|   15:07:40
  עמי דור-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית

נאום נתניהו

דרושה מנהיגות, לא רק מילים יפות

השאלה האמיתית הנשאלת לקראת נאומו הצפוי של רה"מ פשוטה וברורה: האם בעקבות הנאום יקום בישראל מנהיג יחיד בדורו בנוסח צ'רצ'יל שיבטיח לנו "דם יזע ודמעות", או אולי יהיה זה מנהיג מחדש שיציג בפנינו את תקוות המתווה של "שעתם היפה ביותר"
12/06/2009  |   עמי דור-און   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נושא מטען היסטורי-אמוציונאלי בתודעתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו [פלאש 90]

אחד מעקרונות היסוד של האסטרטגיה הצבאית, כפי שהוצגה בכתביו של הוגה הדעות והאסטרטג הצבאי הבריטי לידל הארט קובע, כי על-מנת להצליח בלחימה יש לשמור תמיד על עמימות בנוגע לכוונות המתקפה, ולהכות באויב באופן שאינו מצפה לו ובמקום שאינו מוכן בו. כל מי שמכיר את בנימין נתניהו ואת כור מחצבתו המשפחתי יודע היטב, כי ההיסטוריה היא נתיב חשוב בתפיסת עולמו ויש לה השפעה משמעותית על האופן שבו הוא מתכנן את מהלכיו. ומן הטעם הזה, אני משוכנע כי כאשר יציג נתניהו ביום ראשון הקרוב את תפיסת עולמו המדינית בכל מה שקשור ל"בעיה הפלשתינית", הוא ישתמש, בדרך יצירתית ומקורית, במשנתו של לידל הארט ויתקוף את עמדותיו המוצהרות של נשיא ארה"ב חוסיין אובמה באופן הכי בלתי צפוי, תוך העברת נושאי "הלחימה המדינית" אל "שטח האויב".

כלומר: במקום להתמקד רק במה שרוצים כל אלה המדברים על "שתי מדינות לשני עמים" יעלה נתניהו לדיון ציבורי נושא נוסף, אולי חשוב בהרבה, והוא: חיסול ציר הרשע אירן-סוריה-חיזבאללה-חמאס. הסטת ההתמקדות העולמית מנושא ה"מדינה הפלשתינית" לנושא "חיסול ציר הרשע" - דווקא בימים אלה שבהם נאלצת ארה"ב להתמודד מול עזות המצח האטומית של צפון קוריאה - עשויה להציב בפני הנשיא חוסיין אובמה אתגר מדיני חדש שממנו לא יוכל לחמוק, וכך יקטן הלחץ המופעל על ישראל בנושא הפלשתיני.

מילים, אידיאולוגיה ומעשים

אני קורא בעיתוני סוף השבוע כי ראש הממשלה של כולנו מתייעץ עם סופרים, אנשי רוח, פוליטיקאים, עם צוות עוזריו המסורים ואפילו עם הנשיא הפוליטי שלנו שמעון פרס - במטרה שיסייעו לו לגבש את הנוסח הסופי של נאומו. אחדים מן האישים האלה כבר סייעו בעבר לנתניהו לנסח את נאומיו ולאחדים זו עתידה להיות זירת התנסות חדשה ומרתקת. אבל בסופו של דבר, ראש הממשלה נתניהו, האדם היהודי נתניהו, על כל המטען ההיסטורי-אמוציונאלי שהוא נושא עימו בתודעתו, יהיה זה שיכריע מה יהיו המילים שישמיע ואיזה מסר יביאו מילים אלה לעולם.

אני מניח כי כל מי שעוסק במילים נתקל אי פעם בהגדרה המבדילה בין פרוזה לשירה. הגדרה זו, המקובלת אצל חוקי הספרות, קובעת כי פרוזה היא מילים במיטב סדרן ואילו שירה היא מיטב המילים במיטב סדרן. אני מאוד מקווה כי נאומו של נתניהו לא יהיה רק מילים. אולי מילים ספרותיות יפות, אולי מילים טובות ונושאות תקווה, אולי גם מילים מתעתעות. מילים אינן הכל. אני מייחל ומקווה, למען המדינה של כולנו, וגם למען ראש הממשלה, האדם בנימין נתניהו, שהנאום הזה ישא בחובו גם מסר מנהיגותי.

