|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
מאות אלפים [צילום: יפעת גדות]

ערים בלילה, בלי טראומה

ביבי אינו חדל מניסיונו לבצע סיבוב פרסה בדעת הקהל הישראלית, ובכל שלב נדחה, והולך ונחלש כל אחד ואחד מהמפגינים היה בבחינת סטירת לחי ציבורית מהדהדת לתחמן הלאומי בנימין נתניהו
02/04/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

165,000? 175,000? 200,000? 300,000? כל מספר זוכה. אפילו היינו הלילה רק 165 אלף בהפגנות המחאה בתל אביב - כל אחד ואחד מאיתנו היה בבחינת סטירת לחי ציבורית מהדהדת לתחמן הלאומי בנימין נתניהו.

החזקה מכל באה לביטוי בנאומו של הפרופסור נתן נתניהו. הוא בן דוד. בנה של שושנה נתניהו שכיהנה בכבוד בעליון. גם העז לתהות כמו בחדר משפחתי סגור: האם דמו של האח המיתולוגי יוני נתניהו, שנהרג באנטבה, נשפך לשווא?

בני החושך בהנהגתם של ביבי ויריב לוין תעתעו ביצחק הרצוג כאילו פניהם למשא-ומתן על חוקי הדיקטטורה, שהשאירו בהמתנה על שולחן הכנסת. הם רצו להרדים את בני האור ולחטוף הצבעות בכנסת בעוד חודש. אך שוב טעו בחישוביהם. נותרנו ערים בלילה.

ביבי אינו חדל מניסיונו לבצע סיבוב פרסה בדעת הקהל הישראלית, ובכל שלב נדחה, והולך ונחלש. לפני שבוע הכריז כי יפטר את שר הביטחון יואב גלנט, ומה? יוק. כלום. חלש מדי. גלנט ישגה אם ייאות לפרסם התנצלות נכה כדי להציל את כבודו של נתניהו. לא כדאי. ביבי יבלע הכל. גם את המשך כהונת גלנט במשרד הביטחון בלי כל הבהרה מתקפלת מטעמו.

נתניהו רתח. הרמב"ם החדש הזה דרש בעיקר "יד חזקה" נגד סרבני שרות המילואים בצה"ל. במבט לאחור חבל, אולי, שלא גרם לחקירתם ואפילו להעמדתם לדין של טייס, לוחם גבעתי וחייל הייטק ב-8200. מפני שכל יום בו איש מהם יישב על ספסל הנאשמים או בתא המעצר יאיץ את הדחתו של ביבי, שהוא האב הישראלי היחיד אשר בנו שירת ביחידה הקרבית של דובר צה"ל ובמעבר מחדר לחדר לקבלת הסושי הנשלח מהבית לבסיס, ליוו אותו שני מאבטחים1.

תצלום של צנחן בכומתה אדומה וקצין גולני עם העץ הנודע על זרועו, ההייטקיסט במודיעין ואולי טייס בחיל-האוויר בסרבל כשהם ניצבים לפני שופט/ת להארכת מעצרם יכבוש לבבות בארץ ובחו"ל ויזרז את גירוש ביבי מהתפקיד הרם, במהרה בימינו.

הערות

1. האם גם אחיו הצעיר זכה לעטיפה מפנקת כזאת בהגיע שעתו להתייצב בבקו"ם? אגב, נראה לי כי היכרתי את בנותיהם ובניהם של ראשי הממשלה יצחק רבין, מנחם בגין, יצחק שמיר, שמעון פרס, אהוד ברק, אריאל שרון, אהוד אולמרט, ולא ידוע לי כי מי מהם הגיע לחופשה במדים מלווה במאבטח.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  02/04/2023
דן מרגלית
+מפקד חיל-האוויר: "מי שלא מעוניין לשרת - לא יהיה פה"
00:32 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הודעה זו הגיעה לאחר שכ-200 טייסים בכירים וכ-100 קציני מילואים הודיעו כי הם מקפיאים את שירותם במחאה על החקיקה  ▪  סקר: אנשי שמאל תומכים בזכותם של חיילי המילואים לסרב לשרת במבצעים צבאיים בעוד ימנים טוענים שחובתו של כל אזרח לשרת
אביגדור קהלני עם קצינים לשעבר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+נועה תשבי הודחה מייצוג המדינה בחו"ל
23:21 02/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החוץ הודיע לשחקנית על הפסקת ההתקשרות עימה כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות שמינה בזמנו לפיד  ▪  תשבי: "ממשלת ישראל הנוכחית פיטרה אותי מתפקידי. אני לא יכולה לדעת אם החלטתם נבעה מחששותיי בפומבי לגבי מדיניות המהפכה המשפטית של הממשלה"
נועה תשבי [צילום: מן הטלוויזיה]
+ביידן חס על אירן ונוזף בישראל
21:09 02/04/23  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה
נשיא ארה"ב מתלונן על הדמוקרטיה הישראלית ומייבש את נתניהו כדי להתמודד עם התעקשותה של ישראל לפעול נגד אירן
ביידן. סיכון לא מחושב [צילום: אוון ווצ'י/AP]
+העותרים: נתניהו בניגוד עניינים שיטתי
20:29 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עשרות בכירים מבקשים מבג"ץ להטיל על נתניהו קנס ואף מאסר, בטענה שהוא מפר שוב ושוב את האיסור לעסוק בעניינים הנוגעים במישרין למשפטו
חלוץ. בין העותרים [צילום: נטשה צ'צ'יק]
+ת"א: מאות מתומכי הרפורמה מפגינים מול בית אריאלה
20:00 02/04/23  |  עידן יוסף
מול בית אריאלה בתל אביב מפגינים בשעה זו מאות מתומכי הרפורמה המשפטית. הם מניפים את דגלי הלאום ודגלי הליכוד.

