|   15:07:40
  זלמן שובל  
דיפלומט, פוליטיקאי ובנקאי ישראלי
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ניצנים של התפכחות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

שמאל חולה

בעקבות זוועות החמאס והתרסקות חלק גדול מ"האני מאמין" של השמאל בישראל בנושא הפלשתיני ומפח הנפש מהשמאל בעולם שמזדהה עם החמאס, יש בשמאל ניצנים של התפכחות
08/11/2023  |   זלמן שובל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

"ליברליזם חולה" היא הכותרת (באמריקה ההגדרה "ליברליזם" פירושה שמאל) והמאמר שמתחתיה בשבועון "אקונומיסט" שמתייחס למשבר הערכי בשמאל העולמי ובפרט זה באמריקה, המתבססת על ספרו של הפילוסוף וחוקר מדע המדינה היהודי ישה מונק, שראה אור לאחרונה וזכה מייד לתהודה עולמית, וכן על ספרים וכתבות רבים אחרים באותו נושא. מונק עצמו, מרצה במדע המדינה באוניברסיטה ג'ונס הופקינס האמריקנית, היה איש שמאל, אך לאור המתרחש היום בארה"ב, גם בהקשר לישראל, חל אצלו מהפך ובספרו "מלכוד הזהויות" הוא מפרט כיצד בשמאל האמריקני התהפכו היוצרות ובמקום לתמוך בערכיו האוניברסליים הקודמים, אימץ תיאוריה של זהויות שעל-פיה יש להעדיף קבוצה אחת בציבור על זולתה, מתכון ברור, לדעתו, לשסע מתמיד בחברה.

כפי שהוא מסביר, בשמאל האמריקני דוחים היום ערכים ליברליים בסיסיים כגון הזכות להבעת דעות וחופש הדיבור ומחרימים ומשקצים כל מי שאיננו מקבל את גישתו הדוגמטית. השמאל נוטש ערכים בסיסיים של דמוקרטיה ומי שמתנגד לעמדותיו מוגדר כבוגד ואכן, כפי שמשתקף גם מההתנהגות כלפי הטבח מעשה ידי החמאס, מתברר שהשמאל המיר את האידיאלים המדומים או האמיתיים מבלי להניד עפעף בהזדהות עם אלימות ניהיליסטית קיצונית, ולדוגמה, שדולת "ג'יי סטריט" השמאלנית שטוענת שהיא פרו-ישראלית, נאלמה דום ולא הוציאה הגה בגנות רוצחי החמאס. בארה"ב, כמו במקומות אחרים ברחבי תבל, נערכות הפגנות אנטישמיות ענקיות שהעולם לא ראה דוגמתן מאז ימי "ליל הבדולח" בגרמניה הנאצית.

לא פלא, אפוא, שיותר ממחצית האמריקנים, כולל סטודנטים באוניברסיטאות, חוששים להביע דעות בנושאים פוליטיים, פן יבולע להם ואפילו גוף ותיק כמו "הארגון האמריקני לזכויות האדם" נדרש לחזור בו ממחויבותו המסורתית לחופש הדיבור ובמקום זה להמליץ על סיסמאות של השמאל הקיצוני. מאמרים וספרים שונים מזכירים גם את תופעת "ביטול התרבות" שמטילה מעין צנזורה בלתי רשמית על יוצרים ומופעי תרבות שאינם תואמים את גישת השמאל. לא הכל תמימי דעה לגבי הדרכים לבלימת התופעות הנ"ל ויש מי שטוענים שרק השמאל עצמו יכל להביס את השמאל הקיצוני, אך אין בידיהם מרשם מעשי כיצד לעשות זאת ומכל מקום, שמאל קיצוני עלול להביא דווקא לריאקציה של ימין קיצוני ולהפך — כפי שבישראל הרפורמה המשפטית והמפגינים שצעקו "דמוקרטיה" הזינו אלה את אלה.

