|   15:07:40
  דני בז  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

ביבי, הגיע הזמן לעלות כיתה

אובמה ממשיך במשחקי הגננת האמריקנית ומנהיגינו מתעקשים להישאר בגן הילדים הזה ולא מבינים, שהגיע הזמן לעלות כיתה. הגיעה השעה לצאת לחיים חדשים ולהתנתק מהתלות המסוכנת בגננת האמריקנית חסרת האחריות
17/08/2009  |   דני בז   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
עוד שנה ועוד שנה ועוד שנה נהיה גדולים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא המדינה, שמעון פרס [צילום: AP]

אהרון רול
מדיניות ממעוף הנשר

"נדהמנו" לשמוע שלשכת ראש הממשלה מתקשה מזה זמן, לקבוע פגישה למר נתניהו עם "הוד מעלתו" נשיא ארה"ב בבית הלבן, וכל ניסיון שכזה נדחה "באלגנטיות אמריקנית", בנימוקים שונים ומשונים. מה שמדאיג באמת, היא העובדה שאובמה ממשיך במשחקי הגננת האמריקנית ומנהיגינו מתעקשים להישאר בגן הילדים הזה ולא מבינים, שהגיע הזמן לעלות כיתה. הגיעה השעה לצאת לחיים חדשים ולהתנתק מהתלות המסוכנת בגננת האמריקנית חסרת האחריות, אובמה, המונעת מאיתנו להתבגר.

אינני מבין את ההתרפסות המבישה שלכם מול הממשל האמריקני העוין, כשברור לכל, שמנוי וגמור עם הטירון בעל השורשים המוסלמיים העומד בראשו, לשנות את כללי המשחק באזורנו, ואף לקבוע עובדות חדשות בלתי הפיכות, שיהיו בבחינת בכייה לדורות עבור ישראל. מה המורא הגדול הזה שנפל עליכם? הן מדובר בסך-הכל בנמר של נייר והעובדות גלויות ומונחות לפניכם, לא מהיום!

  • כלכלת ארה"ב אינה בריאה והיא מושפעת מתפיסת עולם בלתי אחראית ובלתי מציאותית, שאת תוצאותיה ראינו והרגשנו על בשרנו בשנה האחרונה. לכך מצטרף תכנון ארוך טווח לקוי, הכולל בין השאר תשתית ישנה ומוזנחת של כבישים, גשרים, מערכת שתייה וסכרים במצב התפוררות, המהווים איום עתידי על עקרונות הכלכלה המודרנית, אך בעיקר סיכון פיסי לבריאותו ולשלומו של הציבור.
  • סיר לחץ חברתי מורכב ונפיץ בין שחורים והיספאנים מקופחים, אל מול 'צבא הלבנים' הרואה עצמו האליטה והריבון מחוף אל חוף, ובתוך כך כוחות איסלאם רדיקליים הצוברים כוח ותאוצה מיום ליום.
  • מדיניות חוץ מזגזגת, לא חכמה ובלתי הגיונית, הנגזרת מחוסר הבנה בסיסי כרוני של אידיאולוגיה חברתית ותרבות עמי האזור, בהם פועלים כוחות הצבא והדיפלומטיה האמריקנית.

כן מתאימים לגן ולדימיר
פוטנציאל של מתווך. פוטין [צילום: AP]

במקום לחזר אחר הנשיא האמריקני ואוסף "יועצי אחיתופל" הסובבים אותו ולהתבזות, מן הראוי שתפעלו בחוכמה (אם צריך גם בעורמה) שתגרום לבית הלבן מבוכה גדולה. תנו להם סיבות לדאוג. אל תתרשמו מהביקורת שתופנה לעברכם מכל אותם מלעיזים הנהנים מסיר הבשר האמריקני, ומאלו שימכרו את נשמתם וחירותם בעבור נזיד העדשים של החלום האמריקני. אלו החושבים שאין זולתו.

הבליטו את הקשרים המתהדקים עם רוסיה, את ההצעה האסטרטגית לשת"פ בבניית מטוס קרב עתידי. 'יש להם מה למכור', ועוד תופתעו לגלות שבתחומים רבים החיוניים לישראל, עולה הטכנולוגיה הרוסית על זו הקיימת במערב לאין ערוך, שלא לדבר על עלויות ועל אפשרות הקמת חלק מהאופרציה בישראל.

הבליטו באותיות 'קידוש לבנה' את פרטי ביקורו הקרוב של נשיא המדינה ברוסיה, את ביקורו הצפוי של פוטין בארץ, במהלך אוקטובר הקרוב ואת תוכנית נסיעתו העתידית של ראש הממשלה ביבי לרוסיה.

אדוני ראש הממשלה, תציע לפוטין להיות המתווך בשיחות השלום של ישראל עם העולם הערבי במקום טורקיה המתאסלמת שסרחה. לא מעט אנשים ואני בתוכם סומכים על רוסיה יותר מאשר על טורקים מוסלמים ובת-ברית, שמעלה בתפקידה והוכיחה את חוסר אמינותה 'קבל עם ועדה'.

