תושבי העיר דימונה מתארגנים להילחם בהחלטת משרד החינוך לסגור את החווה החקלאית בעיר. תושבי העיר דימונה רואים בחווה החקלאית פנינה חינוכית איכותית בלב העיר דימונה. עשרות תלמידים המגיעים לחווה מקבלים העשרה מיוחדת במינה בתחומי איכות הסביבה והחיים, ידע בחקלאות וביולוגיה, גידול בעלי חיים ואהבת הטיפול בהם, שמירה על ניקיון סביבתי כחלק מתרבות המחנכת לשמירה על הסביבה, הגדלת הידע המדעי טכנולוגי במחזור חומרים למען ההגנה על הטבע. החווה החקלאית הינה עוד נידבך חשוב לנפש ילדנו.
ראש העיר דימונה, מאיר כהן, אישי ציבור מורים ותלמידיי העיר תומכים במאבק למניעת סגירת החווה החקלאית ומצטרפים לתושבי העיר הדימונאים הרואים בחווה החקלאית פנינה חינוכית משלימה לחינוך בקהילה סביבתית מתפתחת ומתקדמת.
מי מאתנו הדימונאים לא חווה את החוויה של הלמידה בחווה החקלאית בדימונה. כולנו, הדימונאים, הגענו באיזה שהוא שלב לחווה, עדרנו, שתלנו קטפנו למדנו וגם גידלנו פרחים בערוגות החווה החקלאית.
למה שוב אנחנו צריכים לשלם את המחיר של הקפיטליזם הדורסני? מדוע ילדנו לא יוכלו לקבל גם חינוך לנפש, לאהבת האדמה, הסביבה ובעלי החיים? מדוע צריכים לסגור את הפנינה היפה הזו בדימונה תחת סעיפי תקציב? האם לא שילמנו בעיר די והותר על התחלואים הכלכליים ועכשיו רוצים גם לגזול מילדנו ומאתנו את הפנינה הדימונאית.
החווה לחינוך חקלאי בדימונה נוסדה בשנת 1970. שיטחה הכולל כ - 30 דונם. החווה הינה בי"ס ייחודי ללימודי מדעי החקלאות והסביבה.
התלמידים המגיעים לחווה החקלאית עוסקים בחקר תופעות הקשורות בחי, בצומח ובאיכות הסביבה, תוך עריכת וביצוע ניסויים במעבדה ובעיקר בשדה. בנוסף רוכשים התלמידים ידע והבנה בהפעלת מערכת טכנולוגית ממוחשבת באמצעות החממה המבוקרת. התלמידים מגיעים מבתי ספר על יסודי לצורך ביצוע עבודות חקר, ביוטופ ועבודות גמר לבגרות במדעי החיים. בתחום העיוני, פותחו לומדות חדשות, בהדרכתו והנחייתו של המפקח יעקב צמח.
שיטת העבודה עם התלמידים בחווה מתבססת: על העלאת בעיה ע"י המורה או התלמידים, העלאת השערות והצבת ניסוי בצוותים ע"מ לפתור את הבעיה. המורה משמש מנחה ומדריך, משלב הבעיה ועד להגשת העבודות ע"י התלמידים. איסוף עיבוד וניתוח הנתונים נעשה בעזרת המחשב, תוך שימוש בתכנת "וורד" ו"אקסל.
האני-מאמין הבית ספרי של החווה החקלאית
מתוך ראיית ההתפתחות המדעית והטכנולוגית וקצב השינויים המהיר בעולמנו, ומתוך קצב ריבוי המידע הזורם במגוון אמצעי התקשורת והטכנולוגיה, החווה נערכה כך שתוכל לשרת את התלמידים במגוון נושאים.
בין מטרות החווה החקלאית: חשיפת התלמידים לטכנולוגיה מתקדמת תוך כדי שימוש בה, חשיפת תלמידים כבר בשלב מוקדם של הלמידה למוסדות מחקר אקדמיים, טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית, פיתוח לומד חוקר ובעל יכולת להגיע למקורות מידע, פיתוח כשרים לימודיים וחברתיים עם תלמידים מאזורים שונים בארץ, פיתוח לומד בעל הבנה לשינויים המתחוללים בכדור הארץ מבחינה אקולוגית, והמשמעויות השונות לאיכות החיים, פיתוח לומד בעל יכולת למצוא דרכים טכנולוגיים מתקדמים לקיום המצוות התלויות בארץ, פיתוח לומד בעל ערכים ליחס חיובי לעבודה, לסדר ולדייקנות, לעזרה הדדית, למעורבות ואחריות כלפי הסביבה הפיסית והחברתית.
אנחנו, הדימונאים, מחוייבים לחווה החקלאית, להמשך פעילותה, להוקיר את עבודת הקודש של מנהלי החווה וצוות המורים לדורותיהם למען החינוך החקלאי של ילדנו כנדבך משלים וחשוב להתפתחות הידע הכללי של ילדנו. החווה החקלאית זה נווה מדבר בלב החזון הדימונאי. לא נאפשר את סגירת החווה מתוך מחוייבות קהילתית השומרת על נכסיה.
שרת החינוך לימור לבנת, מנכ"לית משרד החינוך רונית תירוש: אנחנו לא נאפשר לכן לפגוע בחווה החקלאית. נימנע את סגירתה במאבק משותף ומאוחד של כולנו, הדימונאים, נגד הרצון שלכן לגזול מאתנו עוד נכס קהילתי מהמעלה הראשונה בשם "הכלכלה החדשה" שרומסת כל חלקה טובה בחיינו כתושבי מדינת ישראל.
ילדי דימונה רוצים גם לגדל פרח במדבר, ליהנות ממנו, להריח אותו ולטפח אותו.
שרת החינוך, מנכ"לית משרד החינוך: החווה החקלאית בדימונה לא תיסגר, נקודה סוף.
שכל עיר תיקח נושא ותצא למאבק ציבורי נגד הפגיעה בנכסים של חינוך דור העתיד במדינת ישראל.