|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

הטור של פריצי

רקוויאם לשולמית, אכזבה ספרדית וכסף אנגלי המאגר של יחימוביץ', מות הלוביסט ובונים בירושלים ועוד
21/12/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

מימצאים של רשם העמותות מגלים שתנועת שלום עכשו קיבלה כסף מגורמים באנגליה כדי לעקוב ולדווח להם אחר הבניה בשטחים.

רק מעטים זוכרים ש"שלום עכשיו" המקורי נולד אצל האנגלים: בחוזרו מפגישתו עם הקנצלר היטלר במינכן הודיע ראש הממשלה צ'מברלין לעמו האנגלי כי "הבאתי לכם שלום עכשיו", ומייד אחרי זה, כמובן, פרצה המלחמה. לכן, נחמד שצעירים ישראלים הפכו את הרעיון האנגלי המטופש לסטארט-אפ כלכלי חדש והם מבצעים במסגרתו עבודות חוץ בתשלום עבור האימפריה הבריטית ז"ל.

תראו מה שמסורת יכולה לעשות: המתנחלים מוכנים לדווח לאנגלים בחינם על הבניה שלהם בשטחים, אבל האנגלים מוכנים להאמין רק למרגלים מהשמאל. זה חלק מהמסורת שלהם.

דם משפטי

בעדותו בוועדת וינוגרד התפאר היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כי צה"ל פעל בלבנון לפי המשפט הבינלאומי וזו היתה "המלחמה המשפטית ביותר בתולדות המדינה".

זהו, מזוז. זה מה שלא הבנת: את המלחמות שלנו אנו רוצים שצה"ל ינהל כמו צבא. כמו למשל במבצע סיני ובששת הימים. קצת פחות נכון משפטית, אבל הרבה יותר מוצלח צבאית.

אבל אם אתה כל כך מתעקש – אז תעביר במלחמה הבאה את אנשי הפרקליטות לקו הראשון, ואנו מתחייבים לא להפריע להם להלחם עם החמאס באופן משפטי עד טיפת הדם האחרונה. אם של החמאס או של הפרקליטות, לא בטוח שלכולם זה ישנה.

האח הגדול של יחימוביץ

הכנסת אישרה למשטרה להקים מאגר מידע שיכיל את פרטיכם ופרטי מכשירי הטלפון שלכם, והמשטרה תקבל בשוטף מחברות הסלולר את פרטי כל השיחות שחייגתם או קיבלתם, כולל היכן הייתם כשהיא בוצעה, עם מי דיברתם וכד'. המאגר ישמש גם את שלטונות המס והמשטרה לא תזדקק עכשו לאישור של שופט כדי לשלוף ולהפיץ עליכם את הפרטים. דורות העולם מחכה שירושלים תביא לו את המשיח, והנה היא הביאה לו את האח הגדול.

מגיני זכויות האזרח המזוייפים שלנו בכנסת, כמו שלי יחמוביץ, עמי איילון ומנחם בן-ששון שהעבירו את החוק, טוענים שזה חשוב וחיוני ויעזור למשטרה להלחם במשפחות הפשע. ונזכרתי:

הנשיא האמריקני קרטר ביקש להלחם בפשיעה ולכן ייזם חוק לחייב כל בעל נשק לרשום את נשקו במשטרה. רק לרשום, לא יותר. קמה שדולת הרובאים האמריקנים ושאלה אותו בפשטות: 100 מיליון אזרחים אמריקנים שומרי חוק ידרשו לגשת עכשו לתחנות משטרה, למלא טפסים ולמסור את פרטי הנשק שלהם. האזרחים שומרי החוק יעשו זאת, אבל האם הנשיא חושב שגם הפושעים יעשו זאת? כי אם לא – מה הטעם והתועלת בהטרחת וטירטור כל האזרחים ההגונים? החוק נפל.

