|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
בלומברג. התערבות ראשונה מסוגה [צילום: ג'וליה ניקהינסון, AP]

בלומברג: הרפורמה תוליך לאסון כלכלי וביטחוני

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, תומך בולט של ישראל ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם, מזהיר מפני בריחת משקיעים ופגיעה בברית עם ארה"ב; קורא לאמץ את מתווה הרצוג
05/03/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ממשלת נתניהו מובילה את ישראל לאסון כלכלי וביטחוני בשל הרפורמה המשפטית. כך אומר (5.3.23) ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, במאמר בניו-יורק טיימס.

בלומברג היהודי הוא המייסד והבעלים של חברת החדשות והמידע הפיננסי הנושאת את שמו, היה ראש עיריית ניו-יורק בשנים 2014-2002 (ושיקם אותה לאחר פיגועי 9/11) והוא מידידיה הנאמנים ביותר של ישראל בצמרת הפוליטית האמריקנית. בלומברג מדורג בעשירייה השנייה של עשירי העולם, עם הון ברוטו של 82 מיליארד דולר ושווי נטו של 55 מיליארד דולר; הוא גם אחד הנדבנים הגדולים בעולם, עם תרומות של 8.5 מיליארד דולר עד כה.

בלומברג פותח את מאמרו בציון העובדה, שבמשך יותר משני עשורים של חיים ציבוריים, הוא תמך בהתמדה בישראל ובתושביה - הן במילים והן במעשים, כאשר בין היתר הקים בארץ מתקנים רפואיים וחינוכיים. "מעולם לא התערבתי בפוליטיקה הפנימית ולא מתחתי ביקורת על יוזמות ממשלתיות. אבל אהבתי לישראל, הכבוד שאני רוחש לתושביה ודאגתי לעתידה מובילים אותי כעת לדבר נגד נסיונה של הממשלה לבטל למעשה את הרשות השופטת העצמאית", הוא כותב.

בלומברג טוען, כי ממשלת נתניהו מוליכה לאסון משום שהיא מנסה למעשה ליישם את אמירתו הידועה לשמצה של הנשיא ריצ'רד ניקסון: "אם הנשיא עושה זאת, לא יכול להיות בלתי חוקי. היא שואפת ליטול לעצמה כוח דומה ולסכן את בריתותיה של ישראל עם העולם, את בטחונה במזרח התיכון, את כלכלתה מבית ואת עצם קיומה של הדמוקרטיה - הוא מתריע. בלומברג מציין שכבעלים של חברה בינלאומית בעצמו, הוא אינו מאשים את מי שמוציאים את כספם מישראל ושוקלים מחדש האם להשקיע בה.

בלומברג מסביר, כי חברות ומשקיעים מעניקים ערך עצום למערכת משפטית חזקה ועצמאית, משום שבתי המשפט מגנים עליהם - לא רק מפני פשיעה, אלא גם מפני צעדים ממשלתיים פוגעניים. חשיבות דומה יש להגנה שמעניקים בתי המשפט לזכויות הפרט ולחירויות של העובדים שהם מעסיקים. חברות ומדינות מתחרות על עובדים מוכשרים, שהטובים בהם מתגוררים במדינות בהן יש להם הגנה מפני אפליה. מחויבותה של ישראל להגנות חוקיות אלו מילאה תפקיד חיוני בהפיכתה ל"אומת הסטארט-אפ", המסוגלת להתחרות מול עמק הסיליקון.

בלומברג זוקף לזכותו של בנימין נתניהו את הזינוק המדהים בכלכלתה של ישראל בעשור האחרון - אבל אם לא ישנה כיוון כעת, הוא עלול להרוס התקדמות זו, מזהיר בלומברג. המחיר שעלולה ישראל לשלם יגרום לזה ששילמה בריטניה על הברקזיט ככסף קטן. יצוין, כי המשק הבריטי הוא היחיד בין המשקים הגדולים המצוי בצמיחה שלילית וההערכות הן שהוא איבד תוצר של עשרות מיליארדי ליש"ט בשל הברקזיט.

סכנה אפשרית לעצם קיומה של ישראל

בטחונה של ישראל מבוסס בחלקו על זהות ערכים עם ארה"ב - חרות, שוויון, דמוקרטיה - והללו מצריכים מחויבות לשלטון החוק, כולל מערכת משפט המסוגלת לאכוף אותו, ממשיך בלומברג. אם ישראל תהפוך למדינה כמו-סמכותנית, היא מסתכנת בהחלשת קשריה עם ארה"ב ומדינות חופשיות אחרות. מדובר בסכנה אפשרית לעצם קיומה של ישראל, מזהיר בלומברג, ולפגיעה בקשר העמוק שחשים כלפי מיליוני היהודים בתפוצות.

