|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

התסמונת שלפני המחזור

20/07/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות

במהלך שנות השישים והשבעים נשים היו מגיעות לרופא ומתלוננות על מצוקות פיזיות ונפשיות במיוחד כשבוע לפני המחזור. אחת הבעיות הייתה, שאותם סימפטומים היו נעלמים בתחילת המחזור. הרופאים התעלמו ממצוקתן הפיזית של הנשים והפנו אותן לפסיכיאטרים שנתנו להן תרופות שהפכו אותן ל"זומבי".

בעשור האחרון, ארגוני הרפואה נתנו יותר תשומת לב לבעיה, ובסופו של עניין הם הודו שאכן קיימת בעיה פיזית אצל נשים רבות, במיוחד בשבוע שלפני המחזור. לשמחתנו, היום התופעה מקבלת פרסומים נרחבים, כך שנשים וגם גברים מודעים לתופעה.

סטטיסטיקות רפואיות המבוססות על דוחות שמגיעות מנשים שסובלות מהתופעה, מצביעים שכארבעים אחוז מהנשים הפוריות סובלות בצורה זו או אחרת מהתסמונת שלפני המחזור. לדאבוני, ישנן נשים רבות שאינן מתלוננות, או מבקרות אצל הרופא כשהסממנים מופיעים, לפי הערכתי רוב הנשים בגיל הפוריות, בעיקר בין השנים 25-40, סובלות בצורה זו או אחרת מהתסמונת שלפני המחזור. הסימפטומים שלפני המחזור כוללים בצקת, עליה במשקל, נפיחות בחזה, קשיים בהטלת שתן, כאבי ראש, התעלפות, כאבי גב, בחילות, פצעי בגרות, דיכאון, הקאות, מתח נפשי, חוסר שינה, עצירות, שינויים בתאבון ועוד.

מה גורם לתסמונת שלפני המחזור?

הסיבה לתסמונת קלה להבנה, אבל היא בעלת שני שלבים. השלב הראשון מתחיל בסביבות הימים 21-23 למחזור החודשי בן 28 ימים, כאשר רמות ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון יורדות וחוזרות למצבם הנורמלי. שני ההורמונים הללו נחוצים בגוף בזמן תהליך הביוץ. הורמון האסטרוגן יגיע לרמתו הגבוהה ביותר בסביבות היום ה-13 למחזור (זמן הביוץ).

באותו זמן רמת הפרוגסטרון תתחיל לעלות, כאשר שבוע לאחר מכן (ביום ה-20 למחזור) רמתו תהייה הגבוהה ביותר. שני ההורמונים הללו תומכים בתהליך הביוץ, אבל כאשר אין ביוץ ההורמונים הללו מיותרים וחייבים למצוא עצמם מחוץ לגוף בדרך המקובלת, ממחזור הדם לכבד, שם הם מנוטרלים. גוף האישה יודע, שרמה גבוהה של הורמון האסטרוגן אינה בריאה ואפילו רעילה ועלולה לגרום למחלות (כיום ישנם מחקרים מדעיים שמצביעים על האסטרוגן כאחד הגורמים לסרטן השד), לכן, הגוף יפעל לנטרול ההורמון ולהוציאו מחוץ לגוף.

העובדה הזו מביאה אותנו לשלב השני והסיבה מדוע נשים רבות כל כך סובלות מהתסמונת. הכבד משמש כמעבדת הכימיקלים של גוף האדם, הוא אחראי לפירוק ההורמונים והוצאתם מחוץ לגוף. אבל הכבד של אנשי המערב כבר מוצף בעבודה רבה, וקשה לו למלא את כל המטלות היומיות שלו וקיבולת האחסון שלו מלאה עד אפס-מקום.

