|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
שליטה צבאית ברצועה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]

מה יהיה אחרי

מה שיהיה אחרי תלוי תלות רבה במה שנעשה או לא נעשה עכשיו; והאירוע החמור מאוד של 7.10.2023 מוכיח שמערכת הביטחון שלנו אינה חפה מטעויות ושאננות, ואת ההחלטות האסטרטגיות לאומיות העיקריות אין להשאיר בידיה חיבוק הדוב האמריקני בחלקו נעים מאוד אבל בחלקו האחר מסוכן ביותר - אסור להתבלבל, ואסור לאבד את עצמאותנו וריבונותנו בתהליך זה
31/10/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בשבת שמחת-תורה, 7.10.23, ספג עם ישראל מהלומה אדירה מחמאס, איבד למעלה מ-1,000 איש וכמאתיים ויותר נחטפו והובלו לעזה. הטראומה כאן במלוא עוצמתה והיא אינה הולכת לשום מקום. קרוב לוודאי שתתחלף בהדרגה אצל רבים בפוסט-טראומה. שינוי כזה יהיה פונקציה של ההתפתחויות בחודשים הקרובים, שאיש אינו יודע כיצד תראה. הלם המשפחות שנפגעו ברור ומובן, מה גם שהאסון נפל עליהן כרעם ביום בהיר ושיקף מכשלה לאומית ענקית ורבת ממדים. יסודות המכשלה ידועים; אופי ועיתוי נקמתה היו להפתעה אסטרטגית ברוח ההפתעה של מלחמת יום הכיפורים 1973 ובעוצמה לאומית דומה. דווקא מפני שמכה אסטרטגית זו חזרה על האירוע ההוא - ניזקה כפול ומכופל. מעניין להיווכח שנסיבות הטראומה הנוכחית דומים עד כדי דמיות (Similarity) לטראומה הקודמת: שאננות, התנשאות חברתית ומעמדית, זלזול באויב, מאבקים פנימיים מסוגים שונים וריפיון רוח ושכל של כלל ההנהגה הלאומית - הכתובת הייתה על הקיר; אך הכל העדיפו את "משחקי הרולטה" על השכל הישר.

לפתע התברר שאיננו נתונים בעימות עם אויב יחיד - חמאס, אלא בעיבורה של מערכה רב-זירתית ובאיום אסטרטגי מהותי שאותו בנתה אירן באזור בגלוי, במוצהר, בהתמדה ומתחת לאפנו ממש. היו מי שהזהירו והיו אפילו מי שהבינו שהולכת ומתרקמת באזור ובעולם בכלל מציאות גיאו-פוליטית חדשה ומאזן כוחות עולמי חדש, וזו התפתחות שחובה להתייחס אליה בכובד ראש לנסות לנצל את הזדמנויותיה (שלום על מדינות ערביות "מתונות") אך עוד יותר מכך להיזהר ממכשלותיה - יריב חזק, ערמומי, מניפולטיבי, נחוש, שלו תרבות שונה משלנו ושאיפות הגמוניות אימפריאליסטיות. מכל אלה התעלמנו למעשה כשאנו מתבהמים בזירה הפנימית על כדי הרס עצמי. אחרי 75 שנות עצמאות וניסיון של שבע מלחמות שרק שתיים מהן הסתיימו בניצחונות אמיתיים אך זמניים, נתונים אלה כשלעצמם מספיקים לעורר חלחלה. וכשזוכרים שהמלחמות שלא מוצו הישגיהן היוו קדימון להפסד הבא, התדהמה גדולה עוד יותר.

באירוע שמחת תורה התעשת עם ישראל יחסית במהירות אך במחיר יקר מאוד, והסכים בחוגים רחבים מאוד שהמעשה החמאסי כל כך חמור עד כי הלקח הראשון העולה ממנו הוא שיש לחסל את שלטון החמאס בעזה ולחולל בה מציאות חדשה. הגילויים העולים מהטיפול הצבאי באיו"ש במקביל לפעילות הצבאית בעזה, חושפים שאין הבדל מהותי באופיין של הישויות בשני האזורים ואם הוא קיים הוא כמותי מזערי ולא מהותי אידאולוגי.

שלוש תופעות מדאיגות התלוו "לגילוי-עצמי" זה: א. ההתלכדות הדרושה לניהול המערכה הצבאית החיונית להשמדת חמאס בתנאי הזירה העכשוויים - לא הושגה. פרי באושים של "החינגא הנאו-דמוקרטית המעושה" שהתחוללה במדינה ערב הקטסטרופה. כיצד השפיעו האירועים האלה זה על זה, יהיה צורך לחקור היטב אחרי המלחמה. דומני שהרמז הראשון מצוי כבר בידינו והוא עולה מדבריהם של מנהיגי חמאס וחיזבאללה, היריבים הישירים שלנו בעימות זה, לאמור: "סממני ההתפוררות החברתית שלטונית בישראל בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2023! ב. הרמז השני הוא ההכנות למעבר ההתקפי שביצע חמאס בחודשים האחרונים בסמוך לגבול הרצועה, אותו ביצע ביום 7.10.2023 ב-06:30 בבוקר, בהפתעה אסטרטגית-מושגית מלאה. ג. הרמז השלישי הוא שילוב בין התחדשות ההאשמות הדדיות בין הגורמים הפוליטיים שהיו מעורבים באנרכיה הממשלית לפני "יום השבר". כהמשך לכך אנו נתונים כבר עתה במחלוקת ציבורית חדשה בשאלה מהן מטרות המלחמה, אף על-פי שקבינט המלחמה קבע אותן כבר לפני למעלה משבועיים: חיסול שלטון חמאס בעזה ושחרור החטופים. בתירוצים מתירוצי-הבל שונים מתסיסים חוגים חסרי אחריות את משפחות החטופים, לפחות בחלקן, לנסות ולאלץ את הממשלה לסטות מקו מוגדר זה לעבר דרך חתחתים מסוכנת לביטחון הלאומי.

