|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?

דבר בעלת המקום

עוד פנינה מהמבול, שמגיע אלי בדואר האלקטרוני תגובה מדהימה של "דרורה מהנגב", לסמר - ערבייה מחיפה, שטענה, כי ארץ-ישראל היא של העם הפלשתיני את מכתבה של דרורה משרד החוץ של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, כנראה, לא יתרגם לעולם, כדי להפיצו בעולם - כיוון שהוא יותר מדי ציוני ופרו-יהודי
08/07/2007  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

משהו מדהים קורה באזורי התגובות (טוקבק) באתרי האינטרנט. לפעמים כותבי-כל-העולם בעברית מתאחדים שם לפרץ עצום של יצירתיות. אלו פניה האמיתיות של המדינה. למשל, הדוגמה, שהגיעה אלי, לצערי, רק עתה - לידיעה, שפורסמה בתחילת נובמבר 2006 באתר Ynet - ובחרתי לשתף אתכם בה.

את המכתב הזה, כנראה, משרד החוץ של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית לא יתרגם לעולם, כדי להפיצו בעולם - מפני שהוא יותר מדי פרו-יהודי. אני אומר זאת בצער, כיוון שהשתתפתי לפני כמה ימים בשיחה עם סטודנטים, שהגיעו ממדינה אירופאית, והסברתי להם, שארץ-ישראל היתה אזור שומם וריק מתושבים במאה התשע-עשרה. דברי נדחו בבוז על-ידי נציגי השמאל ההזוי, שהוזמנו גם כן לאירוע, ועל-ידי המאחרים. זה היה ממש לא-פוליטקלי קורקט לטעון, שאבותינו לא פלשו לארץ, וגירשו את תושביה המסכנים.

בתגובה 84 לכתבה של אחיה ראב"ד, "השייח סלאח: ליברמן, אנחנו עוד נדרוך עליך" - כתבה סמר [כנראה, ערבייה] מחיפה: "אנחנו לא ערביי ישראל ... אנחנו פלשתינים אזרחי מדינת ישראל. והאזרחות שלנו היא דבר טכני הכולל דרכון ותעודת זהות ישראלים שאנחנו מציגים עפ"י בקשת המוסדות המבקשים.

"ל-נ-ו יש לאום ולפיו אנחנו פלשתינים ערבים. אנחנו לא ערביי המדינה הזו, ואנחנו לא מסכימים להיות מיוחסים לה כלל וכלל. א-ת-ם [היהודים - אב"ץ] חסרי לאום. ל-כ-ם יש דת שקוראים לה יהדות!! ואתם משתייכים לה, ותו לא!!!

"היצירה היחידה שלכם היא השפה העברית. מלבדה, אין דבר אחד שהצלחתם לייצר בתוך ה-58 שנים ששהיתם פה ככובשים על אדמתו של עם אחר!! אתם פשוט עם בלי תרבות, ובלי שום עבר שמצדיק התגאות בו. אתם פשוט פרטים שנאספתם מהגלות, הגעתם בחוצפה, כדי לממש את זכותכם להגשמה עצמית, על חשבונה של הזכות הזו של עם אחר.

"את השלום נוסח רבין רצחתם לנצח! אז... תתביישו לכם, כי לנו כבר אין מה לדבר אתכם. ואני נמנעת פה מכל הכללה גורפת. לי יש חברים יהודים שהם כמו אחים שלי, ואני מוקירה אותם מאוד, אבל ישנם חלקים שכדי להתקיים שוללים את קיומו של עם אחר".

על כך ענתה דרורה מהנגב (תגובה 270 (מתוך יותר מ-450): "לסמר מחיפה, אין במדינת ישראל או בשטחי ארץ-ישראל אף לא ערבי אחד, שאין לו ארץ מולדת ערבית (ועל כן אתם ערבים). פלשתם / זלגתם / חדרתם לארץ-ישראל בחסות, בעידוד ובגיבוי הכובש העותמני והכובש הבריטי, אך לא הפכתם עקב כך לבעלים, או לריבונים.

"פתחי את מפת העולם, ערבייה מישראל, ותגלי ששטח המדינות הערביות (22) גדול משטחה של יבשת אירופה, ושטחן של כל המדינות המוסלמיות (56) מכסה כשליש מכדור הארץ. שטח אדיר שאין לתארו. משאבים של נפט ועושר לאין חקר.

