|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
נתניהו. אני אני אני [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יומן מלחמה, היום ה-57

אמריקה - כן, ברצון

נתניהו חושש מן הרשות שמא תיכנס למשא-ומתן לשים קץ לטרור ולסכסוך בין שני העמים ביבי אינו מעוניין, הוא צריך עימות עם הפלשתינים
03/12/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

סגנית נשיא ארצות הברית פמלה האריס הציגה אתמול עמדה אמריקנית מדויקת ונאורה לעיצוב החיים בעזה לאחר המלחמה. היא אמרה במפורש כי הרשות הפלשתינית ראויה לרשת את שלטון חמאס, ובלבד שתעבור תהליך של התחדשות, שיפור.

ככל הידוע ארצות הברית מפעילה לחץ על ישראל - לצד תמיכה עמוקה בה - שתיאות להסדר זה. אך בנימין נתניהו, אשר השתלט הלילה בגסות דיקטטורית על כל מסכי הטלוויזיה למשך כשעה שלמה, מסרב. במסיבת העיתונאים שערך (להלן) הזכיר לו אחד הנוכחים כי הרשות שברמאללה משתפת פעולה עם ישראל בתחום הביטחון ואם כן מה רע שתשלוט גם בעזה? לא, ביבי בשלו.

הוא אומר שאינו רוצה את הרשות מפני שהיא מחנכת לטרור. ההפך נכון, הוא חושש מן הרשות שמא תיכנס למשא-ומתן לשים קץ לטרור ולסכסוך בין שני העמים. ביבי אינו מעוניין, הוא צריך עימות עם הפלשתינים. לא כן אזרחי ישראל. רובם המכריע רוצה משא-ומתן עם הרשות הפלשתינית. ביבי מחבל בחתירה להסדר כזה, עתה ביניים ולימים להסכם קבע.

ראוי להבהיר לכתב המרשים ירון אברהם בערוץ-12: כן, אם יופעל לחץ אמריקני על ישראל שתסכים לנוסח של האריס ראוי להיענות לה; אבל בעיניי אין צורך בלחץ. אני מציע לישראל לאמץ את תוכנית-האריס כאילו נכתבה בירושלים בעברית.

בני גנץ וגדי איזנקוט היכן אתם? נרדמתם? תגישו עוד הלילה הצעה לסדר היום של הממשלה, שישראל תאמץ את העמדה האמריקנית מינוס אספקת דלק לעזה. היא משרתת אינטרס אמריקני? מה טוב. והיא גם משרתת אינטרס ישראלי? מה טוב פלוס.

תקשורת בקלונה

התקשורת הישראלית נגלתה הלילה בקלונה. שעה של תעמולת בחירות באורח בלעדי לבנימין נתניהו. אפילו לא נמצא פרשן שילווה את המשדר בזמן אמת. השאלות של העיתונאיות והעיתונאים היו דווקא ראויות. רק שביבי חמק מכל תשובה מציקה. כל הזמן חזר הפזמון: אני. אני. אני. ואני. ואני.

רביב דרוקר, למשל, חזר לשידור ב-21:15. גם אהוד יערי ובן כספית (פרשנות שלושתם הייתה דווקא מאירת עיניים). הדיקטטורה הישראלית על פרשת דרכים.

קרב סגל-שרון

קראתי בשעשוע מביך את חילופי הדברים בין עמית סגל לבין גלעד שרון, שהזכירו את מעידות הוריהם חגי מזה ואריאל מזה והעשירו את הטקסט במלים כמו "שופר" ו"שפן". לא אתייחס. אך אסכם לעצמי את ההינתקות מעזה.

שרון עשה מהלך אסטרטגי ראוי בפירוק גוש-קטיף, שלא היה לו מקום בין שני מיליון הפלשתינים בארץ פלשת אף שהיה פינת חמד לתפארת מדינת ישראל. המהלך לקה בשני כשלים: שרון בנחרצותו פעל בכוח ולא בכוח השכנוע, ולא ניסה לרכך ולהסביר ולהציע חלופה הוגנת לאנשים הטובים שייושבו על-ידי ממשלת ישראל באזור שגוי; והוא סירב לנהל משא-ומתן עם הרשות הפלשתינית כדי להעביר אליה את ניהול הרצועה בצורה הראויה, וזה הוליד קשיים רבים. חבל.