השמאל הישראלי עוד איננו שם, אך בעקבות זוועות החמאס והתרסקות חלק גדול מ"האני מאמין" שלו בנושא הפלשתיני ומפח הנפש מהשמאל בעולם שמזדהה עם החמאס, יש ניצנים של התפכחות, אף שחלקיק בלתי אחראי והזוי ממשיך בהפגנות ועלול לפגוע בכך במאמץ המלחמתי והמדיני. ואשר לאמריקה, האם הליברליזם שם מסוגל להבריא ממחלתו? שכן אם לא יבריא, היא צפוייה להקצנה חסרת תקדים, מימין ומשמאל, ב-2024, שנת הבחירות.

לא פחות מהשמאל הישראלי, ואולי אף יותר, גם יהודי אמריקה במבוכה לאור המתרחש. לצטט מאמר ב"ניו-יורק טיימס", ודווקא לא של יהודי, "מגמתם של היהודים במפלגה הדמוקרטית תהייה מעכשיו ימינה. ליהודים פרוגרסיביים שראו עצמם תומכי שלום, והיו אנטי-ליכוד, תהייה עתה בעיה רצינית להרגיש בבית במחנה שחש קושי ושיתוק לגנות את החמאס. ליברלים ציוניים מסורתיים יכולים אומנם להתנחם בכך שלעמדתם שותפים עדיין רוב הפוליטיקאים הדמוקרטיים וכן הנשיא הדמוקרטי, אך אם המגמות השמאלניות במפלגה ימשיכו להתרחב והדור הצעיר שלה יצליח לשנות את דמותה על-פי השקפותיו — למי יוכלו יהודים דמוקרטיים להתקרב אם לא לשמרנים"?

המאמר ממשיך ומסביר מדוע יהודים אמריקניים חשדנים כלפי הימין והסממנים האנטישמיים בחלקים ממנו, אך שואל "האם החשדנות הזאת לא תלך ותצטמצם ככל שהמפלגה הדמוקרטית תחדל להוות עבורם בית בטוח בתמיכתם בישראל"? עוד קשה לומר היום אם הצפי הזה יתגשם ובינתיים האדישות של יהודי ניו-יורק, למשל, כלפי מצבה של ישראל לאור מה שקרה ב-7 באוקטובר, כמו גם ההתמעטות בקרב חלק מהיהדות הרפורמית בעצם ההזדהות עם ישראל, אינן מבשרות טובות — אך ברור שישראל שהשענותה החיונית על אמריקה באה לביטוי חסר-תקדים במלחמה הזאת, צריכה להיות מודעת לשינויים האפשריים שעלולים להתחולל בה, ואילו על השמאל הישראלי שבשנים האחרונות ראה לפעמים ב"פרוגרסיבים" באמריקה מודל לחיקוי, להבין שמדובר במחנה שרבים ממנו מזדהים עם הגרועים שבאויבינו ועם מי ששוללים את עצם זכות קיומנו, בין שבימין ובין שבשמאל.

