|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ביטון. קו אחר מן המנהיג [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שניים מאותו הכפר הליכוד

ביטן ממלא את תפקיד הילד האומר בעיצומו של המצעד כי "המלך הוא עירום" ביבי סיבך את המדינה. ביבי סיבך את מפלגתו
01/05/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ביממה אחת הגיחו שניים מאותו הכפר של הליכוד, מאי גולן ודוד ביטן. צפיתי בעניין רב בראיונו המעניין של עמית סגל בערוץ-12 עם גולן, והגעתי להתרשמות כפולה: כאשר אינה חורגת להתבטאות מקוממת יש לה יכולת גבוהה למכור קרח לאסקימוס. הכישרון הזה מלווה גם באחיזת עיניים.

היא הזכירה לי אירוע שהתחש בארצות הברית ב-1952. ריצ'רד ניקסון הסתבך בשקר. הוא היה מועמד לתפקיד סגן נשיא תחת דוויט דיוויד (אייק) אייזנהאואר הנערץ. זה שקל להדיח אותו ממירוצם המשותף לבית הלבן. אך ניקסון הופיע בטלוויזיה עם כלבלב מעורר אהדה והצליח להטות את הנושא ולזכות באהדת הקהל. אייק השאיר אותו לצידו.

חלילה לי מלהשוות את אמה של מאי לכלבלב, הרי היא ראויה לכבוד כאשה קשת יום, אך זה התפקיד המקביל שהיא ממלאה בתיאור הדרמטי של בתה. זו הייתה דמגוגיה במיטבה, היא לא תנטוש את אמה; והיא נאמנה לה במצוות כיבוד אם בריבוע; ואינה מתחרטת שעשתה למען אמה; ובקצה העין הופיעה גם דמעה שלא ניגרה, בבחינת עבודה בעיניים. הרי זה לא מסביר מדוע לא אמרה אמת באשר לעומק דתיותה כאשר השתמטה מן הגיוס לצה"ל או לשרות הלאומי, אך אין ספק כי יהיו מי שייתפסו לדמגוגיה הדומעת.

היא צריכה שיוף בהתבטאותה. אדם אינו אומר על עצמו כמה וכמה פעמים בראיון קצר כי הוא "יותר טוב" מכל האחרים. "הכי טוב" מכל קודמיו. "והצנע לכת". איני משוכנע כי היא יודעת מה המטען האישי הנחוץ על-מנת לכהן כקונסול ישראל בניו-יורק. אך יהודי אמריקה ליברלים, ואילו היא גזענית. אפילו מנסה להלבין עובדה זו בלי להיפרד מן ההגדרה. בצדק הממשל האמריקני לא רצה בה בניו-יורק. בעיקרו של דבר, אומנם יש לה פוטנציאל טבעי גבוה, אך איני מאמין לה.

למרות שח"כ ביטן מוכר את מרכולתו הציבורית בסגנון שונה ממאי גולן אפשר כמעט לייחס לו את רוב הנאמר כאן עליה. הוא תמיד עורר אהדה. בכנסת אהבו לאהוב אותו למרות שביטן השמיע בעבר כמה הצעות מקפיאות דם בעיני כל דמוקרט שכיח. תלוי ועומד נגדו כתב אישום פלילי, ובדיוק כמו ביבי הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות עד לפסק הדין החלוט. ברור שהוא נוקט בקו אחר מן המנהיג ואינו תוקף את מערכת המשפט אלא מקים חיץ בינה לבין פעילותו הציבורית. זה מעורר מחלוקת בליכוד.

דבר אחד ברור, ביטן ממלא את תפקיד הילד האומר בעיצומו של המצעד כי "המלך הוא עירום". ביבי סיבך את המדינה. ביבי סיבך את מפלגתו. צריך רק לדמיין מה היה מעמדו של ביבי עתה אילו לפני ארבעה חודשים הורה ליריב לוין לחדול מן ההפיכה השלטונית, ולחתור לפסקת התגברות בהסכם בלבד (למשל: שנחוץ רוב של 67 ולא 61). או-אז ההיי-טק היה כאן והמשק לא מאבד את המיליארדים ויוקר המחיה לא היה מטפס כמו מתמטיקה בטור גאומטרי, ובעיקר לא היה צורך לפרוץ את מסגרת התקציב כפי שייארע השנה.

