|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

איך לשווק מסעדה ב-10 צעדים

מאחר ומסעדות נפתחות ונסגרות במהירות מסחררת, זה סימן שמשהו לא עובד נכון כדי לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר צריך להתמקד במספר פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכל יכול לרדת לטמיון
20/11/2006  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל? השירות? העיצוב? היום כבר לא כל-כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינאריות של השף נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על". כן אנו חיים ונושמים את עידן ההמלצה. מרגיש לנו יותר נוח ללכת למקום שמישהו כבר היה בו (ולא קרה לו כלום....)מאשר "לקחת את הסיכון" וללכת למקום חדש.

בתחום המסעדות גם נורא קל לקבל ביקורת שלילית מכיוון שאוכל הוא עניין של טעם וריח ומספיק שמישהו לא יאהב את המאכל למרות שהוא ממש מצוין בעיני אחרים וכבר הוא מספר לכל מי שמכיר אותו שהוא לא נהנה במקום. לכאורה נראה כאילו תחום האוכל הוא פשוט למדיי אך האמת רחוקה מכך.

מאחר ומסעדות נפתחות ונסגרות במהירות מסחררת, זה סימן שמשהו לא עובד נכון. כדי לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר צריך להתמקד במספר פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכל יכול לרדת לטמיון.

  • ארכיטקטורה ועיצוב - לאחרונה אנו עדים יותר ויותר לפתיחת מסעדת קונספטואליות ומכאן אין מנוס מעיצוב ייחודי המאפיין את רוח המקום. לעיצוב צריכה להיות אמירה שתשאיר חותם חוויתי אשר יגרום להתפעלות ממנו לעבור הלאה מפה לאוזן וליצור סקרנות אצל אלו שעדיין לא היו.

  • אוכלוסיה - דיוק קהלי המטרה - מהאוכלוסיה העממית ומעלה או להיפך לכל אחד יש את השפה שלו באוכל. בזמן שהעממי יחפש את ה"חומוס, צ'יפס, סלט", יחפש הבורגני את האוכל גורמה המיוחד קהל המטרה של תחום האוכל מגוון והדבר הראשון שעל בעל המסעדה לדעת זה לזהות מי בדיוק קהל המטרה ולהתאים את סגנון המאכלים עבורו. יהיה זה מצחיק לבשל מנות גורמה בשוק מחנה יהודה...

  • השף - לב ליבה של מסעדה הוא כמובן השף. בעולם הקולינריה שמם של השפים הטובים הולך לפניהם וזיהוי של שף מצליח עם מסעדה מסוימת גורם לשגשוגה ולשמה הטוב.

  • תפריט - עיצובו של התפריט צריך להילקח ברצינות ולהיות מותאם למיתוג של המקום כולו מבחינה ויזואלית. מעבר לכך, חשוב מאוד שהתפריט יהיה ברור ומובן כדי לא ליצור אי נוחות אצל הלקוח שמרגיש שהוא "מטריד" את המלצרית כל רגע עם שאלה אחרת. תפריט מסובך גם גורם לפעמים ללקוח לחשוב שאין שום דבר שימצא חן בעיניו במקום.

  • מנת דגל - מנת דגל הכרחית כדי ליצור את הבידול ממסעדות אחרות. בגלל השוק המוצף באין ספור מסעדות מסוגים שונים מנת דגל ספציפית למקום תגרום לכך שאנשים יבואו במיוחד עבורה ויזהו את המקום בזכותה. מערך שלם של יחסי ציבור נבנה סביב מנת הדגל בעבודה עם מסעדות.

  • טעימות - כן. תוציאו מהראש את הדיילת בקניון שמבקשת שתטעמו גבינה. מסעדה שמכבדת את עצמה תוציא טעימות על-מנת לצ'פר את הלקוח ולגרום לו להיחשף לטעמים חדשים שהוא פוחד להזמין מכיוון שאינו מכיר אנשים נורא זהירים כשמדובר באוכל.

