|   15:07:40
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

בשולי הכותרות

בשולי הכותרות הכלכליות. הוראת שעה: אפס מס בשולי יום ירושלים - החדשות המדאיגות לצד החדשות הטובות. עניין של דמוגרפיה דמניוק הדמוני פעמונים מצלצלים בבתי אב רבים שירות חסידי אזרחי מה בין הרפורמים לתנועת הלל? ספינים כמובן. מרוסיה באהבה
21/05/2009  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות
פגיעה בשכבות החלשות. נתניהו [פלאש 90]

אין כל חדש בספר התקציב של השנה. מדי שנה מנסחים נערי האוצר גזירות דרקוניות כטקטיקה להתמודדות מול הדרישות של המשולש: ההסתדרות, הממשלה והכנסת, ומיתון דרישותיהן האולטימטיביות. בסופו של דבר הגזירות אינן עוברות את סף הממשלה או הכנסת, בעקבות התנגדות נחרצת של השרים או הח"כים.

אומנם השנה הייתה הקצנה בגזירות, כמו בגודל הממשלה (הקצנה שיכולה להיכנס לספר השיאים של גינס הישראלי), כפי שגם נשבר שיא בחוסר התיאום בין האוצר ושר-העל, ראש הממשלה בנימין נתניהו. אולם התהליך היה דומה, והפעם במהירות חסרת התקדים שבה נולדו, גם נפלו הגזירות בעקבות הביקורת הציבורית, עוד בטרם עברו את סף הממשלה.

אימון כלכלי

כל הכבוד לארגון 'פעמונים', המסייע בניהול תקציבי נכון של משפחה במצוקה.

מבחינת התפיסה הדתית מדובר בדרגה הגבוהה ביותר של צדקה, המקנה עצמאות כלכלית במקום תלות בכספי אחרים.

מעבר לכך, מבחינה התנהגותית מדובר בסוג של קואוצ'ינג - אימון אישי, המחנך לניהול בריא של משק הבית וחיי המשפחה והחברה בכלל. ניהול נכון של התקציב מקנה עקרונות של חיסכון, ייעול, צדק ושוויון בחלוקת המשאבים.

חיזוק הביטחון הכלכלי תורם לשיפור הדימוי האישי, המשפחתי והחברתי של בני המשפחה, ומשליך שלווה רגיעה ושלום בית. ההחלטות התקציביות, שכל בני הבית שותפים להן, הופכות את המשפחה למשרד אוצר ורווחה בזעיר אנפין.

אנטישמיות מבית

הסקר שפורסם לאחרונה, לפיו קרוב למחצית מערביי ישראל מכחישים את השואה, אינו מפתיע.

אחרי ההפגנות האגרסיביות נגד מבצע 'עופרת יצוקה', וההזדהות הפלשתינית הלאומנית, ואחרי המפגעים שיצאו מתוכם, בא הסקר ומאשש את הממצאים על שנאת הערבים נגד היהודים.

מתברר שאיננו זקוקים לאנטישמיות תוצרת חוץ. האנטישמיות כבר כאן, צומחת מבית. ראוי שממצא מדאיג זה, השובר את כל שיאי ההתנכרות הערבית ללאום היהודי, ידליק נורה אדומה בממשלה לגבי היחס לאוכלוסיה הערבית ולמנהיגותה והמדיניות הרכה הנקוטה כלפיהן. מעבר לכך דומני כי הכללת השואה והציונות בתוכניות הלימוד בבתי הספר הערבים טעונות בדיקה. די לשקרים!

מכאן עיברו לאייטם הבא.

אפס מס

לאור הריבית האפסית על החסכונות בימים אלה, ראוי שהממשלה תבטל, כהוראת שעה, את הריבית עליהם.

ההוראה תחול רטרואקטיבית, מאז הירידה הדרמטית בשיעורי הריבית, בעקבות המשבר הכלכלי.

האומנם הפסדת וגם שילמת?!

