|   15:07:40
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
רוטמן. שיגיש תביעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"רוטמן חטף מגפון" - הכצעקתה

ערוצי הטלוויזיה של השמאל מכתרים כותרות, רוטמן חטף מגפון ממפגינה WOW אסון בואו נבדוק
04/06/2023  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות


המרחב אישי

מרחב אישי הוא תחום במשפט האמריקני המעוגן בתיקון הרביעי לחוקה, ועוסק בהגנה על הזכות להיות חופשי מהתערבות לא מוצדקת של המדינה או של אנשים אחרים בחיים האישיים של אדם. המרחב האישי מתייחס גם למרחב הפיזי שבו אדם נמצא, ולרמת הנוחות שלו, ליכולתו לקיים אינטראקציה כרצונו עם אחרים.

האנתרופולוג אדורדר ט. הול חילק את מרחב האינטראקציה של אדם בתרבות המערבית לארבעה סוגים:

  • מרחב אינטימי: 50-0 ס"מ. משמש לאינטראקציות קרובות ואישיות, כמו חיבוק, נשיקה, לחיצת יד או שיחה בלחש.
  • מרחב אישי: 15-50 ס"מ. משמש לאינטראקציות עם חברים, בני משפחה או מכרים. השיחה בווליום רגיל, הראייה ברורה, והמעבר למרחב אינטימי דורש הסכמה.
  • מרחב חברתי: 400-150 ס"מ. משמש לאינטראקציות בעבודה, בלימוד או בחברה. השיחה בווליום גבוה, הראייה מעניינת, והמעבר למרחב אישי או אינטימי דורש התנדבות.
  • מרחב ציבורי: 7,600-400+ ס"מ. משמש לאינטראקציות בהרצאה או בהופעה.

באותה עוצמה שהחוקה האמריקנית מגינה על חופש הביטוי היא מגינה על זכותו של אדם לשמור על המרחב האישי שלו וכאשר אנו נמצאים בארה"ב מדובר על-פי אדוארד הול בקו עקום סגור הנקרא עיגול, אשר הרדיוס שלו הוא 150 ס"מ, וכאשר מדובר באמצעי הגברה, אני משוכנע שנמצא פסיקות אמריקניות המגדילות את המרחב הזה.

מה היה המרחק של המפגינה מח"כ רוטמן

יש כלל סביר האומר שגובהו של אדם זהה פחות או יותר למרחק בין קצות אצבעותיו כאשר ידיו פרוסות לצדדים. נניח שרוטמן הוא גבוה יחסית וגובהו 1.80 מטר, ידיו הפרוסות לצדדים יוצרות אם כן מעגל שקוטרו 1.80 מטר, היינו רדיוס של 90 ס"מ, ואם הצליח לתפוס בשתי ידיו את המגפון, המשמעות היא שהמגפון היה עמוק בתוך המרחב הפרטי שלו.

ואף אם עצר קמעא טרם ביצע את ה"חטיפה" הרי שהיו לו לפחות עוד 60 ס"מ SPARE, הגם שבתמונות רבות לפני ה"חטיפה" רואים את המגפון בטווח של פחות מ-150 ס"מ מגבו.

ודאי וודאי, שהפגנה שאמורה להיות חלק מהמרחב הציבורי לא עומדת ברף התחתון של מרחב זה, היינו 4 מטר, כאשר שימוש באמצעי הגברה מגדיל ככל הנראה משמעותית את הרף התחתון הזה. ודאי על-פי הצילומים שהמטרידים, אשר חתרו למגע אחרי "חטיפת" המגפון, על-מנת לקחת את אותו חזרה, ונתקלו כמובן במאבטחים של רוטמן, חדרו באורח בוטה וניכר למרחב הפרטי שלו.

שימוש במגפון בהפגנות על-פי החוק באמריקה

התיקון הראשון לחוקה האמריקנית מתיר שימוש במגפון בהפגנות בארה"ב אך מכפיף את ההיתר לכללים שונים בעיקר מקומיים, חלק מהכללים עוסק בהיתרים לשימוש במגפון, חלקם עוסק גם בתכנים, במקום השימוש, שעות, ובאופן השימוש.

