|   15:07:40
  דוד ארגז  
רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
ברסלרל. מביטה אל הכוכבים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

"מפגש עם שקמה" סיפור קצר לראש השנה

צלילה שלי אמרה, אם אנשים היו יודעים בחלומות של מי הם מככבים בתור מה (מאיר אריאל: "דאווין של שיר מחאה")
18/09/2023  |   דוד ארגז   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

היא מגיעה אלי רגע לפני שאני נרדם. זה קורה אחרי שארזתי את המחשבות ואבק אירועי היום כבר שקע בתוכי. זה קורה אחרי שהכעסים שלי נמסו כמו שלג ובזמן שתחושה מתוקה ורחמית עוטפת אותי. נכון, הרגעים הכי טובים שלי הם עם עצמי אבל אפילו אני לפעמים זקוק לחברה. שניה לפני שהשינה משתלטת עלי, היא מופיעה פתאום כאילו משום מקום. אני לא שומע אותה נכנסת. פשוט יודע שהיא שם ומסתובב לעברה.

בתחילה אני לא רואה כלום. אבל לאט-לאט עיני מתרגלות לחשיכה ופתאום היא שם. יושבת על קצה המיטה עם גוו זקוף כך שאי אפשר לטעות: השיער האסוף, הפה הקפוץ, האגרוף הקמוץ שאוחז בדגל ישראל והמבט החודר שמביט אל הכוכבים. שקמה לבושה בחולצת הטריקו המוכרת עם הכתובת דמו-קרט-יה וסמל האגרוף השחור. היא נראית רעננה כאילו התעוררה הרגע משינה וקשה להאמין שהיא צעדה כל היום.

"שלום שקמה", אני אומר לבסוף, מה שלומך?

" פתאום קם עם וחובה להתנגד", היא משיבה.

"גם בימין לאדם מותר להתנגד אבל אצלנו זו לא חובה", אני עוקץ אותה והיא משיבה לי במבט שכולו בוז.

במשך כמה דקות אנחנו שותקים ביחד עד שאני שובר את השתיקה: "תודה שבאת", אני אומר כדי לתקן את הרושם הראשוני שיצרתי. "חשוב שנמשיך לדבר בינינו אפילו שאנחנו לא מסכימים".

היא לא אומרת מילה אבל כן נשכבת במיטה לצידי, מושכת אליה חלק מהשמיכה ונדמה לי שהיא רוצה שאמשיך. חם מאוד בחדר, שנינו מזיעים מתחת לשמיכת הכותנה השחורה, מביטים על התקרה ושותקים, כי איש לא רוצה לעשות את הצעד הראשון.

לבסוף אני מרהיב עוז ולוחש לחלל: מה דעתך על "חייבים להתפשר" או חייבים להגיע להסכמות" במקום "חייבים להתנגד"?

בבת אחת משתחררות חרצובות לשונה. קולה הופך צווחני ומפחיד, המשפטים מתפרצים מתוכה בצרורות ובשצף קצף. שיניה החדות חותכות את המילים כמו פיסות בשר מדמם שמבותק בסכין קצבים. משפטים קצרים, פסקניים כמו פקודות בצבא: "לא נתפשר עם ממשלת החורבן", "אסור להתפשר עם גזענות ועם פשיזם". "אין פשרה עם עליונות יהודית", "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא יהודים".

אני נרתע לאחור. רוצה להגיד לה שהדברים שלה מזכירים לי את "שירת הסטיקר": אוסף של סיסמאות נבובות בלי חוט מקשר, אבל מחליט לקחת צעד אחורה ושואל בקול רך "אני נראה לך כמו נאצי"?

"בשולחן שיש סביבו עשרה אנשים ואחד נאצי, אז זה שולחן עם 11 נאצים", שקמה משיבה נחרצות וחוץ מזה כבר התנצלתי. מה אתם רוצים ממני? מתי תפסיקו כבר עם מכונת הרעל הזו?

שנינו מבינים שיש כאן רגע נדיר של זוגיות ומאחורי שיח הקירבה מסתתר מאבק איתנים. שקמה היא אישה אינטליגנטית ומבינה שהיא במלכוד. היא יודעת שאיבדה את מרחב ההכחשה מולי. היא מבינה שתפשתי אותה במיטה עם נאצי.