הסיכון העיקרי במהלכי-סרק אלה הוא עצירת המהלכים המיועדים לחיסול שלטון החמאס וניהול מו"מ להשבת החטופים! כשהכול יודעים ששעון החול של המהלכים הצבאיים שבהם מדובר איננו בלתי-מוגבל, שהחזית הצפונית ממשיכה לאיים על המדינה, שחמאס איננו נסחט אלא אם הוא משיג את מטרותיו ומטרתו העיקרית היא לשמר את קיומו ואת שלטונו בעזה.

עם כל ההבנה לדאגת משפחות החטופים ליקיריהם על-רקע הסכנות המרחפות מעל ראשם, זו התנהלות חסרת אחריות ברמה הלאומית ואסור שקבינט המלחמה יכנע ללחצים אלה. להנהגת המדינה אחריות כוללת לשלום האזרחים ועליה לנווט את מהלכיה בפועל מתוך שיקול כולל אך זהיר בכוונה למזעור נזקים כולל. מאידך אסור שיעדיף שיקול אסטרטגי מסוג אחד על שיקולים מסוג אחר אך ורק או בעיקר בשל שקלול יתר של גחמות אזרחיות כאלה או אחרות. במלחמה כל ההחלטות קשורות כך או אחרת בסיכון חיי אדם וכשל חמור שהתחולל מסיבה כלשהי איננו הצדקה לחולל תחת לחץ נפסד כשלים חמורים נוספים2. בשלב זה אף אחד אינו יודע מה יהיה אחרי כיבוש עזה או אפילו במהלכו; במקרה הטוב אנו יודעים מה היינו רוצים שתהיה התוצאה, ורק בקרוב מה נחוץ לעשות לשם כך. מכל מקום השיעור הקריטי העולה מ-17 השנים שחלפו מאז "מבצע שומר החומות" הוא שביטחון ישראל מחייב שליטה צבאית וריבונית על כל השטחים החיוניים להגנת מדינת ישראל מול איומים קיימים וחזויים. וחייבים לנסח דוקטרינה חדשה ליצירת מרחבי ביטחון מפורזים לאורך גבולות מאוימים.

מאמרם של פרופ' ריינהולד וד"ר גרין - "דחוף: אסטרטגיה ישראלית לעזה של אחר חמאס", שגוי בקונספט ובנאלי בהתמודדות עם מורכבות הבעיה דווקא על-רקע אירועי ה- 7.10.23. למעשה חוזר המאמר על עמדות שהציג פרופ' ריינהולד למיטב זכרוני כבר לפני קרוב ל-20 שנה. אלא שאינני מוצא בו תובנות חדשות או דגשים חדשים המתבקשים מאירועי השנים האחרונות ובמיוחד מהאירוע הנ"ל, כאילו אין מה ללמוד מכל הניסיון העשיר והמצטבר משנים עתירות אירועים אלה.

הנחת יסוד בדברים אלה היא שהסכסוך המוגדר כסכסוך ישראלי-פלשתיני איננו כזה משום שהפך כבר מזמן לענף במאבק האידאולוגי בין המערב "המתקדם" לבין האיסלאם העולמי. המאה ה-21 מאופיינת בכך שהאיסלאם העולמי חוזר ומקבל באופן מובהק את החלוקה ההיסטורית בין שיעים לסונים ומאז "האביב הערבי" לפני כ-12 שנים מיוצגת חלוקה זו על-ידי אירן השיעית מזה ועל-ידי קבוצת המדינות הסוניות המכונה מתונות שסעודיה היא אחת השחקניות העיקריות בה, אם לא העיקרית.

משחקן של המעצמות הגדולות באזור זה הופך בהדרגה לשיקוף חד-משמעי של המאבק על ההגמוניה העולמית בעולם הרב-קוטבי החדש, המתהווה אחר קריסתה של רוסיה הסובייטית (1989) והופעתה המשמעותית של סין בזירה העולמית, כ-40 שנה אחרי תום מהפכת התרבות (1978). לאחרונה מצטרפת למרוץ גם הודו כשאירופה עדיין נשרכת אחרי ארה"ב, ועל-רקע ההתפוררות הפנימית של הקהילה האירופית, ספק אם ביכולתה לייצג בטווח נראה לעין כוח עולמי עצמאי.

בכל המקרים הנ"ל הכוחות הגדולים ולצידם הכוחות הבינוניים והקטנים יותר בזירה הבינלאומית מיוצגים על-ידי מדינות לאום שאינן בנויות על טהרת האנתרופולוגיה הלאומית3 של הרוב בהן. ברובן לקט כזה או אחר של הרכבים ממקורות שונים ובין הרכבים השונים הללו מידת האינטגרציה היא חלשה עד בלתי-קיימת. לצד מבנים אלה מתפתחת בחסות האיסלאם "מהפכה אידאולוגית-דתית מוסלמית", שמבקשת להשליט הגמוניה מוסלמית בעולם. תהליך זה מתואר היטב בספרו של הנטינגטון "התנגשות הציביליזציות" ואין צורך שנרחיב בכך. תהליך זה כיום הגיע לשלב המאבק הכפול: בין איסלאם מזה ל"כופרים המובהקים" (מי שאינם מוסלמים) מצד אחד, ובין הסונה (סעודיה וכל הגוש המוסלמי הקשור אליה) לשיעה (אירן והגוש המוסלמי שעימה) מהצד השני.

אירן חותרת להקמת אימפריה שיעית בינה לבין הים התיכון ובאופן זה להשיג הגמוניה אזורית ונוכחות מייצגת עולמית לאיסלאם; מנקודה זו תמשיך את המאבק להגמוניה עולמית. לשם כך היא מפתחת נשק גרעיני ואם לא תעצר בכוח על-ידי המערב, תמשיך בכך עד להשגתו המלאה ואף מעבר לכך. על-רקע זה ועל-רקע הסתלקות חלקית של ארה"ב מהאזור4 מבקשת ישראל להתקרב למדינות הסוניות "המתונות" בחסות ארה"ב ולהקים במשותף עימן גוש אסטרטגי נגדי לגוש האירני שיוכל לרסן את האיומים הגלומים בו ובשאיפותיו האימפריאליות. תומת ישראל לגוש זה היא ביכולותיה הצבאיות הטכנולוגיות והמדעיות ובהיותה מוקד אזורי מבחינות אלה מול היום האירני. כ"כ, יחסיה הטובים עם ארה"ב מהווים - לפי שעה - נכס פוליטי וגשר נוסף לארה"ב הדמוקרטית.

