|   15:07:40
  משה מכנס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

יש ויש ברירה אחרת בפרשת גלעד שליט

שוב נשמעים קולות הקוראים לשלם "כל מחיר" עבור שחרורו של שליט, אך קיימת ברירה אחרת ומן הראוי שממשלת ישראל תנקוט בה
05/10/2009  |   משה מכנס   |   מאמרים   |   זכויות אדם   |   תגובות
נחום ברנע, יש דרך אחרת [צילום: לע"מ]

במלחמות הזכורות לנו - מלחמת העולם השניה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם - הבינו עמים שלמים, האמריקני, הבריטי, הקנדי, האוסטרלי ושאר עמי הברית ולאחר מכן אלה שצבאותיהם השתתפו בחיל האו"ם בקוריאה, כי חיילים וטייסים שלהם מוחזקים בשבי האויב, לעיתים קרובות בתנאים קשים ובעינויים. ואולם, לא שמענו שם אפילו אלפית מהטענות ומההפגנות הנשמעות כאן בפרשת שליט

ההיגיון של נחום ברנע
נרי אבנרי
ברנע יודע שעסקת שליט, תביא עלינו אסון יותר גדול "מהפקרתו", ולמרות זאת הוא ממליץ להיכנע לדרישות החוטפים * מה יגיד למשפחת החטוף העתידי? את זה הוא לא אומר * כשזה יקרה, אם יקרה, אנו נדרוש זאת ממנו
לרשימה המלאה

אמציה חן
מלוחם ללוחם

שוב אנו קוראים עיתונאי - הפעם זה נחום ברנע - הקורא לממשלת ישראל לשלם "כל מחיר" עבור שחרורו של גלעד שליט. השכם והערב אנו שומעים פוליטיקאים, עיתונאים ובעצם כמעט כל זב חוטם, הממלאים את מוחותינו ואת אוזנינו בקריאה כי "אין ברירה, חייבים לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר". העובדה שהקלת סבלו של היחיד עלולה, כמעט בוודאות, לעלות בסבלם, בחייהם או בנכותם של רבים - אינה מעסיקה את הממליצים הללו. העכשוויזם עובד במלוא כיעורו, שטחיותו וחוסר -אחריותו.

אני טוען כי יש ברירה, והיא שונה לחלוטין. היא קשה, אכזרית ומכאיבה, טמונים בה סיכונים, אך היא קיימת: על ממשלת ישראל להודיע בפומבי כי היא חוזרת בה מכל הסכמה, לנוכח סחטנות חמאס ולנוכח הנזק הכרוך בכל עסקה איתו, וכי מעתה ואילך לא תנהל עוד שום משא-ומתן על פדיון שבויים. לא ישולם שום מחיר תמורת החזרתו של שליט, וכך תנהג ממשלת ישראל גם אם יחטפו חיילים או אזרחים ישראלים נוספים.

זה קשוח ואכזרי, וליבי-ליבי לגלעד האומלל ולמשפחתו לשמע הודעה כזו. אבל אין זו דרישה חסרת תקדים או נטולת הגיון, שכן במלחמות הזכורות לנו - מלחמת העולם השניה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם - הבינו עמים שלמים, האמריקני, הבריטי, הקנדי, האוסטרלי ושאר עמי הברית ולאחר מכן אלה שצבאותיהם השתתפו בחיל האו"ם בקוריאה, כי חיילים וטייסים שלהם מוחזקים בשבי האויב, לעיתים קרובות בתנאים קשים ובעינויים. ואולם, לא שמענו שם אפילו אלפית מהטענות ומההפגנות הנשמעות כאן בפרשת שליט, ולא נשמעה שם צעקה כמו זו של נחום ברנע ואלפי דומים לו, כי "יש לשלם כל מחיר". במלחמת העולם השניה ישבו בשבי הנאצי אלפי חיילים של בנות הברית, חלקם כמעט שש שנים, ואיש מבני משפחותיהם לא התרוצץ בכל העולם ולא דיבר נגד ממשלתו וגער בה על "כשלונה" בשחרור יקירו, כמו שנוהגים נועם שליט והמפגינים "למען" גלעד (ולדעתי הם פועלים לרעתו, למרות שכוונתם טובה).

כל זה שייך להתרופפות המוסר והערכים שלנו. אין מדובר עוד בחייל, היודע מראש כי תמיד קיימת הסכנה כי יהרג (כמו שקרה לחבריו-לצוות של שליט), יפצע ויישאר נכה או יפול בשבי האויב. למרות גיוסו לצבא, אפילו ליחידה קרבית, הוא נשאר "הילד" שצריך לפנק, לתת לו "צ'ופרים" וליילל כל אימת שמישהו מעז להעמידו בסכנה או במאמץ רב.