פורסם במקור בעיתון מעריב.
תאריך:  08/11/2023   |   עודכן:  08/11/2023
זלמן שובל
+צבא ארה"ב תקף מתקן במזרח סוריה המשמש את משמרות המהפכה
01:17 09/11/23  |  עידן יוסף
הודעה רשמית: צבא ארה"ב ביצע תקיפה נגד מתקן אחסון נשק במזרח סוריה המשמש את משמרות המהפכה האסלאמית של אירן וקבוצות הפרוקסי שלה.
+אושרה התוכנית לסיוע כלכלי למלחמה בשווי 17 מיליארד שקל
01:07 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החוק מוטב לטובת העסקים, העצמאים, וציבור העובדים  ▪  שורת שיפורים ותוספות: הכללת ענפי החקלאות והבניה במתווה, הגדלת הפיצויים והחלתם על היקף נרחב ככל הניתן של חברות, עצמאים ועסקים, לצד ארגוני מגזר שלישי, התאמות לטובת נשים בחופשות לידה והורות ומשרתי מילואים  ▪  גם עובדים מעל גיל 67 יהיו זכאים למענק בגין הפסקת עבודה בדומה לתקופת הקורונה
מליאת הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"נכבה 2" היא הניצחון היחידי האפשרי בעזה
01:06 09/11/23  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה
"נכבה 2" היא הפחד הגדול ביותר של כל הערבים - בישראל, ביהודה והשומרון, בעזה, בירדן ובמצרים  ▪  הקללה הנוראה ביותר לערבי היא - יחרב ביתך
ביצוע מהיר [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]
+אש לרכב המשפחה: זוג הורים נפצעו קשה ובינוני בפיגוע ירי בשומרון
00:03 09/11/23  |  עידן יוסף
אש מחבלים נורתה לעבר רכב ליד איתמר ובו זוג ופעוטה. היהודים שהותקפו הגיעו לגיתית שבגבול השומרון ובקעת הירדן ומטופלים. מצבו של האב (21) קשה, ואשתו (23) במצב בינוני. שניהם בהכרה מלאה. בתם התינוקת כבת 5 חודשים לא נפגעה. מסוק מפנה את הפצועים ומצוד מתנהל אחרי המחבלים שהצליחו להימלט.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ללא גבולות: צלמי עיתונות התלוו למחבלי החמאס בשבת השחורה
23:52 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צלמים שעובדים בשביל ניו-יורק טיימס, CNN, רויטרס ו-AP נעו עם כוחות הנוח'בה מרגעי המתקפה הראשונים, ותיעדו בין היתר חטיפה, לינץ׳ בגופה של חייל צה"ל, חטיפת גופות והשתלטות על טנק  ▪  לפי הפרסום, סוכנות AP הורידה את הקרדיטים של הצלמים
[צילום: AP]
+סוריה: ישראל תקפה עמדות צבאיות בשטחנו
23:10 08/11/23  |  עידן יוסף
צבא סוריה מודיע רשמית כי ישראל תקפה מהאוויר עמדות צבאיות בדרום המדינה וכי כתוצאה מכך נגרמו נזקים.
+אמצעים טכנולוגים ומתחמים צבאיים: צה"ל תקף והשמיד תשתיות חיזבאללה
22:35 08/11/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו, מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל.

כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.
+בכיר בבית הלבן: "ייתכן שתידרש יותר מהפסקה הומניטרית אחת כדי להוציא את כולם"
22:33 08/11/23  |  עידן יוסף
בכיר בבית הלבן ג'ון קירבי על משבר החטופים: "ייתכן שתידרש יותר מהפסקה הומניטרית אחת כדי להוציא את כולם". בירושלים חוששים שהסכמה להפסקת אש תמורת מספר קטן של חטופים תגרום לכך שהדבר יקרה פעמים נוספות וישבש לגמרי המבצע.
+דובר צה"ל: אין הפסקת אש, בעזה מבינים שחמאס איבד שליטה
22:25 08/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה״ל: "אין הפסקת אש. מה כן יש? יש הפוגות הומניטריות לזמנים מוקצבים שמאפשרים לאוכלוסייה להתארגן, לרדת דרומה בבטחה ואנחנו רוצים שזה יקרה״. עוד אמר: ״"ראינו היום 50,000 עזתים נוספים נעים שוב דרומה. נמשיך לאפשר מחר לתושבי עזה להשתחרר מכבלי חמאס שאיבד שליטה בצפון. גם הנהגת חמאס בחו"ל מאבדת שליטה, נמשיך לרדוף אותם בכל מקום".

