אין כל ספק בנוגע לעונש לו ראוי רוצח השנאה שאירע בסוף השבוע (30.7.15) בירושלים, יש גזר דין אחד ויחיד לו ראוי כזה מפגע והוא גזר דין מוות.
ואף אם יהיה מדובר בחקיקה נגד מפגעים יהודים בלבד, איננו רוצים בסביבתנו כזה זבל אנושי, וגזר דין מות הוא הפתרון הראוי והנכון עבורם.
מנגד ראוי שכולנו נשקול שנית אם קיומו של מצעד גאווה בירושלים הוא צורך הכרחי. כולנו בעד חופש ביטוי, כולנו בעד חופש פולחן, כולנו נגד פגיעה ברגשות דת, אממה לעיתים האינטרסים האלה מתנגשים.
האינטרסים האלה מתנגשים בהר-הבית, שם אנו מונעים באמצעות שוטרים את
חופש הביטוי וחופש הפולחן מיהודים, על-מנת להימנע מפגיעה ברגשות דת של מוסלמים, אנו חוששים שהפגיעה ברגשות הדת תהיה כל כך גדולה עד שתצית אש ותבעיר את השטח. חברי כנסת ערביים לא מפסיקים לאיים שאם יהודים יתפללו בהר-הבית השטח יוצת, וקשה קצת להבדיל אם הם מתריעים בפנינו על קושי או פשוט מסיתים ומבעירים בעצמם את השטח.
יש גם הרבה אש בלי קשר להר-הבית, ולכן ודאי שהר-הבית אינו הסיבה לאש, אך ההערכה היא שהר-הבית יהיה מקור ליבוי לאש ולכן מדינת ישראל, ממשלות שמאל וימין, לא מדליקות גפרור ליד חבית חומר הנפץ של הר-הבית.
עבור חרדים רבים, מצעד הגאווה מהווה פגיעה לא פחות חמורה מפגיעת מוסלמים עקב תפילת יהודים בהר-הבית. איננו שופטים את דעת החרדים, זו תורתם, זכותם לחשוב איך שהם חושבים, זכותם להתנגד לקיומו של המצעד, ממש כמו הזכות של מוסלמים להתנגד לתפילת יהודים בהר-הבית, אין זאת אומרת שזכות של מי מהם היא ליטול את החוק לידיים. אך העובדות מספרות לנו שזה מה שקורה, והשאלה היא מה נכון לעשות? האם להתפלל ולעלות את הר-הבית באש? החלטנו שלא, האם לצעוד ולהעלות את רחובות ירושלים באש? החלטנו שכן, ואולי צריך לשקול זאת שוב.
וכי מה רע בתל אביב הגאה? מה רעה התפילה בכל אחד מאות בתי הכנסת בירושלים אשר רבים מהם אף נמצאים בסמוך להר-הבית?.
אני בטוח שלו שאלנו את הצועדים המצעד בנוגע לתפילה על הר-הבית היו 99% מהצועדים אומרים: "להתפלל בהר-הבית? מה פתאום, זה ישרוף את ירושלים על יושביה, אי-אפשר להתפלל במקום אחר?, חובה להתפלל דווקא בהר-הבית? תפילה על הר-הבית היא פרובוקציה שנועדה להבעיר את השטח במסווה של חופש הביטוי וחופש הפולחן" ואני מבקש לומר להם לאותם צועדים, "לצעוד בירושלים?, מה פתאום, זה ישרוף את ירושלים על יושביה, אי-אפשר לצעוד במקום אחר, חובה לצעוד דווקא בירושלים?, האם מצעד גאווה בירושלים הוא פרובוקציה במסווה של חופש הביטוי?"
בנוסף לכך - מי שראה את מפקד משטרת ירושלים בטלוויזיה ראה אדם אשר מספר הלילות שהוא ישן בחודשים האחרונים הוא מאוד קטן, הצמרת של המשטרה מצומקת ומוכה מכל הכיוונים, המפכ"ל היוצא היה עסוק במשך תקופה ארוכה בפרידה מתוקשרת, כעת יש ממלא-מקום, ירושלים רוויה תקריות ןעימותים בין ערבים ויהודים, ואין שום סיבה להעמיס את המצעד הזה על משטרת ירושלים.
מהמוסלמים המוסתים איננו מצפים לשיקול דעת, כן גם מהחרדים המוסתים, אבל מבני הקהילה הגאה היינו מצפים לשיקול דעת כפול ומכופל, שיקוד דעת המחייב את הוצאת המצעד שלהם מירושלים והעתקתו לתל אביב.