הצהרה פלשתינית: לשחרר את גלעד בכל מחיר

הודעת הממשלה תבהיר, כי כללים אלה יחולו על כל ישראלי אחר שיוחזק בידי האויב, וכי אם תהיה חטיפה נוספת תשקול הממשלה הרחבת הצעדים שתנקוט נגד החוטפים. הרחבה כזו עשויה להיות, לדוגמה, הודעה כי אי-הצגת קלטת וידאו תקופתית, המוכיחה כי השבוי בריא ושלם, תיחשב כשלעצמה כראיה לפגיעה בו ע"י שוביו.

הודעת הממשלה תבהיר כי כללים אלה לא יחולו על החזקת שבויים בידי ממשלת אויב, שתנהג על-פי אמנת ז'נבה ותעניק לשבוי הישראלי זכויות הקבועות באותה אמנה.

הודעה כזו מאת ממשלת ישראל תגרום חרדה עצומה, לא רק בלב כל מנהיגי חמאס (השולחים אחרים לפוצץ את עצמם, אך אוהבים מאוד את חייהם-שלהם ואת מנעמי השלטון), אלא גם בלב קרוביהם ושכניהם. הלחץ להיפטר מגלעד, שיהפוך למקור סכנה גדולה לאותם חוגים רחבים, ילך ויגבר, עד כי יתכן שנראה את חמאס מנסה לקיים מגעים לשחרורו של גלעד.

מובן מאליו כי יש ללוות את צעדי הממשלה הללו בסגירת כל ברז אפשרי בפני אסירי האויב המוחזקים בידינו, במיוחד אלה שארגוניהם מעורבים בהחזקת שבויינו, ולשלול מהם כל הטבה שאינה נובעת מאילוצי האמנות הבינלאומיות. למשל, ביקורי קרובים (לכל הפחות בתכיפות הנהוגה כיום), לימודים אקדמיים, מכשירי טלוויזיה ומכשירים אלקטרוניים אחרים בתאיהם, קומקומים וכלי אוכל (שום אמנה אינה מחייבת זאת), קנטינות לרכישת תפנוקים למיניהם ושאר "צ'ופרים". הענקתם של אלה תותנה בהחזרת כל שבוי שבידי האויב. מובטח כי צעדים כאלה יגרמו הצטברות לחץ עצום על הנהגת המחבלים לארגוניהם השונים, מאת משפחות האסירים, שמעמדן ויוקרתן בקרב האוכלוסיה שם הם גבוהים ורבי השפעה.

במקום שעיתונאים ישראלים ילמדו אותנו השכם והערב כי כדאי שנשלם "כל מחיר", יכתבו עיתונאים ערביים המלצה למנהיגיהם, להיפטר מהשבוי הישראלי "בכל מחיר", מאחר שהוא מהווה מקור סכנה לרבים מתושבי עזה.

מובן מאליו שהעולם ה"נאור", ויותר מזה ישראלים "נאורים" הדואגים בעיקר לשלום אויבינו, יצעקו חמס ויתלוננו על ממשלת ישראל, המאיימת "לחסל בני-אדם ללא משפט ואף לסכן חיי ילדים". ואולם, צעד כזה מאת ממשלת ישראל יתקבל בעולם כולו כחידוש מרענן, יובן לחלוטין ע"י כל בר-דעת וסופה של הסערה לדעוך ולהתפוגג. התקשורת תמצא אלף נושאים אחרים לעסוק בהם.

כוונות לגיהנם

האויב האכזר הניצב מולנו רק נשכר ומתעצם מערכים רופפים אלה ומנצלם לטובתו, בלושו את דעת הציבור ואת עצביו כמו פלסטלינה, בתחכום רב. חלק מהעוסקים במרץ בלישה הם אנשים כמו נחום ברנע, שכוונותיהם טובות אך מובילות לגיהנום.

לצד ההכרזה כי ממשלת ישראל לא תשלם שום מחיר ולא תנהל כל משא-ומתן לשחרור שבויים, יש להכריז כי ראשי חמאס, שההודעה תנקוב בשמותיהם ורשימת שמותיהם תעודכן מפעם לפעם, מוחזקים על-ידנו כאחראים אישית לכל פגיעה בגלעד שליט. זה צודק והגיוני: המנהל משא-ומתן לשחרור השבוי, מכהן בהנהגה של ארגון או "ממשלת עזה" המנהלים משא-ומתן כזה או מתרברב בפומבי כי השבוי לא ישוחרר אלא אם ישראל תעשה כך וכך - חזקה עליו שגורל השבוי נתון בידיו, ואין לשמעו בטענה כי נטפלים אליו לשווא.

