|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

שירות לקוחות בתקופת מיתון - ההזדמנות שבקושי

בראייה עסקית, עצם הציפייה של הלקוחות היא הזדמנות אמיתית ובלתי חוזרת עבור כל ספק בחברה אשר מבססת את קיומה על מתן שירות (חברות תקשורת, כבלים ועוד), מתן שירות לקוחות טוב, אמין מהיר ויעיל, הוא שיקבע את כוח הישרדותה בשוק תחרותי ותובעני
16/07/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
לשמור על חיוך גם בתקופות קשות

שירות לקוחות זו משימה שקשה לבצע באופן שיטתי, ממושך וברמה גבוהה בכל עת, ובפרט בתקופת מיתון. עם השנים, הלקוחות הופכים למודעים יותר לזכותם לקבל שירות גבוה בתמורה לכספם, דורשים היענות לצורכיהם ומצפים שהחברה אשר בחרו לרכוש את שירותיה, תכיר להם תודה על הבחירה בה.

רבים יחשבו שדרישות הלקוחות מקרינות לחץ על מערכת היחסים בין הלקוח לספק, אך למעשה, בראייה עסקית, עצם הציפייה של הלקוחות היא הזדמנות אמיתית ובלתי חוזרת עבור כל ספק. בחברה אשר מבססת את קיומה על מתן שירות (חברות תקשורת, כבלים ועוד), מתן שירות לקוחות טוב, אמין מהיר ויעיל, הוא שיקבע את כוח הישרדותה בשוק תחרותי ותובעני.

בימים רגילים, לאחר השלמת הליך המכירה ללקוח והפיכתו הלכה למעשה ללקוח החברה, הלקוח מצפה לקשר דו צדדי בינו לבין החברה המספקת לו את שירותיה כדי לוודא שמה שרכש זה מה שיסופק לו. מבחינת הלקוח בתקופת מיתון אין כזה דבר "מוצר מדף" גם אם זה בדיוק מה שתואם את בקשתו. הלקוח מצפה שהחברה תתאים עצמה באופן מלא לדרישותיו, ללקוח ציפיות לקבלת מוצר "שמחזיר את ההשקעה בו" ולשירות, ורק כאשר ציפיות אלו מתממשות ו/או עולות במימושן על ציפיות הלקוח, נוצרת חוויה של אמון הלקוח בחברה והכרה כי הבחירה במוצר ובחברה נכונים הם. כדי למנוע מהלקוח תחושה כי חתימת הסכם היא סוף תהליך, יצירת קשר עם לקוח וביסוס יחסי אמון, והבהרה כי חתימת ההסכם היא רק תחילת תהליך - תהליך השירות, הם המפתח להישארותו של לקוח גם בתקופות קשות.

אמת, המיתון טומן בחובו הן ללקוחות והן לספקים, לא רק קשיים כלכליים, אלא גם חששות כבדים לגבי העתיד, סף סבלנות נמוך, ותחושת חוסר הודאות הכללית מעלה לא מעט מתחים. כל אלו יוצרים תשתית מורכבת וטעונה במערכת היחסים שבין לקוח לספק שירות ולהיפך, וספק שישכיל "להתיר" מתחים אלו יצלח את המיתון בצורה טובה מזו שניתן היה לשער תחילה.

תחום המסעדנות והברים הוא בין הראשונים להיפגע בתקופת מיתון. תחום זה נחשב כבילוי ומותרות. בזמן צמצום הוצאות, קיימות אפשרויות בילוי ביתיות או אלטרנטיביות שאינן יקרות כמו בילוי במסעדה או בבר. בעלי עסקים אלו, כתגובה ישירה לירידה בהכנסות, מקצצים גם הם בכל תחום שניתן להסתדר בלעדיו. גם הספקים שנשארים ביחסי עבודה מול המסעדה, נבחנים תחת זכוכית מגדלת ונדרשים להוכיח את הכדאיות שלהם על בסיס יום יומי.

מערך שירות לקוחות איתן המאמין במוצר ובחברה אותו הוא משרת, אינו נרתע מתלונות לקוח. ההיפך הוא הנכון - תלונות לקוח יוצרות עבורו הזדמנות פז להקשיב וללמוד על צרכי הלקוח באופן האותנטי ביותר. כאשר לקוח מתלונן ניתן ללמוד מתלונותיו הרבה מאוד על נקודות לשיפור עבור החברה. שאלות כמו: "איפה טעינו? מה היה נכון שנעשה על-מנת שלא נאבד אותך כלקוח?", מהוות מוקד ידע יקר על-מנת לשפר את הטיפול בלקוח. דווקא מתוך תלונה, אי שביעות רצון או בעיה של הלקוח, ניתנת לנו הזדמנות לחזק את הקשר עם הלקוח, להראות לו שאנחנו איתו גם בקשיים. מצב זה מחזק את אמון הלקוח בחברה ולמעשה יוצר נאמנות למותג ולחברה.

על שירות הלקוחות בתקופת מיתון להיות יוזם ופרו-אקטיבי בחיפוש מתמיד אחר פתרונות יצירתיים שישרתו את הלקוח וישפרו את מצבו. בכך יהיה רווח כפול: מצבו של הלקוח ישתפר, ובנוסף הוכחנו ללקוח שאנו, כנותני שירות, ממקמים אותו ואת צרכיו במוקד עשייתנו. לדוגמא: עסק מזון מהיר נפגע כמעט מיד מהמיתון - אנשים ממעיטים לאכול בחוץ. על-רקע זה, עלול לפנות מנהל בית העסק לביטול שירות שאינו רלוונטי למצבו וצרכיו הבוערים, למשל ניהול והשמעה של מוזיקה במקום. זה המקום בו שירות הלקוחות יכול להציע לאותו מנהל להמיר את השירות הקיים שמקבל (מוזיקה), במסך קופה, המראה מנות באופן אטרקטיבי ומניע לפעולת קנייה. פעולה זו של המרת מוצר אחד באחר על-פי צרכי הלקוח בזמן נתון, תתרום להגדלת המכירות של העסק בד-בבד לחיזוק האמון שלו בנו כספק. שיחה שנפתחה ברצונו של לקוח זה להתנתק על-רקע קשיים כלכליים, תהפוך להזדמנות למציאת פתרונות יצירתיים לבעיה תוך יצירת תחושת מחויבות שלנו ללקוח.

