|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
רפיסות ורפיון [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

האם האנרכיה עתידה להכריע את ישראל

הפיגוע האחרון בגבול מצרים, שהפיל 3 חללים מקרב חיילי צה"ל מבליט את הרפיסות הביטחונית השוררת כיום במדינה זו נובעת בחלקה מחוסר מוכנות בעיקר בתחום לוחמת היבשה, מחוסר מוטיבציה לאומית, מהשפעת התגברות האלימות הפלילית ברחוב האזרחי, המשיקה לטרור, ומרוח הנכאים והעויינות שמשרים במקומותינו האופוזיציה ואירגוני הדיפ-סטייט
07/06/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
כשל צה"לי
כצבא העם היה צה"ל מושפע תמיד מהסולידריות הלאומית ומתחושת היחדיו שאותן אנו חסרים; הכשל בגבול מצרים הוא כשל צה"לי מובהק, שמקורו בחדירת כל אלה לצבא.

ה"קידמה" החולנית של ישראל עוסקת בימים אלו בשימור מעמדן של האליטות שכשלו בבחירות האחרונות באמצעות כישוריה להזיק למדינה, לכלכלה, לחברה ולביטחון הלאומי. התירוץ האווילי הוא: "מאבק בדיקטטורה". אווילי משום שאין בישראל דיקטטורה. יש בה חוסר משילות של המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים וכאוס שמשרה בה קואליציית הגורמים שחשים שהפסידו בבחירות הדמוקרטיות האחרונות בסיוע האקטיביזם המופרז של המערכת המשפטית. אין דיקטטורה בארץ, משום שאין שינוי בחוקי היסוד וכל הארגון המשילותי זהה לפי שעה לזה שהיה בעבר, גם אם פחות טוב, פחות יעיל ופחות איכותי ממנו. כ"כ סובלת המערכת המשילותית מיוזמות משפטיות שאינן מגובות בחוקים אך נוצרות שרירותית באמצעות פרשנויות משפטיות בלתי-תקינות אשר מקורן ביוזמות בלתי חוקיות של בג"ץ להתערב בפעולות הממשלה והכנסת מבלי שהוסמך לכך כחוק.

אכן, מתנהל ויכוח חריף למדי בציבור סביב השאלה האם הטוטליטריזם של מערכת המשפט בישראל הוא דיקטטורה, באשר מציאות זו לא נוצרה על-יסוד חקיקה של המחוקק המוסמך בדמוקרטיה - העם או נציגיו הנבחרים. מדובר גם בהונאה אדירה של הציבור על-ידי קבוצות אוליגרכיות שהתאגדו לפעולה משותפת עם גורמים פוליטיים ומדיניים חיצוניים, ומבקשים בכך להתגבר על חולשתם הפוליטית באמצעות יצירת חוסר משילות מוגברת. נראה לפי שעה שזהו שילוב של שני הגורמים, אבל קיימת נכונות בקרב הקבוצות המובילות ומממנות את המהלכים הנפסדים של "מחול השביתות" ושל המסכת הרחבה של הפרות החוק הקשורות אליהן ונגזרות מהן, להחריף את המצב במחיר הגברת הנזקים והרחבת הקרע בציבור, ובלבד שלא תקראנה לסדר על-ידי המנגנון הדמוקרטי הנבחר של מדינת-ישראל.

כאשר מפקדי צה"ל מציגים לציבור מצג שבו גם הם מנסים להכתיב לכנסת ולממשלה מהלכים בתחומי הממשל, מדיניות הפנים, החוץ והביטחון, אין ספק שאנו נתונים בתהליך מסוכן לעתיד המדינה וככל שיחריף נתקרב לרגע שבו תהפוך האנרכיה ה"יזומה" לעימות בין שני הגושים הנאבקים על אופיה של המדינה בשיטות ובכלים שונים: מצד אחד דמוקרטיה מוצהרת ומעשית אך בלתי יעילה וחסרת מנהיגות נחרצת ונמרצת ומולה דיקטטורה, אשר מונהגת היטב על-ידי מנהיגות תככנית ומניפולטיבית חסרת מעצורים, מצויידת באמצעים כלכליים נרחבים וביכולות תקשורתיות מגוונות. אפקט ההפתעה האסטרטגית בולט כאן לעין ואינו לטובת תומכי הדמוקרטיה.

