|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

בחירות בצילן של שחיתויות

ביום שישי האחרון דווח, כי עמותת אומ"ץ הגישה תלונה ליחידה לחקירות הונאה נגד יו"ר ההסתדרות עופר עיני. החשד: עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. על בחירות בצילן של עבירות, ולמה יש לשים פתק לבן בקלפי
14/05/2007  |   יואב לוין   |   מאמרים   |   תגובות

בכתבתם מיום שישי האחרון דיווחו תני גולדשטיין ואפרת וייס, כי "לטענת אומ"ץ, עיני חתם על הסכמים עם מספר סיעות בהסתדרות, שנועדו להבטיח כי לא יתמודדו נגדו בבחירות להסתדרות. בהמשך כותבים גולדשטיין ווייס, כי "לפני ימים אחדים, בעקבות לחץ משפטי של סיעה יריבה, נאלצה סיעתו של יו"ר ההסתדרות, סיעת עוגן, לפרסם את ההסכמים שחתמה. הסכמים אלה נועדו להציג את הקמת הרשימה המשותפת, רשימת 'עוגנים', בראשות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, כניסיון להשיג "הסתדרות ללא פוליטיקה", ולחסוך כספי ציבור לבל יבוזבזו במלחמה על קולו של הבוחר. לטענת אומ"ץ, המדובר בהסכמים המבטיחים לעסקני הסיעות מישרות במוסדות ותאגידי ההסתדרות, תמורת הסתלקותם מהמירוץ ותמיכתם בעיני כמועמד מוסכם ליו"ר ההסתדרות".

מהדיווח באתר Y-net עולה כי לטענת עמותת אומ"ץ הסכמים אלה נגועים, לכאורה, בחוסר חוקיות, ועומדים בניגוד להוראות חוק הבחירות בארגונים ציבוריים, תשי"ד-1954, החל על הבחירות להסתדרות החדשה. החוק אוסר, בין השאר, הבטחת טובת הנאה לבוחר או למועמד, תמורת תמיכה או הסכמה להימנע מלהתמודד בבחירות בגוף ציבורי. מן התלונה עולה עוד, כי ב-7 בינואר נחתם מיזכר הבנות בין סיעת עוגן בראשות עיני לבין סיעת עוז בהסתדרות. לפי מיזכר הבנות זה, התחייבו הצדדים לפעול להקמת רשימה משותפת עם שאר הסיעות בהסתדרות, בראשות עיני, וכן להסכים על המשך כהונתם של יו"ר ההסתדרות ומזכ"ל נעמ"ת לקדנציה נוספת.

בתמורה, התחייב עיני כי נציגים מטעם סיעת עוז יכהנו בתפקידים בהסתדרות, באיגוד המקצועי ובמרחבים. "אף כי מיזכר ההבנות נוסח באופן המשלם 'מס שפתיים' לדרישות החוק בדבר מינהל תקין" כותב עו"ד בעז ארד, "הרי יש במזכר הבנות זה התחייבות ברורה לחלוקת ג'ובים בשכר ושלא בשכר, על-פי מפתח של השתייכות פוליטית". הסכמים ברוח זו נחתמו עם סיעות ש"ס קדימה, העבודה, הגימלאים ומר"צ-יחד.

כאן נציין, כי ביום שלישי הקרוב ייצאו יותר מחצי מיליון עובדות ועובדים לבחור את יושב-ראש ההסתדרות הבא במסגרת מערכת הבחירות הרדומה והטפלה ביותר שהתקיימה להסתדרות מאז ומעולם. מערכת בחירות התואמת להפליא את השקפותיו הדמגוגיות של המועמד עופר עיני, כאשר יושב-ראש ההסתדרות הנוכחי חשוד בפלילים. אולם עד שלא יוסר הספק בעניינו של עיני ויופרכו החשדות נגדו, הוא אינו ראוי לאמונו של אף אחד. בטח ובטח לא לאמוננו העובדים. כל עוד מרחפת עננת פלילים שחורה מעל לראשו, עיני אינו מייצג את אף אחד. שליח ציבור המבקש את אמון העובדים חייב להיות נקי וללא רבב

הסתדרות ללא פוליטיקה זו פוליטיקה במיטבה

הסתדרות ללא פוליטיקה זועקים שלטי החוצות של עיני והמודעות הממונעות בחזיתות האוטובוסים של סיעתו העלומה "עוגנים". "הסתדרות ללא פוליטיקה" גם שבים ומסננים את המנטרה ראשי הסיעות והפעילים הפוליטיים והמפלגתיים עד-מאוד של "עוגנים", שילוב לא קדוש בין העבודה, מרצ, שס, הליכוד וסיעת עוז.

