|   15:07:40
  ירון זליכה  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
הדולר לא התרשם, אפשר לעבור לאגדה אחרת [צילום: מארק לניהן, AP]

אולי מספיק עם הפייק ניוז?

הרפורמה המוצעת קיצונית ולא מאוזנת אך איני מוכן לקבל את תרבות ההפחדות, האיומים והשקרים שיטות אלה לא יכולות לשמש ככלים לגיטימיים במאבק דמוקרטי פוליטי
05/03/2023  |   ירון זליכה   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

בשבועות האחרונים נחשף הציבור לסדרה ארוכה של הפחדות ואיומים אשר במקרה הטוב ניתן לתארם כמופרזים עד מאוד ובמקרה הרע כשקרים ופיברוקים והכול על-רקע הרפורמה המשפטית שמציעה הממשלה.

אקדים ואומר כי גם לי יש השגות על הרפורמה המשפטית. הגם שאני תומך ברפורמה משפטית משמעותית אני סבור כי הרפורמה המוצעת קיצונית ולא מאוזנת. יתר על כן, על-רקע השסע המסוכן ההולך ונוצר בעם ישנה חשיבות עליונה לחתור לפשרה שתגבש מאחוריה הסכמה לאומית רחבה. הבעתי את עמדתי בפירוט והרחבה כולל הצעות קונקרטיות לתיקונים ברפורמה כך שתהיה מאוזנת במסגרת הופעתי בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. הקלטת הרצאתי בוועדה מופיעה בדף הפייסבוק של המפלגה הכלכלית והקוראים מוזמנים לצפות.

עם זאת, איני מוכן לקבל את תרבות ההפחדות, האיומים והשקרים. שיטות אלה לא יכולות לשמש ככלים לגיטימיים במאבק דמוקרטי פוליטי. שיטות אלה מסוכנות בפני עצמן מאחר שהן מלבות את עמדות שני הצדדים, יוצרות תחושה של התנשאות וזלזול של הצד הנוקט בהן כנגד הצד השני ומנגד גורמות לזעם של שכבות רחבות בציבור שחשות כי מנסים להוליך אותן שולל. לא אוכל במאמר קצר להתייחס לכל השקרים, ההגזמות והאיומים שהופצו אלא מקצתן בלבד אך די בכך כדי להבהיר את כוונתי.

מאיום על דירוג האשראי ועד הדולר המתחזק

הפייק ניוז הראשון שעלה לאוויר עסק בסכנה שדירוג האשראי של הממשלה ירד כפועל יוצא מהרפורמה המשפטית וכתוצאה תעלה הריבית במשק ומשפחות המעמד הבינוני והציבור החלש יפגעו מהתייקרות האשראי. דירוג האשראי של הממשלה הוא אומדן הסיכון שמא לא תפרע את חובותיה בכלל וחובותיה הנקובים במטבע חוץ בפרט. אולם, נטל החוב של הממשלה המגיע לכשישים אחוזים מההכנסה הלאומית הוא נמוך מאוד בהשוואה מערבית. גם תקציב הממשלה מאוזן ואילו מאזן התשלומים נמצא בעודף גדול של היצוא על פני היבוא. במצב זה הסיכון ליכולת הממשלה לעמוד בנטל חובותיה הוא נמוך מאוד ואין הצדקה כלשהי לירידת דירוג האשראי. ואכן, חברת דירוג האשראי פיץ' בישרה לפני כשבוע כי דירוג האשראי של הממשלה נותר על-כנו.

יתרה מזו, לאחר שהרחיבה אודות מכלול גורמי סיכון שונים לרבות השלכות שליליות אפשריות של הרפורמה המשפטית היא סיכמה וקבעה כי תחזית דירוג האשראי לעתיד הנראה לעין יציבה. כלומר, שקלול גורמי הסיכון הפוטנציאליים מצביע על רמת סיכון נמוכה גם בראיה צופה פני עתיד.

