כבר חמישה חודשים שללאומי יש
חשבון בטוויטר. עוקבים אחרי הפעילות היומיומית שלנו למעלה מ-1,300 איש והסיפוק מגיע מעצם העובדה שהטוויטר לא משמש אותנו לפרסום שירותים בלבד אלא כפלטפורמה לשירות ללקוחות במלוא מובן המילה: מענה לשאלות, טענות, בירורים ועוד.
מבחינתנו, טוויטר הפך לחלק מתפיסת השירות הרב-ערוצי: לתת מענה בכל מקום בו נמצאים לקוחות.
עולם מיוחד, הוא עולם האון-ליין. הוא דינמי, מהיר ומחייב Multi-Tasking. ארגון שמתחיל לפעול בעולם הזה, צריך לדעת למה הוא נכנס. זה לא עוד ערוץ תקשורת פרסומי וזה לא מסתכם רק בפתיחת כרטיס או חשבון ברשת. זוהי משימה שמצריכה חשיבה, תכנון, הגדרת מטרות, הערכות, ניהול, תחזוקה ועוד. כמובן שהפעילות מצריכה משרה מלאה, אך לא פחות - זהו תהליך שמחייב מעורבות ארגונית רחבה, מעורבות ארגונית שתאפשר פיתוח מערכת יחסים ברשת עם לקוחות ומתעניינים.
Engagement - זו מילת המפתח. הסברתי בעבר למה צריך את זה, אבל איך שלא נסתכל על זה, זו המהות: תקשיב, תתערבב, תגיב, תיזום, תקליק, תקשר, תן ערך ועל בסיס יומי, תרחיב. זה נכון עבור כל אדם פרטי ברשת ונכון גם עבור כל ארגון שמתחיל את דרכו במדיה החברתית. זה למעשה נכון לכולם וזה לא פשוט.
הכי קל לחשוב שאם אתה מפרסם משהו חדש על הארגון, אז מכאן הכל כבר יקרה. כוחו של המותג. זה לא עובד בעולם הרשתות החברתיות. תחשוב על זה: את הפרסומת שלך הרי אפשר למצוא בטלוויזיה, בעיתון וגם בקמפיין אינטרנטי מוצלח. אתה לא באמת חושב שמהפכת הרשתות החברתיות צוברת תאוצה רק מעצם היותה עוד זירה פרסומית?
אז אם כבר הגעת, נכנסת והתארחת ברשת חברתית, אולי תהיה חברתי? לא, אני לא מתכוון שתהפוך את ארגונך לארגון חברתי אלא פשוט תקפיד להתנהל כארגון שפועל נכון ברשת חברתית. מה זה אומר? זה אומר שתמשיך עם עולם האוף-ליין, תוך הקפדה על רמת שירות, ייזום ומכירות, אך בוא וקדם גם את עולם האון-ליין למקומות של שירות ודיאלוג.
אם תעשה זאת נכון, מהר מאוד תרגיש שניתן להרחיב. תרגיש שניתן לשלב בין עולם האוף ליין למימד האון ליין. זו לא מטרה, זו התפתחות. זה קורה לך כפעיל באופן עצמאי וזה יכול וצריך לקרות גם לארגונים. זה קרה לנו בלאומי בחודש האחרון.
הרגשנו שזה זמן מתאים להרחיב את ה-Engagement. הרגשנו שזה הזמן לפגוש את העוקבים והאוהדים פנים אל פנים. לעבור מקשרי רשת בעולם האון ליין בטוויטר ובפייסבוק למפגש מסוג אחר בעולם האוף ליין. הרגשנו שהגיע הרגע למפגש, שבו המשתמש הדיגיטלי מקבל זהות אנושית וה-Avatar של כל דמות מוסר לטובת האדם שמאחוריו. זה כולל גם חשיפה שלנו מהצד השני, חשיפה מרצון והרחבת קשרים.
עד עכשיו קראנו, הקשבנו וניהלנו דיאלוג ברשת. עכשיו אנו רוצים גם לדבר. לכן הגינו טוויטאפ. כן, כן, אותו מפגש עם עוקבים שנקבע למקום אפלולי ומסתורי ומאפשר את הדינמיקה המיוחדת הזו. אז חשבנו מה נרצה שיקרה במפגש כזה - הרצאה? סדנה? הדרכה? אולי גיוס לידים? פתיחת חשבונות חדשים? תתפלאו, אבל זה לא העניין וזו לא המטרה. אז מה כן?
אנו רוצים להרחיב את ה-Engagement. איך בדיוק? "התמנגלות" מלשון "מינגלינג". היכרות ושיח. לא תיתקלו במפגש הזה בשום דלפקי יחצ"נות. לא יהיו שם עלונים שיווקיים ואף אחד לא יציע לכם הלוואה ללא ריבית. באופן שאולי יפתיע אתכם, גם לא יהיו הרצאות או נאומים על מצב האומה ואין בכוונתנו לסקור דוחות כספיים. זהו לא כינוס לקוחות או כינוס גיוס או מפגש לימודי. זהו ערב חברתי מהסוג הדיגיטלי ביותר.
באים, אוכלים, מכירים, מזהים את המצייצים, העוקבים והחברים, צוחקים, אוכלים, שותים, מדברים, מכירים עוד, מצייצים, ונכנסים לסרט בהקרנת בכורה, יוצאים להפסקה, אוכלים, שותים, המשך סרט, סגירת ערב, פרידה, נתראה ברשת. היה כיף.