לא שרון נושא באחריות לעליית שלטון החמאס, שבנימין נתניהו העניק לו כדברי גלעד שרון הנכונים, דמי פרוטקשן. אהוד אולמרט אשם. כראש הממשלה לא התערב ב-2007 למנוע את ההפיכה האלימה של חמאס ברצועה תוך השלכת פעילי הרשות הפלשתינית מן החלונות והמרפסות והגגות. בנימין נתניהו מצא שלטון חמאס מאורגן. אך הוא טיפח אותו והעביר לו כסף קטרי רב ודרדר את ישראל לשפל כבר בעסקת החילופין של גלעד שליט רק כדי לא להחזיר את הרשות הפלשתינית לניהול הרצועה.

אחרי 14 שנות שלטון (עם הפסקה קצרה) איש אינו יכול לומר כי קודמו נושא באחריות למשבר, לאסון, שפקד אותנו ב-7 באוקטובר וטרם הסתיים. זה רק ביבי. במסיבת העיתונאים הכחיש ביבי בזעם את האמת, שהוא שיתף פעולה עם חמאס. "אתה כועס יופיטר, סימן שאינך צודק". זוכר, ביבי?

שרשי האנטישמיות

כבר הזכרתי כאן לפני זמן-מה את ספרו של ד"ר נתן רון "ארסמוס והיהודים: הומניזם ואנטישמיות בראשית העת החדשה". לכאורה תיאור אירועים ומחלוקות משלהי המאה ה-15 ותחילת ה-16, אבל עם לקחים אקטואליים. במהות העניין יש לזכור כי הנצרות לא רק לחצה על היהודים להכיר בתורת ישו אלא גם כאשר נכנעו ונענו והתנצרו לא האמינה להם כי אכן עשו את מהלך ההתבוללות בלב שלם. הבאתי כאן אמירה מן הספר לפיה טענו הנוצרים המקוריים כי היהודים הם כמו סלע שאינו כשיר להתבשל גם אם שופכים עליו רותחים משך ימים ארוכים. כך, לדבריהם, היהודים. הם אינם נוצרים באמת. גזענות אנטישמית לשמה.

שזידריוס ארמוס מנוטרדם שהלך לעולמו בן 70 בשנת 1536 נחשב בכנסייה ל"נסיך ההומניסטים". אבל האם איש משכיל ונשוא הפנים זה, מחבר הספר הסאטירי "השבח לטפשות", היה ראוי לתוארו זה גם ביחסו ליהודים? היו מי שהשיבו בחיוב, אך לא לפי ההוכחות שהציג ד"ר רון. אומנם לא הטיף לנקוט צעדים אלימים נגד היהודים אבל בפועל הדיר את רגלם מחצר הכנסייה, ומכל מקום מתביעתם להיות שווים במעמדם.

התקופה התאפיינה במה שהעולם חווה עתה בזירה שהיא לא רק דתית אלא גם חילונית.
יהודים מומרים רצו להשתלב בעולם והפכו ל"יותר קתולים מן האפיפיור". לפיכך העידן ההוא ראה עימות מרתק. המומר יוהן פפרקורן בעידוד הדומיניקנים תבע להשמיד ולאבד את כל ספריהם של היהודים וניהל מלחמת חורמה בשפה העברית. ומי התייצב מולו? נוצרי נבון ומשכיל ורחב אופקים בשם יוהנס רויכלין שהתייחס לנכחות היהודית באירופה כחיזוק להשקפה הנוצרית האמיתית, ובהקשר זה היה לחסיד השפה העברית וביקש ללמוד מספרים אלה. התנ"ך והמשנה והגמרא נותרו על מדף הספרים גם לתועלתה של הנצרות.

הוויכוח ב-2023 שונה לחלוטין מזה אשר התנהל בין רויכלין לבין פפרקורן, אבל דפוסיו זהים. קואליציה של נוצרים קיצונים ומוסלמים חמומי מוח וליברלים המסרבים להבין כמה נזק גורמת עמדתם התומכת בחמאס פועלת על-פי הדפוסים הישנים של רויכלין ופפרקורן, ונמצאים גם מעט יהודים אשר מצטרפים לזדון.

אחד מהם הוא הסנאטור ברני סונדרס, שלא המיר חלילה את דתו אבל במונחים מודרניים הוא ממלא במידת מה את תפקידו של פפרקורן. גרוע ממנו עומר ברטוב - בנו של הסופר חנוך ברטוב - שהרחיק לכת עד כדי ייחוס לצה"ל המגיב על אירועי ה-7 באוקטובר התנהלות של רצח עם. אני משוכנע כי חנוך - מי שחיבר בין השאר את הביוגרפיה על דוד (דדו) אלעזר - מתהפך בקברו. רק שבנו עומר ירד מהארץ ואינו שומע את זעקותיו של אביו מסופרי דור-תש"ח.