והנה, במקום להודות בטעות עדכנו חסידי הפייק ניוז את הטענה והעלו אגדה חלופית מעודכנת. לדבריהם צפויה הייתה ישראל לזכות בעליית של דירוג האשראי אשר נמנעה עקב הרפורמה המשפטית. לא זו בלבד שאגדה זו לא זוכה לתימוכין כלשהם בדוח דירוג האשראי אלא שגם הדוח הקודם העיד על תחזית יציבה. על-פי רוב, להעלאת דירוג האשראי קודמת תחזית חיובית של הדירוג. יתר על כן, חברות דירוג האשראי הורידו את תחזית הצמיחה לנפש של המשק הישראלי לרמה כמעט אפסית כבר בימי כהונתה של הממשלה הקודמת. גם תקציב הממשלה הנוכחית שאמנם הוא אחראי ברמות ההוצאה והגירעון (ולכן מקרין לחיוב על יציבות דירוג האשראי) נסוג מכל מחויבויות הפוליטיקאים לרפורמות שיפחיתו את יוקר המחיה. לא הפחתות מכסים. לא ביטול מכסות יבוא. לא פירוק של מונופולים מקומיים ושל יבואנים בלעדיים. לא אכיפה של חוקי התחרות. כלום ושום דבר. בתנאים אלה לא צפוי שיפור בשיעור הצמיחה הנמוך הצפוי לנו השנה ולכן לא צפויה הפחתה משמעותית נוספת בחוב הממשלתי ומכאן אין אפשרות לשיפור נוסף בדירוג האשראי.

לאחר שהאגדה על הפחתת דירוג האשראי והאגדה החלופית של הפסד שיפור דירוג האשראי לא צלחו עלתה האגדה על בריחת ההון בניסיון שקוף ללבות את פחדי הציבור כך שהוא עצמו יתחיל להבריח הון לחו"ל. ובכן, שער הדולר שהגיע סמוך לבחירות לשער של 3.58 עלה נכון לכתיבת שורות אלה ל-3.66. עליה קלה בלבד. אכן כספים יוצאים אך הם יוצאים עקב עליית הריבית בארה"ב והיווצרות פער ריביות בנינו לבין ארה"ב שהגדיל את האטרקטיביות של פיקדונות ואגרות חוב דולריות על פני השקל. גם רמת הסיכון הגבוהה בשוקי המניות הסיטה כספים אל עבר הדולר המשמש כמכשיר גידור בתנאי אי-וודאות. מנגד, גם נכנסו כספים לא מעטים לישראל על-רקע העודף הנמשך ביצוא על פני היבוא. התוצאה של שתי תנועות הון אלה היא היחלשות מאוד קטנה של השקל אל מול הדולר. האגדות על הברחות כספים עקב הרפורמה הן אם כן פייק. נכון יותר לומר כי חברות שהגדילו השקעתן בדולר עקב שינויי הריבית מנסות לתלות את הסטת הפיקדונות ברפורמה.

כעת, לאחר שהדולר לא התרשם ממפיצי הפייק ניוז עברו מפיצי הפייק ניוז לאגדה חלופית. לדבריהם אנו מפסידים תנועת השקעות זרות אשר לא נוכל להוכיח אותה כיוון שלעולם לא נדע מה הפסדנו. להפריך דבר שלא התקיים הוא יותר קשה ולכן מקווים חסידי הפייק ניוז כי אגדה זו תתפשט טוב יותר. אולם, הם שוב מנסים להטעות את הציבור. מה שמניע את עיקר ההשקעות הזרות במשק הישראלי הוא מנוע היזמים האדיר שמוציאות 8200 והיחידות הטכנולוגיות האחרות בצבא. עוד מנוע חשוב הוא מרכזי הפיתוח של חברות ההייטק הישראליות והזרות הפועלות בישראל ונשענות על ארבע מאות אלף עובדי ההייטק שלנו. אין שום אינדיקציה להעברת מרכז פיתוח וגם אין שום אינדיקציה לסגירת 8200. כל עוד ארבע מאות אלף עובדי ההייטק יישארו בישראל אזי אין כל סכנה להמשך ההשקעות הזרות במשק.