"אז על פניו נראה, שזה ממש בסדר שלעם היהודי תהיה מדינה אחת קטנטונת משלו, מבלי שיהיה עליו להתחלק בה עם עוד עם ערבי מוסלמי, לא?

"בואי ואומר לך כמה מלים על ה"עם" הפלשתיני. אתם אינכם עם. אתם פיקציה מוסלמית, שמטרתה אחת ויחידה - לכבוש את ארץ-ישראל.

"נתחיל עם השם שלכם: הרומים, שכבשו את ארץ-ישראל, קראו לה כחלק מאקט הכיבוש, "פרוביניקה פלשתינה" - על שם הפלישתים, שישבו בערי החוף הישראליות. הפלישתים היו יורדי-ים אדומי שיער, שהגיעו לחופי ארץ-ישראל מאירופה, ונעלמו מאזורנו כ-1,600 שנה לפני הולדת מוחמד.

"אין לערבים, שמקורם בחצי-האי ערב כל קשר לפלישתים - לא גנטי, לא דתי, לא תרבותי, לא היסטורי ולא גיאוגרפי. אתם ערבים ולא פלישתים. באותה מידה יכלו הרומים לקרוא לישראל, "פרוביניקה שוויצריה". האם זה היה הופך אתכם לשוויצרים?

"ואשר לארץ-ישראל, סמר מחיפה - תבחרי כל תיעוד היסטורי, כל מפה היסטורית, כל היסטוריון מקובל על-ידי האקדמיה הבינלאומית, שיראה לנו איפה פלשתין, מתי היתה אי-פעם בהיסטוריה האנושית מדינה או ארץ, שנקראה "פלשתין"? מתי היה אי-פעם בהיסטוריה האנושית "עם" שקראו לו, "העם הפלשתיני", מי אתם, מאין באתם, ומה הקשר שלכם לשטחי ארץ-ישראל. לא מצליחה למצוא אף לא פרט אחד בשום מקום בעולם, כולל לא אצל חוקרים מוסלמים וערביים (כולל הקוראן, שבו ארץ-ישראל נקראת, "ארץ-ישראל, ארצו של עם ישראל"), שיאשש את טיעונייך.

"יש תיעוד בריטי מתקופת המנדט הבריטי, תיעוד טורקי מהתקופה העותמנית, תיעוד של כל הכיבושים, שהיו על ארץ-ישראל - אין זכר לא לעם פלשתיני ולא למדינה פלשתינית.

"ובכן, בואי נסכם, שאם תמצאי כל תיעוד שהוא (שאינו חלק מהתעמולה הפלשתינית, המשנה עובדות היסטוריות בדיעבד) - להיותכם ולקיומכם בארץ-ישראל - כבר יש לנו משהו להתחיל ממנו.

"אתם צביר מקרי של פלגים ושל פלנגות מרחבי העולם המוסלמי, השונאים זה את זה כמעט... כמעט כמו שאתם שונאים אותנו.

"זה, למעשה, הדבר היחידי המאחד אתכם - השנאה לציונים. זה בסיס עלוב ביותר לכונן על גבו עם! בשנת 1948 היה מספר הערבים שישבו בארץ-ישראל זהה למספר היהודים שישבו בארצות ערב. המאה העשרים היתה מאה של הגירה וחילופי אוכלוסין על פני כדור הארץ כולו. כל היהודים מארצות ערב היגרו למולדתם ישראל. כל הערבים מישראל היו אמורים להגר חזרה לארצות מולדתם הערביות. לא רק שלא עשיתם כך - המשכתם להסתנן ולחדור לשטח ישראל בכל צורה מתוחכמת שאפשר להעלות על הדעת, ושמדיניותה הרופסת של מדינת ישראל אפשרה לכם.

"למעשה, יש לכם היום מדינה פלשתינית, היא ירדן. אבל אתם רוצים לעצמכם שלוש פלשתין - ירדן, "פלשתין החדשה" שתקום ברצועת עזה והגדה, וכמובן שערביי ישראל המזהים עצמם כפלשתינים ימשיכו להתגורר בישראל ויביאו אליהם עוד ועוד "אחים" פלשתינים מרחבי העולם. כך שבעוד עשור או שניים יהיו היהודים מיעוט בארצם וגם ישראל תהפוך לפלשתין. לא מתאים לנו.