חמישה היסטוריונים מקצועיים הגיבו לעמדתו במאמר משותף, ונהגו כראוי. אבל מכונת הרעל סובבת לה כרצונה ומתעלמת מן הטיעון המוצק והעובדות הבדוקות. אז כהיום.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  03/12/2023   |   עודכן:  03/12/2023
דן מרגלית
+המהלך לכיבוש ג'באליה ושג'אעיה צפוי להיפתח ביממה הקרובה
00:02 04/12/23  |  עידן יוסף
כוחות אוגדה 162 של צה"ל צפויים להתחיל הלילה (ב') במהלך קרקעי לכיבוש העיר ג'באליה הסמוכה לעזה. המהלך יכלול גם את כיבוש מחנה הפליטים ג'באליה. במקביל, הצבא צפוי לפתוח ביממה הקרובה, בהובלת אוגדה 36, במבצע לכיבוש שכונת שג'אעיה במזרח עזה. בשני המוקדים מרוכזים גדודים חזקים של חמאס. גם האזרחים עלולים להקשות (ynet).
+ארה"ב תשקול תגובתה לתקיפות בים סוף; מפנה אצבע מאשימה לאירן
23:58 03/12/23  |  עידן יוסף
פיקוד מרכז של ארה"ב: 4 תקיפות כוונו היום אל 3 ספינות מסחריות בים סוף, ע"י החות'ים בתמיכת אירן. ארה"ב תשקול את התגובות בתיאום עם בעלות בריתה.
+נשיאת הצלב האדום תנסה לקדם ביקורים אצל החטופים
23:51 03/12/23  |  
נשיאת הצלב האדום מריאנה ספולריץ' תבקר מחר (ב') ברצועת עזה - כדי לקדם מול חמאס ביקור של נציגי הארגון אצל החטופים (גלי צה"ל).
+הקבינט דחה הצעת איזנקוט שלא להתעקש על שחרור נשים וילדים
23:38 03/12/23  |  עידן יוסף
בדיוני קבינט המלחמה באשר לרשימת החטופים שסיפק חמאס ולא עמדה בתבחינים בלילה שבין רביעי לחמישי, השר גדי איזנקוט הציע: "בואו נביא עשרה ולא שמונה - בואו נציל את מי שאפשר". עמדתו של איזנקוט לא התקבלה בקבינט, וישראל התעקשה רק על שחרור נשים וילדים. לבסוף, שוחררו ביום האחרון לעסקה שבע נשים וילד אחד.