  • שיתופי פעולה לאירועים - ייזום אירועים של חברות ובעלי עניין יוצר את הסיבה לסיקור התקשורתי ולהבלטת המקום מול קהל המטרה. יום הולדת של ידוען במסעדה מסוימת כמו נותן הוכחה לרמת המקום.

  • טורים בעיתון ותוכניות טלוויזיה - בימינו תוכניות האוכל והטורים בעיתון הפכו לחלק שבשגרה. ייזום של טור שבועי או תוכנית אירוח בה ישתתף בעל המסעדה או השף יביאו לחשיפה טובה ומתבקשת עבור המקום זה מצריך.

  • מיוחד ושונה - הקריאייטיב בתחום יחסי ציבור הוא אשר עליו מתבסס כל המערך של הוצאת הבדול של המסעדה. הקריאייטיב חייב להיות כזה שיבדל באופן יצירתי ושוטף את המקום בהשוואה למקומות אחרים בשוק.

  • אחריות חברתית - כמו בכל תחום בחיים, גם בתחום הקולינריה ניתן לשלב פעילות של קשרי קהילה קיימות הרבה דרכים ליצור מעורבות חברתית של מקום וזה תורם גם לקהילה וגם לתדמית של המקום.

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תעשיות בע"מ
תאריך:  20/11/2006   |   עודכן:  20/11/2006
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך לשווק מסעדה ב-10 צעדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארנון ד
21/11/06 10:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתם השרים חסרי הלב והחלולים, הספונים בלשכותיכם המפוארות ומתרווחים על הכורסאות המרופדות ליד שולחן הממשלה, הרחק מאימי הקסאמים המתפוצצים על ראשיהם של תושבי שדרות, אתם מעזים להתגולל על ארקדי גאידמק?
20/11/2006  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
הזמן: יולי 2000. ראש הממשלה אהוד ברק במפגש פסגה בקמפ-דייוויד, שם על השולחן את הנדיבה בהצעות המדיניות הכוללת הפרת נדר כלפי "ירושלים השלמה בירת הנצח". ראש ממשלתנו היה נחוש לחזור לארץ עם הסכם חתום! מנקודת מבטו של יאסר ערפאת, ממשלת ישראל דאז היתה נבחרת החלומות הרטובים, והנדיבות הזאת של ברק היתה עוד הוכחה שהוא הגיע לקמפ-דייויד עם חצאית בלי תחתונים.
20/11/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בימים הקרובים יחלו עיריות ברחבי הארץ במבצע הנחות חסר תקדים. על קיום המבצע החליטה הכנסת בחוק ההסדרים, ואת פרטיו קבע שר הפנים ב"תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) 2006.
20/11/2006  |  עו"ד עפר לרינמן  |   מאמרים
ביוון העתיקה, בעיר אתונה, היו מעלים מימים ימימה מנחת אדם, למפלצת ששכנה בכרתים. שבעה עלמים ושבע עלמות אתונאיים היו נבחרים ונשלחים כדי להינתן טרף למינוטאורוס שבלע את כולם, עד שהגיע הגיבור האגדי תזאוס, הרג את המפלצת והסיר את המורא מאנשי העיר.
20/11/2006  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
כרטיס צהוב הוצא לרשות המבצעת ביום 25.1.2006, ע"י השופט דוד מינץ מבית המשפט השלום בירושלים, שזיכה את הנאשמים בתיק פלילי מספר 4919/04 (מדינת ישראל נגד חברת פרץ ג.ג. מהנדסים בע"מ ונגד פרץ גיורא), בו יוחסו לנאשמת הראשונה עבירות של אי תשלום מס שנוכה במקור, לפי סעיף 219 לפקודת מס הכנסה.
20/11/2006  |  רו"ח נדב הכהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
שלושה או חמישה ימים לפני תאריך היעד לפקיעת האולטימטום בנימין נתניהו יחריף את העימות בגליל העליון ממנו נסוג בבושה ובבושת פנים ובחרפה
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il