|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
נתניהו. שילך כבר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

הבלוף הגדול מכולם

הזוית המשפטית השרים וחבר הכנסת לשעבר, פשוט מבלפים שהם אומרים שארה"ב היא הדוגמה החיה למימוש הרפורמה
02/04/2023  |   יחיאל גוטמן   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

במשך שנים רבות הייתי עוזרם של 2 משרי המשפטים ולאו-דווקא הבלתי חשובים שבהם. יעקב שמשון שפירא וחיים צדוק. כמובן שבמסגרת תפקידי זה, התוודעתי היטב גם לוועדה לבחירת שופטים. להפתעתי מצאתי ועדות מאוד רציניות שעשו את מלאכתן נאמנה, ובמשא-ומתן בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה לשופטים, הצליחו למלא את משרות השופטים, לרבות בבית המשפט העליון.

הוועדה על-פי החוק הקיים, מונה את שר המשפטים כיו"ר שלה, וכן שני חברי כנסת, ושר נוסף, שלושה שופטים עליונים, ושני נציגי לשכת עורכי הדין.

עכשיו מציעים לנו רוב בוועדה לפוליטיקאים ולא לשופטים, וכאילו שני השופטים הבאים יבחרו על-ידי רב הפוליטיקאים (שישה לקואליציה וחמישה לאופוזיציה). אלא שמה לעשות? היו"ר הוא שקובע את מועד התכנסותה של הוועדה, והוא בעצם יכול לקבוע שאחרי מינוי השניים, לא תתכנס הוועדה אלא בקדנציה הבאה, ושוב תהיה זכות לנציגי הקואליציה למנות שופטים. אילו התיקון המוצע היה קובע, שאחרי שני השופטים לבית המשפט העליון תמנה הוועדה שניים מנציגי האופוזיציה, זה היה סביר.

שר המשפטים מר חיים צדוק, הודה בפני, שהחוק הישראלי אינו אידיאלי בעניין זה וכי לא נמצאה שיטה יותר טובה מזו, אם כי זה נכון שעד 1953 כשנחקק החלק הזה של חוק ייסוד: השפיטה, השופטים לבית המשפט העליון מונו על-פי מפתח פוליטי. אך לדבריו של צדוק, מדינות רבות פונות אליו ומבקשות פרטים על השיטה הקיימת על-מנת לאמץ אותה.

לפני כמה שנים, התוודענו למסרונים שהוחלפו בין שר בכיר, חבר בוועדה למינוי שופטים, לבין שופטת, לפני ולאחר שהתמנתה לכהונתה. המסרונים, לא היו חד-משמעיים ולא היו "אקדח מעשן". בעקבות המסרונים, שמהם יכול היה מי שרצה, להסיק שהוועדה לבחירת שופטים פועלת באופן לא תקין ולא שקוף, היו רבים שזעקו שהגיע הזמן לשנות את דרך בחירת השופטים במדינתנו.

ובכן, למרבה הצער אין שיטה אחת מוצלחת בעולם כולו למינוי שופטים. יש לזכור כי שופט הוא אחד התפקידים הרגישים ביותר במערכת השלטונית, הוא חורץ גורלות לשבט או לחסד, וגם מכריע בסכסוכים כספיים. כוחו רב לו.

מדינת ישראל, מיד לאחר שכוננה, בחרה בדרך מאוזנת מעין כמוה. הוועדה לבחירת שופטים מורכבת מנציגים של שלושת זרועות המדינה, השופטת, המחוקקת, והמבצעת, בנוסף נציגים של המקצוע (שלושה שופטים עליונים, שני שרים, שני חברי כנסת ושני נציגים של לשכת עורכי הדין). בראש הוועדה עומד שר המשפטים, ובדרך כלל נהוג שהכנסת בוחרת נציג מהאופוזיציה ונציג מהקואליציה לוועדה. אלא שבשנים האחרונות האיזון הזה נפגע והעיקרון שאיננו הוראת חוק, הופר.