התשובה הדמוגרפית

לקראת יום הבירה פורסמו נתוני 'מכון ירושלים', המצביעים על גודלה של האוכלוסיה הערבית, שמהווה 35% מכלל האוכלוסיה העירונית. על-פי התחזית, בעוד עשור שנים צפוי המגזר הערבי לגדול ולהשתוות בהיקפו למגזר היהודי. לא, אין זה מדע בדיוני אלא מציאות. כאן במדינת היהודים תסריט האימה עלול להתגשם. בקצב זה לא יהיה עוד בעתיד מיעוט ערבי אלא רוב, חלילה. ועם נתונים סטטיסטיים אי-אפשר להתווכח.

אם לא די בכך, דומני כי פרסום נתונים אלה בסמיכות לחשיפת הממצאים על האנטישמיות הערבית הישראלית הוא סמלי ביותר. שילובם מהווה פצצה מתקתקת.

מתברר כי ישראל מודל 2009 מגדלת מפלצת אנטישמית מבית, תוצרת כחול לבן, המרימה ראש ומתרבה בקצב מדהים, פי שלושה מהאוכלוסיה היהודית. העובדה שהכנסת הדמוקרטית, אשר פסלה את תנועת כהנא, לא שוללת את המפלגה הערבית רע"ם, מרעילת הבארות, המסיתה נגד ישראל, היא אות קלון למדינה.

למותר לציין את הח"כים הערבים היורקים לבאר שממנה הם שותים ואינם מכירים במדינה. זוכרים את ח"כ מג'אדלה, שסרב להישבע אמונים בכנסת, ולאחרונה את אחמד טיבי, שנעדר מהטקס לציון יום ירושלים במגדל דוד? הגדיל לעשות המרגל עזמי בשארה, הצוחק כל הדרך לבנק עם המשכורת הממשלתית. נראה כי הכחשת השואה הרשמית הייתה רק שאלה של זמן.

ואחרון אחרון: בואו נחזיק טובה לחרדים ולדתיים, המהווים את התשובה הדמוגרפית לריבוי הערבי הטבעי.

יש גם חדשות טובות בירושלים.

זורה חול

אגודת הלל, לחזרה בשאלה, טוענת לאפליה על-רקע היעדר תקצוב ממשלתי של האגודה.

השאלה היא, מה פתאום שהממשלה תתקצב את העמותה. כלום החוזרים בשאלה באים מרקע משפחתי מעורער, או מרקע סוציו-אקונומי נמוך, שהעמותה מגדירה אותם כחלשים וכנזקקים? בסך-הכל הם בחרו בדרכם מסיבות אידיאולוגיות. כסטודנטים הם מתוקצבים על-ידי הממשלה, וזוכים להטבות, בדיוק כפי שהחוזרים בתשובה זכאים לתמיכה ממשלתית כתלמידי ישיבה.

יתר על כן, תמיכה ממשלתית בעמותה תהווה הכרה ממסדית בתופעת החזרה בשאלה ועידודה. האם לא די בפשעי 'מרבד הקסמים' עם קום המדינה, שהדיחה לחילוניות עולים דתיים תמימים מארצות המזרח, שלדעת העמותה ראוי שהמדינה תתן יד למהדורה חוזרת של הכפייה החילונית?

האגודה מנסה לזרות חול בעיני הציבור, כאילו מדובר בסוגייה פוליטית, לרצות את החרדים, ולא בסוגייה עקרונית. ההטעיה היא כאמור גם בהצגת העמיתים, הפונים לעזרת הארגון כמקרה סוציאלי, ולא כבחירה אידיאולוגית מובהקת. מעבר לכך, התנועה מציגה את עצמה כאגודת סיוע בלבד, בעוד שמטרתה לעודד את תופעת היציאה בשאלה. דומני כי אף שם העמותה נועד להכשיר את נטישת היהדות, תוך הסוואתה כאילו מדובר בשיטה מקילה מיסודו של התנא הלל הזקן. ספינים כבר אמרנו?

לא הכל שחור

זוכרים את אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים החרדי הקודם? ובכן, מתברר שלא הכל אצלו שחור. לפחות הממצאים החדשים של מחקרי 'מכון ירושלים' מחמיאים לו.

מתברר שהשנה האחרונה לכהונתו, שנת 2008, הייתה שנת שיא מבחינת התיירות, וגם ההגירה השלילית הייתה במגמת ירידה. נותר רק לקוות שניר ברקת, ראש העירייה, ימשיך במגמה זו.