"כוחות יבשה פועלים בעומק העיר כזה בליווי כוחות מהים ומהאוויר. אנחנו צוברים הישגים, הרגנו מחבלים רבים ותפסנו למעלה מ-700 מטולי RPG. פגענו קשה במערך האווירי והימי של חמאס", דבריו.
+מניין הנרצחים הרשמי בשבת השחורה הוא 1,210
21:44 08/11/23  |  עידו יוסף   |   לרשימה המלאה
הפער בין המניין הרשמי למספר שעלה בימים האחרונים הוא כ-200 איש  ▪  המספר אינו כולל את הנעדרים או את השבויים והחטופים שמתו
ממראות הטבח בכפר עזה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+נתניהו: קומץ קטן מהמתיישבים לוקח את החוק לידיים
21:23 08/11/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה עם ראשי הרשויות של יהודה ושומרון: "יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים. זה גורם נזק בינלאומי כבד למדינת ישראל וזה לא מייצג את הציבור כאן".
+חמאס מחזיק אמבולנסים משלו לצורך העברת נשק
21:03 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאמץ משותף של שב"כ וצה"ל חושף; כך מנצל חמאס בתי חולים, אמבולנסים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור  ▪  מתוך דברי מחבל חמאס: "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה"
אמבולנס בעזה [צילום ארכיון: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+השבת השחורה: המשטרה חוקרת מעשי אונס קבוצתיים
20:48 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
להב 433, שב"כ וחיל-המודיעין גבו יותר מ-700 עדויות  ▪  אחת מניצולות הטבח בעוטף הייתה עדה ישירה לאונס והתעללות בצעירה שנרצחה  ▪  בידי המשטרה יותר מ-50 אלף סרטונים מהשבת השחורה
זירת טבח בכפר עזה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תושבי כרם שלום מסכימים להשתקע לתקופת ביניים ביישוב אשלים
20:15 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+המורדים החות'ים טוענים כי הפילו כטב"ם אמריקני
19:49 08/11/23  |  עידן יוסף
המורדים החות'ים טוענים כי הפילו כטב"ם אמריקני מסוג MQ-9/REAPER מול חופי תימן. ככל שהדיווח נכון, זו הפעם הראשונה שאירוע כזה קורה מאז 2019.

+צה"ל: ההתרעה על כלי טיס בצפון - התרעת שווא
19:46 08/11/23  |  עידן יוסף
ההודעה נמסרה לאחר שקודם סברו ואף הודיעו שהיה יירוט מוצלח של כטב"ם.
+ברזיל: עצורים בחשד לתכנון פיגועים נגד ישראלים ויהודים
19:44 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גופי ביטחון ישראלים, ברזילאיים ובינלאומיים סיכלו פיגוע של חיזבאללה בברזיל  ▪  הפיגועים המתוכננים היו נגד יעדים ישראלים ויהודיים בברזיל  ▪  חיזבאללה והמשטר האירני ממשיכים לפעול ברחבי העולם למימוש פיגועים נגד ישראלים ויהודים ואף גורמים מערביים
עסק בבעלות יהודית בריו דה ז'ניירו, ברזיל [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90]
+הסניגוריה הציבורית מסרבת לייצג את מחבלי החמאס
19:42 08/11/23  |  עידן יוסף
הסניגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי החמאס, וקוראת לשנות את החוק בעניין. במערכת סבורים שצריך לדאוג לעו״ד זר שייצג אותם (כאן חדשות).

שר המשפטים יריב לוין: "אני מגבה את הסניגוריה הציבורית בסירובה לייצג את מרצחי החמאס שביצעו את פשעי המלחמה בטבח ב-7 באוקטובר. משרד המשפטים בראשותי ימשיך לפעול על-מנת שהדין ימוצה עם המחבלים השפלים שנתפסו".

+מטה משפחות החטופים דוחה את ההצעה שעל הפרק הכוללת הפסקת אש
19:40 08/11/23  |  עידן יוסף
מטה המשפחות להחזרת החטופים בתגובה לדיווחים בעולם הערבי על ההצעה המתגבשת להפסקת אש למשך ימים בתמורה לשחרור 15-10 חטופים מחציתם אמריקנים: "מברכים על חזרת כל חטוף הנמצא בעזה. עם זאת, המטה דובק בעמדה שכל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה".