מכל השיטות הקיימות בעולם (ואני מכיר אותן ובדקתי אותן), השיטה שמדינת ישראל בחרה בה היא הרע במיעוטו. אכן יש בוועדה "דילים" מפעם לפעם, אך בסך-הכל התוצרים לאורך השנים של הוועדה היו חיוביים. נכון שפה ושם הסתננו גם כמה "תפוחים רקובים", אך זה קורה. ואז יש מנגנון תיקון הקבוע בחוק.

עכשיו באים השרים קרעי (שר התקשורת) וגלית דיסטל אטבריאן (שרת ההסברה) ואליהם מצטרפת חברת הכנסת טלי גוטליב, ולאחרונה מצטרף אליהם גם מי שהיה חבר כנסת יהודה גליק, והם מסבירים לנו כי בכל העולם נהוג שפוליטיקאים ממנים את השופטים. ובכן זה פשוט לא נכון. הכלל הנכון הוא שבכל המדינות הדמוקרטיות, מכבדים את עיקרון חופש השיפוט וחופש השופטים.

הם בעיקר מרבים להביא את הדוגמה של ארה"ב, ששם אכן הפוליטיקאים (הסנט) ממנים את השופטים לבית המשפט העליון, על דעת הנשיא. אולם בארה"ב קיימת חוקה ומגילת זכויות, וכן בית משפט שלא מוגבל בפסקת התגברות, והם שומרים שהמינויים לבית המשפט העליון יהיו ראויים. השרים וחבר הכנסת לשעבר, פשוט מבלפים שהם אומרים שארה"ב היא הדוגמה החיה למימוש הרפורמה. כי אם בישראל היו שני בתים, מגילת זכויות אדם וחוקה, ניחא, אבל זה לא כך, לצערי הרב. בכל העולם הדמוקרטי, ובעיקר בגרמניה, שומרים על עצמאות המערכת המשפטית.

פוליטיקאים רבים, בעיקר מהימין, אינם אוהבים את הרעיון של הוועדה לבחירת שופטים, משום שבעבר מינו בוועדה בשיטת "חבר מביא חבר". אך שיטה זו כבר לא קיימת הרבה שנים, הרבה לפני זמנה של איילת שקד. לדעתי, אם יש מקום לתיקון בהרכב הוועדה הוא בצמצום כוחם של הפוליטיקאים, מארבעה לשניים (שר אחר וחבר כנסת אחד), והגברת כוחם של השופטים, על-ידי צירוף שני שופטים נוספים.

זו הדרך הנכונה משום שאין כמו השופטים של בית המשפט העליון להכיר את השופטים ולמטה את עורכי הדין המיועדים לשיפוט באמצעות פסקי הדין שלהם, ובאמצעות הופעותיהם בבית המשפט העליון. ומכל זרועות השלטון, עדיין, למרות הפיחות שחל במעמדו, בית המשפט זוכה לציון הגבוה ביותר מבחינת אמון הציבור ואין סיבה שלא יהיה בו רוב לשופטים. אסור בשום פנים ואופן לשנות את שיטת מינוי השופטים בארצנו, למרות הפגמים שהתגלו ועוד יתגלו בה.

פיטורי שר הביטחון

ביום ראשון הדיח ראש הממשלה בנימין נתניהו, את יואב גלאנט, מתפקידו כשר הביטחון, כנראה בעיקר בשל העובדה שהעז לשאת דברים כנגד ראש הממשלה בהיותו של ראש הממשלה בחו"ל (לונדון). כשבן גוריון רצה לפטר שר, הוא היה צריך להתפטר בעצמו, אחר כך הייתה מתפטרת בעקבות התפטרותו הממשלה כולה, ואחר כך היה מרכיב את הממשלה בלי אותו שר, שאותו רצה לפטר.