מול מוזאון תל אביב ארגנה תנועת הביטחוניסטים עצרת נגד הסרבנות בקריאה להוציא את הפוליטיקה משורות צה"ל.
+השרה רגב: אחרי יום העצמאות ממשיכים בחקיקת הרפורמה
18:32 02/04/23  |  איציק וולף
שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה כי לאחר פגרת האביב תשוב הקואליציה לחקיקת הרפורמה המשפטית.

"הרפורמה רק הושהתה ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות אנחנו ממשיכים בחקיקה. אם לא יביאו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שנייה ושלישית", אמרה למגזין 'מלוכדים' של מפלגת הליכוד.
+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה
בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו לבג"ץ: אני מחויב לעסוק ברפורמה
14:55 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שבג"ץ לא אסר עליו ב-2020 לעסוק בוועדה לבחירת שופטים, שהיא הנושא היחיד שכעת על הפרק - וממילא לא הפר את פסק הדין ואין מקום להליכי בזיון ביהמ"ש
מבקש לפסול את חוות הדעת [צילום: מרק ישראל סלם]
+ח"כ רוטמן על הפריצה למשרדי קהלת: "גיבוי ותמיכה מדוברים בולטים בשמאל הישראלי"
14:42 02/04/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בתוגבה לפריצה למשרדי פורום קהלת בירושלים: "יש רק דבר אחד שיותר גרוע מפריצה אלימה ותקיפה במשרדים של גוף מחקר כמו פורום קהלת. וזה הגיבוי והתמיכה שהדבר הזה מקבל מדוברים בולטים בשמאל הישראלי.
אין להם שום זכות לדבר על דמוקרטיה, כשהם מגבים ומצדיקים הפרת חוק ואלימות כנגד אנשים שמחזיקים בדעות אחרות."

+"הרופאים ששבתו אנשים מהסוג האכזרי"
12:21 02/04/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מתקשה להבין, איך מצליחה שרת ההסברה במדינת ישראל לעלות על שרטון של בוטות לשון ואלימות מילולית קשה חסרת בלמים נגד מאות רבות של רופאים בישראל שהשתמשו בנשק השביתה
דיסטל-אטבריאן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+בלשכת בן גביר תוקפים את המפכ"ל אך מסכימים להכפיף המשמר הלאומי למשטרה
10:43 02/04/23  |  איציק וולף
בלשכת השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, תוקפים את מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, בעקבות פרסום מכתבו המתריע מפני הקמת משמר לאומי כפוף לשר.

"יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו. השר נתן שלושה חודשים למשטרה להציג תוכניות רציניות אך בפועל אין שום התקדמות", טענו בלשכתו של בן גביר. עוד טענו כי השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה, אלא שמאז הבירוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם. "לכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי", אמרו.