למען האמת, חסידי הפייק ניוז שכחו כי קיים איום חמור בהרבה על צעירי ישראל והוא סכנת יוקר המחיה. אולם, דומה כי מתנגדי הרפורמה לא מוטרדים במיוחד מיוקר המחיה. לראיה, ממשלת ההון שלטון של לפיד ובנט - שנכשלה כשלון רבתי במלחמה באינפלציה ויצרה טירוף של עליה בת עשרים אחוזים במחירי הדיור בשנה אחת - לא זכתה לביקורת כלשהי על כישלונה הכלכלי. לצערי, הייתי אולי הכלכלן היחיד שתקף את הממשלה הכושלת ההיא, כמו גם תוקף ללא משוא פנים גם את התקציב שהגיש שר האוצר סמוטריץ' כעת. נראה כי בעיית יוקר המחיה מטרידה בעיקר אותי והתוצאה היא שהפוליטיקאים משני הצדדים הצליחו לטאטא את הבעיה הצידה הן על חשבון תומכי הרפורמה המשפטית והן על חשבון מתנגדיה.

אגדה אורבנית נוספת שעלתה היא אגדת תשלום המיסים. כביכול, תומכי מחנה השמאל משלמים את רוב המיסים ואילו מחנה הימין לרבות חרדים ומזרחיים בעלי הכנסה נמוכה ולכן הם כביכול כמעט שאינם משלמים מיסים. על-רקע זה נשמעה הקריאה כי על מתנגדי הרפורמה המשפטית להפסיק לשלם מיסים כדי ללמד לקח את תומכי הרפורמה המשפטית ולכפות עליהם את רצונם. לא אתייחס למרכיב הגזעני של האגדה הזו וגם לא למרכיב הלא דמוקרטי הטמון במצדדיה. הם ברורים לדעתי מאליהם. אתייחס רק במישור העובדתי.

ראשית, אומנם משקלם של בעלי ההכנסות הגבוהות במחנה השמאל עולה משמעותית על משקלם במחנה הימין והם אכן אחראים לחלק לא פרופורציונלי בתשלומי מס הכנסה. אולם, מרבית הכנסות הממשלה נובעים ממסים עקיפים דוגמת מע"מ, מס על הדלק, מכסים וכיוצ"ב וכן מהכנסות הממשלה על קרקעות ועל דיור. למעשה, לאורך השנים הצטיינה ישראל בשיא מערבי במשקל המיסים העקיפים. הבעיה המרכזית עם מיסים עקיפים היא ששיעורם מההכנסה הולך ופוחת ככל שההכנסה עולה. במילים אחרות, בעלי ההכנסה הגבוהה משלמים יותר מס הכנסה אך משלמים שיעור מופחת של מיסים עקיפים מהכנסתם. בעלי ההכנסות הנמוכות משלמים שיעור הולך וגדל של מיסים עקיפים מתוך הכנסתם ככל שהכנסתם נמוכה יותר. שנית, אומנם רוב בעלי ההון ומנהלי החברות הגדולות נמצאים במחנה השמאל. אולם, נטל המס על בעלי הון ועל חברות גדולות בישראל הוא נמוך מאוד. למעשה, חוסר השוויון בין המיסים הגבוהים המוטלים על עסקים קטנים לבין המיסים הנמוכים המוטלים על חברות גדולות הוא אחת הבעיות החמורות במשק. שלישית, מי שלא ישלם מיסים מסתכן בכך שרשות המיסים תעקל לו את חשבון הבנק. אני יכול להמשיך אך נדמה לי כי התמונה הובהרה דיה.

לרפורמה המשפטית יכולות להיות השלכות שליליות אם היא תהיה לא מאוזנת ויכולות להיות לה השלכות חיוביות אם היא תתבצע בשום שכל ובאחריות. יתרה מזו, השסע החברתי מחייב פשרות וגיבוש הסכמות לאומיות רחבות. הפצה סדרתית של שקרים, איומים ואגדות אינה מסייעת והיא תורמת להעמקת השסע החברתי ומאיימת על הלכידות החברתית ותחושת האחווה בעם. אני מכבד את מתנגדי הרפורמה, מעריך את דעתם וסבור כי חובתם להשמיע אותה, להתווכח ולהפגין (ללא אלימות). אולם המטרה אינה מקדשת את האמצעים.