מה שמפריע לי, שקמה, אני אומר לה לבסוף, הוא לא זה שאת חושבת אותי לנאצי. עם זה אני דווקא חי בשלום. מה שמפריע לי הוא שאת לא מוכנה לדבר איתי. העמדה שלך פשוט לא הגיונית ולא בוגרת. התעלמות מהמציאות לא פותרת בעיות. בחיים האמיתיים צריך לדבר גם עם האויבים. אפילו החמאס מוכן להודנה עם ישראל. אנחנו הרי חצי עם והחלק היחסי שלנו רק הולך וגדל. בסדר, נניח שקמתם צעדתם וניצחתם ומה אז? אתם לא מוכנים לדבר איתנו. אז מה אתם מתכננים לעשות עם כל הגזענים, הפשיסטים ו"החרדים הטפילים"? יש לך תוכנית אופרטיבית עבורנו? מחנות מעצר? טיפולי המרה? הגירה כפויה? מה העתיד שאת מייעדת לנו? ומי בעצם הנאצי כאן?

שוב משתררת שתיקה. לשקמה כנראה אין תשובה טובה אז היא מפנה לי את הגב, שולפת את הנייד שלה ומתחילה להקליד. אני מציץ מעבר לכתפה ורואה שהיא כתבה "נפלתם על הדור הלא נכון" ולא מתאפק: שקמה, אני אומר לה: אנחנו לא נפלנו. למעשה, רק עכשיו קמנו מדיכוי של שנים. "ישראל השנייה" רק עכשיו מתעוררת. ובכלל מי קורא לעצמו "הדור הלא נכון"? מי מתפאר שהוא חלק ממחנה "לא נכון"? מי מתגאה להיות חלק ממחנה אלים, בריוני, מלא שנאה ונטול קוים אדומים? אולי לשם שינוי תנסו להיות הדור הנכון?

"אי אפשר לעצור עם שהתחיל ללכת"...

תקשיבי לי שקמה, אני מתפרץ, מבחינת הגיל אני יכול להיות אבא שלך והאמת אם היית הבת שלי הייתי מאוד גאה בך. אבל...

אתה מתנשא עלי?

נכון. אבל גם דואג לך ומרחם עליך. את חיה בהזיה, אתם לא העם, אתם אולי שליש מהעם ואולי אפילו פחות. אתם גם לא תנצחו. הדמוגרפיה תנצח אתכם. ובעיקר, אנחנו לא אויבים שלך אלא אחים. המחנה שלך כולו בהתקף פסיכוזה. קם אדם ששכח מה זה להיות בן אדם...

שקמה קמה מהמיטה זועפת, מניפה את הדגל ופולטת: "אנחנו ננצח", "אין לנו ברירה אלא לנצח" ... אבל הספק כבר ניכר בקולה. היא פוסעת אל הקיר וכמו חתול צ'שייר, רק בלי החיוך, מתפיידת אל עולם המציאות המקבילה שלה.

"אני אשמח אם תחזרי ונוכל לדבר שוב", אני קורא לעברה בדרכה החוצה.

שקמה לא עונה, אבל לפי המבט בעיניה אני יודע בוודאות שהיא תחזור ושהיא יודעת את זה.

תאריך:  18/09/2023   |   עודכן:  18/09/2023
דוד ארגז
+נתניהו: חשבתי שהרפורמה המקורית רעה
20:42 18/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר בפגישתו עם אלון מאסק כי המתווה המקורי של הרפורמה המשפטית שהציג השר לוין היה רע בעיניו  ▪  לוין: גם אם לא נגיע להסכמות - אין לי כוונה לבטל את הרפורמה
מאסק ובני הזוג נתניהו. ביקור בצל הפגנות [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+כ-50 פעילי מחאה מפגינים מחוץ למלונו של נתניהו
17:11 18/09/23  |  עידן יוסף
בסן חוזה שבקליפורניה נחת מטוסו של ראש הממשלה נתניהו. את פניהם של בני הזוג נתניהו קיבלה סגנית מושל קליפורניה. מחוץ למלון שבו ישהה ראש הממשלה מפגינים כ-50 פעילי מחאה.
+ואטורי על המפגינים בחו"ל: "גם עמיר חשב שהוא פטריוט"
14:51 18/09/23  |  עידן יוסף
ח"כ ניסים ואטורי על המפגינים בארה"ב בראיון לערוץ כנסת: "שונאי ישראל, לא פטריוטים, גם יגאל עמיר חשב שהוא פטריוט".