לדברי מקורביו של בן גביר, קיים קונצנזוס שלפיו חייבים משמר לאומי כדי לדאוג לביטחון האישי, להילחם בתופעת אחזקת הנשק הלא חוקית, במלחמות הפשע, בטרור החקלאי. "לכן המשמר הלאומי יוקם. אם המשטרה תציג תוכנית רצינית נשקול בחיוב לעשות זאת דרך המשטרה. אם לא - המשמר יפעל תחת המשרד לביטחון לאומי", אמרו.
+הבלוף הגדול מכולם
10:16 02/04/23  |  יחיאל גוטמן   |   לרשימה המלאה
הזוית המשפטית  ▪  השרים וחבר הכנסת לשעבר, פשוט מבלפים שהם אומרים שארה"ב היא הדוגמה החיה למימוש הרפורמה
נתניהו. שילך כבר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אסור שהאנרכיה תישאר ללא תגובה הולמת
08:25 02/04/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
שביתה או הפגנה הן אמצעי בדמוקרטיה להבעת דעה מצד קבוצות חברתיות שאין בידיהן דרכים אחרות לפנות לדעת הציבור. בהיותו מנוצל במידה, זו אכן הבעת-דעה  ▪  בחורגו מגבול המידה הראויה, הופך הוא לאנרכיה - דרך אלימה וגסה להפעלת לחץ על הציבור; זו כבר אינה דעה. מאחר שההתנגדות לרפורמה המשפטית התדרדרה לאנרכיה, אסור שתופעה זו תישאר ללא תגובה הולמת
לדעת רבים הדמוקרטיה אינה בסכנה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+בן-גביר: הכאת המפגינה - אירוע חמור
07:48 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי אמר כי על-אף שהוא נותן בדרך כלל גיבוי לשוטרים - הוא מוטרד מן התקרית שבה הכה פרש משטרתי מפגינה  ▪  יו"ר מפלגת העבודה פנתה בנושא אל מפכ"ל המשטרה
הפרש מכה את המפגינה, אמש [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
אני לתומי סברתי, שיש לנו במדינת ישראל שרת הסברה, אבל מסתבר, שבממשלת ישראל מכהנת שרת ההסתה הלאומית, והיא עונה לשם גלית דיסטל. לצערי, את תפקיד שרת ההסתה היא ממלאת לשביעות רצון של מי שמינה אותה, כי היא מיטיבה להעצים את ההסתה באירועים לא מעטים שפוקדים אותנו.
במשך שנים רבות הייתי עוזרם של 2 משרי המשפטים ולאו-דווקא הבלתי חשובים שבהם. יעקב שמשון שפירא וחיים צדוק. כמובן שבמסגרת תפקידי זה, התוודעתי היטב גם לוועדה לבחירת שופטים. להפתעתי מצאתי ועדות מאוד רציניות שעשו את מלאכתן נאמנה, ובמשא-ומתן בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה לשופטים, הצליחו למלא את משרות השופטים, לרבות בבית המשפט העליון.
02/04/2023  |  יחיאל גוטמן  |   יומני בלוגרים
החוגים האנרכיסטיים הפועלים בישראל מאז פרסום תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת, עושים זאת במטרה להפיל את השלטון הדמוקרטי החדש שנבחר. בכדי להסוות את כוונתם האמיתית, מבקשים הם לשוות לאנרכיה אותה הם משליטים וכופים - על שכבות רחבות בציבור המתנגדות בתוקף למהלכיהם - אופי של מאבק על הדמוקרטיה. אלא שלדעת רבים מאוד הדמוקרטיה כלל אינה נתונה בסיכון ואינה זקוקה להגנה. יתר-על-כן, דינמיקת החיים הציבוריים מחייבת בחינה תקופתית של המציאות והתאמת הדמוקרטיה הפעילה לשינויים המזיקים הנוצרים במהלכה.
02/04/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, טען כי האירוע שבו פרש משטרתי היכה מפגינה נגד הרפורמה המשפטית הוא "אירוע חמור מאוד", כלשונו. הוא התייחס אל התקרית (יום א', 2.4.23) בראיון לכאן ב' ואמר כי על-אף שהוא נותן בדרך כלל גיבוי מלא לשוטרים, הוא מוטרד ויפנה למפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד כדי "לקבל הבהרות", כלשונו.
02/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, שבינתיים הושהתה, נמשכו גם השבת (1.4.23) בתל אביב, בירושלים ובחיפה ובריכוזים נוספים של תומכי שמאל, בסימן השבוע ה-13 למחאות. מספר המשתתפים השבוע היה נמוך משמעותית מהשבועות הקודמים. צומת קפלן בתל אביב, בית הנשיא בירושלים ומרכז חורב בחיפה היו אתרי המחאה המרכזיים.
01/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סערת הרפורמה במשפט  
מזכ"ל נאט"ו: פינלנד תצורף בימים הקרובים  /  איציק וולף
אלפי תומכי הרפורמה מפגינים בתל אביב  /  איציק וולף
נתניהו וההסתדרות מכחישים תיאום ביניהם  /  עידן יוסף
להימנע מפיטורי גלנט  /  יואב יצחק
חובת הטייסים להתנדב  /  עו"ד יוסי דר
מדוע ערביי ישראל לא נאבקים ברפורמה  /  מוחמד ותד, אפרים לביא, מורן דיטש, מאיר אלרן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il