בהצעתו של איזנקוט, הוא ביקש לשמר את הכמות של עשרה חטופים כפי שנקבע בהסכם, גם אם הדבר לא עונה על התבחין של שחרור של נשים וילדים בלבד. כלומר - לאשר את השבתם של עשרה חטופים, גם אם חלקם הם גברים (חדשות 13).
+התקציב הושג: חוק "ממדים למילואים" עולה להצבעה
23:23 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרי האוצר והביטחון סיכמו על התקציב שיאפשר את העלאת החוק להצבעה כבר מחר  ▪  במסגרת החוק, צפוי לעלות המימון של שכר הלימוד ללוחמים ל-100% מעלות התואר
גלנט וסמוטריץ' [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הקלטות ראש השב"כ: נחסל את ראשי חמאס גם בקטר ובטורקיה"
22:30 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לראשונה בקולו, רונן בר לקח אחריות על המחדל הענק שהוביל לאירועי 7 באוקטובר, והוא הגורם הישראלי הראשון שמבטיח לחסל את בכירי ארגון הטרור בחו"ל  ▪  "ייקח כמה שנים, אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה"
רונן בר (משמאל) עם הרמטכ"ל [צילום: דובר צה''ל]
+מבצעים לחילוץ חטופים נגנזו מחשש לסיכון חייהם
22:20 03/12/23  |  עידן יוסף
מערכת הביטחון הכינה מספר מבצעים לשחרור לחילוץ חטופים משבי חמאס. המבצעים לא יצאו לפועל בסופו של דבר. לאחר לבטים, הוחלט שלא להוציא אותם לפועל - בשל חשש מסיכון חייהם של החטופים (גלי צה"ל).
+דובר צה״ל: חיסלנו את מפקד גדוד שאטי שהיה ממפקדי הטבח
21:18 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה״ל בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל באמצעות מטוס קרב של חיל-האוויר את הית'ם חואג'רי, מפקד גדוד שאטי, שידיו שפכו דמים רבים
תעודת הזהות של המחבל
+הרמטכ"ל: עוצמת הלחימה בדרום הרצועה לא תפחת מזו שבצפונה
20:48 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הלוי: "המפקדים בחמאס יפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה חזקה מאוד"  ▪  לבקשת ארה"ב להתחשב בתושבי הרצועה, ישראל דנה בהגדלה משמעותית של היקף הסיוע לרצועה, גם מבחינת דלקים וגז  ▪  הסהר האדום: קיבלנו היום 100 משאיות סיוע מהצד המצרי
חיילי מילואים בשיח עם רא"ל הרצי הלוי [צילום: דובר צה''ל]
+התרעה הופעלה בדרום רמת הגולן בעקבות שיגור מסוריה
20:01 03/12/23  |  עידן יוסף
במושב קשת שבדרום רמת הגולן הופעלה התרעה בעקבות שיגור אחד שחצה לשטח ישראל מסוריה ונפל בשטח לא מאוכלס. כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי. מד"א: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
+רחפן של צה"ל יורט מעל אשקלון
19:45 03/12/23  |  עידן יוסף
רחפן לא מאויש שתחילה סברו כי שוגר מרצועת עזה, ובהמשך התברר שמדובר ברחפן של צה"ל, יורט מעל אשקלון. בשדרות בוצע ירי של כיתת הכוננות, הנסיבות נבדקות. עיריית שדרות הודיעה כי "לא נשקף איום על העיר וסביבתה".
+טעות בזיהוי: החות'ים תקפו ופגעו קשה בספינה בריטית
19:02 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המורדים מתימן רצו לתקוף ספינה ישראלית בים סוף  ▪  כוחות של הצי האמריקני בדרכם לזירה  ▪  שעות קודם לכן, החות'ים פגעו בכלי שיט בבעלות עקיפה של איש עסקים ישראלי אשר נפגע קלות והמשיך בשיט למקום מבטחים
הספינה שנפגעה [צילום: אירנא]
+בן-גביר: מותו של יובל קסטלמן חייב להחקר עד תום
18:14 03/12/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "יובל קסטלמן ז"ל הוא גיבור ישראל. בזכות נשקו האישי בו ניטרל את המחבלים השפלים, ניצלו חייהם של רבים. גבורתו של יובל מוכיחה כי נשק אזרחי ברחובות, בידי מי שרשאי להחזיקו, הוא קריטי ומציל חיים. אין ספק שמותו הטראגי חייב להיחקר עד תום, במקצועיות וברגישות - ואני מאמין שכך ייעשה בידי גורמי החקירה". הוא אמר את הדברים לאביו של יובלץ
+נגיד בנק ישראל ויו"ר ההסתדרות נועדו לדון בהשלכות המלחמה
18:12 03/12/23  |  עידן יוסף
נגיד בנק ישראל הפרופסור אמיר ירון ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נפגשו (א') בבנק ישראל בירושלים. בפגישה נכחו גורמי מקצוע נוספים מבנק ישראל ומההסתדרות.
במהלכה דנו על השלכותיה הכלכליות של המלחמה על המשק בכללותו ועל שוק העבודה בפרט, ועל המדיניות הננקטת על מנת להבטיח את הפעילות הכלכלית במשק בזמן הלחימה ואיתנותו גם לאחריה.
[צילום: דוברות בנק ישראל]
+בג"ץ דחה עתירה נוספת להפעלת הרכבת בשבת
18:01 03/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שטיין דחה על הסף את עתירת התנועה הרפורמית שהוגשה תשעה ימים בלבד לאחר שפנתה לרגב, ולאחר שבג"ץ דחה בשבוע שעבר עתירה זהה לחלוטין
להפעיל עבור חיילים ומפונים [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+דובר החות'ים מאיים: התגובה לתקיפת תימן תהיה חזקה וכואבת
17:52 03/12/23  |  עידן יוסף
הדובר הצבאי של המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, אמר כי "הכוחות החמושים יחדשו את התקיפות - לאחר שישראל חידשה את התקיפות ברצועת עזה. אם האמריקנים והישראלים יתקפו את תימן - זה יהיה מעשה טיפשי, והתגובה לכך תהיה חזקה וכואבת. מוכנים לכל האפשרויות וגם למתקפות מצד סעודיה והאמירויות".
+ליברמן התלונן לקצין הכנסת: "תומכי חמאס מאיימים עלי"
17:50 03/12/23  |  עידן יוסף
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיש תלונה לקצין הכנסת בעקבות מאות איומים שהוא מקבל, לדבריו, מצד תומכי חמאס מרחבי העולם הערבי ומעזה.