* פרופ' ירון זליכה הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ולשעבר החשב הכללי של מדינת ישראל.
תאריך:  05/03/2023   |   עודכן:  05/03/2023
ירון זליכה
+שנאה יוקדת בקרב אלו שמפעילים את היגיון
08:03 06/03/23  |  מוטי פלד   |   לרשימה המלאה
בבקשה מכם, הפסיקו לאיים, הפסיקו לשנוא, הפסיקו עם השקרים ובעיקר הרחיקו את הילדים ממוקדי השנאה. מדינת ישראל צמחה לתפארת במיוחד כאשר הימין היה בשלטון. הסכמי שלום היו רק בזמן שלטון הימין, למעט ההסכם עם ירדן שבמקרה זה, אנחנו נתנו ונתנו ונותנים עד היום אבל חוץ משנאה והסתה לא מקבלים שום דבר מועיל בתמורה
"ללא תכלית וללא חשיבה עצמאית" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הרמטכ"ל מודאג מהתפשטות הסרבנות בצבא
22:46 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי שוחח עם נתניהו ועם גלנט ברקע החשש מהתפשטות התופעה  ▪  אלפי אנשי מילואים חתמו על עצומה נגדית הקוראת להשאיר את צה"ל מחוץ למשחק הפוליטי
הלוי. נגד השימוש במילה אנרכיסטים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+לפיד: חוקה תמורת עצירת החקיקה המשפטית
22:16 05/03/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד במליאת הכנסת: "ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה? בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה".
+דרשוביץ: אין להרחיב סמכות שיפוטית לסוגיות כמו הדחת ראש ממשלה
21:19 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשפטן אלן דרשוביץ אומר כי "זוהי סוגיה פוליטית ולא משפטית"  ▪  הלשכה המשפטית של הכנסת על חוק הנבצרות: יש לבחון האם אין מקום לאפשר ביקורת שיפוטית במקרים בהם נדרשת הכרזה בשל נבצרות "אובייקטיבית" או מקרים בהם יתעורר חשש לניצול לרעה של הסמכות על הכרזה מעין זו
הפרופסור אלן דרשוביץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בלומברג: הרפורמה תוליך לאסון כלכלי וביטחוני
18:23 05/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, תומך בולט של ישראל ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם, מזהיר מפני בריחת משקיעים ופגיעה בברית עם ארה"ב; קורא לאמץ את מתווה הרצוג
בלומברג. התערבות ראשונה מסוגה [צילום: ג'וליה ניקהינסון, AP]
+אל-על מתקשה באיוש טיסת ראש הממשלה
16:31 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרת התחבורה הודיעה כי תפתח את מכרז טיסות ראש הממשלה גם לישראייר ולארקיע  ▪  גורמים בכירים במשרד התחבורה מאיימים: אל-על חיה על הלוואות ממשלתיות וערבויות מדינה מאיפה יש להם את החוצפה? שראש הממשלה יורה לבטל להם ערבויות מדינה
"אפשר לדרוש פירעון מיידי אם הם עושים בכוונה" [צילום: משה שי, פלאש 90]
+ח"כ רוטמן על הרפורמה: "בחרתי את הגרסה העדינה כדי שלא תגידו שאני קיצוני"
15:48 05/03/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן על הרפורמה המשפטית: "הרפורמה הזו לא מרחיקת לכת בכלל, היא עדינה מאוד. בחרתי את הגרסא העדינה כדי שלא תגידו שאני קיצוני, לקחתי בדיוק מילה במילה את מה שהצביעו בעדו בעבר חברי הכנסת, סער, שאשא-ביטון, כהנא והשכל".
+לפיד: "נתניהו, תפסיק לקרוע את עם ישראל, תעצרו את החקיקה ונלך להידברות"
13:18 05/03/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד יוצא נגד דבריו של רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "בנימין נתניהו הצביע בעד ההתנתקות, הליכוד ביצע את ההתנתקות. הנסיון להסית נגד הפטריוטים הישראלים המופלאים המובילים את המחאה לא יצליח. נתניהו, תפסיק לקרוע את עם ישראל, תעצרו את החקיקה ונלך להידברות."
+סער: "ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי; אז - שלא יעבדו עליכם"
13:13 05/03/23  |  מירב ארד
