סופית מאוחנה על תפקיד יו״ר הכנסת. אוחנה אמר לנתניהו שהוא מעדיף תפקידים ביצועיים ובראשם את תיק החוץ. בין היתר עלתה אפשרות שאוחנה יקבל את תיק המשפטים ולוין ישאר יו״ר הכנסת, הצעה שנתניהו שולל על הסף. במהלך היום גם נבדקה האפשרות שאוחנה יהיה ברוטציה בתיק החוץ, גם זה ירד מהפרק (חדשות 12).
+חצי נקודת זיכוי במס הכנסה להורים עובדים עבור כל ילד
10:42 28/12/22  |  עידן יוסף
הרפורמות המשפטיות יהיו בראש סדר העדיפות של הממשלה ויקדימו כל חקיקה אחרת. הרפורמות יכללו את פסקת ההתגברות, וחוק יסוד החקיקה. בנוסף הממשלה החדשה מבטיחה עוד חצי נקודת זיכוי במס הכנסה להורים עובדים עבור כל ילד ותקדם חינוך חינם עד גיל 3.
+הליכוד: אין כספים קואליציוניים בהסכמים
10:19 28/12/22  |  מירב ארד
מפלגת הליכוד הודיעה כי לראשונה מזה שנים - אין כספים קואליציוניים בהסכמים.
+ההפטרה לפרשת "ויגש" (ג')
09:00 28/12/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
בימינו אנו כשבתוכנו מתרחשת מציאות רוויית ביטויי בוטות לשון קשה וגסת רוח, החובטת בנפש האומה היהודית בגילויי השנאה של מחנה אחד במשנהו, מן הראוי שנחבק בחום את הכמיהה הפועמת בהפטרת השבוע להתקרבות ולהיות עץ אחד
חזון העצים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+נתת להם גפרורים והם ישרפו את המדינה
08:38 28/12/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
יש לנו עסק עם פאנאטים, כמו האייטולות, כמו דיקטטורים, כמו קוריאה הצפונית  ▪  הם עלולים לפעול כשוליית הקוסם, תמות נפשי עם פלישתים, והם יעשו נזק עצום בהר-הבית ובשטחים
מעוז וגולדקנופף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צל"שים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אביתר בן-צדף
28/12/22 14:00
2
שטורם אברהם
2/01/23 08:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
ההפטרה לפרשת "וַיִּגַּשׁ" היא מספר יחזקאל פרק ל"ז ונושאת את השם "חֲזוֹן הָעֵצִים". בימים אלו של פיצול מכאיב רוויי עוינות, המלווה באלימות מילולית קשה, יש משמעות מיוחדת לקריאת ההפטרה מספר יחזקאל, בה נדרש הנביא על-ידי בורא עולם לקחת את העץ, המסמל את ממלכת ישראל, ואת העץ, המסמל את ממלכת יהודה - "וְקָרֵב אוֹתָם אֶחָד אֶל אֶחָד לְעֵץ אֶחָד" (שם, פסוק י"ז) וכל זאת למען מטרה אחת "וְהָיוּ אֶחָד בְּיָדִי" (שם, פסוק י"ט) לא עוד מחנות עוינים גדושי שנאה ובוטות לשון - אלא עם אחד מאוחד.
על פניו מסתמנת האסטרטגיה של בנימין נתניהו: הוא יטען בפני שותפיו הקיצוניים שהוא מנוע מלקיים את ההסכם הקואליציוני: הרמטכ"ל מסמן קווים אדומים, המפכ"ל לא ישתף פעולה, ביידן יפסיק את הסיוע, יתבעו אותנו בהאג, סעודיה לא תחתום על שלום, הציבור לא יסבול אפליות, חברות הייטק יעזבו, בגצ יתערב, היועצים המשפטיים לא יתנו, יקום מרד של בכירים בליכוד, ומה לא - אז הוא יהיה מנוע מלהפלות להט"בים, לתת סמכויות ביו"ש וכו'.
28/12/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
סיעת הציונות הדתית מממשת את הבטחת הבחירות ומגישה הצעת חוק שתאפשר את השהיית ההליכים המשפטיים כנגד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. על-פי המוצע, יתוקן חוק חסינות חברי הכנסת כך שיחזור לנוסחו המקורי, קודם השינוי שנערך בשנת 2005, ולפיו חבר הכנסת לא יועמד לדין פלילי בשל אשמה שנעברה בזמן היותו חבר הכנסת או לפני שהיה לחבר הכנסת, אלא לאחר שניטלה ממנו החסינות לגבי האשמה הנדונה.
27/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בסביבת נתניהו אומרים (יום ג', 27.12.22) כי טרם התקבלו החלטות על מינויים. זאת לאחר דיווחים שונים באשר לתפקידים המסתמנים בקרב חברי הכנסת של הליכוד.
27/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, לא יתמודד לכהונה נוספת בבחירות שיתקיימו בחודש יוני הקרוב. חימי הודיע על כך (27.12.22) לחברי מועצת הלשכה ועובדיה.
27/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי  
77 שופטים בדימוס נגד מהלכיה המתוכננים של הממשלה  /  איתמר לוין
מפלגת נעם סימנה 'שמאלנים' במשרד המשפטים  /  איציק וולף
בג"ץ: לנמק מדוע לא יבוטל חוק דרעי  /  איתמר לוין
ביבי הוא החור  /  דן מרגלית
בן-גביר בגוב האריות   /  רפי לאופרט
במבחן התוצאה  /  יוסי אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il