|
ממתינים לאמזון [צילום: מארק לניהאן, AP]
|
|
|
|
|
נדמה שאם לא אמרת את צמד המילים קניות/מכירות ברשת, אזי אתה "לא אין". כל רשת יוצאת לאחרונה בפרסום או בפעילות בנושא קניות ומכירות ברשת ונדמה שכאילו זו הפעילות העיקרית שלה.
נכון, הפעילות ברשת יכולה להיות תוספת נאה לפעילות, תוספת עכשווית ומודרנית, אך אינה יכולה לבוא על חשבון הפעילות המרכזית שלה, קרי החנויות הקיימות ולבטח לא על חשבון משאבי הזמן והניהול.
חברות הענק מחו"ל, ובראשן
אמזון, מבינות שהשוק הישראלי רותח ומשווע לבואן ונראה שזה רק שאלה של זמן שזה יקרה, בין אם יקימו כאן מחסן פיסי או שיבטלו לחלוטין את הוצאות המשלוח וכשזה יקרה, לא יעזור לאף רשת מקומית בפעילות "האון ליין" שלה.
כשאמזון תכנס, לא יהיה גם משחק של מחיר, אלא נהירה בולטת ומשמעותית לכיוון שלה ולכן טוב יעשו הרשתות ומוטב עכשיו ולא בעוד שנתיים, שיערכו לצד הקמת הפעילות ברשת, בהכנת החנויות הפיסיות שלהן לבואה של המלכה הבלתי מעורערת, או במילים אחרות, טוב יעשו הרשתות ויבחנו היטב את הפעילות הפיסית שלהן, יקטינו שטחי מכירה לא חיוניים, יסגרו חנויות גבוליות וישפרו את המגוון ויתאמו אותו טוב יותר למה שעתיד לקרות כאן, לא בעתיד הרחוק, אלא כבר אולי בעוד שנה שנתיים.