בנימין נתניהו מעריץ את המנהיג וינסטון צ'רצ'יל ולמיטב ידיעתי הוא קרא לא אחת את נאומיו שפנו גם אל הרגש והדמיון וגם אל תחושות הגאווה והשייכות הלאומית של מאזיניו. השאלה הנשאלת עתה, ולא רק בישראל, נוגעת במנהיגות, והיא פשוטה וברורה: האם בעקבות הנאום הצפוי של ראש הממשלה יקום לנו בישראל מנהיג צ'רצ'יליאני שיבטיח לנו רק "דם יזע ודמעות" או אולי יהיה זה מנהיג שיציג בפנינו את תקוות המתווה של "שעתם היפה ביותר".

קווים לנאום נתניהו המתבקש

אילו אני בנימין נתניהו אלה הדברים שהייתי משמיע באוזני נשיא ארה"ב, העולם הערבי וכמובן באוזניהם של אזרחי ישראל.

בני עמי,

היום אני בא להציג בפניכם, כאן, במרכז הקרוי על שם עושי השלום האמיצים מנחם בגין ואנואר סאדאת, במדויק וללא סיסמאות מעורפלות, את עיקרי מדיניותי בכל מה שקשור בקיומנו כאן, במולדתנו ההיסטורית, קיום לנצח נצחים. וכדי שלא לבזבז את תשומת לבכם אתחיל בעיקר.

רבים וטובים בציבוריות הישראלי, וגם בתקשורת, טוענים ממש בלהט אמונה עמוק, כי כל בעיותינו ייפתרו, ממש בהרף עין, אם רק אשמיע ארבע מילות קסם: "שתי מדינות לשני עמים". ואני אומר לכם כי כל מי שטוען טענה כזו - מנסה להטעות אתכם ולמכור לכם סיסמאות שאין מאחוריהן לא דבר ולא חצי דבר.

כדי שלא תוטמע בתודעת העולם אי-ההבנה הזו, ההטעיה הזו, אציג את העובדות כהווייתן:

ביום ‎25.5.03 דנה ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון במה שכונה "מפת הדרכים", ולאחר דיון קיבלה את ההחלטה הבאה, ואני מצטט: "על יסוד הודעת הממשל האמריקני מיום ‎23.5.03, בה התחייבה ארה"ב לטפל בהערות ישראל ל'מפת הדרכים', ברצינות ובאופן מלא, אגב יישום המפה, הודיע ראש הממשלה, כי ישראל מסכימה לקבל את הצעדים המוגדרים ב"מפת הדרכים". באותו יום הבהירה הממשלה גם את עמדתה הנחרצת בסוגיית הפליטים, ושוב אני מצטט: "במהלך התהליך המדיני ולאחריו, המענה לסוגיית הפליטים לא יכלול כניסתם ויישובם בתחומי מדינת ישראל".

כדי להבין מהי, בעצם, "מפת הדרכים" המדוברת, ראוי להזכיר כי מדובר בתוכנית תלת-שלבית.

בשלב א' - אמורים הפלשתינים להנהיג רפורמות שלטוניות, כולל בחירות למוסדותיהם הפוליטיים, להיאבק בטרור, ולהכין תשתית למדינה בת-קיימא. ישראל תיסוג לעמדות שהחזיקה בהן לפני האינתיפאדה, תפרק את ההתנחלויות שהוקמו מאז מרס ‎2001 ותפסיק כל בנייה של ההתנחלויות ובתוכן.

בשלב ב' - תקום מדינה פלשתינית בגבולות ארעיים וועידה בינלאומית תיתן לה גיבוי. כמו-כן יועמקו התהליכים שהחלו בשלב הראשון, כולל הנסיגה הישראלית.

בשלב ג' - תכונס ועידה בינלאומית שנייה ויושג הסכם קבע בין ישראל לפלשתינים. התהליכים שבוצעו בשלבים הקודמים יורחבו וייחתם הסכם שלום בין ישראל לכל מדינות ערב.