הכבד אמור לפרק, לנטרל ולהוציא את הזיהום מהאוויר שאנו נושמים, את צבעי המאכל, החומרים המשמרים, הכימיקלים וחומרים מזיקים אחרים מהמשקאות שאנו שותים, מהמזון, מהתרופות ותוספי התזונה שאנו צורכים בשפע. כמו כן, הכבד הוא מרכז הרגשות בגוף, הוא אמור לפרק רגשות כגון שנאה, כעס, לחצים נפשיים וכדומה. היוונים הקדומים זיהו את הבעיה של אגירת רגשות בכבד וקראו לתסמין "מרה שחורה".

אבל, הכבד לא יוצר בכדי להתמודד עם כל המטלות הללו, במקרים רבים הכבד אוגר את הרעלים בתוכו בכדי שהדם יישאר מאוזן ולא חומצי (רעיל) מידי.

כאשר אין ביוץ והגוף אינו נזקק לאסטרוגן ולפרוגסטרון, הוא יודע שלאילו חומרים מזיקים לגוף והם חייבים לצאת מחוצה לו והוא מקצה עדיפות עליונה לנטרול ההורמונים המסוכנים הללו.

והתוצאה; הכבד משחרר רעלים ורגשות שלא נוטרלו, שהם פחות מסוכנים לגוף בכדי לשחרר מספיק מקום בשביל האסטרוגן והפרוגסטרון. בין-לילה מחזור הדם מתמלא ברעלים ורגשות בלתי מנוטרלים,שמנסים לצאת מחוץ לגוף בדרכים שונות, בלתי מקובלות שיוצרים את הסימפטומים של התסמונת שלפני המחזור.

בנוסף, הכבד משחרר רגשות בלתי מנוטרלות והאישה, בזמן הימים הללו הופכת למאוד רגשית ומתרגזת בנקל. אף-על-פי שהסימפטומים הרגשיים הם משניים, אצל רוב הנשים הם יותר גרועים ויותר מתישים מהסימפטומים הפיזיים. נשים שסובלות מהתסמונת בצורה קיצונית יכולות לפרוץ בבכי ללא כל סיבה, מקבלות הרגשה של חוסר ביטחון וחוסר שליטה, התפרצויות של כעס, והן יכולות להיות תוקפניות פיזית כלפי אחרים ולהרגיש הערכה עצמית נחותה.

הנשים הם יצורים מאוד חזקים, אף-על-פי שהן יכולות להעלות חיוך על שפתותיהן ולצחוק צחוק מאולץ יותר טוב ממרבית הגברים, לעולם לא לשכוח שבמהלך ימי התסמונת שלפני המחזור מסתתר דרקון מתחת למעטפת, שעלול לפרוץ החוצה ללא סיבה.

הפתרון הטבעי לתסמונת שלפני המחזור

אם את יודעת שאת סובלת מהתסמונת בכל חודש, בואי נתכנן את החודש, במקום לקבל את התסמין כהפתעה גמורה כל חודש. הצעד הראשון הוא לסמן בלוח-שנה את היום הראשון של המחזור החודשי, היום שבו קבלת מחזור הוא היום הראשון. זה לא חשוב אם המחזור החודשי שלך הוא בן 28, 30 או 32 ימים.

לאחר שחישבת את מספר הימים במחזור החודשי שלך, ספרי 10 ימים אחורה וסמני בלוח את עשרת הימים האחרונים המחזור החודשי שלך באדום. זאת אומרת במחזור של 28 ימים את תסמני את הימים 18 עד 28.

הצעד הראשון בריפוי עצמי לכל מחלה הוא הכרה עצמית בבעיה או במחלה. עכשיו את מודעת שהימים הללו הם מועדים "לפורענות". הצעד השני בריפוי טבעי הוא לא לחשוב על כישלון, לכן הימים הללו לא רצוי לצאת לקנות בגדים חדשים.

