בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ברגע שקרקע הופרטה לידיים פרטיות, אין מניעה למכור אותה ועקב ערכאות משפטיות אין מניעה למכור אותה גם לבעלות ערבית ● מרגע שאותה קרקע נמצאת בבעלות ערבית, אין למעשה דרך חזרה
אתמול צפיתי בתדהמה וזעזוע קשה בתחקירה של איילה חסון, על התופעה הקשה והמתסכלת בה חקלאים ומעבדי אדמות באזור הגליל ובצפון הארץ נקלעים לקשיים כלכליים ונאלצים למכור את האדמות שלהם לערבים, אשר מציעים סכומי כסף כפולים ומכופלים עקב תמיכה של מדינות ערב ובראשן סעודיה. אותם אנשים שרובם דור שלישי ורביעי לחקלאים אשר גאלו את האדמות, הפריחו שממה בלא מובן המילה, בנו את המדינה בזיעת אפיים, מתביישים בעצם פעולתם אך מודים שלא נותרה להם כל ברירה. אני בפירוש נחרדתי למשמע הדברים. ראש מועצה של אחד היישובים מספר כיצד הגיע אליו בחור שעובד בשיתוף פעולה עם אותם גורמים ממדינות ערב, וביקש לקנות אדמות, כיצד טען שהוא יכול לגרום לו להיות עשיר. כמובן שאותו ראש מועצה סילקו ורק אחרי זה הבין את המשמעות העצומה שבפעולות הללו. מה שלמעשה מתבצע כאן זה התחקות של התושבים הערבים אחר מעשיה של התנועה הציונית והיישוב היהודי בארץ בשנותיו הראשונות, שעסק בגאולת האדמות, בפעולות מסוג פעולותיה של פיק"א, שניסתה להציב עובדות בשטח. הדבר היחיד שיכול למנוע את התופעה ההרסנית הזאת הוא התערבות של המדינה, ובראש ובראשונה אי הפרטה של הקרקעות. ברגע שאותה קרקע הופרטה לידיים פרטיות אין מניעה למכור אותה, ועקב ערכאות משפטיות אין מניעה למכור אותם גם לבעלות ערבית. מרגע שאותה הקרקע נמצאת בבעלות ערבית אין למעשה דרך חזרה. ככל שיהיו יותר ויותר קרקעות בידיים ערביות המדינה שלנו לאט לאט אבל בטוח תגיע לאבדון. אבדון של קיומנו, אבדון של ילדינו, אבדון של חזון הציונות. כולי תקווה שהמדינה והגופים השונים כגון קרן קיימת לישראל ידעו לעצור את הפצצה המתקתקת הזו בזמן כי אם לא אבדנו.
|
תאריך:
|
09/05/2010
|
|
|
עודכן:
|
09/05/2010
|
|
מיכל מנין
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הקרן החדשה לישראל
|
9/05/10 15:56
|
|
2
|
|
סילביה
|
9/05/10 15:59
|
|
3
|
|
מיכל מירושלים
|
10/05/10 09:04
|
|
4
|
|
דודו אלהרר
|
10/05/10 09:27
|
|
5
|
|
מטאטא
|
10/05/10 12:24
|
|
6
|
|
פלא יועץ
|
10/05/10 13:38
|
|
בבואכם לבחור את סוג הטיפול, ישנם מספר דברים שצריך לדעת. מומלץ לשאול את עצמכם כמה שאלות שיעזרו בדיוק בחירת העיסוי: מה אני רוצה לקבל מהעיסוי? האם תפוס לי שריר? האם אני סובל מבעיה אחרת? האם חשקה נפשי בפינוק עדין? או שמא ב"פירוק והרכבה"? האם אני אוהב מגע הכולל שמן? או מעדיף עיסוי הנעשה מעל הבגדים? האם אני מעדיף מגע באזורים מסויימים כמו ראש, פנים או רגליים? או מעדיף עיסוי בכל הגוף? האם אני צרכן קבוע של עיסויים? האם ברצוני לנסות משהו חדש שבו לא התנסיתי מעולם? או שמא אעדיף את העיסוי הקלאסי המוכר והטוב?
|
|
|
גם לבית המשפט העליון נמאס, כנראה, מהסחבת הבלתי-פוסקת בפינוי המאחז הבלתי-חוקי הגדול, הבנוי על קרקע פרטית פלסטינית, עמונה. ביום רביעי בשבוע שעבר, הוציא בית המשפט העליון, בישבו כבית דין גבוה לצדק, צו על תנאי, המורה למדינה לנמק בתוך תשעים יום, מדוע לא תנקוט בכל ההליכים כדי לפנות את כל המבנים במאחז.
|
|
|
אם עדיין לא הכרתם, נא להכיר אותם... הם כבר מזמן עברו את גיל החמישים, הם היו פעם ציונים כמו כולנו, חלקם עוזבי גרעיני תנועות נוער, חלקם עזבו את הקיבוץ או נטשו את המושב... חלקם אפילו היו פעם בשמאל, והתאכזבו ממנו. הם לחמו בלפחות 4 מלחמות וכיום כבר לא קוראים להם למילואים..הם חשים שכבר לא צריך אותם, ולפיכך הם מאד ממורמרים וכועסים... היום הם הימין החילוני החדש... (עם כמה חובשי כיפה לרפואה..)
|
|
|
אחרי שסילקו את דודו אלהרר מהגשת התוכנית הפופולרית שלו בגל"צ, למרות פניות רבות של המאזינים לבטל את הגזרה, בגל"צ לא התרצו - דעות ימניות שכאלה יש להשתיק!!!
|
|
|
המונח "מינות" הוא מחידושי לשון חז"ל. במקורות העבריים שקדמו לתקופת התנאים אין המילה מופיעה כלל, ואפילו בספרות התנאים, בה מופיעה המילה "מינות" לראשונה, השימוש בה נדיר למדי. היא נזכרת פעם אחת בלבד במשנה, בסיפור אחד בתוספתא, ובשתי דרשות דומות במדרשי ההלכה של התנאים. הכינוי "מינים" ("מין", ביחיד), אומנם רווח יותר בספרות התנאים, אך למרות זאת אין פשרו של המונח "מינות" נהיר לגמרי ולא ברורה התופעה שעליה החילו התנאים את הקטגוריה הזאת.
|
|
|
|