מול סיטואציה דינמית והפכפכה זו יש לראות כל מה שמתחולל כיום באזור, ולמה מחויבת ישראל אם היא אכן רוצה להתכנס אל תוך הסדר גיאופוליטי מסוג זה. האנרכיה שכפו עלינו אבירי הדמוקרטיה המזויפת מבית מדרשם של אהוד ברק ואהרן ברק וגרוריהם בתחילת שנת 2023, מסכנת מאוד מבנה זה, והייתה בין הגורמים המרכזיים לאירוע "עוטף עזה" מ-7.10.2023.

נראה שהמלחמה המתנהלת עתה בעזה, היא רק מענה חלקי לסיבוכים שהרשלנות והנכלוליות של אבירי החיים הטובים שלנו ניסו לסבכנו בה. בעולם דינמי כל כך, אין מקום לשאננות ואין מקום למאבקי-סרק פנימיים על תיאוריות מופרכות מיסודן. אין דמוקרטיה שבה העם איננו הריבון, על כל המשתמע מכך. אין משפט קיום לחלוקת המדינה המצומקת שלנו לשתי מדינות "יהודיות" רק בכדי שניתן יהיה לנסוע בשבת בתחבורה ציבורית ואין חיים בצוותא עם הקבוצות הקיצוניות ביותר והלוחמניות ביותר באיסלאם הפונדמנטליסטי.

ומכאן להנחות היסוד האופרטיביות:

א. ישראל חייבת להביס ולחסל את חמאס בעזה ולשמר בידיה את השליטה הצבאית ברצועה.

ב. חיזבאללה הוא הכפיל הגדול והחזק של חמאס ואיומו על ישראל בלתי נסבל. על-כן, ישראל חייבת להביס את חיזבאללה, להפוך את אזור דרום לבנון לאזור מפורז מכל נשק כבד ומתקנים צבאיים, עד מרחק של כ-30 ק"מ מגבול הצפון שלנו.

ג. אסור לחבר שנית בין עזה לאיו"ש זוהי מכפלה פוטנציאלית של איום שאת ממדיו ומשמעותו ראינו ב-7.10.2023.

ד. חייבים להפנים שירדן במתכונתה הנוכחית איננה נכס אלא נטל על הביטחון הלאומי שלנו. כשם שעזה ולבנון היו לחזית פעילה נגד ישראל בהשראת חתרנותה של אירן, כך יהיה גם עם ירדן, אם לא נשנה את תנאי המשחק בגבול זה ונפרק את המוקש החתרני של פליטי מלחמת 1948 באופן שלא יפרק את הביטחון הלאומי של ישראל ואת מעמדה הריבוני על אדמתה.

ה. על ישראל להסתלק מכל מחויבות לפתרון מדיני של נושא הפלשתיני (ערביי ארץ-ישאל המנדטורית) - שעוצב בצורתו הנוכחית עקב תוקפנותם של הערבים נגד ישראל ב-1948 ולאחריה.

ו. כל פתרון מדיני חייב לקחת בחשבון את ההשקפה הציונית עליה קמה מדינת ישראל ולפיה זו מדינתו של העם היהודי כולו, ועליה להבטיח בפועל שמצב כזה ישמר בכל עת; גם מבחינת השמירה וההגנה על המדינה וגם מבחינת היכולת להציע מקלט מעשי לכל קהילה שמצבה יחייב עקירה פיסית.

ז. ירדן, במקורה היא חלק "מפלשתינה המנדטורית" והוקמה בעורמה ובמרמה על-ידי בריטניה ב-1192 על 78% משטח המנדט!!!5 - בניגוד לכוונה המוצהרת של הצהרת בלפור (1917), שנועדה במקור לפתרון בעיית סבלות הגלות של עם ישראל. ישראל מקבלת עובדה זו ומשלימה עימה בתנאי שירדן תספק את הפתרון הטריטוריאלי לפליטים הפלשתינים, בין אם באמצעות קליטתם בירדן כאזרחים ובין אם בדרכים אחרות שבהן ניתן לדון בנפרד. פתרון אפשרי ורצוי הוא פדרציה ירדנית-פלשתינית בארץ-ישראל המזרחית והסכם שלום ושת"פ מורחב או מחוזק שייצב ויבטיח את שרידותו של הסכם כזה. כמה עשרות אלפי פלשתינים יקלטו בישראל כמחווה הומניטרית במסגרת איחוד משפחות ובהדרגה, כפונקציה של השתלבותם הקונסטרוקטיבית באוכלוסייה הערבית בישראל, יזכו גם באזרחות ישראלית (כפוף למדיניות הגירה לאומית רב-שנתית קבועה בחוק יסוד).

ח. עזה תישאר בריבונות ישראל.

ט. איו"ש יסופח לישראל - בקעת הירדן תחילה.

י. ישראל תחתור להסכמי שת"פ בתחום ההגנה האזורית עם כל המדינות שיחתמו עימה על הסכמי שלום ושת"פ (במסגרת זו תראה את מרחב ההגנה המזרחי שלה מעבר לגבולה המזרחי של ירדן) וארה"ב תספק להם תמיכה פוליטית וגיבוי לוגיסטית. התנאים יעובדו לפרטיהם במהלך הדיונים החוזיים.