השר לשעבר, ח"כ גדעון סער מגיב לקריאה של לוין ורוטמן להידברות ללא תנאים מוקדמים: "למה ספין ״הדברות ביום שלישי?״. היום בועדת החוקה הצביעו על פסקת ההתגברות וסירוס הביקורת השיפוטית. המשך היום: דיונים בחוקי דרעי2 ונבצרות. הלילה תיקון תקנון הכנסת בענין הועדה לבחירת שופטים. מחר הכנסת תצא לפגרת חג הפורים. ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי. אז - שלא יעבדו עליכם!"
+"נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים"
12:14 05/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שרי האוצר והמשפטים, ויו"ר ועדת החוקה, התייחסו בהודעה ליוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק, לשיח על הרפורמה המשפטית ללא תנאים מוקדמים: "קוראים לגורמים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה"  ▪  נתניהו קרא בישיבת הממשלה: אנחנו מחויבים להקשבה אמיתית"  ▪  גנץ בתגובה: "די עם הספינים"  ▪  יש עתיד: "שקר ההדברות"
רוטמן ולוין בכנסת. "להתייצב בבית הנשיא" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+איזנקוט: "מוכרחים לשמור על צה"ל מחוץ למאבק"
11:35 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל"  ▪  כמעט כל הטייסים בטייסת 69 של חיל-האוויר, המשמשת את ישראל לתקיפה ביעדים מרוחקים, הודיעו כי יתייצבו רק לפעילות מבצעית ולא לאימונים - במחאה על קידום הרפורמה המשפטית
הטייסים הודיעו - את המילואים נעשה מול משרדי הממשלה [צילום: דו"צ]
+בקשת הרביזיה נדחתה, פסקת ההתגברות אושרה לקריאה ראשונה
11:26 05/03/23  |  איציק וולף
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דחתה (יום א', 5.3.23) את בקשת הרביזיה, והצעת חוק יסוד: השפיטה- ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות אושרה לקריאה ראשונה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולי מספיק עם הפייק ניוז?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גוגו
10/03/23 14:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ממשלת נתניהו מובילה את ישראל לאסון כלכלי וביטחוני בשל הרפורמה המשפטית. כך אומר (5.3.23) ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, במאמר בניו-יורק טיימס.
05/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בחברת התעופה אל-על מתקשים לאייש בטייסים ובדיילים את הטיסה המתוכננת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהמשך השבוע לרומא שבאיטליה. בחברה טוענים כי שבע טיסות נותרו פתוחות בשלב זה, וללא איוש, וכי מדובר בתהליך שאורך זמן. אולם בסביבת ראש הממשלה חוששים שמדובר בצעד מחאה נוסף נגד חקיקת הרפורמה המשפטית.
05/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום א', 5.2.23) בישיבת הממשלה לקריאה להידברות בנושא הרפורמה במערכת המשפט, ואמר: "שמונה שבועות אנחנו קוראים להם להידברות. אנחנו כן מביאים את הרפורמה להכרעת הכנסת. אנחנו מחויבים להקשבה אמיתית". נתניהו הוסיף: "אני קורא לאלה באופוזיציה לקום ולעשות מעשה. לבוא ולעשות דבר פשוט, להביא את החלופות שלהם בניסיון להגיע להסכמות. אני משוכנע שעם רצון טוב הדבר אפשרי אפילו תוך ימים".
05/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט התייחס (יום א', 5.3.23) להודעת משרתי המילואים בטייסת 69: "אני מבין את כאבכם הגדול, אבל בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק."
05/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, קובע כי הצעת החוק שתעלה היום לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה ואשר צפויה לאפשר לפוליטיקאים לקבל תרומות למימון הוצאות משפטיות והוצאות רפואיות היא "פתח של ממש לשחיתות שלטונית".
05/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il