היות צה"ל חלק ממערך הקבוצות האוליגרכיות, משתקף בכך שמגויסים נוהגים ככאלה חרף ניסיונות להסוות את עמדותיהם והשקפותיהם ללא הצלחה, ואנשי מילואים (לפחות בחלקם) שהם "אזרחים מן המניין" כשאינם במדים אך אנשי צבא לכל דבר ועניין כאשר הם מתייצבים ומתגייסים, מפרשים את מעמדם מטעמי נוחיות "כמתנדבים-על-תנאי" שאינם מנסים להסתיר את השתייכותם הפוליטו-אירגונית. בנסיבות אלה ניכרות פרצות חמורות בצבא ובסולידריות שבין החיילים. המערך ההגנתי שבזכותו מתקיימת מדינת ישראל ניצב כך על עברי פי פחת, המשמעת מתרופפת, שליטת המפקדים היא רק מדומה ואיום ההתפוררות מוחשי לגמרי. סרבנות שאמורה הייתה להוביל לפיטוריהם של קצינים וחיילים, נתקלת בשפה רפה ומתנצלת מצד הממשלה. הרמטכ"ל - מפקדו העליון של הצבא - מצטייר כשק החבטות של חוגי "הדיפ-סטייט" המנהלים אותו למעשה1. צה"ל אינו בנוי על יכולות, אימונים, חריצות, צמידות למטרה ולשירות למדינה, משמעת ומנהיגות חדה וברורה, אלא על משוואת זכויות-יתר "לחוגים נבחרים" ששימור מעמדם הוא המבחן האולטימטיבי המניע את איכות הביצוע2; ללא ספק מצב חמור מאוד.

המנהיגות הפוליטית והצבאית, במדים ובלעדיהם משדרות את אותו "גל סינוס" בלתי יציב של נאמנות ומשמעת על-תנאי. במטרתה להפיל בדרך בלתי חוקית ממשלה דמוקרטית נבחרת כשאינה בוחלת בשום אמצעי כגון: ריסוק גאוות היחידה, הסולידריות והנכונות להילחם. זאת היא עושה בסדרת מהלכים שמטרתם המרכזית היא להוביל לוויתור על חלקי ארץ-ישראל, על הציונות ועל יהדותה של מדינת ישראל. לא הדמוקרטיה או אופיה האוניברסלי של מדינת ישראל מול אופיה היהודי מאוימים בכך, אלא עצם קיום המדינה; כשמקור הרעל והארס הוא בבית-הגידול שבעבר היה כור היתוך ומקור האנרגיה להקמת המדינה - מדובר בשינוי המרעיד את אמות הסיפים ומעודד את אויביה לקרוא עליה תיגר.

צה"ל הפך מצבא חזק - המכריע מלחמות במהירות ובמינימום נזק ואבדות לעצמו אם אינו נרדם על משמרתו (כבמלחמת יום הכיפורים) - לצבא העוסק בלוחמה נגד טרור ומתמחה במלחמות א-סימטריות נגד כוחות בלתי-סדירים, עם יחידות מודיעין מאומנות למטרות אלה (מודיעין - מטרות מול אירגוני טרור); הוא מפגין יכולות לבצע ניתוחים כירורגיים "אקרובטיים" תחת השמדה מהירה ואפקטיבית של האויב ויכולותיו. צה"ל נרתע כיום בצורה מבישה מעימותים עם חיזבאללה ועם גורמי טרור חלשים ממנו בהרבה (עזה). אם ימתין עוד שנתיים-שלוש עם מהלך אפקטיבי לפריצת ההסגר של "מעגל האש" שטווה אירן סביב ישראל, ימצא אל נכון גם את התירוץ שיספר לציבור הישראלי כיצד ומדוע הפכנו ממעצמה מזרח-תיכונית למדינת-שוליים. לנוכח האנרכיה הפנימית, המנהיגות המדינית של ישראל ד'היום אינה מסוגלת לשנות מגמות אלה וזאת כי נרדמה בשמירה. בארבע השנים האחרונות היא השלימה עם הקמתה והתבססותה של מערכת הדיפ-סטייט המוכוונת מבחוץ אך מכתיבה את מהלכי הפנים והביטחון המסכנים את קיום המדינה והציונית. חריש עמוק ועוין זה חושף לאחרונה שורשים רקובים בכל מסדרונות מערכות השלטון ובראש וראשונה במערכת המשפט.

נוכח הרפיסות והרפיון הכלליים, הפכו האירועים האלימים בדרום - במגזר הבדואי ולאורך גבול מצרים - את האזור ל"גבול פעיל" מאוד בתחומי הטרור והפעילות הפלילית המוגברת (בעיקר הברחות סמים ונשק). מסתבר שבעמוד כוחותינו לאורך הגבול מול פורץ בודד אך נחוש ומאומן - ידנו על התחתונה. הכשל באירוע האחרון היה מודיעיני, מבצעי ומשמעתי גם יחד. זו תוצאה של העדר תודעה ומוכנות מבצעיים, והאשמה לכך חלה בראש וראשונה על הפיקוד הבכיר באזור ובמרחב כולו. אני רואה בכך תוצאה ישירה של המורל והנורמה הירודים על-רקע מחזות האבסורד היזומים על-ידי האופוזיציה הפוליטית. לנוכח שוויון הנפש בו מתייחסות אליהם מנהיגויות המדינה והצבא כנראה שדומים להם יבואו בעקבותיהם.

אין ספק שגם החיילים שהיו במשמרת זו ונפגעו - שגו. אולם אופי השגיאות מעיד על כשל שיטתי והתרופפות המסגרת הצבאית הבסיסית ובתנאי הזירה זו אחריותם של המפקדים הבכירים.