לעומת זאת, בתקופה מאוחרת יותר, שונה חוק ייסוד: הממשלה ומסעיף 22 שבו בסעיף ב נאמר:

"(ב) ראש הממשלה רשאי, לאחר שהודיע לממשלה על כוונתו לעשות כן, להעביר שר מכהונתו; כהונתו של שר נפסקת כעבור 48 שעות לאחר שכתב ההעברה מכהונה נמסר לידיו, זולת אם חזר בו ראש הממשלה קודם לכן; הסתיימה התקופה האמורה ביום מנוחה, יידחה סיומה ליום שלאחר מכן שאינו יום מנוחה, והכול כפי שייקבע בחוק".

נכון לעכשיו, רה"מ כנראה טרם שלח את מכתב ההעברה מכהונה לשר גלאנט, ויכול להיות שהוא חזר בו מכוונתו לפטר אותו, בשל התגובה הסוערת של הציבור.

ראש הממשלה כתב בספרו האוטו ביוגרפי - "ביבי" כי יש לנהוג במתינות בפיטורי שרים, למרות שכבר קודם לכן הוא פיטר מתפקידיו את השר יצחק מרדכי, שהיה שר הביטחון בממשלתו הראשונה, ואת השר בוגי יעלון, שהיה גם הוא שר הביטחון, מטעמים פוליטיים. מכל מקום, היום הפרוצדורה הרבה יותר פשוטה, ורה"מ אכן יכול לפטר שר בממשלה, אותו מינה קודם לכן, ללא צורך בהתפטרות הממשלה כולה.

אם נכונה הסברה, שכל מה שעושה רה"מ הנוכחי נתניהו, נובע מתוך מצבו האישי, וכתב האישום שהוגש נגדו, אז עדיף שתעשה איתו עסקת טיעון כבר עכשיו, ולא בעתיד. התמורה היחידה שמדינת ישראל צריכה לקבל ממנו, זאת הסתלקותו מהחיים הציבוריים. איש, ובכל מקרה אני, לא רוצה לראות ראש ממשלה בכלא.

תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  07/04/2023
יחיאל גוטמן
+נועה תשבי הודחה מייצוג המדינה בחו"ל
23:21 02/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החוץ הודיע לשחקנית על הפסקת ההתקשרות עימה כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות שמינה בזמנו לפיד  ▪  תשבי: "ממשלת ישראל הנוכחית פיטרה אותי מתפקידי. אני לא יכולה לדעת אם החלטתם נבעה מחששותיי בפומבי לגבי מדיניות המהפכה המשפטית של הממשלה"
נועה תשבי [צילום: מן הטלוויזיה]
+ביידן חס על אירן ונוזף בישראל
21:09 02/04/23  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה
נשיא ארה"ב מתלונן על הדמוקרטיה הישראלית ומייבש את נתניהו כדי להתמודד עם התעקשותה של ישראל לפעול נגד אירן
ביידן. סיכון לא מחושב [צילום: אוון ווצ'י/AP]
+העותרים: נתניהו בניגוד עניינים שיטתי
20:29 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עשרות בכירים מבקשים מבג"ץ להטיל על נתניהו קנס ואף מאסר, בטענה שהוא מפר שוב ושוב את האיסור לעסוק בעניינים הנוגעים במישרין למשפטו
חלוץ. בין העותרים [צילום: נטשה צ'צ'יק]
+ת"א: מאות מתומכי הרפורמה מפגינים מול בית אריאלה
20:00 02/04/23  |  עידן יוסף
מול בית אריאלה בתל אביב מפגינים בשעה זו מאות מתומכי הרפורמה המשפטית. הם מניפים את דגלי הלאום ודגלי הליכוד.

מול מוזאון תל אביב ארגנה תנועת הביטחוניסטים עצרת נגד הסרבנות בקריאה להוציא את הפוליטיקה משורות צה"ל.
+השרה רגב: אחרי יום העצמאות ממשיכים בחקיקת הרפורמה
18:32 02/04/23  |  איציק וולף
שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה כי לאחר פגרת האביב תשוב הקואליציה לחקיקת הרפורמה המשפטית.