ליחימוביץ וחבריה האינטליגנטים בכנסת, ש"עוזרים למשטרה" להלחם בפשע באמצעות פגיעה גסה וברוטאלית בזכות הפרטיות של כל האזרחים: אתם באמת חושבים שראשי משפחות אבוטבול אלפרון או פריניאן דיברו אי פעם בטלפונים סלולארים שרשומים על שמם? הרי אפילו כשצריך מכשיר חדש, הם שולחים את השוטרים שעובדים אצלם לרכוש להם כזה.

האיום הבא

ועדה של משרד המשפטים, יחד עם אנשי משטרה ואנשי רשות המיסים, יוזמת בימים אלה שינוי בחוק כדי שהמשטרה תוכל להכנס בחשאי לבתי אזרחים ולעשות בהם חיפוש סמוי, כולל נטילת ראיות, ללא נוכחות וללא ידיעת בעל הבית, גם לא בדיעבד.

האזנות סתר גם ככה עושים לכם, מאגר של רישומי רשימות טלפון מקימים כעת אז עכשו גם יעשו לכם חיפוש סתר כולל נטילת רכוש מדירתכם, בלי שתדעו על כך.

אתם גם לא תדעו לעולם שהמשטרה פרצה לדירתכם והעתיקה קבצים פרטיים מדיסק המחשב שלכם, שאיזה קצין משטרה מרוקן לכם עכשו את חשבון הבנק בניו-יורק הודות למסמכים ולקודים שהוא לקח מביתכם (לאחר שהשוטר שעשה את החיפוש הסמוי מכר בשוק את טבעת היהלום של אישתך) ולעולם לא תבינו כיצד פטנט שעבדתם בשקט על פיתוחו נמכר לפתע לחברה זרה ע"י איזה פרקליט שפרש משירות המדינה לאחר שהיה ממונה על תיק החקירה שבמסגרתו פרצו בחשאי לביתכם.

נראה לכם סצנריו מטורף? תשאלו את האחים פריניאן על טוהר המידות של אנשי המשטרה שלנו ותשאלו אנשי עסקים ישראלים על השיטות הפעולה הפרטית של אנשי מע"מ שנשכרו לסייע ליריבים עסקיים. על טוהר המידות והלב של אנשי הפרקליטות - אתם כבר יודעים לבד.

חכו למאגר

לפני כחודשיים הבאנו כאן קישור למאגר המידע "אגרון 2006", שמכיל את כל פרטיכם הרשומים במשרד הפנים. המאגר הזה דלף ונמצא כולו באינטרנט, כשם שכל מידע ממשלתי מודלף.

עכשו, כשמקימים מאגר מידע חדש שיכיל את פרטי כל מכשירי הטלפון בישראל ובעליהם ורישום של מי דיבר עם מי ומתי, זו רק שאלה של זמן עד שגם המאגר הזה יפרץ ויועלה לאינטרנט.

בהזדמנות זו אני מבקש ממי שיגלה ראשון את קיומו ברשת להעביר אלי את הקישור. אני מתחייב לפרסמו כאן.

אין ספק שנהנה לראות ולפרסם כאן את פירוט שיחות הטלפון של שלי יחימוביץ ושאר חבריה לכנסת החכמה הזו, יחד עם פירוט התקשורת האישית של שופטי העליון, נשות קצינים בכירים בצה"ל, אישי ציבור ובני הזוג של ראשי הפרקליטות שניסחו את החוק. יהיה משעשע. ונחכה לראות איך הם צועקים על הפרת הפרטיות.

מובילים ברפואה

הממשלה מותקפת על זה שבישראל יש רק שליש מכמות מיטות האישפוז שיש באירופה ועל כך שחולה הישראלי מאושפז כאן לצורכי טיפול רק שליש או חצי מהזמן שמאושפז חולה אירופאי מקביל.

סתם תקשורת עויינת ומגמתית: במקום להתגאות במערכת הרפואה הציבורית המתקדמת שלנו, שמצליחה לרפא חולים בשליש מהזמן שלוקח לקולגות באירופה ובאמריקה לרפא אותם.