ראש ה-CIA צפוי להגיע מחר לדוחה שבקטר כדי לדון בסוגיית שחרור החטופים. על-פי אחד הדיווחים, מחצית המשוחררים יהיו אזרחי ארה"ב.
+התרעה על חדירת כלי טיס עויין בקו העימות
19:25 08/11/23  |  עידן יוסף
אזעקה הופעלה ביישובים אביבים, יראון וברעם. כלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי כטב"ם ישראלי שיגר 3 טילים לעבר מטרות באזור כפר שובא בדרום לבנון. כמו-כן מדווחים הלבנונים על תקיפות ישראליות ליד הכפר ראמיה וליד הכפר יאטר.
+יו"ר הכנסת מבקש ישיבת מליאה מיוחדת מחר שתאשר תקבולי מילואים
19:21 08/11/23  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה פנה הערב (ד׳) ליו״ר ועדת הכנסת ח״כ אופיר כץ בבקשה לאשר את פתיחת המליאה מחר, יום חמישי, וזאת כדי להביא בפני חברי הכנסת את הצעת החוק להגדלת תקבולי המילואים עבור משרתי המילואים במלחמת ״חרבות ברזל״ להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.
+כוחותינו השמידו מנהרת טרור שאותרה בקרבת בית ספר
19:16 08/11/23  |  עידן יוסף
לוחמי צה"ל מחטיבה 551 בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם פועלים במרחב בית חאנון, מאתרים ומשמידים מנהרות טרור. הלוחמים איתרו פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונרא והשמידו את המנהרה.
+הותר לפרסם: לוחם בחטיבת הנח"ל נפל בקרב ברצועת עזה
18:35 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג בקרב הוא סמ״ר נועם יוסף אבו (20) מדימונה  ▪  ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה  ▪  מספר חללי צה"ל שנהרגו מתחילת המתקפה הקרקעית עלה ל-34
נועם יוסף אבו ז"ל הי"ד
+הותר לפרסום שמו של האזרח שנהרג השבוע מפגיעת טיל נ"ט
17:54 08/11/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום שמו של האזרח שנהרג השבוע מפגיעת טיל נ"ט שנורה מלבנון לאזור יפתח. ההרוג הוא תושב קרית שמונה מאיר מויאל ז"ל הי"ד. בן 55 היה במותו.

מויאל, אזרח עובד צה"ל, שירת שנים רבות בגבול לבנון והר דב. בהנחיית פיקוד העורף, תתקיים לוויה מצומצמת בנוכחות המשפחה בלבד. קבלת ניחומים ממחר (ה') ברחוב כ"ח 9 בטבריה.
מאיר מויאל ז"ל הי"ד
+תיעוד: כך מנטרלים פירי מנהרות ברצועת עזה
17:21 08/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הם חצו את הגבול, פרצו את הצירים, השמידו עד עכשיו 130 פירי מנהרות, וממשיכים ליצור תוואי שטח מתאים לכוחות החי"ר והשריון שבאים אחריהם - מנטרול מטענים שמטרתם לסכן לוחמים ועד הקרסת מבנים  ▪  כך כוחות ההנדסה פורצים את הדרך בפעילות קרקעית ומשמידים תשתיות טרור של החמאס
כוחות ההנדסה הקרבית בפעילות מבצעית [צילום: דובר צה''ל]
+בג"ץ: לא יתקיימו הפגנות באום אל-פחם ובסכנין
16:45 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את העתירות נגד סירובה של המשטרה לאשר את קיום ההפגנות על-רקע המלחמה - בעיקר בשל חוסר יכולתה להקצות שוטרים לאבטח אותן  ▪  מדגיש: חופש ההפגנה עומד בתוקפו גם בעת מלחמה
שוטרים באום אל-פחם [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]
+כתב אישום: גנבו רכוש של קורבנות הטבח בפסטיבל רעים
16:23 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: מאיר חג'ג' וגולני גרבי הצליחו להיכנס לשטח לאחר שהציגו את עצמם כמי שמבקשים לסייע לנפגעים - וגנבו תכשיטים וכלים בשווי של 60,000 שקל
זירת הטבח ליד קיבוץ רעים [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+האוצר משיק תוכנית סיוע לגיוס מהיר של עובדים לחקלאות ובניין
15:51 08/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האוצר יתן מענק תמרוץ של 3000 ש"ח לכל עובד חדש ומענק מוגדל בעבור העסקה של חודשיים לפחות  ▪  כמו-כן כוללת התוכנית תמיכה בהחזרת עובדים מפונים למקומות עבודתם הקבוע
ענף החקלאות. זקוק לידיים עובדות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+רשות המסים הודיעה על הקלות נוספות בשל מלחמת חרבות ברזל
15:33 08/11/23  |  מירב ארד
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ומנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', החליטו על מתן אורכה לכלל העוסקים והנישומים עד ליום שני ה-27.11.2023, לדיווח ולתשלום מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים, עבור תקופת הדיווח אוקטובר 2023 (בדיווח חד-חודשי) ועבור תקופת הדיווח ספטמבר ואוקטובר 2023 (בדיווח דו חודשי).