במקביל להודעת הממשלה כאמור, ובנפרד ממנה משום שכללי המשפט הבינלאומי אינם מאפשרים למסור זאת במישרין ומפי הממשלה עצמה, תימצא הדרך הנאותה להבהיר לעולם כולו למה הכוונה בהטלת האחריות האישית: אם יתברר כי נפלה שערה משערות ראשו של השבוי, תטפל ממשלת ישראל באותם אחראים כפי שממשלת גולדה מאיר טפלה באחראים לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, תוך שימוש באמצעים מגוונים כפי שנעשה במקרה של סאלח שחאדה (אשר בחיסולו הצודק נהרגו גם 14 מקרוביו ומשכניו).

תאריך:  05/10/2009   |   עודכן:  05/10/2009
עו"ד משה מכנס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש ויש ברירה אחרת בפרשת גלעד שליט
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ספינר
5/10/09 22:35
2
גלעד שליט
5/10/09 22:56
3
יוסלביץ
5/10/09 23:01
4
אחמד אבן מוחמד על
5/10/09 23:08
5
C-cyclist
6/10/09 01:17
6
הני ה
6/10/09 07:35
7
פשע לאומי
6/10/09 09:40
 
varied opinion
8/10/09 20:14
8
זר תוסתרא
6/10/09 11:05
 
varied opinion
8/10/09 20:04
9
שמואל ד.
6/10/09 11:20
 
varied opinion
8/10/09 19:55
10
משה ג
6/10/09 11:27
11
שרון ש
6/10/09 11:55
12
גרשון אקשטיין
6/10/09 13:51
 
משה מכנס, עו"ד
6/10/09 22:42
13
איילה
6/10/09 13:58
14
יפה השתיקה לחכמים
6/10/09 14:05
15
כוחנו באחדותנו
6/10/09 14:15
 
משה מכנס, עו"ד
6/10/09 14:51
 
יגאל ב.
25/10/09 22:07
16
עם שטיפת המוח
6/10/09 17:05
17
מישהי
6/10/09 19:09
18
בלעם
7/10/09 12:36
19
varied opinion
8/10/09 19:43
 
יגאל ב.
25/10/09 22:15
20
יגאל ב.
25/10/09 22:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היעדר חלופות השקעה אטרקטיביות, עקב הריביות הנמוכות בפקדונות בבנקים, הריץ לאחרונה רבים להשקיע את כספם ברכישת דירה מחברות קבלניות. לאותם רוכשי דירות צריך להזכיר שוב את לקחי פרשת חפציבה, ולהעמידם על משמר זכויותיהם והבטחת כספם.
05/10/2009  |  עו"ד רפי שחם  |   מאמרים
מדינת ישראל חייבת להתרות על סיכונים הרובצים לפתח אזרחיה בארץ ובעולם, ולפיכך בצדק משרד הביטחון מפרסם התראות ואזהרות שנועדות למנוע מהרפתקנים מלסייר ו/או לבלות בחצי האי סיני מעת לעת מאז נתינתו לרשות מצרים וכנופיות הטרור הפועלות משטחה בעצימת עיניים ובחיכוך ידיים.
05/10/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
הדיון הציבורי שמתנהל כעת אם לשחרר או לא לשחרר מאות מחבלים תמורת גלעד שליט, הוא מאוחר מדי ולא רלוונטי. צוות המשא-ומתן עובד כעת על מקצה שיפורים של מתווה ידוע מראש ולא על המהות העקרונית של סוגיית החטיפה ומחירה.
05/10/2009  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים

05/10/2009  |  ציפי לידר  |   מאמרים
הדימיון בין התקופה הנוכחית לזו שבשנים 1938, 1939 ערב מלחמת העולם השנייה מדהים. משטר האייתולות, כמו המשטר הנאצי, מוביל מדיניות גזענית בה ישנם אלה הראויים להיחשב אנושיים, והם המוסלמים, וישנם אלה שהם תת-אדם או קופים והם הנוצרים והיהודים. ואם זה מעמדם של האחרונים יש להניח כי מעמדם של אלה שלא מאמינים בספר הספרים ובאל אחד גרוע עוד יותר. כמו המשטר הנאצי ההנהגה באירן מעצימה את כוחה הצבאי למימדים מדאיגים ביותר המצביעים על מגמת התפשטות כפי שהנאצים עשו בשנים 1939-1933.
05/10/2009  |  אילן ריס  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   זכויות אדם  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   חטיפת גלעד שליט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
"לעצור אלימות המתנחלים"  /  עידן יוסף
ספיחי עופרת יצוקה: "להעמיד חיילים לדין בינ"ל"  /  עידן יוסף
הצעת החוק שתעצור את בולמוס המימוש של הבנקים  /  ענבל בר-און
מערכת בתי המשפט נגד האזרח הקטן  /  ענבל בר-און
פרשה של נבזות  /  אורי אבנרי
המוסר הכפול של ארגוני זכויות האדם  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il