לסכום:

בין אם תתממש ברית אזורית בחסות ארה"ב ובהשתתפות סעודיה - על יסוד הסכמי שלום ושת"פ מלאים בין כל חבריה - ובין אם לא, אסור לישראל להפקיר את שיקולי הביטחון היסודיים שלה לרצונו הטוב של גורם מדיני חיצוני כלשהו. המבחן האחרון בעזה מוכיח שגם מצרים וירדן אינן "ידידות-אמת" שישראל יכולה לסמוך עליהן ולהישען על רצונן הטוב. לפחות כך לפי שעה וכשלושים שנה ויותר אחרי שהסכמים אלה נחתמו (טיעוני מערכת הביטחון שלנו בנושאים אלה הופרכו שוב במבחן האחרון). בפועל ירדן היא חזית פוטנציאלית באסטרטגיה הכוללת של אירן במאבקה נגד ישראל.

ארה"ב חיה באשליה שישראל עומדת להסכים להקמת נוסח כזה או אחר של מדינה פלשתינית על חלק משטחי א"י המערבית - אסור שדבר זה יקרה6. הוא מסוכן לקיומנו מפני שאין מי שיכול להבטיח שלא תהפוך למדינה חמאסית, חיזבללאית או דאעשית אחרת. ישראל חייבת לשמור בקפידה על זכויותיה ועל עקרונות הבטחת הביטחון האזרחי בכל הזירות ובכל המצבים, מפני שמתרגלים לשינויים שנעשים ברגעי "אופוריה" ומשלמים את המחיר בריבית-דריבית, כשאר האופוריה נמוגה. ראינו כבר יותר מפעם שגם הבטחותיה של ארה"ב עשויות להתברר כאופוריה...

הערות

1. המשבר החברתי משילותי שהתחולל בארץ בשמונת החודשים הראשונים של 2023 ואירועי שמחת תורה תשפ"ד הוכיחו שגם מערכת הביטחון שלנו עם כל ביטחונה העצמי המופלג חייבת שידוד מערכות רציני ומכאן נדרשת זהירות רבה עוד יותר בעיצוב העתיד על פיה בלבד או בעיקר.
2. במאמר מוסגר אציין שלהתרשמותי מנהלי "תנועת האנרכיה" מן התקופה שקדמה לאירוע הטראומטי של 7.10.2023, הופכים עתה בהדרגה את תנועת ההורים ובני המשפחה המבקשים לקדם שיחרור יקיריהם, לתהליך המשך-רדיפה של נתניהו במסווה של סיוע למשפחות "לשכנע" את הממשלה לקדם את השיחרור בכל מחיר – ציניות במלוא כיעורה. המטרה היא לקעקע בכל דרך אפשרית את מעמדו של נתניהו. בדרך הלא קדושה בה הם מהלכים בשנה החולפת, מחבלים הם הפעם באופן ישיר בניהול המלחמה, ובהכוונת האויב החמאסי בדרך הסחטנות בטיפול בחטופים לרעת האינטרסים הלאומיים.
3. ארה"ב עצמה היא מדינת לאום קלאסית במבנה הממשל והמשטר בה, אבל איננה מדינת-לאום. המשטר בארה"ב מושתת על החוקה בארה"ב, מתיימר להיות פלורליסטי אך בפועל איננו כזה, וכיום – על-רקע הגירה מסיבית של ציבורים גדולים ממרכז ודרום אמריקה והצטמצמות הרוב ממוצא אירופי עם תרבות נוצרית קתולית – נצבת בפני משבר חברתי מבית המאיים לפורר בה את החברה "הפלורליסטית" כביכול.
4. בימי אובמה דומה היה שארה"ב יוצאת מהאזור לחלוטין ומפנה את מלוא עוצמתה למאבק מול סין באוקיינוס השקט (טאיוואן כמוקד לכך). בימי ביידן נראה שנמלכה בדעתה, בין היתר על-רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה, והיא תשמר באזור לזמן לא ידוע נוכחות מוגבלת, בעיקר על-רקע חולשת הגוש המערבי באירופה.
5. והפכה ב-1946 לממלכה ההאשמית (ירדן).
6. מאמרם של פרופ' ריינהולד וד"ר גרין - דחוף = "אסטרטגיה ישראלית לעזה שלאחר חמאס", מבט מבס"א, 25.10.2023, אונ' בר-אילן; מייצג לטעמי קונספט שגוי מיסודו ובנאלי בהתמודדות עם עיקרי הבעיות שלפנינו.

תאריך:  31/10/2023   |   עודכן:  31/10/2023
רפי לאופרט
+צה"ל יירט שיגור שנורה מכיוון ים סוף; תושבי אילת דיווחו על שמיעת הד פיצוץ
00:47 01/11/23  |  עידן יוסף
לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה (ג') איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל. ככל הנראה מדובר בשיגור של החותים בתימן, אך אין לכך אישור רשמי. תושבים באילת דיווחים על הד עז של פיצוץ שנשמע בעיר.
+שר האוצר לשעבר ג'ק לו מונה לתפקיד השגריר בישראל
23:47 31/10/23  |  עידן יוסף
הסנאט בארה"ב אישר את מינויו של שר האוצר לשעבר ג'ק לו לתפקיד השגריר בישראל. בארה"ב אומרים כי הוא אינו האדם הכי מתאים לתפקיד, אך בשל הדחיפות למנות שגריר בחרו בו.
[צילום: ג'נס מייר/AP]
+קירבי: אפשר לשקול הפוגות בלחימה
23:43 31/10/23  |  עידן יוסף
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי: "זו לא העת להפסקת אש כללית, אבל אפשר לשקול הפוגות בלחימה, כדי לאפשר למי שזקוק לקבל סיוע הומניטרי".
+הבית הלבן: יש לסעודים עדיין עניין להמשיך במגעי הנורמליזציה
23:43 31/10/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן: יש לסעודים עדיין עניין להמשיך במגעי הנורמליזציה עם ישראל אחרי שהכל יגמר.
+בישראל שוקלים לפרסם את סרטון הזוועות שהוכן על ידי דובר צה"ל
23:41 31/10/23  |  עידן יוסף
בישראל שוקלים לפרסם את סרטון הזוועות שהוכן על ידי דובר צה"ל, ומוקרן בשבועות האחרונים לעיתונאים, שגרירים, חברי כנסת ודמויות מפתח כדי להשפיע על דעת הקהל. הסרטון מוקרן כעת בהגבלות חריפות שלא לפרסמו או לתעד חלקים ממנו. מקצת המשפחות מתנגדות לפרסום (כאן חדשות).