במסרים שקיבל ליברמן ברשתות החברתיות נכתב בין היתר: ״תתכונן זמנך קרוב", ״אתה תמות בקרוב״, ״יהרגו אותך ברגע שתצא מהחדר״, ״הגיהנום מחכה לך״, ״נרדוף אותך ואת משפחתך״, ״זוכר את אריאל שרון? אתה הבא בתור״. ברשתות החברתיות של ח״כ ליברמן התקבלו עוד מאות הודעות דומות נכון לרגע זה.

מישראל ביתנו נמסר כי תוגש תלונה גם למשטרה.
+הותר לפרסם: כוחות יבשה פועלים גם בדרום רצועת עזה
17:29 03/12/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום: צה״ל החל לפעול קרקעית באמצעות כוחות יבשה גם בדרום רצועת עזה, מצפון לחאן יונס. יש באזור כוחות משוריינים שכבר החלו לפעול וגם לתקוף מטרות של חמאס. בהמשך, צה״ל צפוי להרחיב את כוחותיו באזור ולהרחיב את הפעולה הקרקעית (גלי צה"ל).
+נתניהו: מדברים באש עם האויב על המשך שחרור חטופים
17:24 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה: "אנחנו פועלים מהר אבל לא בפזיזות. כשאני נותן הנחיות מבצעיות אני קודם כל חושב על הלוחמים שלנו ועל החיים שלהם"  ▪  "הזירה הדרומית אינה על חשבון הזירה הצפונית"
נתניהו במסדרונות הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון
16:45 03/12/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות של חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור ומטרות צבאיים.

כמו-כן, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל משטח לבנון. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.
+דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף באמצעות כטב"מים ומטוסי קרב
16:33 03/12/23  |  עידן יוסף
דרום לבנון: הלבנונים מדווחים על תקיפות של צה"ל באמצעות כטב"מים ומטוסי קרב בעיטא א-שעב, ואדי סלוקי, כפר חמאם, וזאני וראשיא אלפח'אר.

+נתניהו לסיעת הליכוד: "היזהרו בדבריכם, זה לא זמן לפוליטיקה"
16:10 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסיע התכנסה לישיבה ראשונה מאז המלחמה מהארוכות שידעה  ▪  השר אמסלם קרא למפגינים להפלת הממשלה "בולשביקים"  ▪  גוטליב תקפה את דובר צה"ל  ▪  ברקת שמתנגד לתקציב במתכונתו הנוכחית נעדר, ואדלשטיין ודיכטר ביקרו את התקציב
טלי גוטליב בכניסה לחדר סיעת הליכוד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שר האוצר: ״נעודד חזרה לשגרה ברגישות המתבקשת ובשיח שקוף"
15:08 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ציין: "אנו מעודדים חזרה לשגרה היכן שאפשר, זאת תוך הרגישות המחויבת, המעטפת הנדרשת ושיח פתוח ושקוף עם התושבים והקהילות. חזרה לשגרה היא חלק מתמונת הניצחון ואנו נעודד זאת היכן שאפשר"
[צילום: דוברות משרד האוצר]
+נתניהו שוחח עם אביו של יובל קסטלמן ז"ל: טרגדיה שחייבת להיבדק עד תום
14:52 03/12/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שיחת הטלפון עם משה, אביו של יובל דורון קסטלמן ז"ל: "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".