מטרתה האמיתית של "מפת הדרכים" הייתה להתקדם תוך צעדים הדדיים של שני הצדדים בתחום הביטחון והכלכלה, בתחום ההומניטארי ובתחום הקמת המוסדות, תחת חסותה של הרביעייה (הקוורטט: נציגי ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה, והאו"ם), כאשר היעד שאליו מבקשים הצדדים להגיע הוא ישוב סופי וכולל של הסכסוך הישראלי-פלשתיני עד שנת ‎2005, כפי שהוצג בנאומו של הנשיא בוש ב-‎24 ביוני, והתקבל על-ידי האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם בהצהרות שרי הרביעייה ב-‎16 ביולי וב-‎17 בספטמבר.

כדי שלא תהיה טעות או אי-הבנה מהותית הודגש ב"מפת הדרכים" כי הפתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלשתיני יושג רק על-ידי שימת קץ לאלימות ולטרור, כאשר לעם הפלשתיני תהיה מנהיגות שתפעל בהחלטיות נגד הטרור ותהיה נכונה ומסוגלת להקים דמוקרטיה פועלת, בהתבסס על סובלנות וחירות, ועל-ידי נכונותה של ישראל לעשות את כל הנחוץ כדי שתוקם מדינה פלשתינית דמוקרטית, והסכמה ברורה וחד-משמעית של ‎שני הצדדים על המטרה של הסכם שיושג במשא-ומתן.

כפי שאתם יכולים להבין על נקלה, המשמעות המדויקת של הדברים האלה היא, כי ממשלת ישראל כבר הסכימה, בתמיכת העולם המערבי ומוסדותיו, לעקרון של שתי מדינות - ישראלית ולפלשתינית - בהתנאות מסויימות. וכפי שנקבע ב"מפת הדרכים" ההתקדמות למימוש ההסכמות תלויה בהיענות של שני הצדדים להתחייבויות שעליהן הוסכם.

למרבה הצער, התנאות אלה עדיין לא באו לכלל מימוש מן הצד הפלשתיני. העיכוב שחל עד עתה במימוש ההתקדמות נובע מאי-היענות הפלשתינים לתנאים שסוכמו.

האישור הישראלי ל"מפת הדרכים" היה מותנה - למי שאינו זוכר - ב-14 נקודות חשובות ועקרוניות. וכדי לא להלאות אתכם אמנה כאן רק את העיקריות שבהן, ואני שוב מצטט:

  • בתחילת התהליך, במהלכו וכתנאי להמשכו, יפרקו הפלשתינים את ארגוני הביטחון הקיימים, יקיימו רפורמה ביטחונית במהלכה יוקמו ארגונים חדשים שיילחמו בטרור, באלימות ובהסתה. הפסקת ההסתה צריכה להיעשות מיד והרשות הפלשתינית צריכה לחנך לשלום. ארגונים אלה יקיימו סיכול אמיתי של טרור ואלימות על-ידי מעצר, חקירה, סיכול, והכנת הקרקע המשפטית למטרות של חקירה, שפיטה וענישה. בשלב הראשון של התוכנית וכתנאי למעבר לשלב השני הפלשתינים יסיימו את: פירוק ארגוני הטרור (חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, החזית העממית, החזית הדמוקרטית ומנגנונים נוספים) ותשתיתם. איסוף הנשק הבלתי-חוקי ומסירתו לצד שלישי לשם הוצאתו מהאזור והשמדתו, הפסקת הברחות הנשק והפסקת ייצור הנשק בתחומי הרשות הפלשתינית, הפעלת שרשרת הסיכול והפסקת ההסתה.

וכדי שלא תהיה כל אי-הבנה צוין במפורש ב"מפת הדרכים" כי לא יהיה מעבר לשלב ב' ללא סיום המלחמה בטרור.