מות הלוביסט

הצעת חוק חדשה מבקשת שח"כ לא יעבוד כלוביסט במשך שנה מיום פרישתו מהכנסת. דרישה לא מובנת: כל השנים הח"כ עובד בשקט כלוביסט סמוי של התורמים וקבלני הקולות שלו, ודווקא אחרי שהוא יפרוש מהכנסת פתאום אסור לו לעשות את זה?

מפגשים אבודים

ארגוני שמאל ישראלים ופלשתינים הוזמנו ע"י הספרדים לדיאלוג שלום. אבל ועידת "הפורום למען שלום צודק במזרח התיכון" הזה לא נפתחה ולא התקיימה, כי חלק מארגוני השלום הישראלים הקיצוניים וארגוני השלום הפלשתינים הודיעו שהם אינם מוכנים להפגש בכלל עם אנשי "שלום עכשיו" וחברי מפלגת העבודה, בגלל שהם ציוניים ו"זרוע של הכובש". בלית ברירה בוטל השלום וכולם יצאו לסיורים במדריד על חשבון משרד החוץ הספרדי המתוסכל.

היה טיול יפה וטוב לנסוע בעולם, אבל מסכנים אנשי "שלום עכשיו", שאחרי כל כך הרבה שנים של נאמנות לפלשתינים הם ננטשים עכשו ע"י חבריהם מעזה ושכם שאפילו לא מוכנים לראותם יותר. לא יפה ולא צודק. אבל אני בטוח שיש כמה אנשי ליכוד ותיקים, כמו צחי הנגבי ואהוד אולמרט, שאיתם הפלשתינים כן מדברים והם יוכלו לנצל את קשריהם האישיים כדי לארגן לשלום עכשו סולחה והכרה פלשתינית מחודשת. השאלה היא האם אנשי שלום עכשו מוכנים להפגש לשם כך עם אהוד אולמרט?

רקוויאם לשולמית

התנועה לזכויות האזרח של שולמית אלוני טבעה חותמה על החברה הישראלית. המחנכת הסוערת, שהעלתה לגלדה מאיר את הסעיף (הדדית...), קידמה תפיסות וחשיבה ליברלית בישראל ורבים מהחוקים המקובלים עלינו כיום הם פרי יוזמתה ורעיונותיה. בחלוף השנים התנועה שהיא הקימה, ר"צ, גדלה וצמחה וקיבלה לתוכה גם את אנשי שינוי ומפ"ם, עד ליום בו חבריה הללו בגדו בה, מכרו אותה והדיחו אותה ממשרד החינוך בגלל שהתעקשה לספר לאנשי ש"ס שמוצאו של האדם הוא מן הקוף. הכניעה המבישה של חבריה לאולטימטום של הרב עובדיה יוסף הוכיחה שלפחות במר"צ מוצאם של המנהיגים היה מן השפן.

לאחר פרישתה דירדרו הפליט משינוי אמנון רובינשטיין, העריק מהמערך יוסי שריד והשריד ממפ"ם חיים אורון את המפלגה הזו לשולי השמאל הלא רלוונטי, הובילוה לתבוסות במערכות הבחירות ולסוף הדרך, עד שאפילו יוסי שריד, להטוטן התירוצים הבלתי נדלים, הבין שהסוס הזה גוסס ופרש לגמלאות מפוארות על עמודי עיתון הארץ. את המנהיג האחרון שלהם, יוסי ביילין, הם הביאו מנכשלי הפריימריז במפלגת העבודה, וגם הוא הולך עכשו הביתה.

בקרוב יהיו במרצ פריימריז חדשים והמומחים אומרים שחיים אורון ינצח. אורון הוא ממנהיגי מפ"ם האדומה, מפלגה מאובנת שבינה לבין זכויות האזרח או ליבליזם רעיוני (הרעיונות שהקימו את ר"צ) אין ולא כלום. האירוע היחיד שמפ"ם אהבה לקיים היה עצרת אבל בטייבה או סחנין על מותו של סטלין.