לא לרפורמים

האקטיביזם השיפוטי של בג"צ, מבית מדרשו של אהרן ברק, שוב מרים ראש במעורבתו בסוגיות פוליטיות ודתיות. השופטים קבעו, שעל הגיור הרפורמי להיות מתוקצב מהמדינה ככל זרם דתי. אלא שפה קבור הכלב: הרפורמים אינם זרם דתי.

בדיחה ידועה מספרת, כי כאשר נשאל פעם נשיא הקהילה הרפורמית, אלו מצוות צריך יהודי לקיים כתנאי להצטרפות לתורה, ענה - תשלום דמי חבר.

תעשיית הגיורים הפיקטיביים לכל המרבה במחיר, כמו מסע יחסי ציבור של הרפורמים למען נישואים אזרחיים, במסגרת עסקת חבילה כלכלית, מוכיחים עד כמה טמון גרעין של אמת בבדיחה זו.

התנועה הרפורמית, שאינה מכירה בתורה משמים וחותרת תחת אושיות ההלכה היהודית, קרובה באופייה מבחינה טקסית לנצרות (ואכן, למרבה הצער, בניה של קהילה זו הם כבר מתבוללים או נוצרים). בלבוש של קידמה ופתיחות ליברלית, כביכול, היא שואפת לנתק את העם מכל זיקה למסורת. לכן לא תיתכן הכרת הממסד הרבני ביהדותה בכלל ובגיוריה בפרט.

מדיניות פיסיקלית שגויה

העלאת מס ערך מוסף תפגע בשכבות החלשות ובזוגות הצעירים, משום שהיא חלה על כל מצרכי היסוד ומוצרי החשמל הביתיים.

יתר על כן, במקום להוציא את עגלת המשק מהמיתון, העלאת מס ערך מוסף, שתשפיע על העלאת מחירים כללית של כל המוצרים, תצמצם את הצריכה ותשפיע איפוא על העמקת המיתון.

אגב, היכן הבטחת נתניהו שלא להעלות מיסים?

רוב הגזירות הכלכליות שבוטלו אמורות היו לפגוע במגזרים ספציפיים (מקבלי קצבאות, חולים, ביטחון ועוד), ועל כן עוררו את התנגדותם החריפה של השרים והוועדים הרלוונטיים. לעומת זאת, למס ערך מוסף, שהוא מס כללי ועקיף, אין ועד עובדים ולא סקטור רשמי למחאה. קל היה איפוא לאוצר לפגוע בבטן הפיסיקלית הרכה.

מיתוס ולא מציאות

קציר הדמים השבועי, 21 הרוגים, שהיה לאחרונה, מפריך את הטענה כי הפעלת שעון קיץ מצמצמת את תאונות הדרכים.

זוהי טענה שהפכה למיתוס בפי המצדדים בעד שעון קיץ, שלא רוצים לקלקל להם את התזה. אולם תזה זו אין לה כל בסיס מציאותי והוכחה עובדתית. הסיבות לתאונות, הן כמו תמיד, תשתית הכבישים הרעועה והגורם האנושי.

סגירת מעגל היסטורי

מה שישראל היהודית לא הצליחה לעשות, לאחר משפט ראווה סנסנציוני שערכה לפושע הנאצי ג'ון דמניוק, עשתה אמריקה הגדולה בגרשה את הפושע לגרמניה.

ההיסטוריה סוגרת מעגל. גרמניה הנאצית היא שתשפוט בסופו של דבר את הפושע ותשליך אותו לכלא בערוב ימיו.

פסוקו: שומר שבת

מנגד, שמתם לב שנשיא רוסיה הלך רחוק לקראת היהודים, ודחה את בחינות הבגרות שהתקיימו בשבת?

שירות לאומי חרדי

חסידות בעלז ידועה כחסידות פורצת דרך בתחומים רבים. זו החסידות היחידה מכל החסידויות המסורתיות (להוציא חסידויות חב"ד וברסלב הייחודיות), שפתחה את שעריה לתנועת התשובה, אשר הפכה לחלק בלתי נפרד מהקהילה. בעלז גם התחברה לאחרונה לאינטרנט הכשר, ויש לה מגוון ארגוני התנדבות לקהל הרחב.

היוזמה החדשה להקמת משמר אזרחי חרדי, הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה, אינה מפתיעה והייתה איפוא רק שאלה של זמן.