אף-על-פי שהבצקת והנפיחות כמעט לא מורגשים ע"י הגבר שבחייך והרופא, בכל מראה שאת מביטה הופכת למראה "שמנה" ואת תרגישי כמו לויתן חופים שמנסה להיכנס לבגד-גוף 2 מידות יותר קטן. אל תעני את עצמך! זכרי שבימים הללו את יותר רגישה, כשאנשים מדברים בקול נורמלי, את מרגישה כאילו הם צועקים עליך.

תנסי להימנע מאותו צד שלך שמנסה לעשות "רוח" מכל דבר. זכרי שבימים הללו את יכולה להיות לא החלטית והססנית. חוסר הורמונים או "נפילת הורמונים" עלולה לערער את יציבותך הרגשית והרוחנית. אם החלטת לצאת לבילוי במהלך הימים הללו תתני לבן הזוג לקחת החלטות לאותו לילה את כל ההחלטות. צעד זה יעורר את הגבריות שבו, ויוציא ממך את הלחץ להיות אחראית לכל. אפילו תנסי להשאיר את התיק שלך בבית ולצאת החוצה רק עם בגדייך. זהו הזמן הטוב ביותר לתת לגבר שבחייך להיות גבר ואת תהיי אישה שהוא צריך לדאוג לה. כמו כן, במהלך עשרת הימים הללו לדחות עד תחילת המחזור הבא פגישות חשובות/מכריעות עם שותפים או הבוס (ככל שניתן).

דרך טובה ובטוחה לכישלון תהייה לדון על תקציב המשפחה, שיפוץ הבית, פוליטיקה ומשמעות החיים. זה לא הזמן בשביל דיונים שכאלה. את תנהלי את המשא-ומתן בצורה גרועה ואפילו אם "תנצחי" את תפסידי.

זהו הזמן לאהוב את גופך ולקבל את עצמך כפי שאת. בשתיקה חרישית תחגגי את היותך אישה. תחגגי את היותך ין, רגועה, שקועה בהרהורים. רוגע היא המילה הטובה ביותר בעשרת הימים הללו. אמבטיות חמות, נרות, מוזיקה מרגיעה שעורי יוגה ותרגילי נשימה, פעילות גופנית, הליכות ארוכות ומתונות. בודאי, אני מודע לכך שגם עלייך לעבוד ולנהל חיים, אבל תשאירי זמן גם לעצמך, לגופך ואל תכנסי לכל מיני דברים "כבדים".

שינויי תזונה

עתה אנו יודעים שהכבד אחראי לפירוקם של ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון, ובגלל שאינו מסוגל להתמודד עם הכמות הגדולה של המטלות שאנו מניחים לפניו, הכבד מותש ואינו מבצע את פעולותיו כיאות. לכן, עלי להדגיש ששינוי באורח חיים הוא נחוץ והכרחי בכדי לפתור את בעיית התסמונת ובעיות רפואיות אחרות. שינויים תזונתיים הם הכרחיים, על האישה לצרוך יותר מזון מהצומח (70% מזון צמחי טרי ורענן) ולשלב עלים ירוקים ומרים כגון; עלי כרפס, תרד ופטרוסיליה.

חובה לנקות את המעיים, הכבד וכיס המרה, הכליות ושלפוחית השתן. אותם הורמונים ואנטיביוטיות הניתנות לפרות, לעופות ודגי בריכות משפיעים עלינו קשות ופוגעים במערכות הרבייה שלנו. לכן עלינו להימנע מצריכת מוצרי חלב, בשר, עופות ודגים.

עלינו להימנע מצריכת משקאות מוגזים, משקאות דיאטטיים, קפה ותה שחור, שאינם מועילים לגופינו, אבל גורמים נזקים חמורים

צמחי מרפא מסייעים

שורש דונג קוואי (Angelica sinensis), שורש תפוד פראי (Diascorea villosa), זרעי שיח-אברהם המצוי (Vitex agnus-castus), הם צמחי המרפא הכי נפוצים לבעיות נשיות שבשימוש הסינים, האירופאים והאמריקנים. ישנה הערכה שיותר מביליון נשים בכל העולם משתמשות בדונג קוואי ומהללות אותו. שורש הצמח נחשב "כמציל חיים" לבעיות של אי איזון הורמונלי. ללא התחשבות בהצלחה הקלינית העצומה, רופאים מערביים עדיין טוענים שאין מספיק מחקרים שיתנו גיבוי להצלחות הקליניות. אני יודע שרופאים אוהבים להתווכח ולהצדיק את המחקרים שלהם, הנערכים על תרופות כימיות, אבל להתווכח עם ביליון נשים?