ספציפית במדינת ניו-יורק (NYC) נדרשת פנייה מראש למשטרת ניו-יורק (NYPD). אם השימוש מאושר נדרש תשלום של 45 דולר. במהלך הבדיקות לקראת אישור כזה תוודא משטרת ניו-יורק שהרמקולים לא יפעלו בטווח של 500 מטר מבתי תפילה, בתי חולים, בתי ספר ומוסדות אחרים בשעות הפעילות שלהם, תיבדק עוצמת ההגברה וייבדקו היבטים נוספים למניעת הפיכת ההגברה למטרד חמור. וככל שנושאים אלה לא יבואו על פתרונם, לא יינתן היתר לשימוש באמצעי הגברה.

ברור כי במקרה זה המגפון שימש להטרדה אישית של חבר הכנסת בגלל הצהרות המטרידים, לדוגמה "שלא יצפה לחופשה שקטה בניו-יורק. הבטחנו ואנחנו מקיימים: נגיע לכל מקום. לא ניתן להם להפיץ שקרים. הקהילה פה נחושה למלא את תפקידה בהגנה על ישראל". בגלל המרחק הקצרצר ממנו, בגלל הכיוון האישי אליו, ובגלל שהציבור מסביב לא היה דובר עברית כך שלא הבין כלל על מה המהומה, משכך לא הייתה כאן כל כוונה להפגין אלא מה שראינו הוא משהו בין הטרדה לבין הטרדה מאיימת לכאורה (stalking threat) כאשר לטעמי המבחן המבדיל יהיה התמשכות ההטרדה הזו, על אדמת ארה"ב גם בשארית הביקור או בביקורים אחרים של חבר הכנסת בארה"ב.

הפסיקה האמריקנית מכירה גם מושגים של stalking-group or stalking gang (הטרדה מאיימת על קבוצה), כלומר הטרדה חוזרת ונשנית של קבוצת אנשים (למשל נציגי הקואליציה) בביקוריהם בארה"ב, החודרת למרחב האישי שלהם, מפרה את שלוות נפשם, וחורגת באורח ברור מהפגנה ומטרותיה, וכזו הטרדה עלולה לגרור פתיחת הליכים פלילים ואזרחיים נגד המטרידים לכאורה (כשם שנפתחו לדוגמה הליכים פלילים נגד עו"ד ברק כהן כאן בארץ על פרשת בנקאים והוא הורשע ונדון למאסר על תנאי ולקנס).

מן העבר השני, ובלי קשר לאמריקה, ברמה האישית והצינית, רוטמן יכול לבוא בטענות בעיקר לעצמו, כי במה שהוא וחבריו עשו לחובשי הכיפות ועוטות כיסויי הראש אצל בנט אך לפני קצת יותר משנה, הוא בפירוש הזמין את קבלות הפנים המלבבות להן הוא זוכה לאחרונה.

האם לנפגע מחדירה למרחב האישי מותר לפעול עצמאית לתיקון המצב?

אנו יודעים שבאמריקה יש הקפדה יתרה על המרחב האישי, הקלות הבלתי נסבלת של רכישה ושימוש בנשק בארה"ב אשר יש הטוענים שמביאה למותם הברוטלי של אנשים רבים בארה"ב מנומקת בזכות החוקתית של אזרחי ארה"ב להגן על המרחב האישי שלהם.

בכל זאת קיים ספק אם רוטמן פעל כחוק כאשר "גנב" את המגפון. ברור שהגניבה לא הייתה premeditated, כלומר אין בה יסוד נפשי, ברור שה"חטיפה" הייתה לאחר זמן שהוא סבל מהחדירה למרחב הפרטי שלו, כאשר אנשי החוק שכנראה היו מסביבו לא סיפקו לו את ההגנה המחויבת מהם, ברור שבשוך הרוחות הוא השיב את המגפון ולכן כל מי שבונה על משטרת ניו-יורק נשען לדעתי על משענת קנה קצוץ.

דווקא במישור השני, מישור החדירה למרחב האישי שלו, נראה כי קיימת עילה להתערבות רשויות החוק, על אחת כמה וכמה לאור תלונת ההפחדה של המטרידים במשטרת ניו-יורק. הייתי ממליץ לרוטמן שהוא עורך דין בעצמו להגיש תלונה נגדית נגד המתלוננת, על הטרדה מאיימת ותלונה חריפה יותר נגד שאר המטרידים על ניסיון תקיפה לאחר ה"חטיפה". את התלונה עדיף שיגיש יחד עם רעייתו אשר כנראה צעדה לצדו והיא ככל הנראה אזרחית אמריקנית, מה שיאיין כל ספק לגבי תוקף החוק והחוקה האמריקנית בעניינם. שאלה נוספת היא עניין הרישיון שקיבלו המטרידים מ-NYPD ואם לא נתקבל רישיון כזה, או אם התקבל והם והפרו את תנאיו, מצבם עלול לדעתי להיות חמור הרבה יותר, כי ניו-יורק זו לא חדרה, מי שעובר שם לכאורה על החוק, משלם.