ראוי להרחיב את הארגון הוולונטרי הזה לציבור החרדי כולו, ולמסד אותו בתור שירות לאומי, במקום השירות הצבאי, לתפארת הקהילה.

שנאת חינם

ממצאי הדוח של האגודה לזכויות אזרח, המצביעים על צמצום השירותים לערביי מזרח ירושלים, אינם מפתיעים.

לא סוד הוא שתושבי העיר המזרחית הם עברייני בנייה ממדרגה ראשונה, ורובם אינם נמנים עם ציבור משלמי הארנונה. עובדה זו גורמת להקטנת שירותי הרווחה, החינוך והתשתיות הניתנים להם רובם בחסד, ולא בזכות. אם הם רוצים תנאים שווים לתושבי מערב העיר, עליהם לשלם ארנונה כחוק. ראוי שיפנימו את הכלל, כי אין ארוחות חינם וכי על שירותים עירוניים צריך לשלם. אין זכויות בלי חובות! אם יתנו - יקבלו.

גם שיעורי ההריסה הגבוהים הם פונקציה של העבירות בתחום הבנייה ללא רישיון, הצורך בריבוי שוטרי מג"ב, הצצים תחת כל עץ רענן, מתחייב מן המצב הביטחוני הירוד וסכנת הפיגועים.

כפי שמוכיחים כל הסקרים, מרקם היחסים הרופף בעיר בין האוכלוסיה היהודית לאוכלוסיה הערבית הוא על-רקע לאומני. יש לזכור, כי למרות הכל הערבים זוכים לתנאים שוויוניים במוסדות להשכלה גבוהה במדינה ולזכויות אזרח שוות. אין ספק, לעומת התנאים ההומניטריים ברשות הפלשתינית הם נהנים כאן מגן עדן של זכויות.

תאריך:  21/05/2009   |   עודכן:  21/05/2009
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשולי הכותרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן דוד
22/05/09 04:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחד הנושאים שעמד במרכז הביקורת כלפי הנשיא לשעבר בוש היה מדיניות החוץ שלו. ביקורת זו הוטחה על-ידי מדינות אירופיות שטענו שממשלו של בוש מנהל מדיניות אגרסיבית ללא הידברות עם בני בריתו האירופיים. אל ביקורת זו הצטרפה המפלגה הדמוקרטית, במיוחד בתקופת הבחירות לנשיאות.
21/05/2009  |  דוד הקסנר  |   מאמרים
לאור ההצלחה הפנומנלית של פייסבוק או טוויטר, לא היה זה מפתיע כי גם גורמי פשע מקוון ינצלו זאת לקידום האינטרסים שלהם. גורמים אלה מצליחים לתעתע במשתמשים תחת חזות ראשונית תמימה ולגיטימית וכך להפיל את קורבנותיהם. רק נקיטת צעדי זהירות נכונים יכולים למנוע מהמשתמש ליפול למלכודות אלה.
21/05/2009  |  דיוויד מן  |   מאמרים
אתר "גלובס" מפרסם הבוקר (יום ה', 21.5.09), כי על-פי תחקיר ידיעות אחרונות, אשר עתיד להתפרסם מחר (שישי), במגזין סוף השבוע של העיתון - "7 ימים", עולה כי חברת החשמל שכרה באלפי שקלים - ובמימון משלמי המיסים - את משרד יחסי הציבור גוב קרטין, כדי לשתול מאות טוקבקים בידיעות הנוגעות לחברה באתרים כלכליים.
21/05/2009  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
פתרון לשאלה שאינה מבוקשת
21/05/2009  |  ד''ר אברהם שלום  |   מאמרים
נדמה היה לנו שחובשי כיפות בתקשורת הישראלית יביאו ברכה, יאזנו ולו במעט את השיטפון הפוסט-יהודי-ציוני, ולא היא. במקום להביע את עצמם הם עושים שקר בנפשם והרמאות הייתה להם לטבע שני. קשה מאוד להביע דעה יהודית בפומבי נגד הזרם הנורא וצריך לשלם מחיר אישי כבד בעבור קיומה של האמת הפנימית הנדחקת לרעת ההתקבלות למחנה המחריבים מבית.
21/05/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il