ביבי והתלויים בו בליכוד כועסים על ביטן מפני שהם יודעים כי אמת בפיו. הוא משקף נאמנה את הלוך הרוח במפלגה. בלי להתייחס למניעיו - תיאורו נראה מדויק. הרי הוא צמח בכיכר המרכזית של הכפר הליכודי.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  01/05/2023   |   עודכן:  01/05/2023
דן מרגלית
+על סופרים, מספרים ומה שביניהם
07:26 02/05/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המשתתפים בעצרת העם הרוויחו פעמיים, הפעם הראשונה בעצם הענקת רוח גבית עוצמתית לנבחרי הציבור, הפעם השנייה היא שסוף-סוף החלו לספור אותם
מספר גבוה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+אלוהים שלי
07:25 02/05/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מביע את צערי, שבשירת הצועדים בעיר העתיקה נמצא מקום לקריאות מזוויעות ולקריאות נאצה - "מוות לערבים", "שישרף לכם הכפר", "שועפט עולה באש", "ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלשטין"
מות לערבים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ביידן יזמין את נתניהו? "אין משהו בלו"ז"
21:04 01/05/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר הבית הלבן העריך כי בשלב כזה או אחר יוזמן ראש ממשלת ישראל לביקור בוושינגטון, אך הבהיר ש"אין משהו בינתיים בלוח הזמנים"
ביידן ונתניהו. "לשמור על איזונים ובלמים" [צילום: AP]
+חיות רומזת: נתניהו מנוע מטיפול ברפורמה
17:45 01/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחתה את הבקשה לקבוע שעיסוקו ברפורמה המשפטית מהווה בזיון בית המשפט  ▪  הדגישה: חוות הדעת של מיארה מחייבת  ▪  מיארה קבעה שנתניהו מצוי בניגוד עניינים פסול מעיסוקו ברפורמה  ▪  מנמקת: פסק הדין שהורה לנתניהו לפעול על-פי הסדר ניגוד העניינים - הצהרתי ולא אופרטיבי
"הכל חייבים בכיבוד פסקי דין" [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+לפיד: נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת
17:36 01/05/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ליו"ר בית הנבחרים: "נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת, מקום עם חופש ביטוי, חופש דת, הגנה על מיעוטים, תקשורת חופשית, מערכת משפט חזקה ועצמאית. בקיצור - מדינה שארצות הברית יכולה להמשיך לקרוא לה בגאווה חברה ובת ברית".
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גנץ על דברי לוין בהקלטות: "חסר כל יסוד ומסוכן"
15:35 01/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גינויים באופוזיציה נגד התבטאויותיו של שר המשפטים, שנחשפו בוואלה, לפיהם הממשל האמריקני עובד בשת"פ עם המחאה נגד הרפורמה  ▪  לוין האשים גם חברי ליכוד בכישלון אישור הרפורמה
גנץ. ממליץ להיזהר בלשונו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ טוען לתקיעות בהידברות: "לא נאפשר משחק על זמן"
14:52 01/05/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ על המגעים בבית הנשיא: "לצערי, למרות שההידברות בבית הנשיא נעשית באווירה מכבדת, היא לא מתקדמת באף אחת מהסוגיות, במיוחד לגבי הוועדה למינוי שופטים. לא נאפשר משחק על זמן שיאפשר לקואליציה לקדם את החקיקה במקום ובזמן שיהיה לה נוח".
+הסגידה, היראה והשטיח
13:26 01/05/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
הייתכן שיוכנו כרזות עליהם חקוקים תמונותיהם של ראשי המשפט בישראל, יונחו על הארץ לביזוי ולמרמס תחת רגלי המון מוסת אכול שנאה ומוכה עיוורון?
אינו מודע ואינו יודע [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+עד כלות
12:54 01/05/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
במובנים מסוימים הפגיעה באקדמיה המקומית, במדע המחזיק את ראשה של ישראל מעל למים העכורים של המזרח התיכון, חמורה יותר מאשר בריחת ההייטק לחו"ל