+עשרות פצועים מעזה יועברו לטיפול במצרים; נתניהו מנסה לארגן העברה גם לאירופה
23:34 31/10/23  |  עידן יוסף
כלי תקשורת במצרים מדווחים ממקורותיהם כי מעבר רפיח ייפתח מחר לצורך העברת פצועים פלשתינים מהרצועה לתוך מצרים. רשות המעברים הפלשתינית אישרה כי 81 פצועים יצאו מחר מעזה לטיפול במצרים, דרך מעבר רפיח.

גורם ביטחוני מאשר כי מצרים החליטה לאפשר לפצועים פלשתינים מעזה להיכנס למצרים לקבל טיפול רפואי מציל חיים בשטחה. ישראל מכירה את זהות הפצועים שיפונו ומערכת הביטחון וידאה כי הם אזרחים שאינם מעורבים בלחימה.

ראש הממשלה נתניהו ביקש ממנהיגים אירופים לקלוט מאושפזים מבתי חולים בעזה. גורם מדיני ציין כי בריטניה וצרפת מתכוונות לשלוח ספינות לקליטת פצועים ועקורים עזתים.
+דובר צה"ל: הפצת שמועות עלולה לפגוע בכוחותינו
23:33 31/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: "בשעות האחרונות יש הרבה שמועות. אני פונה לציבור - אל תפיצו שמועות, אנחנו מדווחים במידת הצורך באופן ששומר על כוחותינו".
+טורקיה מאשימה את ישראל בגיוס לוחמי PKK למלחמה בעזה
22:53 31/10/23  |  עידן יוסף
קנוניה חדשה בטורקיה: ישראל גייסה לוחמי PKK כורדים שארה"ב אימנה, משלמת להם 9,000 ש"ח בחודש, והביאה אותם לסייע לה במלחמה בעזה. ה-PKK הם אויבי הטורקים.

הנשיא ארדואן הסית היום שוב: "ישראל, בתמיכת ארה"ב והאיחוד האירופי, מבצעת בעזה פשעים נגד האנושות ב-25 הימים האחרונים".
+בוליביה מנתקת את קשריה עם ישראל
22:52 31/10/23  |  עידן יוסף
ממשלת בוליביה הודיעה כי היא מנתקת את קשריה עם מדינת ישראל ברקע המלחמה בעזה.
+הרבנות הראשית תקיים ישיבת אבל במלאת 30 לטבח
22:47 31/10/23  |  עידן יוסף
נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל דוד לאו, הודיע על קיומה של ישיבת אבל מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית במלאת שלושים יום לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ולטבח שהתרחש ביום שמחת תורה.
+בלינקן צפוי להגיע השבוע שוב לישראל
22:46 31/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע ביום שישי לישראל. זו הפעם השנייה מתחילת המלחמה שבה הוא מגיע לארץ. בלינקן: "העדויות מהקיבוצים פשוט מחרידות, מחבלים התעללו במשפחה שלמה וישבו לאכול לפני שרצחו אותם. יש לשקול הפוגות הומניטריות, אבל לא ניתן לחשוב שאפשרי לשוב למצב שבו חמאס שולט בעזה".
+ראש ה-FBI: חמאס עשוי להיות השראה לפיגועים בארה"ב
22:43 31/10/23  |  עידן יוסף
ראש ה-FBI בסנאט: "חמאס הוא האיום הגדול ביותר, במונחים של השראה לטרוריסטים, מאז דאעש. "צופה כי קיצונים איסלאמיסטים לבדם או ב'קבוצות קטנות' ישתמשו במלחמה כ'השראה' לתכנון התקפות ופיגועים בארה"ב".
+ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מונה כשליח למשימות מיוחדות
22:29 31/10/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו מינה את ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, כשליח ל"משימות מיוחדות".

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אתרים זמניים למפוני העוטף: התוכנית של שר הבינוי והשיכון
21:34 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גולדקנופף הגיש לראש מנהלת 'תקומה' את תוכנית שיקום של משרד הבינוי והשיכון לתושבי היישובים שנפגעו במתקפת הטרור  ▪  לפי התוכנית, עתידים להירכש יותר מ-1,000 מבנים זמניים עבור התושבים, שיפוזרו ביישובים מארחים הקרובים ככל האפשר למקום מגוריהם הקודם
גולדקנופף בסיורו בעוטף
+דובר הפנטגון: 300 חיילים אמריקנים נוספים מגיעים למזה"ת
21:24 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הירי למרכז גרם לרסיסים בחולון
21:23 31/10/23  |  עידן יוסף
במסגרת השיגורים לגוש-דן והמרכז לא נמסר על נפגעים. הירי גרם לרסיסים בחולון.
+ח'אלד משעל: לא נשאיר את אל-אקצה לסמוטריץ' ובן-גביר
20:47 31/10/23  |  עידן יוסף
ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל: "אין לנו רצון בחטופים האזרחיים, מעוניינים לשחרר אותם, אבל רוצים שהתוקפנות תיפסק כדי שנוכל לרכז אותם".