האיזונים והבלמים שבחוקה האמריקנית הם שאפשרו לה להגן על זכויות היסוד עליהם מבוססת המדינה, ממשיך בלומברג. ארה"ב גם נהנית ממותרות שאינן מנת חלקה של ישראל: שכנות ידידותיות; ככל שישראל תהיה מפולגת יותר מבית, היא תיראה חלשה יותר בעיני אויביה. מדינות המאוימות בידי שכנותיהן זקוקות במיוחד לפשרות פנימיות, ובלומברג מקווה שנתניהו ישכנע את שותפיו לאמץ את המתווה שהציע הנשיא יצחק הרצוג.

בלומברג מזכיר, כי בשנת 2014 אסר מינהל התעופה האזרחית האמריקנית על חברות אמריקניות לטוס לישראל בשל מתקפות טילים של חמאס לעבר נתב"ג. הוא עצמו הגיע ארצה בטיסת אל-על ונתניהו קידם את פניו. "הוא הודה לי על תמיכתי, ואני הודיתי לו על תמיכתה של ישראל בניו-יורק ובארה"ב לאחר מתקפות 9/11. בעלי ברית קרובים הקשורים זה לזה בערכים משותפים ניצבים יחדיו בשעות הצורך - לא רק לתמיכה הדדית, אלא גם להדגיש את המחויבות להגן על ערכים אלו. זו הסיבה שאני מתייצב שוב כעת", מסיים בלומברג.