ח״כ קטי שטרית (הליכוד): "הם קוראים להוצאת כספים ובכך להפיל את הכלכלה. שוקלים לעזוב את המדינה או להיפרד ל'ישראל' ו'יהודה'. משבשים את מערכי הרפואה. פועלים להחרמת ישראל בעולם. קוראים לסרבנות ופוגעים בכשירות צה״ל. טסים לחו״ל ומכפישים את המדינה על גגות ניו-יורק. אבל כשמזכירים להם את כל זה - הם ממש נפגעים".
+שוב חוזר הדיבור
14:39 18/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
השבועון "אקונומיסט" הקדיש מאמר ותחקיר ענק לנטייה של הנהגות שונות בעולם להעדיף את הדיקטטורה על הדמוקרטיה  ▪  כל המתואר בו מתרחש תחת שלטון ביבי בישראל
נתניהו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משרד החוץ בברלין מגבה את הגעת השגריר לדיון בבג״ץ
14:35 18/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גרמניה מכחישה תלונה ישראלית נגד שגרירה בישראל שעורר סערה כאשר הגיע לדיון בבג"ץ עילת הסבירות  ▪  שר החוץ אלי כהן: התנהלות השגריר לא מקובלת  ▪  גרמניה: שגרירנו עושה עבודה מצוינת  ▪  שגריר גרמניה: הגעתי לדיון בעל עניין פוליטי גבוה
זייברט. עימות מול הממשלה [צילום: מייקל קאפלר/AP]
+תכלה שנה ומחלוקותיה, תחל שנה וברכותיה
13:05 18/09/23  |  יוסף גערליצקי   |   לרשימה המלאה
זוהי שעה קריטית  ▪  אנו מוכרחים, כל אחד בעצמו, כל משפחה, כל קהילה וכל חברה, וכולנו יחד, להחליט על שינוי כיוון מוחלט
לראות את הטוב [צילום: ליבה פרקש/פלאש 90]
+הקרב על סמל מדינת ישראל הריבונית
10:34 18/09/23  |  תרצה הכטר   |   לרשימה המלאה
עלינו להבין את משמעות הסמלים הלאומיים שלנו - המנורה, הדגל, מגילת העצמאות והקבוצה שחתומה עליה  ▪  מגילת העצמאות איננה חוקה מכוננת, היא סמל לריבונות העם היהודי במדינתו
בן-גוריון ווייצמן חותמים על מגילת העצמאות [צילום: הנס פין/לע"מ]
+גלעד ארדן על ההפגנות בארה"ב: זה רק יסיט את תשומת הלב מהם
10:11 18/09/23  |  מירב ארד
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, בראיון לכאן רשת ב': "על ההפגנות המתוכננות בארה"ב לקראת ביקור נתניהו: "זה לא יוכרע כאן באו"ם איפה ששונאי ישראל נמצאים. זה רק יסיט את תשומת הלב מהם".
+סמוטריץ' נגד המפגינים בחו"ל: פעילי BDS שפוגעים בישראל
09:58 18/09/23  |  מירב ארד
השר בצלאל סמוטריץ' נגד המפגינים בחו"ל: "פעילי BDS שפוגעים בישראל - התמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שהפכו לאופוזיציה למדינה".
+ח"כ איזנקוט: זה חיוני להגיע להסכמה, המילה פשרה לא נשמעת טוב
09:57 18/09/23  |  מירב ארד
ח"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי בראיון לגל"צ: "זה חיוני להגיע להסכמה, המילה פשרה לא נשמעת טוב. הייתי רוצה לראות בית משפט עליון מגוון יותר ממה שהוא היום - אבל לא במהלך כוחני"
+מה שבגין הבין
09:27 18/09/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
הדמוקרטיה שלנו אולי נעדרת מנגנוני הגנה מספיקים, אבל במה עליונה סבירות השופטים על סבירות חברי הממשלה הנבחרת? מדוע מינויים של שרים מופרכים לעתים, ואילו על מינויי שופטים - קדוש אמור?
מנדבליט. מאמרו נוצל לרעה [צילום: צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הפגנות על אדמה זרה
09:25 18/09/23  |  זיו מאור   |   לרשימה המלאה
הממשלה אינה פועלת נגד עבריינות בהפגנות שמאלניות, מתוך תפיסה שזוהי הוכחה לדמוקרטיה. ההקרנה של כתובת המרדה על קיר האו"ם היא עבירה על החוק, המהווה איום על מדינת ישראל
הפגנה על אדמת גרמניה [צילום: סטפי לוס/AP]
+תמות נפשי עם פלישתים
08:24 18/09/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אין כמו להפיץ דיבה בעולם נגד ראש הממשלה, ללחוש על אוזני הנשיא האמריקני ופמלייתו מילות שנאה על האיש הנורא ההוא, ראש ממשלת ישראל
מחריבים את המדינה היהודית [צילום: אוהד זוויגנברג/AP]
+נשיא המבשל דיקטטורה
08:00 18/09/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כואב לי לכתוב, שנשיא המדינה מתוך המחויבות שיש לו במיוחד לליכוד ולש"ס הוא "מרכך" בהצעות הפשרה שלו את הבוטות של הנוסח הראשוני של הצעות החוק כפי שהוגש על-ידי שר המשפטים