  • נושא חשוב נוסף שקבעה "מפת הדרכים" הוא זה: אופי המדינה הפלשתינית הזמנית ייקבע במו"מ בין הרש"פ לבין ישראל. למדינה הזמנית יהיו גבולות שאינם קבועים, ריבונותה תהיה מוגבלת, היא תהיה מפורזת לחלוטין ללא כוחות צבא ורק עם כוחות משטרה וביטחון פנים, המוגבלים בכמות ובחימוש, המדינה תהיה נטולת כוח להתקשר בבריתות הגנה או שת"פ צבאי, יהיה המשך פיקוח ישראלי על הכניסות והיציאות לאנשים ולמטענים ועל המרחב האווירי והמרחב האלקטרו-מגנטי.
  • חשובה לא פחות, העמדה הקובעת ב"מפת הדרכים", כי זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית אליה תיאסר שיבת פליטים פלשתינים, כולל הצהרה פלשתינית בדבר ויתור על זכות השיבה.
  • לא יהיה כל עיסוק בסוגיות הקשורות בהסדר הקבע. בין היתר, לא תידון ההתיישבות באיו"ש (למעט הקפאת ההתנחלויות והמאחזים הבלתי חוקיים), מעמד הרש"פ ומוסדותיה בירושלים או כל סוגייה אחרת אשר במהותה היא עניין להסדר הקבע.

שאלת ההתנחלויות והשאלה הפלשתינית

על בסיס הסעיף הזה ב"מפת הדרכים" אני רואה גם את הפתרון לשאלת ההתנחלויות המציקה כל כך לשמאל הישראלי המנסה להשחיר את פניהם של האנשים הטובים האלה, המתנחלים האלה, שנשלחו לבנות בנחלת אבותינו את ביתם ולטעת את גניהם על-ידי כל ממשלות ישראל - מן השמאל ומן הימין.

פרט ל"מפת הדרכים", שהיא מסמך המחייב אותנו ובאותה מידה גם את ארה"ב, הוכנה במשרד החוץ שלנו חוות דעת משפטית בנושא "זכות השיבה". וכך קובעת חוות הדעת, ושוב אני מצטט:

לא קיימת במשפט הבינלאומי "זכות השיבה" לא לפלשתינים ולא לאף עם אחר, ולכן אין מקום לבקש שיוותרו עליה. המדובר בטיעון פלשתיני שקיבל תאוצה משך השנים ומרוב שחוזרים ומזכירים אותו הפך למטבע לשון מקובלת בהקשרים בינלאומיים. מעולם לא נוצרה זכות כזאת עבור הפלשתינים. ושוב, כדי שלא תהיה טעות, קובעת חוות הדעת כי צריך להיות ברור שאם בתום התהליך תקום מדינה פלשתינית, אזי מדינה זאת תהיה ביתם של הפלשתינים וכל הסדר יתייחס ליכולת המדינה הזאת לקלוט פליטים.

כפי שאתם רואים, ברור לכל מי שאינו חי רק במסגרת של סיסמאות חלולות, כבר מזמן הוסכם העיקרון של שתי מדינות - ישראלית ופלשתינית - ואין כל צורך להיאחז בסיסמת קסם כוזבת של "שתי מדינות לשני עמים".

אבל בכך לא די. במשך שנים חוזרות ממשלות ישראל ומשמיעות את הטיעון שכחלק מן ההסדר חייבים הפלשתינים להכיר בזכות הקיום של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ואני אומר לכם כי דרישה זו מיותרת לחלוטין.

מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית היא עובדה קיימת מזה יותר מ-60 שנה ואין לנו צורך באשרור מצד מישהו - יהיה מי שיהיה - כי אנחנו קיימים במתכונת שעליה הוכרז כבר במגילת העצמאות שלנו. בוודאי שאין אנו זקוקים להכרה פלשתינית בעובדה זו. אנו יכולים להמשיך ולהתקיים גם בלי שהפלשתינים יעשו לנו טובה ויכירו בקיומנו היהודי והדמוקרטי. כשם שהם אינם יכולים לתבוע מאיתנו שנכיר בקיומם כמדינה "פלשתינית-מוסלמית", למשל, אם וכאשר תקום מדינה כזו, בוודאי שאין לנו כל צורך בהכרה מצידם. אנחנו מה שאנחנו גם בלעדיהם.

