כנס המשתמשים השנתי של סיסקו - Cisco Expo 2001 - הנערך השבוע, מתקיים זו השנה השניה ברציפות בישראל. הכנס הוא חלק מסדרת אירועים דומים המתקיימים באירופה, והשנה צופים בסיסקו להשתתפות של כ- 2,000 איש. לקראת האקספו, התפנה משה אליאס, מנהל הפיתוח העסקי בסיסקו ישראל, לענות לנו על מספר שאלות בנוגע לכנס האקספו ולתוכניות סיסקו לשנים הבאות.
השבוע מתקיים האקספו של סיסקו זו השנה השניה ברציפות. מה התחדש בסיסקו משנה שעברה?
משנה שעברה הרחיבה סיסקו את פעילותה בשווקים חדשים, ביניהם, בתחום האחסון, בתחום רשתות התוכן, בתחום ה- Wireless ובתחומים נוספים. כמו כן תחומי פעילות שהיו אז חדשים התמסדו והגיעו לסטטוס של פתרון בשל. הבולט שביניהם הוא תחום הטלפוניה מבוססת IP לשוק העסקי. בנוסף שמרנו על ההובלה בתחומי פעילות מסורתיים - בתחום המיתוג עם סדרת ה- 6500 Catalys ובתחום הניתוב עם סדרת ה- 12400 GSR.
מה צפוי להיות באקספו?
האקספו הוא אירוע לקוחות שבמשך יומיים ירכז הרצאות מליאה על מגמות חובקות שוק בתחומי תקשורת לעסקים וספקי שירותים, והרצאות מקצועיות ברוב תחומי הטכנולוגיה בהן סיסקו פעילה. מכיוון שלא כל הנושאים מעניינים את כל לקוחותינו, פיצלנו את ההרצאות המקצועיות לחמישה מסלולים שינתנו במקביל בתקווה של אחד ימצא את ההרצאות המעניינות אותו. וכמובן שאי אפשר לוותר על קצת כיף, לכן כל ערב יסתיים עם קצת בידור כדי לאפשר לאנשים להשתחרר, במיוחד בערב השני.
האם סיסקו נכנסת לתחומים חדשים?
סיסקו כל הזמן מחפשת תחומים חדשים כדי להרחיב את פעילותה, בגישה שהיא רוצה להיות במקום הראשון או השני בכל תחום פעילות. תחומים בעלי עניין הם e-learning ואיחוד מסרים (Unifried communication).
איך סיסקו נערכת מחדש לאור ההאטה בשווקי ה- IT השונים?
התחומים החמים של סיסקו היו ויישארו בבניית רשתות IP לעסקים וספקי שירותים. מסביב לזה סיסקו מבססת את מעמדה בתחומי הגישה המתבססים על קווי טלפון ISDN ו- ADSL, מערכות טלוויזיה בכבלים ו- Wireless.
מהם המוצרים החמים של סיסקו לשנים הקרובות?
במגזר העסקי מגמת האיחוד (Convergence) ממשיכה וצפוי לראות יותר אפליקציות חוזי ומערכות טלפוניה, הנשענות על רשת הנתונים ומביאות עולם חדש של יישומים המנצלים את האיחוד שבין המידע, הקול והחוזי כמו Web Contact Center.
מה חלקם של השותפים העסקיים של סיסקו בצמיחתה של החברה?
השותפים העסקיים שלנו משלימים את פעילות סיסקו כדי לתת ללקוח פתרון שלם. אם ניקח לדוגמא Data Center, שיתוף הפעולה עם EMC ו- IBM דואג לפתרון Storage מרושת ועובד ברמה הטכנולוגית. שותפים המתמחים באינטגרציה המערכתית מספקים את הפתרון ללקוח ויחד עם מרכזי התמיכה של סיסקו בעולם גם נותנים שירות 7X24 ללקוח, שהמידע קריטי עבור פעילותו.