"לכן, זה מה שבסופו של דבר יקרה, גם אם השמאל שלנו מפזר אשליות הממלאות את לבכם תקווה גדולה: יהיה עליכם לחזור לארצות מולדתכם. זה יקרה או בטוב או בחרב.

"במשך השנים (עם ההתיישבות הציונית) אימצתם לעצמכם את האתוס היהודי, כלומר קדושת ירושלים וזכות השיבה לציון. אומנם בניתם מסגד במרכז קודש הקודשים היהודי (מנהג מוסלמי נפוץ בעולמנו), אך עירכם הקדושה היא מכה ולא ירושלים וזכות שיבה יש לכם רק למולדתכם הערבית ולא לציון.

"לסיכום, אפנה אותך לספר חביב ומלא הומור. שמו "מסע תענוגות בארץ הקודש", והוא נכתב על-ידי הסופר סמואל לונגהורן (הידוע בכינויו, "מארק טוויין") בשנת 1867. הוא סייר בארץ-ישראל לאורכה ולרוחבה, ולא ראה כאן לא פלשתינים, לא בוסתנים מוריקים, לא כפרים ערביים, לא ערים שוקקות. כלום. הוא ראה ומתאר עזובה, ביצות, כולירע, קדחת, חולות. "ארץ הבכא", הוא כינה את ארץ-ישראל.

"כל מה שיש כאן, גן העדן הזה, הנקרא ישראל - בנה הגניוס היהודי. אין פלא שאת ואחייך חומדים אותו! ואם את יושבת בביתך, המחובר לחשמל, ומקלידה תשובה במחשב, זה כי הציונים סדרו כאן מדינה, המאפשרת לך לחיות ברמה שונה לחלוטין משל 99% מאחיותייך במדינות ערב.

"על החתום - אזרחית יהודייה ישראלית".

כדי להוסיף חטא על פשע, חתמה דרורה מהנגב את דבריה בכותרת - שאינה לחלוטין פוליטקלי קורקט - ושבתה את לבי יותר מכל דבריה: "בעלת המקום".


מי שדברי דרורה מהנגב הרגיזוהו - וגם אחרים, שרוצים להחכים וליהנות - יואילו נא לפתוח ספר מדהים, שכתב ב"ז (בנימין זאב) קדר - אחד ממורי באוניברסיטה - "מבט ועוד מבט על ארץ-ישראל" (תל אביב: יד בן-צבי וההוצאה לאור של משרד הביטחון, מהדורה שלישית, 1992. הספר תורגם לאנגלית, ואני קונה עשרות מעותקיו, ומחלקם כמתנות לאורחי ולמכרי, שאינם דוברי אנגלית).

הספר של פרופ' קדר מבוסס על צילומי אוויר, שמצא בארכיונים גרמניים ובריטיים, של ארץ-ישראל במלחמת העולם הראשונה. את מרבית הצילומים מאז עשו טייסים גרמניים (מהטייסת הבווארית 304 ומטייסת 300), שהוצבו בארץ במהלך המלחמה, מאחר שגרמניה היתה בעלת-בריתה של טורקיה.

פרופ' קדר השווה בספרו בין צילומים מהארכיון הגרמני לבין צילומי-אוויר מודרניים של אותם המקומות ומאותן הזוויות, שעשה, במיוחד לספרו, הצלם משה מילנר. צילומים הגרמניים - כמו ספר מסעותיו של מארק טוויין, כארבעים שנה קודם לכן - מראים, שארץ-ישראל ריקה, ואין בה לא תושבים ולא יישובים; רק חול, אבנים ועוד הרבה חול וכמה סלעים.

אבל למה אבלבל את ההזויים עם עובדות (ויש עוד הרבה ספרי מסעות, שמתארים את ארץ-ישראל הריקה במאה התשע-עשרה). והרי סיפוריהם ובדיותיהם הרבה יותר משובחים...