עד כאן באשר לשאלה הפלשתינית. אבל קיימת בעיה חשובה לא פחות והיא ציר הרשע בראשות אירן והנשק הגרעיני שאותו היא מפתחת - ושאליה חברו חיזבאללה, חמאס ובמידת מה גם סוריה. היעד המוצהר של ציר זה הוא השמדת ישראל. בנושא הגרעין האירני ומה אנחנו מתכוונים לעשות כדי לחסל את האיום הקיומי הזה - יפה שתיקה לחכמים. אני יכול רק לחזור ולומר את מה שאמרתי בעבר: ישראל לעולם לא תסכים עם קיומו של נשק גרעיני בידי אירן. תהיה הפרשנות על אמירה זו אשר תהיה, זו עמדתנו המוצהרת ואני משוכנע שבשאלה זו אין חילוקי דעות אצלנו בין הקואליציה לבין האופוזיציה. אבל האיום הגרעיני אינו משקף את התמונה הכוללת. אירן תומכת באויבינו מצפון ומדרום, בכסף רב למימון פעולות חבלה, באמצעי לחימה מתקדמים, ובידע צבאי. גם את האיום הזה יש לבלום. והדרך הבטוחה ביותר, האפשרית ביותר, היא לחדש את המשא-ומתן לשלום עם סוריה.

תנועה חופשית מסוריה ואליה

יהיו מי שיגידו כי המשמעות המעשית של הסדר מן הסוג הזה שאני מציג בפניכם היום, יהיה פינוי כל ההתיישבות היהודית מרמת הגולן. ואני אומר לכם שאמירה מן הסוג הזה אין לה אחיזה במציאות. הפתרון שאותו אני מציע שונה לחלוטין ויש לו כבר תקדימים בשטח, ואפילו באזור המחלוקת בין סוריה לטורקיה באזור איסקנדרון. במסגרת הסכם שלום אמיתי בינינו לבין סוריה, יוכלו כל היישובים שלנו ברמת הגולן להמשיך להתקיים במקומם, וכל תושביהם יוכלו להחזיק באזרחותם הישראלית ולנוע בחופשיות מרמת הגולן ואליה. ממש כמו היום. האזור המוחזק כיום בידי ישראל יהיה מפורז מכוחות צבאיים וביטחוניים - סוריים וישראלים. השליטה היחידה שתהיה לסוריה על השטח של רמת הגולן תהיה מינהלית ובמסגרת זו, יוכלו הסורים לשקם ולאכלס מחדש את העיר קונייטרה. במסגרת הסכם השלום עם סוריה יוכלו הישראלים שירצו בכך, לנגב חומוס בשווקים של דמשק ואף לנסוע על גבי כל כלי רכב שיבחרו בו - כולל אופניים - לטיולים בטורקיה ובמערב אירופה. תהיה זו תנועה חופשית בדיוק כמו זו הקיימת כיום בין מדינות השוק האירופי המשותף.

אני משוכנע כי הצעה כזו תוכל להתקבל על דעת הממשל בסוריה וגם על דעתם של כל אלה המבינים שלטובת שלום העולם, יש הכרח לנתק את הקשר הרע בין אירן הפנאטית לבין כל אויבי השלום במזרח התיכון.

שחרור גלעד שליט כתנאי

חוליה חשובה במאמץ לחסל את ציר הרשע היא טיפול נאות בתנועת החמאס השולטת ברצועת עזה באמצעים אלימים. עם כל הצער שבדבר אסור לנו לשכוח, כי תנועה טרוריסטית זו נבחרה בבחירות דמוקרטיות והיא מייצגת, בינתיים, את משאלת ליבם של הפלשתינים המתגוררים ברצועה. עד כה לא צלחו כל ניסיונותינו לחסל את תנועת החמאס ונראה כי ככל שאנו מכים בה יותר - כך גובר כוחה. כדי להציג בעיני העולם את פניה האמיתיים של תנועת החמאס אנו יכולים - וזה מה שאני מציע - ליזום מהלך שיסיר את רעלת הצביעות מעיניהם של כל אלה שליבם מלא רחמים על העוול שאנחנו כאילו מעוללים לתושבי עזה המסכנים. המהלך שאני מציע פשוט. במקום להחרים את החמאס ולנהל איתו מו"מ באמצעות צדדים שלישיים, אני מציע להתחיל במו"מ ישיר עם החמאס. התנאי היחיד שאני מציב הוא - שכהקדמה למו"מ כזה, תשחרר תנועת החמאס את החייל החטוף גלעד שליט. אנחנו נתחיל את המו"מ - שפירושו הכרה לכאורה של ישראל בחמאס - ביום שבו יגיע גלעד שליט בריא ושלם אל משפחתו האוהבת, המתייסרת יחד עם כולנו.

