בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
השקעה של 330 מיליון שקל באפריקה התחדשות עירונית [צילום: יגאל לוי אדריכלים - אפריקה התחדשות עירונית]
|
|
|
פער תמחור עקבי בין השוק הפרטי לציבורי
|
כשאין לחברות נדל"ן שווי שוק ציבורי להתייחס עליו בונים מודל אפילו עם שיעור היוון נדיב מגיעים לשווי גבוה מאוד לפעילויות התחדשות ● בשנה האחרונה אנחנו רואים פער עצום בין התמחור בשוק הפרטי לבין התמחור המתקבל בשוק הציבורי
|
כלל ביטוח תשקיע 330 מיליון שקל באפריקה התחדשות עירונית (חברת בת של אפריקה מגורים) לפי שווי של 1.3 מיליארד לפני הכסף. מה יש באפריקה התחדשות עירונית? - צבר של 5,700 יחידות דיור בפרויקטי התחדשות, מתוכן בסך-הכל 140 דירות בביצוע, 320 בתכנון והשאר בחתימות - הון עצמי ש פחות מ-20 מיליון ש"ח. כלומר, הפעילות של אפריקה התחדשות גדולה בערך ב-50% מהיקף הפעילות של אב-גד (מחזיק) ועם הון עצמי נמוך יותר בהרבה (פחות מ-20 מיליון לעומת 70 מיליון). אז למה כלל מוכנים לשלם על הפעילות יותר מפי 10 מהערך שהפעילות של אב-גד (שווי שוק מינוס הון עצמי) מקבלת? ניתן להשוות גם לאאורה עם צבר גדול פי 5 מאפריקה התחדשות שנסחרת ב-2 מיליארד עם הון עצמי של 700 מיליון - כלומר שווי פעילות זהה (1.3 מיליארד) על צבר בסדרי גודל אחרים. איך נוצר פער כזה? נראה שמדובר בפער עקבי בין השוק הפרטי לשוק הציבורי. כשאין שווי שוק ציבורי להתייחס עליו בונים מודל אפילו עם שיעור היוון נדיב מגיעים לשווי גבוה מאוד לפעילויות התחדשות. לכן כמו בעסקות פרטיות אחרות בשנה האחרונה אנחנו רואים פער עצום בין התמחור בשוק הפרטי לבין התמחור המתקבל בשוק הציבורי. ברור שעם הזמן הפער ייסגר ואני מאמין שככל שהזמן יחלוף ופרויקטים ייכנסו לביצוע השוק הציבורי ילך לכיוון הפרטי יותר מאשר בכיוון ההפוך.
|
תאריך:
|
18/09/2023
|
|
|
עודכן:
|
18/09/2023
|
|
שלומי ארדן
|
פער תמחור עקבי בין השוק הפרטי לציבורי
|
|
בנימין נתניהו אינו משתמש בלשון של פרחחים ככמה מחברי סיעתו, אבל התוכן הוא כזה. אולי לא פרחחי אלא ארסי. טרם עלותו למטוס היקר ולשהות הארוכה (וברובה מיותרת) בארצות הברית קבע כי אנו, נטורי קרתא של הדמוקרטיה, חברנו לאויבי ישראל. אפילו לאירן.
|
|
|
ישנה מימרה ידועה, המיוחסת לצדיק הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין, שהיה אומר "ריבונו של עולם, מהר והבא כבר לבניך את הגאולה, שהרי עוד מעט, כבר לא יישאר חלילה את מי לגאול"... אם ישנו זמן שעליו מתאים לומר אמרה חריפה וכואבת זו, הוא הזמן והמצב הנורא אליו הגענו בשנה זו, מצב של קרע ושיסוי יהודים אלו באלו רחמנא-ליצלן, באופן ברוטאלי וחסר-פרופורציה שלא ראינו מעולם כמותו, ממש כתיאור המשנה (אבות פרק ג' משנה ב') "איש את רעהו חיים בלעו".
|
|
|
כוח יש לזמן היהודי למשוך אותנו בציצית ראשנו מעקת הזמן הכללי, ממהומות החיים ומשגעונות המשתגעים, ולהחזירנו אל היסוד, המעיין הנובע שממנו אנו מתקיימים כיחידים וכאומה. ולא זמן רציף, אלא גם זמן מעגלי: החזרה היא לנקודה הראשונה שממנה התחלנו. אך בכל שנה אנחנו חוזרים מלאים יותר, עשירים במה שעמלנו וקצרנו, בכישלונותינו וניצחונותינו, ברוחב ידיעותינו ובעוצמת שכחתנו. הקו המעגלי לא נותר כמות שהוא, אלא מתעבה ומתרומם במעין ספירלה אישית ולאומית.
|
|
|
הווי חיים במעברת "חצרים" באר שבע של שנות החמישים והשישים סיפורים קטנים וזיכרונות בספרו החדש של רפאל שטרית
|
|
|
היא מגיעה אלי רגע לפני שאני נרדם. זה קורה אחרי שארזתי את המחשבות ואבק אירועי היום כבר שקע בתוכי. זה קורה אחרי שהכעסים שלי נמסו כמו שלג ובזמן שתחושה מתוקה ורחמית עוטפת אותי. נכון, הרגעים הכי טובים שלי הם עם עצמי אבל אפילו אני לפעמים זקוק לחברה. שניה לפני שהשינה משתלטת עלי, היא מופיעה פתאום כאילו משום מקום. אני לא שומע אותה נכנסת. פשוט יודע שהיא שם ומסתובב לעברה.
|
|
|
|