בנוסף, מודיעה היום רשות המסים על מתן אורכות נוספות לדיווח ותשלום מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים, עבור אוכלוסיות הזכאיות לדחייה. לאוכלוסיות אלה, ניתנת אורכה עד ליום שלישי ה-26.12.2023 עבור תקופת הדיווח ספטמבר 2023 (בדיווח חד-חודשי) ועד ליום ראשון ה-31.12.2023 עבור תקופת הדיווח אוקטובר 2023 (בדיווח חד-חודשי) וספטמבר-אוקטובר 2023 (בדיווח דו-חודשי).


+אזעקות בכיסופים
15:29 08/11/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום בכיסופים.
+שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני מטיל נ"ט של חיזבאללה
15:19 08/11/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר עמדות לשיגור טילי נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל במרחב דובב, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי. שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. כמו-כן, זוהו שני שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב שתולה ומרחב יפתח. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים.
+אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק הביטוח לאומי: העלאת שכרם של חיילי המילואים
15:06 08/11/23  |  מירב ארד
אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק הביטוח לאומי, ׳הוראת שעה תגמולים למשרתים במילואים׳ - העלאת שכרם של חיילי המילואים ל-300 ש"ח ליום וכ-9000 ש"ח בחודש.
+הליכים נגד תומכי טרור חייבים להיות פומביים
14:49 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התיר לפרסם את שמו של עו"ד סרי חוריה, מזכיר חד"ש בשפרעם, החשוד בתמיכה במעשי חמאס  ▪  אומר שיש חשיבות מיוחדת בפרסום הליכים אלו
לוי. לא ניתן לסבול תמיכה באויב
+צה״ל תקף תשתית חמאס, המחבלים נמלטו וחוסלו בתקיפה מהאוויר
14:43 08/11/23  |  מירב ארד
לוחמי חטיבה 7 זיהו עמדה לשיגור נ"ט ותצפית בה שהו מחבלי חמאס, העמדה חוברה במעבר תת-קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר והתשתית נפגעה. המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת.

בנוסף מחבלים של ארגון הטרור חמאס זוהו לפני זמן קצר משגרים מרגמות לעבר מדינת ישראל, כלי טיס ומטוס קרב בהובלת מרז האש של אוגדת עזה סגרו מעגל ותקפו את עמדת השיגור והמחבלים. מדבריו של רב-סרן ג' מפקד תא התקיפה של חטיבה 7: ״אין לאן לברוח, כל מחבל שיפגוש את החטיבה יחוסל וכל מחבל שינסה להימלט יכשל״.

+אל תגידו אחר כך מחדל
14:01 08/11/23  |  חן קרצ'ר   |   לרשימה המלאה
הצורך הבהול בתכנון אסטרטגי לקראת היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה  ▪  מסמך זה מציג כמה מן הנושאים הדורשים התייחסות שיטתית ומעמיקה למנהל בינלאומי לרצועת עזה
היום שאחרי [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אושר סופית: צריכת תכני טרור - עבירה פלילית
14:00 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העונש על צריכה שיטתית של פרסומי חמאס ודאעש מתוך הזדהות: שנת מאסר  ▪  אושרו תיקון לחוק הירושה בשל 7 באוקטובר והארכת כהונתו של נציב התלונות על שופטים
הסיעות הערביות התנגדו [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ונעים לדרום הרצועה
13:19 08/11/23  |  מירב ארד
יממה שנייה ברציפות: דובר צה"ל עדכן (יום ד', 8.11.23) כי מאז השעה 10:00 נענו אלפי תושבים מצפון עזה לקריאות צה"ל והם עושים את דרכם לדרום הרצועה.

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי ציין כי "מאז השעה עשר בבוקר, אלפי תושבי צפון רצועת עזה נענו לדרישותינו ולפניותינו, ויוצאים בשעה זו לכיוון דרום הרצועה, במיוחד דרום בקעת עזה, דרך דרך סלאח אלדין.". בפנייתו לתושבי עזה אמר סא"ל אדרעי כי "התמונות מדברות בעד עצמן", וקרא לתושבים: "הצטרפו אליהם עכשיו. למען ביטחונך, נצל את הזמן שנותר היום עד השעה שתיים בצהריים כדי להגן על עצמך ועל בני משפחתך".

