|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

השר מאיר שטרית

שטרית - רוצה להיות ראש ממשלה

בריאיון חג המקיף סוגיות רבות שעל סדר יומה של מדינת ישראל מתייחס ממלא-מקום שר המשפטים ושר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, לפרשת הנשיא קצב, לכשלי מלחמת לבנון השנייה ולדוח העוני החמור שפורסם לפני כשבוע ובנוגע לכותרת, אחרי 30 שנה בפוליטיקה וביצוע תפקידים ביצועיים רבים, מכוון שטרית, שוב, לכיוון התפקיד הנכסף
23/09/2006  |     |   מאמרים   |   כשלי המלחמה בצפון   |   תגובות
השר שטרית.לא מחפש לערוף ראשים

   רשימות קודמות
  זו מלחמה שהתנהלה כמעט ללא הרוגים
  ח"כ נוה: הממשלה הגיעה לסוף דרכה
  אורלב חושש מפיצוץ חברתי מסוכן
  יותר מדי אנשים לא ישנים בשקט
  הטוענת לכתר

השר מאיר שטרית, ממלא-מקום שר המשפטים ושר הבינוי והשיכון, הוא אחד הפוליטיקאים הוותיקים בישראל. יותר משלושים שנה פועל שטרית כאיש ציבור, החל מתפקידו כראש עיריית יבנה בין שנים 74-87, דרך בחירתו בשנת 1981 לחבר כנסת מטעם הליכוד ולקיחת פסק הזמן מדרכו הפרלמנטארית כדי לכהן כגזבר הסוכנות היהודית. עם הזמן מילא תפקידים ביצועיים רבים כשר אוצר, משפטים, תחבורה וזו רק רשימה חלקית.

בראיון לרגל ראש השנה, מתייחס השר לדוח העוני שפורסם לפני מספר ימים ומפרט שלושה צעדים בהם ניתן לנקוט השנה כדי שדוח העוני יכיל פחות משפחות שנה הבאה. בנוסף, מדבר השר על הימים שאחרי מלחמת לבנון השנייה, רצונו לכהן כראש ממשלה, וטוען כי "אני מעדיף מדינה יותר קטנה, דמוקרטית, עם רוב יהודי ברור".

סוגייה נוספת אליה התייחס בראיון השר שטרית היא פרשת הנשיא קצב. לדעתו, הנשיא לא היה צריך להכריז נבצרות מלכתחילה. "כל הפנייה הזו הייתה מיותרת. אין דבר כזה חצי נשיא ולמרות שהוא נחקר, הוא זכאי לאותה חזקת החפות כמו כל אזרח. אני חושב שהוא טעה, כשניסה לרצות את דעת הציבור שלחץ עליו בעניין הזה". עוד אמר כי "נכון שסמל המדינה נמצא בחקירה אבל הרי זה לא הגיוני שלהשביע את נשיאת בית המשפט הוא לא יכול ולטפל בחנינות או לקבל כתב אמנה משגריר הוא כן יכול".

אני לוחם שלושים שנה לשינוי שיטת הממשל
אפשר כבר היה לשנות את שיטת הממשל בישראל

העובדה שבשנים האחרונות לא הייתה ממשלה שהגיעה לסוף הקדנציה כמו גם אחוז ההצבעה הנמוך בבחירות האחרונות לכנסת, גרמו לאישי ציבור לקרוא לשינוי שיטת הממשל.

השר שטרית סיפר כי "אני לוחם שלושים שנה לשינוי שיטת הממשל בארץ אך לצערי ללא הצלחה. היה אפשר לעשות את זה בקלות, כאשר לליכוד ולעבודה היו 95 מנדטים ואפשר היה להעביר את הצעת החוק בלי בעיות, לא היה אמון בין הצדדים. כל אחד פחד מהשני שמה ילך עם הדתיים".

רצונו של שטרית בשיטה שייבחר נשיא או ראש ממשלה באופן אישי ובנוסף, בחירות אישיות/אזוריות בין כל חברי הכנסת. "בזמנו, לאחר החלת שיטת הבחירות האישית בבחירות 1996 והאכזבה מהשיטה החדשה, התנגדתי לחזור לשיטת הבחירות הנוכחית, חשבתי שצריך ללכת צעד קדימה ולא צעד אחורה".

כיום, השר לא רואה סיכוי שהחוק לשינוי שיטת הממשל יעבור בכנסת. "המפלגות הבינוניות ומטה לא יתנו יד לשינוי שיטת הבחירות לבחירות אזוריות/אישיות".

