בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
פרשת אלאור אזריה עלולה להיות נקודת ציון מסוכנת בהידרדרות אל אנרכיה - אם ההסתכלות על פשע תהיה במשקפיים פוליטיים
|
משפטו של אלאור אזריה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
כתב האישום נגד אלאור אזריה תיאר רצח, וזה גם מה שמתאר פסק הדין. לא מובן מדוע התביעה הסתפקה בסעיף אישום של הריגה ומתעורר חשש שהייתה זו כניעה פסולה ללחץ פוליטי וציבורי.
|
|
|
|
היום שבו היחס לפשע ימדד בכלים פוליטיים, יהיה היום בו ישראל תחדל להיות מדינה יהודית, תחדל להיות מדינה דמוקרטית, תחדל להיות מדינה. זה יהיה היום שבו שלטון הכוח יחליף את שלטון החוק, היום בו תשתרר אנרכיה של איש הישר בעיניו יעשה ובו כל דאלים גבר. פרשת אלאור אזריה עלולה להיות נקודת ציון מסוכנת בהידרדרות של החברה בישראל לעבר תהום זה. מהרגע הראשון התאפיין הדיון הציבורי והתקשורתי בפרשה לא בפן הפלילי שלה אלא בפן הפוליטי שלה. העובדות לא עניינו אף אחד. התגובות היו פבלוביות: השמאל גינה, הימין גיבה. הייתה ויש לא מעט צביעות בתגובות משני הצדדים. מי שיוצא נגד דברי תמיכה במחבלים, אל לו לשבח חייל שיורה בשבוי. מי שיוצא נגד ההתערבות בהליך המשפטי, אינו יכול באותה נשימה לעשות זאת בעצמו. אבל כמו תמיד כאשר מדובר בפוליטיקה, אין שום מקום להגיון והגינות. פוליטיזציה של מערכת המשפט היא דבר איום. פוליטיזציה של הצבא היא דבר נורא. פוליטיזציה של השיפוט הצבאי היא דבר איום ונורא. כבר נשמעו ונשמעות טענות על הטיה פוליטית במערכת המשפט, אך הן מתמקדות בהליכים מינהליים ובהחלטות בג"ץ. משפט אזריה הוא הראשון בו הטענות הללו מתייחסות להליך פלילי ועבירה חמורה במיוחד. אם חפצי חיים אנחנו זה חייב להיות גם המקרה הראשון והאחרון מסוג זה. אלאור אזריה הוא שופך דם, לא גיבור. אלאור אזריה הוא פושע, לא סמל פוליטי. שפיכות דמים היא שפיכות דמים, פשע הוא פשע. אוי לנו ואבוי לנו אם נתייחס אליהם לפי מוצאו של השופע וליפי השתייכותו של הקורבן. עכשיו מן הסתם ישמעו קריאות להעניק לאזריה חנינה. מובן שגם הן יהיו פוליטיות לחלוטין, ומנותקות לחלוטין מן העובדות ומן החוק. קודם כל, יש עדיין ערכאת ערעור ואפשרות לעתור לבג"ץ. שנית ועיקרית: חנינה איננה מקצה שיפורים או ערעור דה לוקס. היא מיועדת אך ורק למקרים נדירים המצריכים רחמים שלפנים משורת הדין. זה ממש לא המקרה של אזריה. אם חלילה הוא יקבל חנינה - תדעו שאנחנו בתהום בה פתחנו.
|
תאריך:
|
04/01/2017
|
|
|
עודכן:
|
04/01/2017
|
|
איתמר לוין
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מגה
|
4/01/17 12:21
|
|
|
|
ע_הראל
|
4/01/17 15:58
|
|
2
|
|
דורון.צ
|
4/01/17 12:29
|
|
3
|
|
משפטן בכיר
|
4/01/17 12:39
|
|
4
|
|
נטענו ולהסיק --
|
4/01/17 13:31
|
|
5
|
|
yust
|
4/01/17 13:53
|
|
6
|
|
ימני שפוי
|
4/01/17 14:11
|
|
7
|
|
ע_הראל
|
4/01/17 14:35
|
|
8
|
|
סיר המפרי יעלון
|
4/01/17 15:24
|
|
9
|
|
באום
|
4/01/17 16:35
|
|
|
|
ע_הראל
|
4/01/17 21:53
|
|
10
|
|
אחד העם
|
5/01/17 19:55
|
|
11
|
|
אחד העם
|
5/01/17 20:47
|
|
"לא נוכל לראות פני האיש ואחינו הקטון איננו אתנו" (מד,כו)
|
|
|
סיסמאות-הקרב של השמאל ממשיכות לפקוד אותנו בשכיחות מילולית מטרללת, יום אחר יום ושעה אחר שעה. אחרי שרבים בו שהשתכנעו שנכשלו במאמץ להביא את הימין להאמין במשנותיהם הפוליטיות מתוקף "הגיונם הצרוף", ולאחר שהפנימו שאובמה עומד לפנות את מקומו בבית הלבן לאדם פרגמטי יותר, נותרו להם המילים כמעט כנחמה יחידה. מילים חד-צדדיות, טורדות, שדופות, דוקרות, מתריסות, חוזרות על עצמן וחסרות כל לחלוחית של נימוק חדש, עובדה נוספת או שמץ של חשיבה מרעננת.
|
|
|
ב-1966 זכה שמואל יוסף עגנון ( שמואל יוסף צ'צ'קס) בפרס נובל לספרות . ראויה להערכה רבה יוזמה לציין בכנסת ישראל חמישים שנה לקבלת פרס נובל. יפה שוועדת החינוך של הכנסת היא זו, שנטלה על עצמה לציין את המעמד המכובד לו זכה ש"י עגנון. אך מסתבר, במקום שהכנסת תכבד את המעמד היא למעשה ביישה את עצמה וביישה את הסופר ש"י עגנון.
|
|
|
ביולי 88' תקף מחבל את החייל יוסי הדסי שהתגייס רק שלושה חודשים קודם. יוסי נאבק איתו והצליח להורגו. הוא קיבל על כך תעודת הוקרה מקצין הנדסה ראשי. אז החל מסע ציד תקשורתי בגיבוי השמאל הצדקני, שהאשים את החייל ברצח. ב-30 במאי 89' הוא התאבד.
|
|
|
דומה שהכל כבר נאמר ונכתב אולם בכל זאת מן הראוי לומר מספר דברים על אדם מיוחד זה. איש מוכשר באופן יוצא דופן, עורך דין בכל רמ"ח איבריו, משכיל, מתוחכם, יוצא ובא בכל העולמות, המקצועי, האקדמי, הפוליטי הבין אישי, בקיא בהוויית העולם, בצד היותו תלמיד חכם בעל ידע נרחב ביהדות.
|
|
|
|