"הסתדרות ללא פוליטיקה" היא עמדה פוליטית עד מאוד. לקצרי הזיכרון ביננו נזכיר את אבי אבות הטומאה של הסתדרות ללא פוליטיקה: לפני 12 שנים הגיע חיים רמון לראשות ההסתדרות תודות לסיסמא דומה: "הסתדרות ללא מפלגות". בדומה לעיני רוב מפלגות ההון דאז התייצבו מאחורי הסיסמא החבוטה הזו. גם עתה רוב מפלגות ההון מתייצבות מאחורי הדרישה הפוליטית של "הסתדרות ללא פוליטיקה".

"הסתדרות ללא פוליטיקה" זוהי גם הצהרה חד-משמעית כלפי העובדים, ומסר עוד יותר ברור למעסיקים. "הסתדרות ללא פוליטיקה משמעותה מתן לגיטימיות ויד חופשית לחבריו של עיני במגזר העסקי, ובעיקר ולחברו הטוב שרגא ברוש, ראש התאחדות התעשיינים, לעשוק, לגזול, לפגוע ולעשות בעובדים ככל העולה על רוחם.

הפוליטיקה היא כמובן אף פעם לא שלנו, הפוליטיקה היא תמיד שלהם. אנחנו, הילדים הקטנים והמפגרים, צריכים תמיד את ידו הצמודה והמפקחת של האח הגדול של ג'ורג' אורוול ובעל ההון העשיר. "הסתדרות ללא פוליטיקה" הוא האמצעי של בעלי ההון לנטרול כושר הלחימה וההנהגה של המעמד העובד, והשליטה בעובדים דרך מוסדות ההסתדרות בהנהגתו של עיני.

בחירות בצילן של עבירות: המטרה הנה ריסוק החברה האזרחית המפקחת

דמיינו לעצמכם, שיום אחד היינו מתבשרים על-ידי ראש ממשלתנו "הנערץ" אהוד אולמרט, כי הכנסת החליטה לוותר על הבחירות או לחילופין סיעות הבית החליטו לרוץ ברשימה אחת על-מנת לחסוך כסף ציבורי לבל יבוזבזו במהלכן של הבחירות. הרעיון הזה של עיני בהקשרה של ההסתדרות, וההסבר שלו להקמתו של הגוף הקיקיוני הנקרא עוגנים הוא מקומם, שלא לומר פשיסטי.

עיני טוען, כי ביטולן של הבחירות או לחילופין הקמת גוף בראשותו של מועמד אחד, יחסוך כסף ציבורי רב לקופת המדינה כתוצאה מביטולן של הבחירות, והוא מזכיר תקופות ומשטרים אפלים בהם דואג האח הגדול ומשטרת המחשבות, המוכרים היטב לכל אחד מאיתנו מספרו המפורסם של אורוול, לכל צרכיהם של פשוטי העם, הבורים והטיפשים.

הטיעון שהחלשת כוחו של הציבור - הפיכתו ורמיסתו לסמרטוט בידי אליטת ההון ומשתפי הפעולה שלה במישור הציבורי והפרלמנטרי - הוא לא רק מקומם ושקרי אלא בעיקר דמגוגי ונבזי. המציאות מאז ימיו הזכורים לשמצה של חיים רמון לא רק הוכיחה, שדרישתו לא רק שלא השיגה את מטרתה ולא הובילה לצמצום השחיתות בהסתדרות ומחוצה לה, אלא שגודלו של הזנק הכספי הכרוך בשחיתות רק הלך והתעצם, וגבהה לממדים של סרטן המכלה את גופה של ההסתדרות, המדינה והאומה.

עופר עיני, חברו הטוב של שרגא ברוש, ומשתף הפעולה עם בעלי ההון והמגזר העסקי, מעוניין בריסוקה של החברה האזרחית, והוא משמש כזרוע הביצועית שלהם - בדומה לאולמרט במישור הפוליטי - במוסדות ההסתדרותיים. כאשר תצלח תוכניתם של בעלי ההון והמעסיקים לשבור את החברה האזרחית באמצעותם של שני הסוסים הטרויאניים הללו, וכוחם של העובדים יחלש - בין היתר כתוצאה מהפגיעה הכלכלית בהם - תיעלם גם יכולתה של החברה האזרחית להמשיך ולשמש בתפקידה המרכזי כמוסד החזק והביורוקרטי, כמקובל בכל חברה חופשית ודמוקרטית, המפקח על בעלי ההון והדרג הפוליטי.

משמעותו של מהלך כזה יהווה את מכת המוות למלחמה ולפיקוח על השחיתות שפשה במחוזותינו, ושלנזקיה הכלכליים אנו עדים מידי יום ביומו. אולם הסיכון הוא לא רק ברמת הנזקים הכלכליים, כדוגמת הברחתם של משקיעים זרים מהמדינה, השתלטות בעלי ההון על קופת המדינה וניצולה - ראה המינויים הפוליטיים של אולמרט או אלה של עיני עצמו, כפי שעולה מהתלונה נגדו - ושאר סיפורי השחיתות, להם הורגלנו בתקופה האחרונה, אלא הסיכון הוא גם ובעיקר ברמה הקיומית, שכן רק ראש ממשלה מושחת כאולמרט יכול למנות פירומנים כלכליים וביטחוניים כהרשזון וליברמן לשרים בכירים בממשלתו, כדבריו של יואב יצחק