האירנים מתמרנים את מדינות אירופה
ישראל נלחמת מול קבוצת אנשים שאין להם חוק או משמעת

בהתייחסו לסוגיה הביטחונית טען כי "האיום הכי גדול על מדינת ישראל הוא האיום האירני ומדובר אפילו באיום קיומי שלצערי הרב מדינות העולם לא רואות עין בעין עם ישראל את הסכנה האמיתית". לדבריו, "האירנים מתמרנים את מדינות אירופה כדי להרוויח זמן וכל הזמן הזה הם מתאמצים מאוד להשיג ידע גרעיני. ברגע שהם ישיגו, שום דבר לא יעצור אותם".

בשנה בה החל השר שטרית לכהן כחבר כנסת תקף חיל האוויר את מתקני הגרעין בעירק. אולם, השר לא חושב שישראל צריכה להיות הגורם המטפל באירן בדרך הצבאית. "אירן היא מדינה גדולה עלינו בכמה מידות וזו בעיה בין לאומית שצריכה להיפטר בשלב הראשון באמצעות מאמצים דיפלומטים כלכליים. הגיע הזמן שמועצת הביטחון תפסיק לגרור רגליים ותטיל סנקציות על אירן".

בניגוד לאירן, מבחינתו סוריה היא לא איום קיומי על מדינת ישראל. "סוריה חלשה מישראל והיא יודעת את זה בדיוק כמונו. לכן, אני לא רואה סכנה למלחמה ולא כדאי לה לפתוח מלחמה עם ישראל".

השר גם התייחס לעובדה שככל הנראה, בערב ראש השנה ישהו שלושת חטופי צה"ל בשבי האויב. "אם היינו יודעים איפה החטופים ואפשר היה להגיע אליהם, היינו מחלצים אותם. לצערנו, חלק מהבעיה היא שישראל נלחמת מול קבוצת אנשים שאין להם חוק או משמעת, לא אתיקה ולא כללים. הם יכולים להחביא אותם בכל מקום ולא נדע על כך ולכן אנו מנסים למצוא דרכים אחרות. אני מקווה ומאמין שנראה את החטופים בחזרה בבית".

המלצתי להקים ועדת חקירה ממלכתית
אני מעריך את פעולתו של האלוף אדם

"הממשלה באופן אובייקטיבי נתקלת בקשיים גדולים מאוד", הוא אומר בהתייחסו למצבה אחרי מלחמת לבנון השנייה. "בתוך הממשלה ובתוך הקואליציה יש בעיות גדולות מאוד והעובדה שחלק גדול מחבריה לא תומכים בממשלה, בניגוד להסכם הקואליציוני, יוצרת בעיות לממשלה".

למרות זאת, אומר השר כי "אי אפשר להגיד שהממשלה מצטיינת אבל גם לא נכשלת. היתה מלחמה, הוגשו שני תקציבים בחמישה חודשים, הממשלה כן עובדת. אמנם, אנחנו עדיין לא צועדים בנתיב שמוביל להשגת היעדים שנקבעו במצע של קדימה שנכתב בחלקו על ידי". השר בטוח שאם הממשלה תחזיק מעמד מספיק זמן, היא תתאושש ויהיה אפשר לתקן גם את הרושם וגם לבצע את השינויים הדרושים כך שמצע קדימה יתממש.

אחרי המלחמה, נשמעו קריאות להתפטרות הרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ. השר אמר כי אין הוא מחפש לערוף ראשים אך טען בהתייחסו לפרישתו של אלוף פיקוד הצפון כי "אני מעריך את פעולתו של האלוף אודי אדם כאדם שלוקח אחריות אישית ומסיק מסקנות". לגבי ועדת הבדיקה הממשלתית בראשות השופט בדימוס וינוגרד שהוקמה על-ידי הממשלה טען כי "לוועדה סמכויות כמו של ועדת חקירה ממלכתית ולבד מדרך המינוי שלה, היא ועדת חקירה לכל דבר".

לדבריו, "חברי הוועדה עצמאים מרגע מינוים ולא תלויים בממשלה". למרות זאת, סיפר כי "המלצתי לראש הממשלה בתחילת הדרך להקים ועדת חקירה ממלכתית אולם ראש הממשלה החליט שלא ללכת בכיוון הזה בסופו של דבר".

ישראל לא מחליטה אלא נגררת אחרי האירועים
כימיה יוצרת מחויבות בין הצדדים

כדי להשיג שלום, מוכן השר שטרית לנהל משא-ומתן עם כל מי שישאף לשלום עם ישראל. "אין לי שאיפות טריטוריאליות גדולות מדי ואני מעדיף מדינה יותר קטנה, דמוקרטית, עם רוב יהודי ברור. איש חי תחת גפנו ותחת תאנתו".