אהרון צ'חנובר [צילום: אבשלום ששוני/לאש 90]
+צה"ל - מצבא העם לצבא שכירים
12:01 01/05/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
ביקורת חריפה בציבור החרדי החושב, על מלחמות האתמול של העסקונה החרדית  ▪  העסקונה החרדית אמורה הייתה לחגוג: סוף-סוף מתגשם חזונו של ח"כ ישראל אייכלר, שהציע כבר לפני שנים להחליף את צבא העם בצבא של מקצוענים מקבלי שכר, אבל בדיוק בשלב זה חלה תפנית בעלילה
תפנית בעלילה [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שניים מאותו הכפר הליכוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יואב
3/05/23 09:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ביזה את פסק דינו של בית המשפט העליון כאשר הודיע בחודש מרס שהוא "נכנס לאירוע" בנושא הרפורמה המשפטית. כך קובעת (1.5.23) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. לצד זאת היא רומזת בצורה ברורה, כי על נתניהו להימנע מעיסוק ברפורמה בשל חוות דעתה של היועצת המשפטית, ולפיה הוא מצוי בניגוד עניינים בנושא זה.
01/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תוקף (יום ב', 1.5.23) את שר המשפטים יריב לוין, בעקבות דבריו, ואומר בפתח ישיבת הסיעה: "אני לא מקבל את הביקורת שלו על האמריקנים, אני לא חושב שהם מעורבים פה. להגיד שהם מעורבים זה חסר כל יסוד ומסוכן, אין ארצות הברית אחרת למדינת ישראל, זאת המשענת היחידה שיש למדינה. מי שמכיר את הפרטים כדאי שייזהר בלשונו היטב, כי הוא לא מסוגל לסיים שנה אחת בלעדיה".
01/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בימים הללו כשהמציאות סביבנו מתעדכנת ומתעצמת אי-אפשר שלו להתאמץ כדי לפענח ולהבין את הקשר והזהות ההולכים ונרקמים בין ערוץ 14, התנהגות השרים וחברי הכנסת של הקואליציה ו"השטיחים" שנפרסו ב"הפגנת רבע המיליון" למרגלות הכנסת. ובעיקר האם יש קו המחבר ביניהם.
01/05/2023  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
נכון שמארגני המחאה בכיכר קפלן בתל אביב כמו חילקו כדורי שינה ל-150 אלף מפגינים/ות. הדבר התבטא בזימונו של יורם דנציגר - שופט לתקופת-מה בעליון - לנאום בקול מנומנם ותוכן ארוך מדי במקום בו היה צורך להגיב בברקים וברעמים על דברי הבלע של יריב לוין. למרבה המזל סופיה רון מוריה מהמגזר הדתי וטייסת הקרב שירה אטינג ומי שעומד במערכה קשה על ראשות לשכת עורכי הדין עמית בכר1 וחתן פרס נובל הפרופסור אהרון צ'חנובר החזירו את ההפגנה לערנות מלאה.
01/05/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אשרי הגפרור. זוכרים איך בכלל החל להתגלגל גלגל הענק הקרוי הרפורמה המשפטית? מי היו אלה שלחצו כל כפתור הסטארטר כדי לחולל את המהומה הגדולה הזו? מה היה הגפרור שהצית את תהליך פיצול העם, שיסוי איש באחיו עד כדי סכנת חורבן בית שלישי? רבים מאוד שכחו שאת הזיק הבעירה העסקונה החרדית. כתנאי להצטרפותה לקואליציה הנוכחית, דרשה עסקונת האתמול חקיקה שתשלול מהבג"ץ את יכולתו לחייב את המדינה בגיוס שוויוני - באמצעות פיסקת ההתגברות. ראש צוות הליכוד למו"מ עם החרדים, יריב לוין, שש להתחייב להם: "עשרים שנה אני מחכה לרגע של חקיקת פסקת ההתגברות", וכל השאר היסטוריה.
01/05/2023  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   סערת הרפורמה במשפט  
לפיד ממשיך לצלול בסקרים  /  עידן יוסף
מאסר על תנאי לרב סרן שהשתתף בהפגנה  /  איציק וולף
נתניהו: משוכנע שאפשר להשיג הסכמות על הרפורמה  /  איציק וולף
ביקורת השנאה הטהורה  /  דוד ארגז
המטרה מקדשת את האמצעים   /  עמנואל בן-סבו
הר מהמוריה  /  יוסף אליעז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי?    עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו    האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il