+משפחת קוץ נרצחה - מפעל כפרית בכפר עזה חזר לעבודה
12:59 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חמאס רצח ב-7 באוקטובר את הדירקטור אביב קוץ ומשפחתו, את הסמנכ"ל נדב גולדשטיין ואת העבודה דורית בר-אילן  ▪  העבודה חודשה על-פי הנחיותיו של צה"ל
משפחת קוץ [צילום: זק"א]
+ביידן מגלה את מגבלות ההשפעה בישראל ובאוקראינה
12:36 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישראל דוחה את הלחץ האמריקני להפוגות הומניטריות, אוקראינה נקלעת למבוי סתום - וניו-יורק טיימס אומר שלוושינגטון אין יכולת של ממש להכתיב את המהלכים
האמריקנים יעצו: פצצות יותר קטנות [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+ליברמן: לא יכול להיות שהמפונים והעסקים הקורסים יהפכו לבני ערובה של המשחקים הקואליציוניים
11:47 08/11/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "לא יכול להיות שהקורבנות ששרדו את הזוועות של השבת השחורה, המפונים והעסקים הקורסים יהפכו לבני ערובה של המשחקים הקואליציוניים בין יו"ר ועדת הכספים לשר האוצר. הכספים הקואליציוניים והתקציבים של כלל משרדי הממשלה המיותרים צריכים לעמוד לרשות הצבא והעורף כחלק מהתגייסות של כל המדינה לטובת המאמץ המלחמתי. חבל שבכנסת יש עדיין מי שחיים את הפוליטיקה הקטנה שלפני ה- 7 באוקטובר."
+במהלך הלילה הכוחות עצרו 37 מבוקשים; בביר זית אותרו ציוד רב ומיצגים של החמאס
11:13 08/11/23  |  מירב ארד
במהלך הלילה הכוחות עצרו 37 מבוקשים, מעל 10 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. בביר זית איתרו הכוחות ציוד רב ומיצגים של החמאס המשמשים את תאי הסטודנטים לתהלוכות והפגנות צבאיות. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,430 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-900 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.