הערות

1. לפתע מתבהרת הסיבה שבעטייה דחק שר הביטחון בממשלה הקודמת, בני גנץ, בממשלה היוצאת לאשר את מינויו של רמטכ"ל חדש בדמותו וכצלמו, עוד לפני הבחירות האחרונות, ובניגוד לנורמה המקובלת.

2. שוב מתברר מדוע מתקשה פיקוד הצבא והממשלה כולה לשכנע את צה"ל לפנות מחנות במרכז הארץ ולהעבירם לצפון ולדרום – "מפונקי" צה"ל מסרבים לעקור מאזור המרכז הטוב והבטוח... וצה"ל נכנע ל"גייס החמישי" הסמוי שבתוכו... – הכוחות הנשלטים ע"י האוליגרכיות האליטיסטיות.

תאריך:  07/06/2023   |   עודכן:  07/06/2023
רפי לאופרט
+לוין נגד היועמ"שית: "יש אכיפה בררנית, וזו מציאות מקוממת"
12:09 07/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת מענה לשאילתה במליאת הכנסת תקף לוין: "יש דברים שכנראה בעיניה חשובים, קרי לסכל את הרפורמה המשפטית, ויש דברים שאינם חשובים קרי להבטיח את הסדר הציבורי"
לוין. "שימוש לרעה בכוח של מערכת אכיפת החוק" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ אפרת רייטן הסירה את מועמדותה מהוועדה לבחירת שופטים
08:31 07/06/23  |  מירב ארד
ח"כ אפרת רייטן הסירה את מועמדותה מהוועדה לבחירת שופטים. בחשבון הטוויטר שלה כתב ח"כ רייטן: "העמדתי את עצמי כמועמדת לוועדה לבחירת שופטים לאור הניסיון שצברתי כחברה בקדנציה הקודמת והשמירה הבלתי מתפשרת שלי על בית משפט עצמאי ועל הדמוקרטיה. למרות זאת ואף שאני יודעת שסיכויי לנצח גבוהים מאד, משעה שהקואליציה מעמידה מספר מועמדים לבחירה לוועדה ולא אחד בלבד, ומשעה שאין לי כל רצון לסכן ולו באחוז את האפשרות לנציג אופוזיציה בוועדה, החלטתי להסיר את מועמדותי."
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם האנרכיה עתידה להכריע את ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
10/06/23 16:35
2
ד"ר עדי ירדן
27/07/23 01:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
  • יאיר לפיד מציג טענה נכונה הקרובה לעמדה היותר נכונה של אביגדור ליברמן. אם נניח שההפיכה השיפוטית הדיקטטורית של יריב לוין ושמחה רוטמן ומרעיהם נבלמת, ונבחרת הוועדה הראויה למינוי שופטים - עליה להתחיל לעבוד לפני שממשיכים להגיע לפשרות בנושאים אחרים. אבל אם יריב לוין - עיקש כפרד ואולי רשע - אינו מתחייב להפעיל את הוועדה אין טעם לדון איתו בשאר השינויים שהוא מבקש להכליל במערכת. כי הוא שובת. שר שובת נגד עצמו ומונע מינוי עשרות שופטים, ואחר כך משפטים מתעכבים, מין הפרת אמונים, ומי אשם בפי הביביסטים? ברור, אסתר חיות וגלי מיארה-בהרב.
06/06/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
השיח הרעיל ומעשי הבריונות האלימים הינם תוצאה מובהקת של תהליך ההקצנה הנוראה של חלק ממשתתפי המחאה נגד הרפורמה המשפטית החשובה והנדרשת, הקצנה חמורה המחריפה מאוד וסופה מי יישורנו.
העיתונאי משה גורלי מסכם את מאמרו הנ"ל בכלכליסט במילים: "...לכן קשה מאוד להאמין לנימוקי ה"דמוקרטיה" ששופעים ממנו [ח"כ שמחה רוטמן]. העמדה השקרית הזו מחלישה עוד יותר את ההגנה על חופש הביטוי שלו. אני לא מאמין לו שהדמוקרטיה היא המשטר המועדף עליו". בקיצור גורלי סבור שאם ח"כ שמחה רוטמן רואה את הדמוקרטיה באופן שונה מגורלי, אזי סתימת פיו של רוטמן איננה בהכרח רעיון רע.
חוק העמותות הינו חוק חשוב ביותר, נדרש ביותר, חוק אשר אמור להסדיר קבלת תרומות לעמותות, ארגונים ומכונים אזרחיים במדינת ישראל. מאות ארגונים ממומנים פועלים במדינת ישראל במימון ממשלות זרות ואנשי הון עלומים בעלי אינטרסים שונים, חלקן מבצעות מימוש אמונות, ערכים, ואידאולוגיה החותרת תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, כמדינה המתגוננת מול טרור רצחני, כמדינה המתמודדת מול גל מסתננים, כמדינת כל אזרחיה ועוד.
לפני מספר שנים, הבאנו כאן ציטוטים ממאמרים של אנשי אקדמיה אשר ניבאו אז, בדייקנות מפתיעה, את העתיד להתרחש בחברה המקוטבת והשסועה שלנו, היום, עכשיו.
05/06/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il