מרי נגד עיני והקמת הסתדרות חלופית: "הסתדרות עם פוליטית ובלי עסקנים"

העסקן הפוליטי עיני החשוד כיום בפלילים חייב ללכת. העסקן התככן הזה המנצל את העובדים, והדורש מהם לוותר על הפוליטיקה שלהם, כדי לקדם את זו שלו, חייב להיעלם מהנוף ההסתדרותי. העסקן השתול הזה הנמצא בניגוד עניינים ברור בין תפקידו כיושב-ראש ההסתדרות לבין קשריו עם העולם העסקי, ובעיקר עם ראשי המגזר עצמו, חייב להיעלם מחיינו הציבוריים.

כל עוד לא תוסר עננת הפלילים מעל לראשו, וייעלם ניגוד האינטרסים, עיני לא יכול לשוב לשום פעילות בעלת שליחות ציבורית. במידה ועיני לא יעשה זאת לבד, ומאחר ונגדו תלויה ועומדת תלונה בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, ומאחר ואין זה אפשרי לפעול לביטולן של הבחירות דרך רשויות החוק והאכיפה על העובדים להצהיר על מרי אזרחי נגד הנהגת ההסתדרות שבגדה בהם ולהצביע ברגלים.

בשלב הראשון יש לשים פתק לבן או כלל לא להגיע אל הקלפי. בשלב השני יש לפעול להקמת הסתדרות עובדים אוטנטית, שתייצג את האינטרסים של העובדים ולא את אלה של בעלי ההון. הסתדרות שתאמץ את הסיסמא "הסתדרות עם פוליטיקה ובלי עסקנים.

הכותב הנו עיתונאי עצמאי ומשמש ככתב כלכלי חברתי באתר חדשות "סקופ".
תאריך:  14/05/2007   |   עודכן:  14/05/2007
יואב לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בחירות בצילן של שחיתויות
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
האנס מארלוזורוב
14/05/07 09:30
2
מור
14/05/07 12:24
3
הנאנס
14/05/07 12:49
4
אהרון שמעון
14/05/07 14:58
5
אהרון שמעון
14/05/07 15:23
6
כי הכל מושחת
14/05/07 16:03
7
אני לא
14/05/07 17:43
8
זקן
14/05/07 22:11
9
ע.עיני לוקח כסף
15/05/07 00:32
10
איתן, ב"ש
15/05/07 10:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במהלך החודש האחרון חלה הסלמה ברורה בנפח האיומים הביטחוניים, המילוליים והמעשיים, נגד מדינת ישראל. לכל ברור שהתלקחות אמריקנית עם אירן תגרום להתלקחות איזורית, והם נערכים. בימים האחרונים חזרו בכירי הממשל האמריקני, סגן הנשיא ריצ'רד צ'ייני ושרת החוץ קונדוליזה רייס והזכירו בפירוש כי אם ייכשלו המאמצים הדיפלומטיים נגד אירן, קרי הסנקציות, לא תהסס ארצות הברית לפנות לאופציה צבאית.
13/05/2007  |  ד"ר גיא בכור  |   מאמרים
היה זה יצחק רבין ז"ל שביקש לראות מסמכים גולמיים כדי להתרשם ישירות מהחומר ולהגיע בעצמו למסקנות ללא מתווכים. דומני שזו הדרך שגם האזרח צריך כיום ללכת בה, אם הוא רוצה להגיע להערכות נכונות.
13/05/2007  |  עו"ד יוסף שטח  |   מאמרים
Ynet דיווח ביום שישי, כי בראיון לרינה מצליח ב"רדיו ירושלים", אמר אהוד אולמרט, ראש ה'מכשלה', כי התפטרות הנה מפגן של חוסר אחריות. בנימה אישית, הוא תיאר כיצד זכה לתמיכה מבני משפחתו ביום, שבו פורסם הדוח החלקי של ועדת וינוגרד.
13/05/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
נמאס לנו מראש הממשלה, נמאס לנו מהמצב, נמאס לנו מהכל, ממי וממה עוד לא נמאס לנו? כה רבים דורשים מראש הממשלה ללכת הביתה כאילו שהתוך שבוע, מקסימום שבועיים, לא ימאס לנו ממחליפו החדש. כל כך מהר מואסים בכל דבר, נמאס לנו ממנהיגנו ומנבחרנו כמו שנמאס לנו משעשועון טלוויזיה לא מוצלח ואנחנו רוצים להחליף אותם מיד במנהיגים טריים יותר.
13/05/2007  |  יגאל קרט  |   מאמרים
אין יום שבו לא מתפרסמות כתבות אין ספור על מלחמת לבנון השנייה. גם כותב שורות אלה חטא בכך עשרות פעמים. הברים מלומדים, ניתוחים מבריקים, תגובות, ובעצם מה לא?
13/05/2007  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il