+החזירו אותם הביתה
14:23 03/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עכשיו! [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+גיבורי בושת העל
13:48 03/12/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אני מביט ובז לעלובים עם הסרט הירוק על המצח, אלה הם ההורגים את בני עמם, הרוצחים המשתמשים בילדים כמגן אנושי, הבוזזים את המזון לאזרחים, המבצעים את הבזויות שבעבירות בשם אללה
סרט ירוק [צילום: אדל חנה/AP]
+11 לוחמים נפצעו קל-בינוני מנ"ט בצפון; שלוש נפילות אותרו בשדרות
13:33 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הטיל נורה לעבר כלי רכב של צה"ל סמוך למושב בית הלל  ▪  באירוע נפצעו 8 לוחמים ו-3 אזרחים  ▪  מסוק פונה את הפצועים לבית החולים זיו בצפת  ▪  כבישים נחסמו בצפון  ▪  בנפילות בשדרות לא ידוע על נפגעים, נזק נגרם לבית כנסת בעיר
נפילה בשדרות [צילום: עיריית שדרות]
זירת הנפילה בשדרות. ללא נפגעים [צילום: איחוד הצלה סניף שדרות ושער הגנב]
+בג"ץ אשרר מניעת הפגנה בנצרת נגד המלחמה
13:08 03/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מינץ דחה על הסף עתירה ולפיה המשטרה מונעת בצורה בלתי חוקית הפגנות כאלו: הח"כ לשעבר מוחמד ברכה לא הציג תשתית עובדתית מינימלית שתוכיח שהוא פטור מקבלת רישיון
ברכה. הצגה מעוותת של פסק דין [צילום: פלאש 90]
+מעל ל-800 פירי מנהרות אותרו מתחילת הלחימה, כ-500 מהם הושמדו
13:05 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מחלק ן הפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי  ▪  בנוסף, הושמדו קילומטרים רבים של תוואי מנהור
פיר מנהרה בתוך מסגד [צילום: דובר צה"ל]
+נתניהו דיבר על חיסול סינוואר כ"תמונת ניצחון"
12:55 03/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בשיחות פרטיות עם יועציו אמר נתניהו שחיסול מפקד חמאס יוכל להשביע את רצונו של הציבור ולהוביל לסיום המלחמה  ▪  העיתון מדווח שכרגע אין מסלול ממשי להקמת ממשלה חילופית
"הוא חושב רק על עצמו" [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+גנץ על מותו של יובל קסטלמן: המקרה של יובל הגיבור, הוא לא ״החיים״, אלא תמרור אזהרה
12:54 03/12/23  |  מירב ארד
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ בהתייחסות למותו של יוסל קסטלמן ז"ל: "יובל קסטלמן ז״ל שניטרל את המחבל בירושלים ונורה למוות, הוא גיבור לאומי. הוא לא היסס, והסתער כדי להציל חיי אדם. החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה. כולנו מחבקים את המשפחה. זירת פיגוע היא כמעט תמיד מורכבת ואני בטוח שהחייל שירה ביובל, עשה זאת בטעות, טעות שעלתה במחיר כבד. לצד החקירה המתחייבת של המקרה הטרגי על-ידי הגורמים הרלוונטיים בצה״ל ובמשטרה, נדרשת חקירה מקיפה של הנסיבות שהביאו אליו, הנהלים וההקפדה על טוהר הנשק. זו המחויבות שלנו ליובל, למשפחתו ולחברה הישראלית כולה. המקרה של יובל הגיבור, הוא לא ״החיים״, אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים בעתיד. יהי זכרו ברוך."
+מלחמות מסתיימות סביב שולחן דיונים
12:20 03/12/23  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
מה תעשה ישראל בסופה של המלחמה? להוציא את ההזויים שבאזרחי ישראל, נדמה לי שאין אדם שפוי הסבור שישראל צריכה להישאר בעזה לעולמי עד
מה התוכנית? [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+שר הרווחה: ננציח את שמן של רות פרץ ונויה דן ז"ל
12:00 03/12/23  |  מירב ארד
שר הרווחה יעקב מרגי: "היום אנו מציינים את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. ביום המיוחד הזה, אני מבקש להזכיר את רות פרץ ונויה דן ז"ל, נערות עם צרכים מיוחדים שנרצחו ב-7 לאוקטובר באכזריות ע"י מחבלי חמאס בני עוולה. רות נרצחה עם אביה אריק, נויה נרצחה עם סבתה כרמלה ז"ל. לעולם לא נשכח אותן!
נמצא את הדרך להנציח את שמן."