"הרפורמה רק הושהתה ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות אנחנו ממשיכים בחקיקה. אם לא יביאו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שנייה ושלישית", אמרה למגזין 'מלוכדים' של מפלגת הליכוד.
+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה
בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו לבג"ץ: אני מחויב לעסוק ברפורמה
14:55 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שבג"ץ לא אסר עליו ב-2020 לעסוק בוועדה לבחירת שופטים, שהיא הנושא היחיד שכעת על הפרק - וממילא לא הפר את פסק הדין ואין מקום להליכי בזיון ביהמ"ש
מבקש לפסול את חוות הדעת [צילום: מרק ישראל סלם]
+ערים בלילה, בלי טראומה
14:45 02/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי אינו חדל מניסיונו לבצע סיבוב פרסה בדעת הקהל הישראלית, ובכל שלב נדחה, והולך ונחלש  ▪  כל אחד ואחד מהמפגינים היה בבחינת סטירת לחי ציבורית מהדהדת לתחמן הלאומי בנימין נתניהו
מאות אלפים [צילום: יפעת גדות]
+ח"כ רוטמן על הפריצה למשרדי קהלת: "גיבוי ותמיכה מדוברים בולטים בשמאל הישראלי"
14:42 02/04/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בתוגבה לפריצה למשרדי פורום קהלת בירושלים: "יש רק דבר אחד שיותר גרוע מפריצה אלימה ותקיפה במשרדים של גוף מחקר כמו פורום קהלת. וזה הגיבוי והתמיכה שהדבר הזה מקבל מדוברים בולטים בשמאל הישראלי.
אין להם שום זכות לדבר על דמוקרטיה, כשהם מגבים ומצדיקים הפרת חוק ואלימות כנגד אנשים שמחזיקים בדעות אחרות."

+"הרופאים ששבתו אנשים מהסוג האכזרי"
12:21 02/04/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מתקשה להבין, איך מצליחה שרת ההסברה במדינת ישראל לעלות על שרטון של בוטות לשון ואלימות מילולית קשה חסרת בלמים נגד מאות רבות של רופאים בישראל שהשתמשו בנשק השביתה
דיסטל-אטבריאן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+בלשכת בן גביר תוקפים את המפכ"ל אך מסכימים להכפיף המשמר הלאומי למשטרה
10:43 02/04/23  |  איציק וולף
בלשכת השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, תוקפים את מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, בעקבות פרסום מכתבו המתריע מפני הקמת משמר לאומי כפוף לשר.

"יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו. השר נתן שלושה חודשים למשטרה להציג תוכניות רציניות אך בפועל אין שום התקדמות", טענו בלשכתו של בן גביר. עוד טענו כי השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה, אלא שמאז הבירוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם. "לכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי", אמרו.

לדברי מקורביו של בן גביר, קיים קונצנזוס שלפיו חייבים משמר לאומי כדי לדאוג לביטחון האישי, להילחם בתופעת אחזקת הנשק הלא חוקית, במלחמות הפשע, בטרור החקלאי. "לכן המשמר הלאומי יוקם. אם המשטרה תציג תוכנית רצינית נשקול בחיוב לעשות זאת דרך המשטרה. אם לא - המשמר יפעל תחת המשרד לביטחון לאומי", אמרו.
+אסור שהאנרכיה תישאר ללא תגובה הולמת
08:25 02/04/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
שביתה או הפגנה הן אמצעי בדמוקרטיה להבעת דעה מצד קבוצות חברתיות שאין בידיהן דרכים אחרות לפנות לדעת הציבור. בהיותו מנוצל במידה, זו אכן הבעת-דעה  ▪  בחורגו מגבול המידה הראויה, הופך הוא לאנרכיה - דרך אלימה וגסה להפעלת לחץ על הציבור; זו כבר אינה דעה. מאחר שההתנגדות לרפורמה המשפטית התדרדרה לאנרכיה, אסור שתופעה זו תישאר ללא תגובה הולמת
לדעת רבים הדמוקרטיה אינה בסכנה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+בן-גביר: הכאת המפגינה - אירוע חמור
07:48 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי אמר כי על-אף שהוא נותן בדרך כלל גיבוי לשוטרים - הוא מוטרד מן התקרית שבה הכה פרש משטרתי מפגינה  ▪  יו"ר מפלגת העבודה פנתה בנושא אל מפכ"ל המשטרה
הפרש מכה את המפגינה, אמש [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבלוף הגדול מכולם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
2/04/23 12:56
2
עובד 1
7/04/23 22:47
3
שלמה שכטר
8/04/23 09:45
 