אחת הביקורות שלו נגד ממשלות ישראל בחתירה להשגת שלום היא שלטענתו אין החלטה חד-משמעית בנושא. "ממשלות ישראל לא מחליטות אלא נגררות אחרי האירועים. ישראל צריכה להוביל ולהחליט על דרכנו. הייתי היחידי בליכוד שלא התנגד להסכם אוסלו חרף המשמעת הסיעתית". לדעתו, "בלי להשיג שלום, כל הנושאים החברתיים נשארים ברמת חשיבות משנית אך, ביום שיושג שלום ראש ממשלה יצטרך להתעסק בעיקר בענייני פנים".

ביקורת נוספת היא על הדרך בה התנהל המשא-ומתן לשלום. "יכול להיות שאנו צריכים להיות יותר נמרצים בהשגת השלום הזה. זה לא רק שאלה של מה אתה נותן אלא גם איך אתה נותן. למשל, ראש הממשלה ברק היה מוכן לתת הכל אבל זה לא הלך. ברק לדעתי נכשל משום שהיה בטוח שאם יבוא עם תוכנית שמציעה כל כך הרבה, הפלשתינים בטוח יחתמו".

הצעתו היא ליצור כימיה בין האנשים המנהלים את המשא-ומתן. "אפשר להשיג שלום ולשלם מחיר יותר קטן אם ההתנהלות של המשא-ומתן תהיה מתוך ראיית עולם של שותפות גורל. כימיה יוצרת מחויבות של הצדדים לדרך וכן ניתן להשיג שלום מהר יותר".

ישראל צריכה להיות אור לגויים
יש אנשים שמגיעים להיות ראש ממשלה בלי לתכנן בכלל

השאיפה הפוליטית העליונה של מאיר שטרית היא לשבת על כס ראש הממשלה של מדינת ישראל. "זה שאני רוצה להיות ראש ממשלה זה לא סוד. התמודדתי מול אריק שרון ואהוד אולמרט בשנת 99' וכוונותיי כפוליטיקאי ברורות. יש אנשים שהמזל משחק לידיהם ומגיעים להיות ראש ממשלה בלי לתכנן בכלל. אני עובד קשה מאוד".

אריאל שרון כיהן כראש ממשלה אחרי הרבה מאוד שנים בהם שאף לתפקיד. השר שטרית אמר כי "אני לא מתכוון לחכות כל כך הרבה זמן אבל אם זה יקרה, בשבילי יהיה לכבוד לשרת את המדינה בתפקיד זה. אני אשאר בפוליטיקה כל עוד אני מאמין שיש סיכוי כלשהו שתהיה לי הזדמנות לתקן ולבטא את הפוטנציאל של המדינה משום שיש פער גדול מאוד בין הפוטנציאל של המדינה ובין המציאות בה אנו חיים".

"כראש ממשלה הייתי שם את עיקר הדגש שלי בענייני פנים", הציג השר שטרית את האג'נדה שלו. "ברור שהמפתח לזה הוא השגת שלום וכל עוד אנו לא משיגים שלום, אנו מתברברים בביצה הביטחונית שמהווה לעיתים עלה תאנה שמכסה על עוולת הממשלות בתחומים החברתיים הפנימיים. רק שיהיה שלום אפשר יהיה לטפל בבעיות כפשיעה, החזרת הביטחון האישי לתושבים, העלאת רמת החינוך, תרבות וערכים. ישראל צריכה להיות אור לגויים ואני חושב שיש לנו את הפוטנציאל וצריך לממש אותו".

תפקיד המדינה להניע אנשים לעבוד ולהרוויח יותר
ב- 35% מתוך המשפחות שמתחת לקו העוני יש מפרנס בבית

דוח העוני שפורסם מספר ימים לפני ערב ראש השנה חשף פעם נוספת את מצבן הקשה של שכבות רבות בחברה הישראלית. השר שטרית האחראי על משרד חברתי כמשרד השיכון והבינוי אומר כי "עני זה לא מצב שאין מה לאכול. בארץ כמעט כל משפחה, גם אם אין לה שום מקור הכנסה, יש לה הבטחת הכנסה. זאת אומרת, מדינת ישראל לפי יכולתה, דואגת לכל בן אדם גם אם אין לו שום מקור הכנסה ובישראל מערכת תמיכה מאוד רחבה שעולה הרבה מאוד כסף וזו ההוצאה הגדולה ביותר בתקציב".