לעומת זאת לזרעי שיח אברהם המצוי יש כמות רבה של ממצאים קליניים, ומחקרים מדעיים הוכיחו את יעילותו. ישנם ממצאים קליניים שהוכיחו שהזרעים מאזנים הורמונים נשיים ויעילים בטיפול בפצעי בגרות, בעיות במחזור ובתסמונת שלפני המחזור (86% הצלחה), בעיות בגיל המעבר,חוסר חלב אצל אם מיניקה ועוד.
שורש תפוד פראי למעשה מכיל הורמונים צמחיים. בזמנים עברו הוא היה המקור היחיד לתעשיית ההורמונים, עד שהרפואה מצאה מקור "טוב יותר" שתן של סוסות בהריון. מקור יותר זול אך בודאי לא יותר טוב!

עלי אווה אורסי (Arctostaphylos uva ursi), פירות ערער (Juniperus communis), זקן התירס (Zea mays). הצמחים הללו הם משתנים עדינים ופותרים את הבעיה השכיחה ביותר בתסמונת שלפני המחזור, עצירת שתן.

שורש ולרינה רפואית (Valeriana officinale), פרחי התאווה (Passiflora incarnata), פרחי הופס (Humulus lupulus). הצמחים הללו מרגיעים ומקלים על לחצים נפשיים ורגשיים.
________________

- כותב המאמר: יאיר ראובן, מרפא טבעי, רוקח צמחים ותזונאי קליני על טוהרת הטבעונות;

תאריך:  20/07/2003   |   עודכן:  20/07/2003
יאיר ראובן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הליברליות היתה תנועה שחרתה על דגלה את חופש הפרט ואת שחרורו מעול הממסד. גל הליברליות סחף בעקבותיו כמה מערכי היסוד של התרבות האנושית, וכיום כבר די קשה לתקן את הנזקים של גל זה, שעדיין ממשיך להתקדם ועליו גולשים הגלובליסטיים.
20/07/2003  |  אורי נטע  |   מאמרים

19/07/2003  |  פרופ' ג'רלד פרמן  |   מאמרים
בדיון שהתקיים באולפן "פופוליטיקה" בערוץ הראשון ביום שלישי (15.7.03), התארח היחצ"ן מר רני רהב. הסתבר כי רהב הוזמן על-ידי דן מרגלית להגן על כבודם של עשירי המדינה, שחלקם נמנים על לקוחותיו. הדיון עצמו וחברי הפאנל הוזמנו בעניין מחאת החד-הוריות.
19/07/2003  |  עופר שטרית  |   מאמרים

19/07/2003  |  רן ברץ  |   מאמרים
אפשר להתווכח - יש נימוקים לכאן ולכאן - אם גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה אריאל שרון, הוא איש ציבור. כבנו של הידוע באנשי/ אישי הציבור במדינה, הוא בוודאי אינו רק איש פרטי, קל וחומר כאשר הוא אינו מתעקש להיוותר אלמוני מאחורי קלעי הבמה הציבורית אלא לא אחת נמצא, אף כי שלא בטובתו, בקדמתה. הוא מוכר, מתוקשר וידוע. הוא אינו אלמוני. אנחנו יודעים את שמו וכיום גם, ואף זאת שלא בטובתו ובוודאי שלא מרצונו, אחדים מעיסוקיו ומעסקיו.
19/07/2003  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il