+יוסי כהן החל במרוץ לראשות הממשלה
10:53 08/11/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הטיפול בנושא שחרור החטופים שבידי חמאס הוא שערורייתי, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן נדחף לנושא ומנהל מו"מ במקביל לראש המוסד דוד ברנע שהוסמך רשמית לתפקיד. להערכת גורמים פוליטיים, יוסי כהן פתח בקמפיין לראשות הממשלה מתוך הנחה שבסיום המלחמה נתניהו יירד מהבמה הפוליטית
יוסי כהן. תאווה לשררה פוליטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ההתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה: מדובר בהתרעת שווא
10:33 08/11/23  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה, לאחר בדיקה מדובר בהתרעת שווא.
+אזעקה הופעלה בערב אל-עראמשה בגבול הצפון
10:13 08/11/23  |  
אזעקה מפני ירי טילים הופעלה בערב אל-עראמשה שבצפון.
+האידיאולוגיה הפלשתינאצית: להשלים מה שלא
09:50 08/11/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
הנשיא יצחק הרצוג: "מה שראינו ב-7 באוקטובר, זה לא מייצג את האיסלאם. האיסלאם היא דת עם הרבה כבוד ורגישות ואהבה ואחווה  ▪  ספר את זה, אדוני הנשיא, לכל אותם פלשתינאצים מן החמאס, שהשמידו במיתות אכזריות משונות, שאין הדעת סובלת את מידת רשעותן, כ-1,400 ישראלים במרחץ דמים אכזרי ובצייד אדם ביישוב עוטף עזה
מרחץ דמים אכזרי [צילום: אריאל שליט/AP]
+בג"ץ מעביר מסר ברור: המלחמה מחייבת הפעלת כלי הרתעה קשים
09:34 08/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מינץ: קדושת החיים היא ערך יהודי עליון ומדובר בנקיטת פעולה הרתעתית שהיא בבחינת הכרח בל יגונה בימים אלו  ▪  מצטט בהסכמה את סולברג משנת 2014: לשעת סכנה ומלחמה נועדו דינים מיוחדים, ובחסוּתם אין מניעה מוחלטת מפני פגיעה סביבתית
זירת הפיגוע, עלי, יוני 2023 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המחדל הגדול של אוקטובר 2023 הוא התעלמות ממסמך ליברמן מ-2016
09:07 08/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק שנייה עם אל"ם בדימוס ד"ר חנן שי, בעל צל"ש רמטכ"ל ממלחמת יום הכיפורים ומרצה לאסטרטגיה צבאית באוניברסיטה העברית. על המחדלים האמיתיים במלחמת יום הכיפורים ובטבח 7 באוקטובר 2023 בעוטף עזה
אביגדור ליברמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עד היום זוהו 843 חללים אזרחים אשר נרצחו במלחמה
09:00 08/11/23  |  מירב ארד
בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.
+חוסל ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס
08:38 08/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מחסן אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס
מחסן אבו-זינה. חוסל [צילום: דובר צה"ל]
+כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שביצע פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועפט
08:35 08/11/23  |  מירב ארד
כוחות הביטחון הרסו הלילה את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע את פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועפט בירושלים שבו נפל לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד בפברואר השנה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שמאל חולה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
12/11/23 21:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בכירים בליכוד עוקבים בדאגה אחר המהלכים של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אשר, לדבריהם, מנצל את המלחמה כדי לקפוץ ראש למים הפוליטיים העמוקים כשהוא מכוון גבוה ככל האפשר להגיע בהמשך לתפקיד ראש הממשלה ולרשת את בנימין נתניהו. על-פי גורמים בליכוד, בין המודאגים נמצאים ניר ברקת, יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ ורון דרמר.
רבים מאוד מאזרחי ישראל - ובוודאי מרבית מתיישבי עוטף עזה, שעד ל-7 באוקטובר יצאו מגדרם כדי להיטיב עם ערביי עזה - נדהמו עד עמקי נפשם, מעוצמת החייתיות המפלצתית שהציגו מחבלי החמאס העזתיים ונספחיהם, באותו יום מר ונמהר, שבו נשחטו בדם קר ובאכזריות שאין הדעת מסוגלת לקלוט, למעלה מ-1,400 אזרחים שלא הרעו לאיש, ולרוע גורלם נפלו למלתעות החמאס הנוטפות דם. עוצמת הקניבליזם הברוטלי הפלשתינאצי, הותירה מולה ישראלים אחוזי הלם ובעתה, שהגיעו למסקנה, ובצדק, שהאכזריות המפלצתית הפלשתינית, נוראה אפילו יותר מהזוועה הנאצית.
08/11/2023  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
"בימים כתיקונם להם נייחל, שלא יהיו איומי קיום ביטחוניים נגד מדינת ישראל ואזרחיה, לא נזדקק לנקיטת אמצעי הרתעה קשים. ברם, קדושת החיים היא ערך יהודי עליון ומדובר בנקיטת פעולה הרתעתית שהיא בבחינת הכרח בל יגונה בימים אלו". כך אומר (8.11.23) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, בדחותו עתירה נגד הריסת ביתו של המחבל מהנד שחאדה, אשר רצח את אלישע אנטמן, עופר פיירמן והראל מסעוד ליד עלי ביוני השנה.
08/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שיחת עומק שנייה עם אל"ם בדימוס ד"ר חנן שי, בעל צל"ש רמטכ"ל ממלחמת יום הכיפורים ומרצה לאסטרטגיה צבאית באוניברסיטה העברית. על המחדלים האמיתיים במלחמת יום הכיפורים ובטבח 7 באוקטובר 2023 בעוטף עזה. חנן שי סבור שהמחדל הגדול של הטבח לפני חודש הוא התעלמות ראש הממשלה והרמטכ"ל ממסמך שר הביטחון אביגדור ליברמן מ-2016.
08/11/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס לתקיפות תשתיות טרור.
08/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il