התרומה האסטרטגית של מחווה מהסוג הזה תעלה ללא ספק בעשרות מונים על "פירות" הקשר הטורקי-ישראלי הכלכלי הגלוי, ממנו נהנה בעיקר צד אחד, קופת האוצר הטורקי ועל הקשר הסמוי, שכל בר-דעת מבין ואין צורך להיכנס לפרטים.

אחרי מהלך שכזה, תצטרך שגרירות ארה"ב בישראל לעמול קשות, על-מנת לתאם ולארגן את העלייה לרגל של אנשי סגל הבית הלבן לירושלים. לא תהיה עוד בקשת פגישה אחת שלא תיענה, בטוחני בכך!!! צאו בהכרזה פומבית על אודות רצונה של ישראל לבחון מחדש את כל נושא הרכש הצבאי בארה"ב, גם אם הדבר יכעיס את כל התעשיות הביטחוניות שם, כולל את משלחת משרד הביטחון...

לא מתאימים לגן ברק
הגננת. ברק אובמה [צילום: AP]

די להביט במספר דוגמאות עצובות, החל בהתעקשות הלא מובנת על הצבת טילים בליסטיים מיותרים מול רוסיה, עמה קיים דיאלוג שלום בין-מעצמתי ואפילו קשרי מסחר ענפים, דרך מדיניות 'בית המטבחיים' בעירק ובאפגניסטן, וכלה בחוסר האונים המגוחך בטיפול בקוריאה ובאירן, כדי להמחיש עד כמה אימפוטנט הוא הממשל החדש בראשותו של נמר הנייר אובמה.

"השוטר העולמי" מאמריקה, המנסה מזה עשורים רבים להשליט סדר עולמי חדש, רק סיבך את העניינים והעצים את הכאוס על פני כדור הארץ וכל זאת משום שהוא אינו אלא ביריון, הפועל אך ורק למען האינטרסים שלו, תוך ניסיון להכתיב לכולם קוד התנהגותי, מוסרי, שהוא עצמו אינו בקי ברזיו בלשון המעטה. כך בהשראת המוסר הכפול של "הדמוקרטיה הגדולה בעולם", בת המערב הפרוע, הופך כל האזור, למזרח התיכון הפרוע ותבל רבתי, למקום הרבה יותר גרוע.

ביבי וממשלת ישראל הנכבדה, מקומנו אינו בגן של אובמה והוא ממש לא אותה גננת "דאגנית" מהעבר, אלא מהמר כפייתי העושה שימוש לרעה באמון שניתן לו, כדי להמר על עתידה של אמריקה, אך בעיקר על חייה של מדינת ישראל בת בריתו, וסופו שיאבד את כל נכסיו וגם אותנו.

אין עוד טעם לנסות לייפות את התמונה העגומה בהצהרות שווא ובניסיונות סרק לשכנע את העם שאובמה אינו אויב. אל תנסו להנמיך את הפאניקה של מרביתנו ואת חששנו המוצדק מממשלו המסוכן של אובמה. לא עם טיפש אנו, אלא עם בחירה, עם שבחר להתמודד ולא להתעלם מהמציאות המדאיגה ומענני הסערה העולים עלינו מהמערב (ומהמארב). אל תתעתעו בנו ואל תטאטאו את האיום מתחת לשטיח. האסון עומד בפתח!

אמריקה הפרוטסטנטית, האוונגליסטית, התעשייתית, הקפיטליסטית, המאוימת בידי איסלאם קיצוני, זקוקה לישראל ולכישוריה, לא פחות מאשר ישראל זקוקה לאמריקה. מדובר כאן במשחק פוקר מלוכלך שמנהל ממשל אובמה נגד ישראל ולכם אין ברירה, אלא לשחק על-פי חוקי המשחק, או לפרוש ולהניח לממשלה אחרת לשחק במקומכם. בבקשה אל תשחקו על גבינו ואל תסכנו את עתידנו.

על מטוס עם רוסיה

ראו לאיזה לחץ נכנסה חברת 'מרטין לוקהיד' מפרויקט המטוס החמקן, 35-F, לאחר הביקורת הנוקבת שהשמיעו סגן מפקד חיל-האוויר האוסטרלי וחבר הפרלמנט, על אודות נחיתותו של המטוס, בהשוואה ל'סוחוי' הרוסי. לפתע הפכה ישראל, ממשקיפה בפרויקט, ל"שותפה" מחוזרת, שהכל חפצים ביקרה.

אכן, לכולם ברור שהחלטה ישראלית, לרכוש את המטוס, בכוחה להטות את הכף ולגרום למדינות רבות להתגבר על חששותיהן. בכוחה של החלטה ישראלית לחרוץ את גורלם של המטוס ושל עובדים רבים בחברת 'מרטין לוקהיד' לשבט או לחסד, כמו גם להביא את המטוסים הרוסיים אל הקו הראשון של מוצרי איכות מבוקשים ביותר. כך עשתה ישראל למען הצרפתים והאמריקנים, ואין כל פסול בשת"פ עם רוסיה.