+דובר צה"ל באיום על מפקדי גדוד סג׳עיה בחמאס: "כולכם מטרות"
11:58 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סא"ל אביחי אדרעי קרא למפקדי גדוד שג'אעיה בחמאס להיכנע או שיסיימו כמו מפקד הגדוד ויסאם פרחאת שחוסל בשבת האחרונה
סג׳עיה
מפקדי גדוד סג'עיה בחמאס [צילום: דובר צה"ל]
+בריטניה: דיווחים על פעילות כטב"מים ופיצוץ במצרי באב אל-מנדב
11:22 03/12/23  |  מירב ארד
בריטניה: דיווחים על פעילות כטב"מים ופיצוץ במצרי באב אל-מנדב בים האדום סמוך לתימן. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
+כתב אישום הוגש נגד צעיר מטייבה בסיוע לאויב בזמן מלחמה
11:12 03/12/23  |  מירב ארד
פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בלוד נגד מחמוד מסראוה (19) מטייבה בגין סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור, אימונים והדרכות למטרות טרור, עסקה בנשק למטרות טרור ועבירות נוספות. מסראוה נטל חלק בפעילות חבלנית עוינת יחד עם פעילי ארגון הטרור "כתיבת נור אלשמס" הפועלים בתוך העיר טול כרם, תוך שהוא מנצל את היותו אזרח ישראלי בעל חופש תנועה לקידום פעילות טרור.

עם התפתחות החקירה עלה, כי החשוד היה מעורב, בין היתר, בהשלכת מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל, אסף ומסר מידע על תנועות כוחות צה"ל באיו"ש, ביצע אימוני ירי יחד עם פעילי הארגון, התבקש להשיג ציוד צבאי לטובת פעילות ביטחונית וכן העביר אמצעי לחימה לפעילי הארגון, וכל זאת תוך סיוע לפעילי טרור מבוקשים והזהרתם מכניסת כוחות צה״ל לאזור, סייר עמם במקומות מהם בוצעו פיגועי ירי, ואף היה מודע לכוונות למימוש פיגועי ירי נוספים כנגד חיילי צה"ל.

+ח"כ וולדיגר על מותו של יובל קסטלמן: נדרשת כאן חקירה מעמיקה
11:03 03/12/23  |  מירב ארד
ח"כ מיכל וולדיגר התייחסה למותו של יובל קסטלמן שסייע בפיגוע בירושלים: "יובל קסטלמן ז"ל הוא גיבור שלא היה צריך למות. נדרשת כאן חקירה מעמיקה והבנה של האירוע לפרטיו. אין להשלים עם אלה החיים. כחברה חפצת חיים, עלינו לתחקר, ללמוד וללמד כדי למנוע אירועים טרגיים שכאלה. יהי זכרו ברוך".
+נתפסה חוליית מחבלים שביצעה פיגוע ירי בכביש 5
10:56 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוחרמו כלי נשק שעל-פי החשד שימשו את המחבלים בפיגוע, מחסניות וציוד צבאי  ▪  בפיגוע ב-19 בנובמבר ירו המחבלים לעבר רכבים ישראלים בכביש 5 - לא היו נפגעים נזק נגרם לרכבים
[צילום: בינג AI]
+משפחות החטופים: 17 שעות חלפו - רק גנץ ואיזנקוט אישרו פגישה
10:26 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מטה משפחות החטופים ביקש פגישה עם קבינט המלחמה אך עד כה לא נמסרה תשובה ראש הממשלה ושר הביטחון  ▪  ממטה המשפחות נמסר: "חובתם המוסרית והערכית של ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה היא להיפגש עם כלל משפחות השבים והחטופים, כפי שהתחייבו רק לפני שבועיים"
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+יעקב אינו בורח עוד
10:22 03/12/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
המשימה לא הסתיימה, המלחמה הזאת היא צו מוסרי לביעור הרע מן העולם  ▪  בתקופה הקשה הזאת אנחנו מחדשים את נעורינו כעם  ▪  ועל יעקב החדש שמכריח את אויבו להודות בירושתו
יעקב אבינו והמלאך [צילום: אן לפבר]
+זוהה שיגור משטח סוריה לעבר שטח הארץ; לא יורט עפ"י מדיניות
09:48 03/12/23  |  מירב ארד
מוקדם יותר היום (יום א'), זוהה שיגור אחד משטח סוריה לעבר שטח הארץ, שלא יורט על פי מדיניות. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי. בנוסף, מוקדם יותר הלילה, מחבלים שיגרו טיל נ"ט שנפל בשטח פתוח במרחב יפתח. אין נפגעים. צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.
+אזהרה מפני תקיפות סייבר אירניות על בקרים תעשייתיים
09:04 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דוח משותף של מערך הסייבר הלאומי של ישראל וגופי הגנת הסייבר האמריקנים, בהם CISA, FBI, NSA וכן הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, שיצא בסוף השבוע חושף פעילות סייבר של קבוצות תקיפה אירניות כנגד בקרים תעשייתיים, ביניהם במגזר המים בארה"ב  ▪  עד עתה לא נצפתה באחרונה מתקפה שהצליחה לשבש בקרי מים בישראל
ההתקפות פשוטות יחסית ויכולות להוביל לשיבוש משמעותי [בינג AI]
+חיל-האוויר וזרוע הים תקפו מטרות של חמאס ברצועה
08:27 03/12/23  |  מירב ארד
חיל-האוויר המשיך לתקוף הלילה ברצועת עזה, בין המטרות שהותקפו פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועוד. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק חיסל מחבלים, בהכוונת לוחמים מצוות קרב של חטיבה 7.

ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם. בין מטרות אלו; תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס, אמצעי לחימה ועוד.
[צילום: דובר צה"ל]
+חשש בארה"ב: מלחמה עם אירן תפרוץ בטעות
08:15 03/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מדווח על חששות מפני טעויות ותפיסות שגויות הדדיות, למרות ששתי המדינות הבהירו זו לזו שאינן מעוניינות בהרחבת המלחמה  ▪  הממשל לוחץ על ישראל שלא לפתוח חזית נגד חיזבאללה
תרגיל של אירן בחודש אוקטובר [צילום: AP]
+הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו ברצועת עזה
08:12 03/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רס"ל אור ברנדס נפל אמש ברצועה; סמ"ר אסי סמה מת מפצעיו שלושה שבועות אחרי שנפצע בקרב בעזה  ▪  אתמול הותר לפרסום: מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"ם אסף חממי, נפל בקרב ביום הראשון של המלחמה
רס"ל (מיל') אור ברנדס ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סמ"ר אסצ'אלו סמה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמריקה - כן, ברצון
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
4/12/23 10:57
2
ארישאג
4/12/23 11:22
3
POKE'AHCH EEVRIM
4/12/23 11:44
4
אלי
4/12/23 15:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בתמונה: בתמונה בלונים צהובים נשלחים לשמיים, בכפר האמנים בגליל, כחלק מהקריאה לשחרור החטופים. בידי חמאס מוחזקים עדיין 146 חטופות וחטופים, כולל ילדים.
03/12/2023  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
אני מביט שוב ושוב בסרטון תחנת הדלק בצומת מגן, עליה הסתערו עשרה גנבים עלובים אוחזים בנשק, מסתערים על המדפים העמוסים, בוזזים במקצועיות פחיות, גונבים סיגריות, שודדים שטרות כסף, לוחמים גדולים עם סרט ירוק של אות קין לנצח על מצחם. אני מביט ותוהה ביני לביני, האם אלה הם גיבורי אומת תועבת האדם, אלה הם לוחמי החופש שאזרחי העולם מתמוגגים מאומץ ליבם ועוז רוחם, הגנבים הקטנים והבזויים, כנופיית הרשע שהסבה למדינת ישראל כאב עצום.
היום ה-58 למלחמה: התרעות נשמעו (יום א', 3.12.23) בצפון הארץ, זוהה שיגור נ״ט לעבר כלי רכב של צה״ל במרחב בית הלל. 11 נפגעו במצב קל-בינוני, 8 מהם חיילים ו- 3 אזרחים. החיילים פונו במסוק לבית החולים זיו בצפת. הטיל שוגר לעבר כלי רכב צבאי, שניזוק במתקפה. בנוסף, בוצעו מספר שיגורים לאזור זרעית וירי נ״ט לאזור חנית. כוחות צה״ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי.
03/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, דחה על הסף (3.12.23) את עתירת הח"כ לשעבר מוחמד ברכה, כיום יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, וארגון עדאלה נגד מדיניות המשטרה בנוגע להפגנות "נגד המשך המלחמה בעזה ובעד הפסקת אש וחילופי שבויים". מינץ קובע, כי אין יסוד עובדתי ומשפטי לטענות שהועלו בעתירה.
03/12/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה איתרו כוחות צה"ל מעל ל-800 פירי מנהרות תת-קרקעיות של חמאס, מתוכם הושמדו כ-500 במגוון שיטות מבצעיות, ביניהן פיצוץ וחסימה. כך מסר(יום א', 3.12.23) דובר צה"ל. חלק מן הפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי. בנוסף, הושמדו קילומטרים רבים של תוואי מנהור.
03/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il