הרצוג. "מרכך" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מי באמת חובר לאש"ף ולאירן
07:44 18/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"הפגנות נגד ישראל על-ידי אנשים שחוברים לאש"ף ואירן" - דברי בנימין נתניהו. נעזוב את החלק הראשון - נעיר רק שההפגנות הן של פטריוטים נגד ממשלת רודנות ולא נגד המדינה - ונעסוק בחלק השני, הגס והמסית
מה שהוא רואה בראי ובסביבתו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: המפגינים חוברים לאש"ף ולאירן
07:06 18/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה המריא לארצות הברית ותקף את מתנגדי הממשלה הצפויים להפגין מול מטה האו"ם  ▪  "מוציאים את דיבת ישראל בפני האומות"
בנימין ושרה נתניהו בעלייה למטוס, הלילה [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מפגש עם שקמה" סיפור קצר לראש השנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
18/09/23 13:54
2
יחזקאל
20/09/23 05:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מגילת העצמאות היא סמל. אף-על-פי שזהו נייר שעליו חתומים קומץ בני אדם מהיישוב העברי ב-1948, מדובר על סמל המהווה ערך יסוד מאחד והצדקה לקיומנו כמדינת ישראל ריבונית.
18/09/2023  |  תרצה הכטר  |   יומני בלוגרים
אינני מכיר את אביחי מנדלבליט באופן אישי. הכרתי היטב את אביו מיקי זיכרו לברכה, שהיה מבכירי הפעילים של תנועת החרות בתל אביב ונאמנו של מנחם בגין. בוודאי היה גאה בבנו על המעמד המשפטי הרם שהגיע אליו - תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. ספק אם היה גאה על השתתפותך בחוברת שהופקה על-ידי עיתון הארץ, במטרה "להנחות" את 15 שופטי בג"ץ.
כשחקרתי את מדיניות תקצוב הקולנוע לפני כמה שנים, שאלתי את כתרי שחורי, שהיה אז מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, למה יש כל כך הרבה סרטים ישראלים שמלאים שנאה כלפי ישראל. הוא אמר לי דבר מדהים: "אני מסתובב בפסטיבלים באירופה ומקבל כל כך הרבה אהבה, כי האירופים מעריצים את העובדה שאצלנו מותר להגיד הכל". מה שהשמאלן התמים ההוא לא הבין זה שמה שהם באמת אוהבים - זה כשהאמירות האנטישמיות האלה מגיעות מהקולנוע הישראלי, במימון ממשלת ישראל, זה בעצם רישיון לאנטישמים להיות אנטישמים, כי מה שהיהודי אומר בעצמו לא יכול להיות אנטישמיות.
18/09/2023  |  זיו מאור  |   יומני בלוגרים
אח, הריר הזה, כל כך מתוק, כל כך מיוחד, כאילו רדו אותו ממכוורות האהבה, כמו נותר משולחן חג ראש השנה, דבש ניגר. אח, הריר הזה, "הנשיא ג'ו ביידן יפגוש את ראש הממשלה בשולי העצרת", אמרה המגישה ופניה מדושנות עונג, לחייה זחוחות, אוזניה נקטמו באושר בלתי מסויג, למי שלא הפנים את משמעות ה-בשולי, יש המשך לזובור האמריקני לראש ממשלת ישראל, כיפק היי.
אודה, שכואב לי לכתוב את המשפט הבא, בו אני פוגע בכבודו של נשיא המדינה. והמשפט הוא, שמה שמניע את נשיא המדינה הרצוג בהצעות "הפשרה" נובע מהחוב שיש להרצוג על מינויו לנשיא המדינה למנהיג ש"ס, אריה דרעי, ולראש הממשלה, בנימין נתניהו. כי אם הליכוד וש"ס היו מעמידים מועמד ביום הבחירות נגד הרצוג, הרי הרצוג לא היה יושב היום בבית הנשיא ובעוד זמן קצר לא היה עובר להתגורר באחוזת פאר, בת ארבעה מפלסים, שנרכשה על-ידי המדינה בסכום של כ-10 מיליון דולר.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אני הבא משם, אני היהודי, בן לעם הנבחר, הבוחר בכל יום להיות חלק מהעם שלי, חלק מאחיי החיים והמומתים, חלק מהתחייה הלאומית המתחדשת, מהגבורה היהודית הנצחית, חלק מדור התקומה והניצחון
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כיהודי, ישראלי, ציוני לפני ה-7 באוקטובר ואחרי ה-7 באוקטובר אני סבור שמחבלים יש להרוג ויש להימנע ככל האפשר משבייתם, אלא למטרות מודיעיניות ולמטרות סחר חליפין בבני ערובה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il