לזכותם של הקומוניסטים הותיקים יאמר: הם לא נמוגים ולא הולכים עד שלא יורידו לשאול את כל הבורגנות הליברלית, ובמקרה של התנועה של שולמית אלוני הם באמת הצליחו.

תכנון אוכלוסיה

בירושלים מתכננים בניה רבת היקף: ליד קלנדיה-עטרות תבנה שכונה חרדית חדשה עם 10,000 יחידות דיור ו- 1,900 יחידות דיור חדשות תוקמנה בעיסוויה לתושבים הערבים.

ראש העיר הגאה הכריז כי העיריה "שוקדת על קידום אלפי דירות הן למגזר היהודי והן למגזר הערבי, לפי הצורך". וברח' יפו, כך אומרים, יבנו בעתיד גם 2 דירות לחילונים. הכל לפי הצורך.

תאריך:  21/12/2007   |   עודכן:  21/12/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג1
21/12/07 16:59
 
הסיפור מחריד !
21/12/07 22:29
 
ע.ג1
22/12/07 10:41
 
עוזרת פרלמנטרי
22/12/07 11:09
 
ע.ג1
22/12/07 14:05
2
דניאלה
21/12/07 23:04
3
מזרחן
22/12/07 08:27
4
מקשה הקושיות
22/12/07 13:27
 
אח קטן
22/12/07 14:21
5
ביקורת בונה
22/12/07 14:32
6
גרייבסקי ומוטי
30/12/07 21:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אישור תקציב הכנסת בשנים האחרונות לא גרר בדרך כלל דיונים רציניים. ועדת הכנסת היתה מתכנסת ומאשרת לאחר דיון קצר את התקציב, כאשר חברי כנסת ספורים הטריחו עצמם לדיון. השבוע, התכנסה ועדת הכנסת לאשר את התקציב. מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, הכין באמצעות צוותו חוברת מסודרת ובה השינויים הדרושים והקיצוצים המוצעים והגיע לוועדה. אך בניגוד לשנים עברו, שם ארבו לו ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) וח"כ גדעון סער (ליכוד).
21/12/2007  |  רונן ליבוביץ  |   מאמרים
הירח המלא בתאריך 23.12 מעורר את כוכב מארס הנמצא בנסיגה בתחילת מזל סרטן, ובמולות לכוכב יופיטר. ההיבט מעיד על אנרגיה גבוהה, שקל לבזבז אותה. זכרו שמיקומו של כוכב מארס במזל סרטן אינו אידיאלי.
21/12/2007  |  טובה ספרא  |   מאמרים
שביתת המורים נסתיימה ולכאורה כבר אין צורך לדבר בה. אומנם שביתת המרצים באוניברסיטאות עדיין נמשכת ואולי אפילו יבטלו את הסמסטר, אבל לא נראה שזה מעניין מישהו חוץ מהנפגעים הישירים. אלא שעם שביתה או בלי שביתה, בעיית האין חינוך במדינה ממשיכה להתקיים ושום שביתה אינה עשויה וגם לא מתיימרת לפתור בעיה זו. אז נכון שגם מאמר פובלציסטי, אפילו אם הוא נכתב ע"י הח"מ, לא יפתור את הבעיה, אבל מה לעשות שהנושא בוער בעצמות והוא גם זוהר באור יקרות בפרשת השבוע? לכן כותבים שוב ושוב, ואולי נזכה שלמישהו מהקוראים יתחדש משהו והוא יגיע למחשבה חדשה בנושא. אולי.
21/12/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
לבן, ללי ולאורי, ילדים אהובים שלי
20/12/2007  |  אבא יוסי  |   מאמרים
ישראל פוסחת על שני הסעיפים בהתמודדות עם מתקפת הטרור ורקטות הקסאם הבלתי פוסקת מרצועת עזה, שהלכה והסלימה לאחר הנסיגה החד-צדדית מרצועת עזה וצפון השומרון באוגוסט 2005.
20/12/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il