אם תנועת החמאס תקבל את הצעתי האנושית הזו היא תרוויח נקודות זכות רבות בעיני העולם. אך אם תדחה את ההצעה - יידע העולם עם איזו חבורת טרוריסטים יש לו עסק. ואיש לא יוכל לבוא אלינו בטענות אם נתקוף השכם והערב מטרות מחבלים ברצועה. ואולי, אחרי שתוסר המסיכה מעל הפנים הרצחניות של החמאס, יבינו גם תושבי רצועת עזה כי מדינה פלשתינית תוכל לקום רק אם יאוחדו הכוחות הפלשתינים המתגוררים באזור יהודה ושומרון לבין אלה המתגוררים ברצועת עזה. כל עוד שולט החמאס ברצועה בכוח הזרוע, אין לדעתי כל סיכוי שחבל ארץ זה ישתייך למדינה כלשהי, כולל לא למדינה פלשתינית.

אלה דבריי.

תאריך:  12/06/2009   |   עודכן:  12/06/2009
עמי דור-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרושה מנהיגות, לא רק מילים יפות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אני סקרן מדבר אחר
12/06/09 21:08
2
יפה טענת
13/06/09 12:34
3
ירוסלב אמסלם
13/06/09 16:00
4
דן ה
14/06/09 11:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתחיל מהאירוע האחרון: שר הביטחון והרמטכ"ל התקשרו אמש לתת-אלוף צ'יקו תמיר, עודדו אותו וביקשו שלא יחליט על עתידו לפני שיישמע ערעורו. זה היה שיאו של מסע שכנראה אפילו במקומותינו הוא חסר תקדים.
12/06/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כבוד ראש הממשלה,
12/06/2009  |  איתן לרנר  |   מאמרים
ניחוחות המטבח האיטלקי מגרים אותי, מעת לעת, לחזור ולסעוד ב"ג'ויה" הוותיקה (ברחוב שנקר 9 בהרצליה), שמגלה מזה שנים דבקות במטרה: גסטרונומיה נוסח מילאנו.
12/06/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אחרי חטא המרגלים, אחרי שעם ישראל מאס בארץ חמדה ולא רצה לעלות לארץ, ולאחר העונש המוטל עליהם, שכל דור המדבר לא יזכה להיכנס לארץ ישראל (למעט יהושע וכלב) - העם פתאום מחליט להפוך כיוון ומנסה לעלות לארץ ישראל בכוח: וַיַּשְׁכִּמוּ בַבֹּקֶר וַיַּעֲלוּ אֶל רֹאשׁ הָהָר לֵאמֹר הִנֶּנּוּ וְעָלִינוּ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר ה' כִּי חָטָאנוּ: (במדבר יד, מ).
12/06/2009  |  אריה יואלי  |   מאמרים
אתמול שמעתי בחדשות על מחקר חדש בתחום הרפואה, הקובע שמחלת הסוכרת ושומנים בדם מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן-הערמונית. מיד הבנתי שיש כאן בשורה גדולה עבורי, שלא לומר – פריצת דרך של ממש בתחום המחקר, והתחלתי להיערך להפחתת הסיכון.
12/06/2009  |  רחל נפרסטק  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
ארה"ב תמנה שגריר בדמשק  /  מאיה שני
האמריקנים פסימיים ביחס לנאום נתניהו  /  איציק וולף
מדינה פלשתינית בגבול זמני  /  עידן יוסף
נתניהו, זמן הכרזת 'עם ישראל חי' הגיע  /  מיכאל בור
הקסם שבנאיביות  /  עו"ד אברהם פכטר
המלחמה הבאה  /  יוסף כהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
דן מרגלית
דן מרגלית
הלוואי שתקום מפלגת ימין עם אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וגדעון סער ויוסי כהן וד"ר יפעת שאשא-ביטון; ושיאיר גולן יראה ברכה באיחוד השמאל הציוני
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה קיומו של תהליך ריקבון מטריד בחברה הישראלית המקיף את רוב תחומי הקיום הלאומיים שלנו, למן רמת הביטחון הלאומי ועד לאופיו ואיכותו של המשק, השירות הציבורי ומערכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il