המפגינים לא מעניינים - מה שמעניין הוא הונאת הציבור בישראל, על-ידי שידורי התעמולה של ערוצי השמאל. המפגינים האלימים האלה לא מעניינים, הם יפסידו, כל מי שלוחם על דעותיו בצורה כזו, לא רק יפסיד, אלא יובס. הקושי האמיתי הוא עם שידורי התעמולה של ערוצי השמאל, אשר מפרגנים לאנרכיסטים האלה, אנרכיסטים שלא מבדילים בין טוב לרע, שלא מבחינים בין אמת לשקר. ערוצי השמאל מעלים עוד ועוד גירה, כאשר כל האמת פרוסה לפניהם, והם מתארים אותה על העוקם לגמרי, והסיבה היחידה שהפרובוקציות האלה קורות שוב ושוב היא ההדהוד המלטף והמוטה של ערוצי השמאל.

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
אפרים הלפרין
+לוין: מנסים לתמרן את דעת הקהל נגד הרפורמה באמצעות הסתה נגד חרדים
23:02 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים"  ▪  שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"
לוין. חולק על עמדת משרד המשפטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+העסקה המתבשלת: חוק היועמ"שים יועבר בהסכמה
20:42 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העסקה המעשית ביותר שנידונה עד עתה בבית הנשיא כוללת את הסכמת האופוזיציה להעברת חוק היועצים המשפטיים וצמצום עילת הסבירות - בתמורה להתחייבות ממשלתית להוריד מהפרק את שאר הרפורמה
בית הנשיא. שם יפול דבר? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עונג שבת
17:55 04/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
גם למען ילדיך וילדותיך, שנקווה כי הם מוסריים וערכיים ויצירתיים ולוחמים טובים ממך אני מקווה ומתפלל שידינו על העליונה
רוטמן. התקף תוקפנות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן על התקרית בניו-יורק: "לא איבדתי את העשתונות"
14:38 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טוען כי המפגינים שליוו אותו בניו-יורק צעקו באוזניו ובאוזני מאבטחיו ואשתו באמצעות מגפון, ורק לאחר שהוזהרו נחטף המגפון כהתגוננות כדי למנוע פגיעה בעור התוף  ▪  לדבריו, המפגינים ברחו כאשר המשפטה הגיעה משום שידעו שהדבר אסור לפי חוקי מדינת ניו-יורק  ▪  חנה רוטמן: "זו הייתה תקיפה. התחרשה לי האוזן ל-20 דקות"
רוטמן. טוען להתגוננות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נרמול הסרבנות פיגוע אסטרטגי בחוסן הלאומי
11:53 04/06/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
חלק מתקשורת הקרנפים ליבתה את חציית הקו המסוכן הזה, את שבירת האתוס הלאומי, העצימה את האיום, הניחה פנס ענק על האירוע, קיימה ראיונות עם טייסים, לוחמי כל החילות, פשקווילים יומיים קיבלו נפח חסר פרופורציות
גולן. לנשום עמוק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שעבוד מרצון
10:14 04/06/23  |  דפנה נתניהו   |   לרשימה המלאה
אין שום דבר דמוקרטי באי-הכרתם בממשלה נבחרת בבחירות דמוקרטיות חוקיות; וכך גם הנפנוף בערך השוויון, כשהם למעשה שוללים זכות זו מציבורים שלמים במדינה
מקפידים לנפנף בדגל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יש עתיד: "כל ההסכמות ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים"
09:51 04/06/23  |  מירב ארד
בסיעת יש עתיד מכחישים את הפרסומים על הסכמה לחוק היועמ"שים בתמורה לכינוס הוועדה למינוי שופטים: "לא תהיה שום הסכמה ושום חקיקה לפני כינוס הוועדה למינוי שופטים ותחילת עבודתה. כל ההסכמות שיהיו או לא יהיו, ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים והתחייבות לסוף הדיונים על החוקים הנוגעים לשיטת המשטר בישראל."
+ועדת חקירה תחילה לפרשת הרוגלות
09:08 04/06/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה
על נציגי הקואליציה לנופף לשלום לכל הנוכחים - ולהפשיל שרוולים כדי לעשות את מה שבאמת ראוי לעשות: למשל, הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן מי אחראי להשתלת תוכנות ריגול, בניגוד לחוק, אצל אלפי אזרחים - ואיזה שימוש נעשה בחומרים שנשאבו
התקשקשות סרת תוחלת בבית הנשיא [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+"המשפט העברי מציב תמרורי אזהרה נגד הרפורמה"
08:10 04/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פרופ' בני פורת וד"ר חגי שלזינגר טוענים שהרכיבים המרכזיים ברפורמה המשפטית מנוגדים בתכלית לעקרונות המשפט העברי
ר' יוסף קארו. לא מתבססים עליו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"רוטמן חטף מגפון" - הכצעקתה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
6/06/23 08:09
2
שלמה המגיב
6/06/23 11:19
 