היטיב להתבטא מפקד חיל האוויר הצרפתי לשעבר, וראש חטיבת המנועים בחברת 'SNECMA', הגנרל גו'הן טיירי, שאמר לאחר הפסד ארצו במאבק על "עסקת המאה" בין המיראז' ל-16-F: "כולם מתיישרים בסופו של דבר על-פי הדגל שמניף חיל-האוויר הישראלי". גם האמריקנים יודעים זאת.

ממשל אובמה לא יוכל להרשות לעצמו לאבד שותף ולקוח אסטרטגי כה חשוב וחמור מכך, להיות הממשל הראשון בהיסטוריה שאיבד את ההגמוניה במזרח התיכון ואת קשריו ההיסטוריים עם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. העם האמריקני לעולם לא יסלח לאובמה ולמפלגה הדמוקרטית על אובדן שכזה. יש לישראל לובי חזק ונאמן בגבעת הקפיטול ורק לאחרונה חזינו כיצד דרשו שבעים נבחרים מהנשיא האמריקני, להיות מאוזן יותר ביחסו ובדרישותיו מישראל.

בארה"ב נשמעת ביקורת על מדיניות הנשיא, בשעה ש"חזית סירוב חדשה" נפתחה באזורנו, בהצהרות לוחמניות השוללות הכרה בישראל ועשיית מחוות בונות אמון כלפיה. ההצהרות מצד סעודיה, ועידת הפתח ולאחרונה גם מובארק - חושפים את הקנוניה הערבית ובכל זאת הנשיא חוסיין אובמה שותק. ברור מעל לכל ספק, שבממשל האמריקני נפל דבר ועל-כן אין ברירה, חובה עליכם להשיב מלחמה שערה.

נצלו את תמיכת העם האמריקני בנו, עשו שימוש בתמיכתנו בכם כדי לקעקע את מזימות הבית הלבן, בטרם נקבל עוד 'ספר לבן'. "באין תחבולות ייפול עם ותשועה ברוב יועץ" (משלי י"א, י'ד).

הכותב הוא סא"ל (במיל.).
תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  18/08/2009
דני בז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי, הגיע הזמן לעלות כיתה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אור החיים
18/08/09 13:40
2
שרון הראל
18/08/09 13:49
3
אלכס מראשון
18/08/09 14:49
4
גיזמו בון
18/08/09 16:42
5
dubrman
18/08/09 16:42
6
אורית .ג
18/08/09 17:19
7
סיסרא הפלישתי
18/08/09 18:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
והשבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - בתולה.
17/08/2009  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
התפטרות אבירית
17/08/2009  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
פרשת השעייתו של פרופ' גליק מנשיאוּת מכללת ליפשיץ עוררה הדים רחבים בקרב הציבור הדתי. התגובות, כצפוי, היו בעד ונגד פיטוריו, וכללו גלריה רחבה של רבנים לצד אנשי אקדמיה, עיתונאים וחברי כנסת. מטבע הדברים, כשופר של הדתיים, מצאו הדעות השונות במה מכובדת בעיתונות הדתית. גם לאחר מינויו של נשיא חדש למכללת ליפשיץ, ד"ר יאיר ברקאי, דומני כי יש צורך להמשיך לדון בפרשת פרופ' גליק, בשל חשיבותה העקרונית של פרשה זו.
17/08/2009  |  ציפי לידר  |   מאמרים
אחד הדברים החיוביים שעשה אולמרט היה מינוי דניאל פרידמן כשר המשפטים. חבורת בג"צ המתנשאת מצאה מולה יריב בעל שיעור קומה, חסין מפני חיסול משפטי - השיטה המסורתית המאפיוזית של "כנופיית שלטון החוק". כזכור, אחד הקורבנות הבולטים לחיסול כזה היה יעקב נאמן שזכה לתפירה גסה של תיק ברגע שהתיישב על כורסת שר המשפטים בממשלת נתניהו הראשונה.
17/08/2009  |  בעז העצני  |   מאמרים
צבר האירועים האחרונים בצה"ל עורר גל של תגובות מגוונות. השיח הציבורי, לדאבון הלב, סובב סביב פרשה זו או אחרת במקום סביב התרבות הצה"לית, כפי שהיא מצטיירת הן מהדיווחים בכלי התקשורת והן ממסמכים רשמיים הגלויים לעין. מטבע הדברים, כלי התקשורת השונים עוסקים במקרה זה או אחר, בצורה רדודה ושטחית, ולפעמים למטרות זרות לעניין הצבאי עצמו. השאלה העיקרית היא האם התופעות האחרונות בצה"ל הן ספוראדיות או שמא המדובר בתרבות שיש לה שורשים עמוקים? מן הפתיח שלעיל ניתן לשער מה התשובה.
17/08/2009  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
ירושלים - "נקיה מהתנחלויות וממתנחלים"  /  יואב יצחק
גם ירדן דוחה נורמליזציה  /  מאיה שני
סעודיה: נגד מחוות לישראל  /  יואב יצחק
הביצה והתרנגולת  /  אהרון רול
בין אירן ללינץ' בחוף הים של ת"א  /  עדי שטרנברג
עכו של מי?  /  אורי אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il