תאריך:  08/07/2007   |   עודכן:  08/07/2007
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דבר בעלת המקום
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
8/07/07 16:43
2
פנחס
8/07/07 17:13
3
משה, עורך-דין
8/07/07 19:09
4
ניצה
9/07/07 03:11
 
משה, עורך-דין
9/07/07 07:38
 
משה, עורך-דין
9/07/07 07:47
 
ניצה
9/07/07 08:44
 
צלילה
9/07/07 10:53
 
צלילה
9/07/07 12:59
5
סולון
9/07/07 05:40
 
ניקולאי
9/07/07 06:20
6
ניצה
9/07/07 08:48
7
(המשך) ניצה
9/07/07 09:47
8
צלילה.
9/07/07 10:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני לא משתחרר מהטראומה הקשה שעבר העם היהודי בזמן מלחמת העולם השנייה, כאשר העם הזה נדרס למוות, נרצח ונשחט כפי שנשחטים העופות לפני מריטת הנוצות האחרונה. נזכר אני ולא יכול להשתחרר מהמחשבה כיצד כל העולם ראה ושתק. אנו תמיד שאלו את עצמנו כילדים הכיצד זה קרה. איך השכנים המשיכו את החיים ראו ושתקו. לא ראו את אלפי בני עמנו מובלים ככבשים ברחובות הערים עד אשר מוכנסים למפעלי ההשמדה. חשבתי עשרות פעמים על מסעה של אניית הפליטים היהודיים ושמה סט לואיס שיצאה באישורו של גבלס מראשי המפלגה הנאצית של גרמניה ועל סיפונה היו 937 יהודים אשר יצאו מגרמניה וביקשו מקום מקלט.
08/07/2007  |  אלכס לוין  |   מאמרים
משרדי מכירות של פרויקטי נדל"ן הם מרחבים פתוחים וסגורים שנועדו להיות הבמה שבה ימכרו דירות. מרחב המכירה התיאטראלי נועד לספק למוכר את הנוחות המכסימלית שתאפשר לו לשכנע את הקונה הפוטנציאלי לקנות דירה. המקום הזה משמש כמראה של אופי הפרויקט, כחלל שכבתי שמייצג את מהות הפרויקט ולכן אופיו תופס חשיבות עליונה בכל פרויקט עכשווי. האימאג' של משרד המכירות חשוב בעיקר בפרויקטים הנקראים "יוקרתיים", אלו הפרויקטים שבהם היזמים רוצים מאוד למכור דירות במחיר גבוה מאוד, גבוה במיוחד.
08/07/2007  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
התרופה האנטיביוטית פועלת על החיידק במספר מנגנונים שונים. חלק מהתרופות פועלות על דופן התא וגורמות להריסתו ובכך לתמותת החיידק. תרופות אחרות עוצרות את התרבות החיידק ובכך גורמות לחיסולו.
08/07/2007  |  כלנית קלו  |   מאמרים
"הממשלה והקבינט התנהלו בלי מטה. דיוני הקבינט התנהלו ללא גוף שיכול היה להציג חלופות לבחינה בפני ראש הממשלה ובפני הקבינט. כשאין גורם כזה, ההחלטות התקבלו ללא בחינה של המשמעויות, ללא הצגת החלופות השונות וללא ניתוחן" (אלוף במיל. גיורא איילנד, ידיעות אחרונות, 03.07.2007).
08/07/2007  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
ערב מלחמת לבנון השנייה, כך על-פי ועדת וינוגרד, הבהירו בכירי צה"ל שאין דרך צבאית לשחרר את חטופינו. מלחמת לבנון השנייה לא היתה אלא מלחמת עונשין יקרה, בעיקר לנו, ודלת יצירתיות, שבסופה לא היה לנו באמתחתנו דבר שיש בו כדי להלחיץ את החיזבאללה - שבויים רבים, למשל. בהעדר מידע על מיקומו המדויק של גלעד שליט גם חילוצו מעזה במבצע צבאי נוסח אנטבה הוא קצת דמיוני. חילוצו שלא במבצע אנטבה הוא בהחלט בהישג ידנו.
08/07/2007  |  דני רשף  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
מנהלי מפעלים בקיבוצים ייפגשו עם תעשיינים פלשתינים  /  דרור מרום
כוח של החמאס פרץ לאוניברסיטה בעזה  /  יהונתן דחוח-הלוי
צה"ל פועל בעזה; הרג שמונה פלשתינים  /  ניר יהב
ארגון בצלם - רשלן או שקרן?  /  יהונתן דחוח-הלוי
בחזרה למשלטים  /  צבי גיל
איפה הימין?  /  אליקים העצני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il