ה.א
6/06/23 14:15
 
שלמה המגיב
6/06/23 18:57
 
שלמה המגיב
6/06/23 19:49
 
ה.א
6/06/23 20:18
 
שלמה המגיב
6/06/23 23:36
 
ה.א
7/06/23 06:19
 
שלמה המגיב
7/06/23 14:19
 
אתה מחרטט
7/06/23 17:00
 
שלמה המגיב
8/06/23 00:01
 
ה.א
8/06/23 06:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כעת, באיחור גדול במיוחד, כמעט כולם מבינים שמבצע חטיפת הדמוקרטיה הישראלית על-ידי כוחות הסירוב הוא הסכנה האמיתית. באיחור משמעותי החלו חלק מקצינים בעלי תחושת האחריות הלאומית לנער את הפחד, לסלק את האימה, לנגב את הזיעה הקרה מעורפם, להשתחרר ממורא חלק ממובילי המחאה ולהודות כי צה"ל נחטף והיה לבן ערובה.
לגיליון עיתוני החג של פסח השנה, זיכתה אותנו התקשורת הכתובה בעותק חגיגי של מגילת העצמאות. נראה שמארגני מפעל הצדקה הזה רצו להכשיר את הלבבות שלנו לכך שבמהותה המגילה אינה אלא מעין אבטיפוס של מגילת זכויות אדם, ושאם רק הלבבות שלנו ייפתחו לאור, נבין שעלינו לאפשר לשופטי בית המשפט העליון להשלימה על-פי "ערכי היסוד של השיטה" שרק הם יודעים אותם. תקוותם של מפיצי המגילה הייתה שנתרכז רק בפסקה אחת בה: "מדינת ישראל תהיה מושתתת על יסודות החרות הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות". אכן, לכל הדעות עקרונות חשובים וזכויות חשובות. ניתן לקבוע, אפילו בוודאות, שרבים ממחנה הימין בימינו היו שמחים ליהנות מהם.
04/06/2023  |  דפנה נתניהו  |   יומני בלוגרים
מבראשית, לא היה זה ראוי, בעיניי, להעתיק את הליכי החקיקה מן הכנסת לבית הנשיא. בית המחוקקים משקף את תוצאות הבחירות - ושם צריכות להתלבן סוגיות חוקתיות. גם מן הבחינה הפרקטית לא ראיתי טעם בשיחות הללו. כל פשרה שהייתה מושגת שם, הייתה רק מחמירה את ההפקרות שקיימת היום, לטעמי, במערכות אכיפת החוק. אינני חושב, למשל, שיש מקום לקבוע בחוק "פסקת התגברות"; מה שינציח, לראשונה, בחוק את סמכות השופטים לבטל חוקים.
04/06/2023  |  חיים משגב  |   יומני בלוגרים
"עיון במקורות המשפט העברי מלמד על תמרורי האזהרה הבוהקים שחכמי המשפט העברי הציבו מול מגמות הדומות לאלה שמובילה יוזמת לוין-רוטמן לשינוי מערכת המשפט בישראל". כך סבורים פרופ' בני פורת וד"ר חגי שלזינגר, במאמר המנתח מנקודת מבט יהודית-הלכתית את הרפורמה שמובילים השר יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן.
04/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בצומת קפלן בתל אביב התקיימה (שבת, 3.6.23) הפגנה נגד הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה, זו השבת ה-22. לאחר המחאה, מפגינים ירדו לאיילון וחסמו את הכביש לתנועה בשני הכיוונים לשעה קלה.
03/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il