אבל את העני זה לא מעניין והוא חייב לקבל תשובה. לכך מסכים גם השר שטרית. "אחת הבעיות הקשות ביותר היא העובדה שבשלושים וחמישה אחוזים מתוך המשפחות שמתחת לקו העוני, יש מפרנס בבית. הדרך היחידה לשנות את המצב זה לא על-ידי חלוקת קצבאות כי זה לא פותר את הבעיה אלא רק מחמיר את העוני. המדינה צריכה להניע את האנשים לעבוד ולהרוויח יותר. במצע החברתי שכתבתי עם הקמת מפלגת קדימה, הצעתי להפעיל מס הכנסה שלילי, נושא שאני מטיף לו כבר שלושים שנה".

לדבריו, בדרך זו המסר הוא שאדם חייב לעבודה ואם אתה עובד, לעולם לא תהיה עני. "אני מבטיח שההכנסה של אותו אדם תהיה כזו שלא יהיה מתחת לקו העוני. אם מפעילים את המערכת הזו, ייווצר מצב שיהיה לי את האומץ המוסרי לבוא ולהגיד לכל אדם אתה חייב לעבוד. אם אני מבטיח לו שהוא לא יהיה עני, כדאי לעבוד. אבל, במדינה נוצר מצב הפוך שמי שלא עובד מקבל מקצבאות יותר מאשר אנשים שעובדים ואת זה צריך לשנות".

השר שטרית מציע מכשיר נוסף בעזרתו ניתן יהיה להפחית את שיעור המשפחות החיות מתחת לקו העוני. "דוח העוני מורכב על בסיס סקר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עושה על בסיס ההכנסות של אנשים עובדים. אני בטוח לחלוטין שהדוחות האלה שאנשים הם דוחות אמת, אבל יש המון אלמנטים שלא נחשבים היום כהכנסות, למשל הכנסות מהון שאמנם לא רלוונטי לעניים. לכן הצעתי להפעיל חובת דיווח אישי כדי להבטיח שלא יהיה העלמות מס במדינה".

הצעתו השלישית היא להעניק הטבות מס לאלה שעובדים. למשל, להכיר בריבית על המשכנתא, הכרה בהוצאות רפואיות, לימודים, במטפלת. "אם היו מקבלים את הצעותיי, כל מי שהיה עובד לא היה עני. אני הרי התכוונתי להיות שר האוצר ואם הייתי באוצר, הייתי מפעיל את זה מייד. כך גם המדינה מעלה את המוטיבציה לעבוד ולאדם יש כבוד לחיים ולמשפחתו".

מנגד, השר יודע שאם לא יעשה דבר, דוח העוני יחזור על עצמו כל שנה. "מימדי העוני גדלו בעשרים שנה האחרונות ואי אפשר לתקן מצב זה אלא על-ידי תיקון הבסיס כלומר הוצאת אנשים לעבודה. וכשאלה שיכולים לעבוד, ניתן יהיה לתת קצבאות לאלה שבאמת לא יכולים לעבוד כדי שלא יהיו עניים".

תאריך:  23/09/2006   |   עודכן:  23/09/2006
רונן ליבוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שטרית - רוצה להיות ראש ממשלה
תגובות  [ 62 ] מוצגות   [ 60 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רפי בן גיגי
23/09/06 20:40
2
נמרודי בתיווך אולמרט
23/09/06 20:47
3
משה, עורך-דין
23/09/06 20:48
 
ט.ג.מ.
23/09/06 21:28
 
משה, עורך-דין
24/09/06 10:25
4
אין גבול ?
23/09/06 20:58
5
דודי ד.
23/09/06 21:20
6
מיכל מירושלים
23/09/06 21:49
 
THAT'S A GOOD ONE
24/09/06 05:05
7
אוהד שפוי
23/09/06 21:50
8
His letter NO. 22842
23/09/06 21:51
 
AN AMMAZING COMMENT
24/09/06 19:48
 
AN AMMAZING COMMENT
24/09/06 19:48
9
" נאבי"
23/09/06 22:50
10
bj
23/09/06 23:05
11
הניה
24/09/06 00:24
12
אדי מלכא
24/09/06 01:11
13
אחד על אחד
24/09/06 01:13
14
הלל המתבלבל
24/09/06 01:21
15
זכרני
24/09/06 01:44
16
המום מהכסילות
24/09/06 03:03
17
גולני
24/09/06 05:13
18
מקורות יודעי דבר
24/09/06 07:11
19
מקורות יודעי דבר
24/09/06 07:13
 
מתבייש בשיט-רית
24/09/06 13:22
20
שיטריתה
24/09/06 07:55
21
dsa
24/09/06 09:08
22
פאני
24/09/06 09:11
23
שטרית
24/09/06 09:14
24
חד קרן
24/09/06 10:42
25
ד.ה
24/09/06 10:55
26
משה, עורך-דין
24/09/06 11:31
 