ללקוח יש זיכרון רגשי ועל פיו בוחר היכן להשקיע את כספו. נמצא והוכח מחקרית שהקניות שאנו כצרכנים עושים אינן מתבססות ברובן על החלטות של כדאיות כלכלית אלא שאובות מתחושות בטן ואמוציות. לכן, יצירת חוויה חיובית אצל הלקוח תורמת רבות לקשר שבין הלקוח לחברה.

חשוב לזכור שטיפול בתלונות חייב להיעשות מתוך גישה חיובית ורצון אמיתי להקשיב וללמוד. עלינו לשים עצמנו בנעלי הלקוח, לחשוב על בעיותיו וצרכיו כאילו הם שלנו או של חבר טוב. האתגר האמיתי הוא היכולת שלנו כנותני שירות להתעלות מעל התחושות המאפיינות תקופות של קושי כלכלי, אשר מכבידות מאוד על היכולת שלנו לתת אוזן קשבת כנה וסבלנית ללקוח.

מיתון מהווה אתגר והזדמנות לחברות להשקיע יותר משאבים בתחום שירות הלקוחות, מתוך ההבנה שדווקא בתקופה כזו, בה גואה נטישת לקוחות על-רקע כלכלי, קיימת הזדמנות לתעל את המשבר לביסוס אמון ונאמנות לקוח למותג ולחברה.

הכותבת היא מנהלת שירות לקוחות בחברת YCD מולטימדיה
תאריך:  16/07/2009   |   עודכן:  17/07/2009
עירית ריימן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שירות לקוחות בתקופת מיתון - ההזדמנות שבקושי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא פחות מ-23 פסוקים מקדישה התורה בפרשת "מטות" לתיאור הטיפול בשלל שהביאו בני ישראל לאחר שניצחו את מדין. בעבר כבר עמדנו על כך שהתורה מאריכה מאוד בפרטים הנוגעים לרכוש הכלל, והבאנו פסוקים אלו כאחת הדוגמאות לכך. הפעם נשאל מדוע מצווה ה' לחלק את השלל שווה בשווה בין הלוחמים לבין יתר העם.
16/07/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כשרואים את המבחר העצום של מוצרים האמורים לסייע לך להיראות טוב יותר - הקרמים, מסיכות הפנים, השיער, משחות שונות ומשונות, סרומים ועוד המצאות חדשות לבקרים - מבינים כמה חשוב היופי בחיינו, ובחיי האישה על אחת כמה וכמה. נשים משקיעות הרבה מתקציב המשפחה עבור יופיין, עבור מראה בריא וטוב יותר.
16/07/2009  |  צפורה בראבי  |   מאמרים
הנשמה, הוא כינוי לאישה שלצדנו. מסתבר שדרעי חומד את שמה, ושוקל להקים תנועה חברתית בשם "נשמה". הוא לא יודע במה הוא מסתבך!!!
16/07/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
כבר שנים אחדות שאנו מתבוננים בעיניים כלות על הנתונים הסטטיסטיים היבשים ההולכים ומחמירים בדבר המחיר היקר שגובה שתיית אלכוהול מהחברה הישראלית. תאונות הדרכים הקטלניות בהן מעורבים נהגים הלומי-יין, ותגרות סכינים בין נערים שלגמו יתר-על-המידה בפתח הפאב על כל גירוי של מה בכך, נצבעים אדום על מסך הטלוויזיה ומעוררים חרדה של ממש, "האם גם בנושא האלכוהול-כגויים היינו?"
16/07/2009  |  פרופ' בן-עמי סלע  |   מאמרים
האם יירד, לבסוף, המסך על ערוץ 10? ההיגיון אומר שכן והרגש אומר שלא. במרוצת עשר שנות קיומו לא הוכיח עצמו הערוץ מבחינה כלכלית. בעליו הזרימו, אומנם, שוב ושוב, סכומי-עתק כדי להבטיח את פעילותו השוטפת, אבל גם בהם לא היה כדי לערוב לשרידותו. להארכת זיכיונו נדרש עכשיו הערוץ ל-50 מיליון שקל, וספק גדול אם אכן יעמוד לו כוחו בסכום הזה. מכל מקום, בעליו, יוסי מימן ורון לאודר, כבר הודיעו, בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים, כי כתפיהם צרות מכדי להמשיך ולשאת בנטל הרובץ עליהן.
16/07/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
דרור גרין
דרור גרין
הוא נושם את ריחו המתוק של התינוק, שצרכיו ברורים וחד-משמעיים ואין לו התלבטויות והיסוסים, וחוזר ושואל: "בשרך הרך כל כך ספוג מוחלטות, אז ספר לי כמה זמן עוד נותר לנו יחד?"
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי הרב, יאיר גולן גילה בימים אלו יהירות משיחית בוטה, גסת רוח ומבהילה בדרישתו, שבנימין נתניהו היה חייב כבר שבוע אחרי 7 באוקטובר 2023 להיכנס לחזית דמים נוספת על קו רכס בדרום לבנון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il