עוד אמר משעל לתחנת TRT בערבית: "אנחנו שומרים בקפידה על כל אזרח שנחטף, לא התכוונו לחטוף אותם - הם תוצר טבעי בזמן המבצע. אבל החיילים והקצינים יישארו שבויים אצלנו - עד ש'ננקה' את בתי הכלא הציוניים, שנשחרר את כל הכלואים שלנו ונגשים את המטרות שלנו"

לדבריו, "הסיפור הוא לא רק אסירים אל מול אסירים, ממש לא. מה עם אל-אקצה שהקרב היה עליו? נשאיר אותו לסמוטריץ' ובן-גביר שיטמאו ויהרסו אותו? שיבנו את בית המקדש?".
+"תחנות חושן כאן קודקוד, התקפה התקפה"
20:35 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, במסר ללוחמים עם הכניסה הקרקעית לרצועה  ▪  "נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה"
לוחמים לפני הכניסה הקרקעית [צילום: דובר צה''ל]
+דובר החמאס: נשחרר בימים הקרובים כמה חטופים זרים
20:15 31/10/23  |  עידן יוסף
דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה בעוד אקט של לוחמה פסיכולוגית: "הודענו למתווכים שנשחרר כמה חטופים זרים בימים הקרובים. הוא לא פירט כמה ומתי בדיוק, אם בכלל. עוד הכחיש כאילו החיילת אורי מגידיש חולצה משבי החמאס, ואמר שאם חולצה - זה היה ע"י אחרים ברצועה. "כפי שאמרנו בעבר, ישנם ישראלים שמוחזקים בידי בני עמנו, אחת מהם זו החיילת ששוחררה אתמול".

בתוך כך, חמאס מפרסם סרטון וטוען שלראשונה במהלך הלחימה הוא השתמש בטיל טורפדו. חמאס טוען כי בראשותו כלי שיט בלתי מאויש מתאבד (כשב"ם). בעבר ראינו ניסיונות לפתח סוג של "טורפדו" מסוג זה, לא ברור אם מדובר באב טיפוס מהסוג ש"לשכת הבינוי" של החמאס ניסתה לייצר באמצעות מוחמד א-זווארי שחוסל בתוניסיה או במשהו אמיתי.

+צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד בחמאס שהיה ממובילי מתקפת הפתע
19:55 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיסולו של מפקד גדוד מרכז ג'באליה אברהים ביארי פגע קשות בפיקוד והשליטה בגזרה ובהכוונת פעילות טרור נגד כוחות צה״ל הפועלים ברצועה  ▪  המחבל היה גם מעורב בשילוח המחבלים בפיגוע בנמל אשדוד בשנת 2004, שבו נרצחו 13 ישראלים  ▪  היה אחראי על אכוונת ירי רקטי לעבר ישראל במשך שני עשורים
המחבל שחוסל
+צה"ל חיסל חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט מגבול לבנון
19:18 31/10/23  |  עידן יוסף
כוחותינו חיסלו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר טילי נ״ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כמו-כן, צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה לבנון, בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום משטח לבנון.
+ראש הממשלה ימסור עדכון בטחוני לראש האופוזיציה
18:59 31/10/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה לפיד יפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו לעדכון בטחוני בקריה לראשונה מאז ה-7.10.
+נקבע מתווה לחידוש הבנייה ברמת-גן, בבת-ים ובגבעתיים
18:55 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט גיבש מתווה מוסכם: האתרים יעמדו בהוראות פיקוד העורף, יוצבו בהם מאבטחים, יועסקו רק ישראלים או זרים ולא פלשתינים, העיריות יוכלו להשבית זמנית אתרים שיפרו את ההנחיות
קושי בסגירה מוחלטת של האתרים [צילום אילוסטרציה: גילי יערי, פלאש 90]
+צו סגירה למפעל הלחם בקיבוץ עינת שהעסיק שב"חים
18:53 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפעל נסגר ל-30 יום בצו מפקד המחוז, לאחר שהלין 14 עובדים פלשתינים מרצועת עזה ומאיו"ש ללא אישור  ▪  שני בעלי תפקיד במפעל הנמצא בקיבוץ נעצרו
שוטר ליד המפעל בעינת [צילום: דוברות המשטרה]
+אזעקות בגוש-דן; אין נפגעים
18:29 31/10/23  |  עידן יוסף
כפי הנראה מדובר ברקטות ששוגרו לעבר הים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות.
+שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרב בצפון הרצועה
18:01 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוגים הם סמ״ר רועי וולף ז"ל הי"ד בן 20, מרמת גן וסמ״ר לביא ליפשיץ ז"ל הי"ד בן 20, ממודיעין-מכבים-רעות  ▪  שני לוחמי גבעתי נפצעו בתקרית באורח קשה
לביא ליפשיץ
רועי וולף
+הנגבי על הקרבות העזים בעזה: "אין לחימה ללא מחיר כואב"
17:49 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המל"ל: "כדי לממש את תכליות המלחמה ובעיקר את השמדת חמאס כריבון חמוש בעזה, היינו צריכים לבצע תפנית מנטלית. הקבינט, כמו גם ראשי זרועות הביטחון, נפרדו באחת מעולם מושגים אופרטיבי שנכח בתודעה של כולנו
הנגבי. עם לוחם במצב "כאב" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+רכבת ישראל תפתח מחדש את תחנות מזכרת בתיה, קריית מלאכי-יואב ופאתי מודיעין
17:47 31/10/23  |  עידן יוסף
מיום ראשון 5.11.23 ועד להודעה חדשה יתוגבר שירות הרכבות ותחנות מזכרת בתיה, קריית מלאכי-יואב ופאתי מודיעין תיפתחנה לשירות. תדירות הרכבות בתחנת פאתי מודיעין תעמוד על שתי רכבות מדי שעה, לכל כיוון. תדירות הרכבות בתחנות מזכרת בתיה וקריית מלאכי-יואב תעמוד על רכבת אחת מדי שעה, לכל כיוון. ברכבת ישראל מדגישים כי החברה פועלת לפי הנחיות מערכת הביטחון.


+חלקי גופות של ישראלים נמצאו בחוף זיקים
16:54 31/10/23  |  עידן יוסף
אנשי מערך הסיוע "יחידה 360" הגיעו לחוף זיקים ומצאו שם חלקי גופות וממצאים רבים הטעונים קבורה. קבוצת מתנדבים בפיקודו של מאיר בראל לחוף זיקים סיפרה כי נתקלה במראות נוראיים כתוצאה מחדירת המחבלים לחוף. מלאכת איסוף שרידי הגופות אובטחה בידי כוח צבאי ביבשה וכוח של חיל-הים מהים. ממצאים רבים הועברו להמשך זיהוי במחנה 'שורה', כדי לסייע במאמצי הזיהוי לנעדרים רבים שעדיין לא זוהו. במקביל, קבוצות נוספות ממשיכות לפעול ביישובי העוטף.

בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה זוהו עד עתה 826 חללים, שהם יותר מ-85% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. הועברו לקבורה 732 חללים. מלאכת הזיהוי מתקיימת בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון לרפואה משפטית וארגוני מתנדבים.
+אשדוד: פצוע קשה ונזק למכוניות כתוצאה מפגיעת רקטות
16:33 31/10/23  |  עידן יוסף
ירי רקטות לאזור אשדוד: לביה"ח אסותא פונו 4 פצועים משתי זירות שונות, בהם: גבר בן 50 במצב קשה עם רסיסים בגופו ו-3 גברים בני 64, 46 ו-35 במצב קל עם פציעות בגפיים כתוצאה מרסיסי זכוכית. מתבצעות סריקות בזירות נוספות בגזרה. בלב העיר פגעה רקטה במגרש חנייה, וכשמונה מכוניות עלו באש.
+אמריקנים מוסלמים מאימים על ביידן: "לא נתמוך בך עד שתפסיק את המלחמה בעזה"
16:31 31/10/23  |  עידן יוסף
אמריקנים מוסלמים וכמה פעילי המפלגה הדמוקרטית אומרים שהם יפעלו לגייס מיליוני מצביעים מוסלמים למנוע תרומות והצבעה לביידן, אלא אם כן ינקוט צעדים מיידיים כדי להבטיח הפסקת אש בעזה (רויטרס).

+ת"א: כפיים וקריאות "אללה אכבר" במהלך אזעקה
16:27 31/10/23  |  עידן יוסף
שוטרים מתחנת לב ת"א סרקו אחר פועלים פלסטינים באתר בנייה בעיר, בעקבות טענה של תושבים כי חלק מהפועלים מחאו כפיים בעת אזעקות וקראו קריאות "אללה אכבר".

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי קיים שיחות עם כלל מפקדי המרחבים ותחנות המשטרה ואמר להם: "אני מצפה לאפס סובלנות כלפי כל מי שקם עלינו בזמן מלחמה. מוכנות מבצעית, תגובה לאירועים, לא לאפשר פגיעה בעורף ולעטוף את כלל התושבים שלנו. עם ישראל סומך עלינו".
+צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי מגבול לבנון
16:09 31/10/23  |  עידן יוסף
מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו-כן, זוהו שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. זוהה ירי פצצות מרגמה לעבר מרחב ערב אל עראמשה. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כוחות צה״ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

צה"ל תקף בתגובה תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, והגיב בירי לעבר מקורות הירי.
+מצרים לא ממהרת לרצועה; די לה בצרותיה שלה
15:57 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זהו ניתוחו של אקונומיסט על מדיניותו של הנשיא סיסי: רטוריקה תוקפנית בעד הפלשתינים, אבל חוסר מעש ובעיקר העדר נכונות לקלוט עזתים בסיני
הפגנה פרו-פלשתינית במסגד אל-אזהר [צילום: עמר נביל, AP]
+צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי מגבול לבנון
15:42 31/10/23  |  מירב ארד
חשודים ירו לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו-כן, זוהו שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. צה"ל תקף בתגובה תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, והגיב בירי לעבר מקורות הירי.