מאיר (לא שטרית)
24/09/06 15:18
 
משה, עורך-דין
24/09/06 19:30
 
מאיר (לא שטרית)
24/09/06 23:16
 
הגולש הנבון
25/09/06 08:35
 
נחום שחף
24/09/06 17:14
 
shlomi8
24/09/06 19:09
 
Shimon-11
25/09/06 10:57
 
Read comment NO.-9
24/09/06 20:17
27
ראה ערך ביניש-מזוז
24/09/06 11:35
 
you forgot
24/09/06 19:53
28
תושב יבנה שיודע
24/09/06 11:39
29
נסים גבאי
24/09/06 11:44
30
ב.פ
24/09/06 12:57
31
אברום
24/09/06 13:18
32
שפוי ביותר
24/09/06 13:20
33
קדימה שטרית....
24/09/06 13:57
34
כולכם מתאימים....
24/09/06 16:18
35
דובי מקדימה
24/09/06 17:01
36
נחום שחף
24/09/06 17:11
 
Nahum, be advised
24/09/06 20:07
37
יהלל את ז'בוטינסקי
24/09/06 18:12
38
SHLOMI8
24/09/06 18:22
39
SHLOMI8
24/09/06 18:23
40
SHLOMI8
24/09/06 18:24
41
מאשקלון ישחיתו את
24/09/06 19:53
42
Israel full of SHIT
24/09/06 20:03
43
חץ
24/09/06 23:21
44
bano
24/09/06 23:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ההיסטוריה היהודית בא"י סובבת במעגלים, כאשר המציאות האנושית על חולשותיה שבה ומכה כל פעם מחדש מכות מכאיבות בחזון. ומכות אלה מכתיבות לו את הדרך, וכך כנראה מתממשים להם בסופו של ההליך, בנתיב עקום זה, גם "החזון והדרך"... להלן בבואתנו.
23/09/2006  |  גד גזית  |   מאמרים
תכלה שנת קללת צמיחת אגמי ההון ואצולת הממון. שנת הדיכוי והעושק מצד בעלי הנכסים וחוגי השלטון הבכירים, החולשים על כל סדרי הכלכלה והחברה השונים. שנה של בתי תמחוי שופעים ומתרבים ושל נחלי עובדים עניים וחרבים. שנה שבה אנשים עובדים, פשוטים ותמימים, הולכים ומשתעבדים, הולכים והופכים לעבדים.
23/09/2006  |  יואב לוין  |   מאמרים
יוסי שריד כתב באחד מאתרי האינטרנט כי איש השנה שלו הוא אל"מ רון ארז, מפקד בסיס חיל האוויר שלנוכח חגיגת המשגלים שאירעה בתחומי בסיסו בין נערה קטינה, בתו של אחד מהנגדים בבסיס, וקבוצה גדולה של חיילים נגדים וקצינים, החליט ביוזמתו לקחת אחריות להתפטר מתפקידו ואח"כ לעזוב גם את צה"ל.
23/09/2006  |  אריה דרוקמן  |   מאמרים
אני לא מקנא בך. ה"עסקה" שעשית עם המדינה, התבררה כמתישה. בטרם השבת בחיוב להצעתו של שר המשפטים לשעבר טומי לפיד, האמנת שמדובר בכמה גבעות שחיתות, והנה מתברר שהגבעות תפחו ונהיו לרכס הרים אינסופי. אתה ואנשיך, על-פי ההסכם שעשית עם המדינה - צריכים "ליישר את השטח".
23/09/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
לא "סמסתי" SNS לאנשים, קרובים ורחוקים, באשר הם. שלחתי מייל לאחדים. איחלתי להם שנה טובה ומתוקה. ליותר קרובים הוספתי איור: שופר, או צנצנת דבש, רבעי תפוח קלוף. לשניים-שלושה שלחתי "שנות טובות" בדואר. לכעשרים אנשים טלפנתי ואיחלתי להם שנה טובה על פה. מתי מעט. מעט מאוד.
23/09/2006  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
קיבוץ בארי [צילום: צפריר אביוב/AP]
לאוניד (ליאון) גרשוביץ
חשוב להבין ולהפנים - כי מדובר לא רק בדמיון (עד כדי זיהוי) אלא בהשפעה ממשית של האידיאולוגיה הנאצית על העולם הרעיוני של המזרח התיכון בכלל, ועל האידאולוגיה הפלשתינית מיסודה בפרט
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il