המאמר המלא של בלומברג בניו-יורק טיימס
תאריך:  05/03/2023   |   עודכן:  05/03/2023
איתמר לוין
+שנאה יוקדת בקרב אלו שמפעילים את היגיון
08:03 06/03/23  |  מוטי פלד   |   לרשימה המלאה
בבקשה מכם, הפסיקו לאיים, הפסיקו לשנוא, הפסיקו עם השקרים ובעיקר הרחיקו את הילדים ממוקדי השנאה. מדינת ישראל צמחה לתפארת במיוחד כאשר הימין היה בשלטון. הסכמי שלום היו רק בזמן שלטון הימין, למעט ההסכם עם ירדן שבמקרה זה, אנחנו נתנו ונתנו ונותנים עד היום אבל חוץ משנאה והסתה לא מקבלים שום דבר מועיל בתמורה
"ללא תכלית וללא חשיבה עצמאית" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הרמטכ"ל מודאג מהתפשטות הסרבנות בצבא
22:46 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי שוחח עם נתניהו ועם גלנט ברקע החשש מהתפשטות התופעה  ▪  אלפי אנשי מילואים חתמו על עצומה נגדית הקוראת להשאיר את צה"ל מחוץ למשחק הפוליטי
הלוי. נגד השימוש במילה אנרכיסטים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+לפיד: חוקה תמורת עצירת החקיקה המשפטית
22:16 05/03/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד במליאת הכנסת: "ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה? בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה".
+דרשוביץ: אין להרחיב סמכות שיפוטית לסוגיות כמו הדחת ראש ממשלה
21:19 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשפטן אלן דרשוביץ אומר כי "זוהי סוגיה פוליטית ולא משפטית"  ▪  הלשכה המשפטית של הכנסת על חוק הנבצרות: יש לבחון האם אין מקום לאפשר ביקורת שיפוטית במקרים בהם נדרשת הכרזה בשל נבצרות "אובייקטיבית" או מקרים בהם יתעורר חשש לניצול לרעה של הסמכות על הכרזה מעין זו
הפרופסור אלן דרשוביץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אולי מספיק עם הפייק ניוז?
19:16 05/03/23  |  ירון זליכה   |   לרשימה המלאה
הרפורמה המוצעת קיצונית ולא מאוזנת אך איני מוכן לקבל את תרבות ההפחדות, האיומים והשקרים  ▪  שיטות אלה לא יכולות לשמש ככלים לגיטימיים במאבק דמוקרטי פוליטי
הדולר לא התרשם, אפשר לעבור לאגדה אחרת [צילום: מארק לניהן, AP]
+אל-על מתקשה באיוש טיסת ראש הממשלה
16:31 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרת התחבורה הודיעה כי תפתח את מכרז טיסות ראש הממשלה גם לישראייר ולארקיע  ▪  גורמים בכירים במשרד התחבורה מאיימים: אל-על חיה על הלוואות ממשלתיות וערבויות מדינה מאיפה יש להם את החוצפה? שראש הממשלה יורה לבטל להם ערבויות מדינה
"אפשר לדרוש פירעון מיידי אם הם עושים בכוונה" [צילום: משה שי, פלאש 90]
+ח"כ רוטמן על הרפורמה: "בחרתי את הגרסה העדינה כדי שלא תגידו שאני קיצוני"
15:48 05/03/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן על הרפורמה המשפטית: "הרפורמה הזו לא מרחיקת לכת בכלל, היא עדינה מאוד. בחרתי את הגרסא העדינה כדי שלא תגידו שאני קיצוני, לקחתי בדיוק מילה במילה את מה שהצביעו בעדו בעבר חברי הכנסת, סער, שאשא-ביטון, כהנא והשכל".
+לפיד: "נתניהו, תפסיק לקרוע את עם ישראל, תעצרו את החקיקה ונלך להידברות"
13:18 05/03/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד יוצא נגד דבריו של רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "בנימין נתניהו הצביע בעד ההתנתקות, הליכוד ביצע את ההתנתקות. הנסיון להסית נגד הפטריוטים הישראלים המופלאים המובילים את המחאה לא יצליח. נתניהו, תפסיק לקרוע את עם ישראל, תעצרו את החקיקה ונלך להידברות."
+סער: "ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי; אז - שלא יעבדו עליכם"
13:13 05/03/23  |  מירב ארד
השר לשעבר, ח"כ גדעון סער מגיב לקריאה של לוין ורוטמן להידברות ללא תנאים מוקדמים: "למה ספין ״הדברות ביום שלישי?״. היום בועדת החוקה הצביעו על פסקת ההתגברות וסירוס הביקורת השיפוטית. המשך היום: דיונים בחוקי דרעי2 ונבצרות. הלילה תיקון תקנון הכנסת בענין הועדה לבחירת שופטים. מחר הכנסת תצא לפגרת חג הפורים. ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי. אז - שלא יעבדו עליכם!"
+"נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים"
12:14 05/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שרי האוצר והמשפטים, ויו"ר ועדת החוקה, התייחסו בהודעה ליוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק, לשיח על הרפורמה המשפטית ללא תנאים מוקדמים: "קוראים לגורמים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה"  ▪  נתניהו קרא בישיבת הממשלה: אנחנו מחויבים להקשבה אמיתית"  ▪  גנץ בתגובה: "די עם הספינים"  ▪  יש עתיד: "שקר ההדברות"
רוטמן ולוין בכנסת. "להתייצב בבית הנשיא" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+איזנקוט: "מוכרחים לשמור על צה"ל מחוץ למאבק"
11:35 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל"  ▪  כמעט כל הטייסים בטייסת 69 של חיל-האוויר, המשמשת את ישראל לתקיפה ביעדים מרוחקים, הודיעו כי יתייצבו רק לפעילות מבצעית ולא לאימונים - במחאה על קידום הרפורמה המשפטית
הטייסים הודיעו - את המילואים נעשה מול משרדי הממשלה [צילום: דו"צ]
+בקשת הרביזיה נדחתה, פסקת ההתגברות אושרה לקריאה ראשונה
11:26 05/03/23  |  איציק וולף
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דחתה (יום א', 5.3.23) את בקשת הרביזיה, והצעת חוק יסוד: השפיטה- ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות אושרה לקריאה ראשונה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלומברג: הרפורמה תוליך לאסון כלכלי וביטחוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דודו
5/03/23 22:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
בחברת התעופה אל-על מתקשים לאייש בטייסים ובדיילים את הטיסה המתוכננת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהמשך השבוע לרומא שבאיטליה. בחברה טוענים כי שבע טיסות נותרו פתוחות בשלב זה, וללא איוש, וכי מדובר בתהליך שאורך זמן. אולם בסביבת ראש הממשלה חוששים שמדובר בצעד מחאה נוסף נגד חקיקת הרפורמה המשפטית.
05/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום א', 5.2.23) בישיבת הממשלה לקריאה להידברות בנושא הרפורמה במערכת המשפט, ואמר: "שמונה שבועות אנחנו קוראים להם להידברות. אנחנו כן מביאים את הרפורמה להכרעת הכנסת. אנחנו מחויבים להקשבה אמיתית". נתניהו הוסיף: "אני קורא לאלה באופוזיציה לקום ולעשות מעשה. לבוא ולעשות דבר פשוט, להביא את החלופות שלהם בניסיון להגיע להסכמות. אני משוכנע שעם רצון טוב הדבר אפשרי אפילו תוך ימים".
05/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט התייחס (יום א', 5.3.23) להודעת משרתי המילואים בטייסת 69: "אני מבין את כאבכם הגדול, אבל בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק."
05/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, קובע כי הצעת החוק שתעלה היום לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה ואשר צפויה לאפשר לפוליטיקאים לקבל תרומות למימון הוצאות משפטיות והוצאות רפואיות היא "פתח של ממש לשחיתות שלטונית".
05/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
המאבק המסוכן והנורא נגד הכרעת העם אשר בחר באופן מובהק בממשלת ישראל, מקצין מיום ליום, מותיר את החלק הגדול בעם, ללא מילים, פעור פה ומוכה בתימהון אל מול קמפיין ההסתה, השנאה, השיסוי אשר מנהיגים חלק ממובילי המחאה הצועדים באופן עקבי להגשמת חלומם - מרי אזרחי, מלחמת אחים, ומהפכה צבאית.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il