+כתב אישום הוגש נגד תושב מ.פ שועפאט שצירף למשלוחים פתקי שנאה
15:40 31/10/23  |  מירב ארד
התביעה המשטרתית הגישה (יום ג') נגד חשוד, תושב מ.פ שועפאט בן 20, שעבד כמלקט משלוחים ברשת מרכולים באזור התעשיה בדרום העיר ירושלים, וצירף למשלוחים במזיד מעטפה שעליה צוייר צלב קרס, ואצבע משולשת המופנית לדגל ישראל. מעצרו של החשוד הוארך בבימ״ש. חוקר תחנת מוריה במרחב ציון, רס"ר יגאל צמח, שניהל את תיק החקירה ציין: ״מדובר במעשה חמור שלא משתמע לשתי פנים, מעשה המעיד על מסוכנותו ועל השנאה שלו ליהודים ולמדינת ישראל. כתושב מדינת ישראל הוא בגד לא רק במעסיקיו שנתנו בו אמון כמלקט מזון ומשלוחים ובעקבות המעשה החליטו לפטרו, אלא גם במדינת ישראל כולה. בעקבות פרסום המקרה ברשתות וניטור שביצענו, פתחנו בחקירה מהירה בסופ״ש האחרון, ובתוך ימים ספורים הוא הועמד לדין."
+אזעקה בשדרות, איבים, ניר עם
15:11 31/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בשדרות, איבים, ניר עם.
+בג"ץ דחה עתירה לקבלת מידע על עצורים תושבי עזה
15:07 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סולברג: המוקד להגנת הפרט מבקש לפזר את ערפל הקרב; הצו המורה למסור מידע כזה חל רק ביהודה ושומרון, בעוד המצב המשפטי ברצועת עזה שונה לחלוטין
נעצרו במחסום ארז [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+גדעון סער: הדגשתי את הצורך בפתיחת תקציב 2024 והבאת תקציב חדש במקומו
15:00 31/10/23  |  מירב ארד
השר גדעון סער: בישיבת הקבינט-החברתי כלכלי התייחסתי לכך שישראל נכנסה גם למשבר כלכלי שלא יסתיים עם שוך הקרבות. הדגשתי את הצורך בפתיחת תקציב 2024 והבאת תקציב חדש במקומו. הנחות היסוד שלו אינן רלוונטיות - לא בצד ההכנסות ולא בצד ההוצאות. תידרש הגדלה דרמטית של תקציב הביטחון בשנים הבאות וגם הגדלת צה״ל. בפנינו הזדמנות לגיוס חרדים. צריך יהיה גם לבצע הסטות תקציביות - מהכספים הקואליציוניים וגם מתחומים אחרים. יש לבצע גם שינוי תפיסתי בנושא עובדים שרים. המשק יזדקק ליותר עובדים זרים ולגמילה של ענפים משקיים מתלות בהעסקת עובדים פלסטינים.
+אזעקת צבע אדום בעוטף עזה
14:56 31/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בעוטף עזה
+משרד התיירות העביר מקדמה ראשונה ל-24 מלונות
14:42 31/10/23  |  מירב ארד
משרד התיירות העביר מקדמה ראשונה למלונות: סה"כ שולם כ-16 מלש"ח ל-24 מלונות. עד מחר יועברו תשלומים נוספים לכ-100 מלונות נוספים, בסכום מצטבר נוסף של כ-20 מלש"ח.
+מטח רקטות לאזור גוש-דן ואזורים במרכז ובשרון
14:38 31/10/23  |  מירב ארד
מטח כבד לאזור גוש-דן ואזורים במרכז ובשרון. אזעקות נשמעו בפתח תקוה, רמת גן, רמת השרון, תל אביב, מתחם פי גלילות, בני ברק, הוד השרון הרצליה, כפר סבא, גבעת חן, רעננה, בצרה וגליל ים. לפחות שתי רקטות יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים.
+כוחות צה"ל תקפו חולייה שתכננה לשגר טילי נ"ט
14:28 31/10/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר (יום ג') חולייה שתכננה לשגר טילי נ"ט לשטח ישראל. כמו כן, ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר לעבר שני מוצבי צה"ל בגבול לבנון, צה"ל מגיב בירי לעבר מקורות הירי.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה האחרונה במרחב מטולה, זוהו שני שיגורים כושלים משטח לבנון שלא חצו לשטח ישראל. כוחות צה"ל מגיבים בירי בשטח לבנון.
+אביגדור ליברמן, הצבעת אמון
14:18 31/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אביגדור ליברמן של השנים האחרונות נראה כמי שצמח והתבגר והפך לאחד מזקני השבט, וכישרונו הרב אשר בלט כבר בעבר הופנה להבנה לאומית חיונית
ליברמן. התבגר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כוחות צה"ל מנהלים קרבות עזים בעומק רצועת עזה
14:00 31/10/23  |  מירב ארד
בשעות האחרונות כוחות משולבים של צה"ל, בהובלת כוחות יבשתיים מנהלים קרבות עזים בעומק שטח הרצועה. כוחות צה"ל תקפו מוצב של מחבלי חמאס בצפון הרצועה.

הכוחות חיסלו עשרות מחבלים, חוליות שיגור נ"ט ועמדות לשיגור נ"ט, עמדות תצפית ותפסו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים ונשקים.
חיילי צה"ל בתוך רצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+אזעקות באזור הנגב: דיווח על פצוע באחד הכפרים הבדואים
13:53 31/10/23  |  מירב ארד
דיווח ראשוני על פצוע מפגיעת רקטה באחד הכפרים הבדואים.
+המקל הישראלי ארוך למדי והגזר קצר מדי
13:51 31/10/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
יתרה מזאת אנו חוזרים ומצהירים שוב ושוב באוזני העולם כי תושבי הרצועה הם בני ערובה של חמאס בעת הלחימה  ▪  דיבורים אלה מחייבים, לא רק מוסרית אלא גם מעשית, לעשות הכל כדי לספק את רוב צרכיהם הבסיסיים של הפליטים מצפון הרצועה, מרצוננו ולא כלחץ אמריקני
חובת הדאגה על ישראל [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+דיון מומחים בשאלה האם להשמיד את החמאס עד כלות או להכניע אותו
13:14 31/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק על אירועי שלושת השבועות הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
[צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+חזית הצפון: אזעקה נשמעה במטולה
13:10 31/10/23  |  מירב ארד
חזית הצפון: אזעקה נשמעה במטולה שבגליל בעליון.
+הרשות השופטת נגד "התבטאויות פוגעניות מצד אישים בכירים"
12:58 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההודעה באה לאחר התקפות של בן-גביר על שופטי מעצרים ערבים, של גוטליב על בג"ץ ושל תועמלנים המזוהים עם נתניהו נגד בג"ץ והייעוץ המשפטי
טאהא. התקפה חריפה של בן-גביר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ברקע התמשכות מלחמת ״חרבות ברזל״ ושינוי סדרי העדיפות בניהול תקציב המדינה בעת מלחמה, הנחה (יום ג', 31.10.23) שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ להקים צוות משימה מיוחד לניהול לתקציב המלחמה תוך קיצור תהליכים. בראשות הצוות יעמוד מנכ״ל המשרד שלומי הייזלר ובצוות יהיו חברים ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס והחשב הכללי יהלי רוטנברג.
31/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
היום ה-25 למלחמה: דובר צה"ל מעדכן רשמית כי חיל-האוויר סיכל טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ממרחב ים סוף ולראשונה מתחילת המלחמה נעשה יירוט מבצעי של מערכת ההגנה לטווח רחוק ״חץ״.
31/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
א. היום ברור לכל - זוהי מלחמת דת, שנאת האיסלאם הרדיקלי ליהדות ולישראל. מחרחרי המלחמה הם שייחים כמו נסראללה. תארו לכם, שהרב הראשי לישראל היה מסית נגד לבנון ומחרחר מלחמה עליה.
המלחמה הפסיכולוגית המקיפה שהכריזו מחבלי החמאס על מדינת ישראל, אזרחיה ומנהיגיה יכולה להיות המלחמה שתכריע את המערכה אליה יצא העם היהודי-ישראלי כולו, כאיש אחד בלב אחד להכריע את החמאס.
היום ה-25 למלחמה: מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב״כ, חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה, אשר שילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה. בעבר, הוא פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב״מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור.
31/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il