עובד 1
8/04/23 11:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
החוגים האנרכיסטיים הפועלים בישראל מאז פרסום תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת, עושים זאת במטרה להפיל את השלטון הדמוקרטי החדש שנבחר. בכדי להסוות את כוונתם האמיתית, מבקשים הם לשוות לאנרכיה אותה הם משליטים וכופים - על שכבות רחבות בציבור המתנגדות בתוקף למהלכיהם - אופי של מאבק על הדמוקרטיה. אלא שלדעת רבים מאוד הדמוקרטיה כלל אינה נתונה בסיכון ואינה זקוקה להגנה. יתר-על-כן, דינמיקת החיים הציבוריים מחייבת בחינה תקופתית של המציאות והתאמת הדמוקרטיה הפעילה לשינויים המזיקים הנוצרים במהלכה.
02/04/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, טען כי האירוע שבו פרש משטרתי היכה מפגינה נגד הרפורמה המשפטית הוא "אירוע חמור מאוד", כלשונו. הוא התייחס אל התקרית (יום א', 2.4.23) בראיון לכאן ב' ואמר כי על-אף שהוא נותן בדרך כלל גיבוי מלא לשוטרים, הוא מוטרד ויפנה למפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד כדי "לקבל הבהרות", כלשונו.
02/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, שבינתיים הושהתה, נמשכו גם השבת (1.4.23) בתל אביב, בירושלים ובחיפה ובריכוזים נוספים של תומכי שמאל, בסימן השבוע ה-13 למחאות. מספר המשתתפים השבוע היה נמוך משמעותית מהשבועות הקודמים. צומת קפלן בתל אביב, בית הנשיא בירושלים ומרכז חורב בחיפה היו אתרי המחאה המרכזיים.
01/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לח"כ יואב גלנט על החלטתו להעבירו מתפקיד שר הביטחון (26.03.23). הודעתו, שניתנה בשעה תשע בערב, גרמה לזעזוע והקפיצה עשרות אלפי מפגינים להפגנה לילית וחסימת צירי תנועה. באופוזיציה התקבלה החלטתו כראיה לכך שהאיש נתניהו פועל מתוך מניעים זרים ובחוסר שיקול דעת. הממשל האמריקני התערב גם הוא ולחץ על נתניהו שלא לממש את החלטתו. התוצאה: נתניהו נרתע מהוצאת מכתב פיטורין. אלא שהודעתו תלויה עדיין באוויר.
01/04/2023  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
"החובה להתנדב" - צמד המילים הללו נחלץ הפעם מאחיזתו של האוקסימורון המובהק הזה - דבר והיפוכו - כדי להתחבר אל החיים עצמם, שהם חזקים יותר מכל תבניות לשון וחוקי שפה, שבימים כתיקונם שולטים בשגרת המחשבה שלנו.
01/04/2023  |  עו"ד יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
יצחק בריק
יצחק בריק
נתניהו יודע היטב שמה שקורה בימים אלה בזירה הדרומית ובזירה הצפונית עלול להביא לקריסת המדינה    נתניהו איש חכם והוא קורא את המפה היטב    הוא מכיר היטב את המצב העגום ואת האמת לאשורה    י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il